Voltunk ma tschangow kollégával megnézni a híres neves AA63-as Celicat.
Hát nagyon nem az az autó amit bárkinek megmutatnék, vagy ajánlanék.
A helyszín másfél óra Pestről Szuha. Szegény környék sajnos, nem tűnt olyannak, mintha valaki itt nagy kincseket rejtene, de gondoltuk, hogy a képek meg az ár alapján csak valami jó dolgot láthatunk.
Odaérvén elsőre az tűnt fel, hogy a kocsi orra felnyitva, körülötte áll a tulaj, illetve két gyereke valamit igazgatva. Ezek után megpróbáltuk megközelíteni a járgányt, ami nem volt egyszerű művelet a Hercegnő nevű kutya által épített brutális aknamezőnek köszönhetően. Az mindenesetre látszott, hogy nagyon ügyes fotóssal van dolgunk, mert a kocsi félig belesüppedve az ürülékbe és sárba távolról sem tűnt olyannak mint amit a képek és az ár alapján vártunk.
Rövid bemutatkozás után körbejártuk az autót fotókat csinálván, de igazból pár darab után abbahagytuk az egészet, mert egyszerűen nem volt mit fotózni rajta. Mindenhol luk, mindenhol esett szét, nem volt rajta egy ép elem. Az "eredeti gyári fényezés" csak a kocsi egyik oldalán 3 féle árnyalatban tündökölt, a festék megfolyva, lámpákat indexeket félig beborítva lett ráhányva

. A küszöb és az ívek környékén egy javítási szándék szerűséget lehet látni, abszolúte sikertelen, de legalább ronda és teljesen szétrohadt. A jófajta független felfüggesztés hátul szintén romokban kb. az elemeinek fele dirib darabra rohadva, rozsdásan. Kértem az öreget (70+os tulaj), hogy meséljen az autóról: svájci volt az első tulaja (szóval elméletileg kapott üregvédelmet, de én nem hiszem el, ehhez képest a többi svájci autó amit láttam patika állapotú), utána egy rendőrhöz került, aki aztán beadta egy kereskedésbe, ahonnan az öreg egy Skoda beszámíttatásával hozta el.
300ezer km van benne, de "a motor csak benzint kapott meg néha talán olajat...elpörög ez 9000et, ez a motor, mentem vele 180at is" - hiába a japán engineering szerencsétlen 4A-GE még ezt is túlélte, bár a 9ezret erősen kétlem lévén a bluetop elektronikája 7700-nál tilt.
Rákérdeztünk az árképzésre, mégis hogy alakult ez ki? Mondta, hogy ááh, hát ritka darab, nincs belőle még egy. De hát azért van pár itt meg ott mondtuk mi. Áááh, nem nem, ő nézte az interneten stb, de nincsen. Mondtuk rendben, ne raboljuk egymás idejét, mennyi a legalja, mit mondjunk a többieknek: 500ezer.
Azt mondom mindenkinek aki ilyenről álmodozott, hogy amennyiből ez talpra áll annyiból bőven lehet rendes ugyanilyen kupé 4A-GEs Celicat is venni. Ennek a belseje nagyjából szép (ülések sajna eléggé gatyák, de műszerfal pl nem repedezett) - kék színű, a motort ki lehet belőle árulnoi/hasznosítani ha valaki meri,e gy szétszedés tutira kell neki, minden más kb. gatya. Se a lámpák amik még érnének valamit, se apróságok pl tükrök (az egyik persze hogy darabokra van törve, egy odagumizott kis kézitükör van a helyén) nincsenek olyan állapotban, hogy el lehessen adni, foglalkozni kellene vele nagyon sokat.
