Oldal: 16 / 33

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 20, 06:24 pm
Szerző: toytomi
Pacsker írta:Tudom nem számít, de apró megjegyzés, hogy a Facelift utániak mind angol gyártásúak voltak, míg előtte levőből ki lehet fogni Japán Wagon-t.
Elvileg.

(Motorvezérlő DENSO)

És az csak a Wagonnál volt úgy, vagy másik variánsnál is? Csak azért kérdezem, mert láttam JT-s facelift hatchbacket.

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 20, 06:32 pm
Szerző: Bohi
Hát igen, a legjobb egy szép állapotú facelift lenne, de árban majdnem a duplája, elég nagy az ugrás és nincs is sok belőle.
Ennyire kéne félni a facelift előttiektől? Nem hallottam azért annyira rosszakat, mert nem mindegyik eszi az olajat állítólag.
Na de a nagy keresgélés elindult és remélem találok egy szép egyedet! :D

Amúgy közel 7ezer euróért már nem corollát nézegetnék.

Az a baj, hogy vannak olyan dolgok/kockázatok, amiket nem tudsz elkerülni egy használtautó vásárláskor, de még mindig sokkal-sokkal jobb a német autopiac, mint a balkán magyar.

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 20, 06:46 pm
Szerző: Pacsker
Nem mondtam, hogy félni kell. Csupán egy újabb tényező.

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 20, 09:10 pm
Szerző: PiciPeti
HB-ből biztos volt fl-es JT-s.

A szívósor repedésről/zörgésről tudsz? Arra is oda kell figyelni, mert cserélni igen húzós. Meg lehet stupekolni, de azért a facsavar nem mutat túl jól egy Toyota motorterében. :roll:

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 21, 12:37 am
Szerző: bepi81
Volt, igen. a 2004 év végiek között látni a legtöbb jt-st. Nincs nagy jelentőssége...

A meghibásodási ráta szerint meglepő módon a török összeszerelés érte el a legkevesebb hibát, szóval, manapság ez a japán, avgy EU összeszerelés nem akkora wasistdas. Úgyis azon múlik elsősorban a minőség, hogy az anyagcég mit és mennyire követel meg a beszállítóktól és a gyártósoron dolgozóktól.

Az a világ, hogy japánban, japán alkatrészekből japánok szereljenek össze autót, megmaradt a hibrideknek. :wink:

Az E12-nél a műszerfal illesztéseinél is észrevehető, hogy japán, vagy angol (utóbbi kevésbé pontos).

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 21, 12:49 am
Szerző: bepi81
Bohi írta:Hát igen, a legjobb egy szép állapotú facelift lenne, de árban majdnem a duplája, elég nagy az ugrás és nincs is sok belőle.
Ennyire kéne félni a facelift előttiektől? Nem hallottam azért annyira rosszakat, mert nem mindegyik eszi az olajat állítólag.
Na de a nagy keresgélés elindult és remélem találok egy szép egyedet! :D

Amúgy közel 7ezer euróért már nem corollát nézegetnék.

Az a baj, hogy vannak olyan dolgok/kockázatok, amiket nem tudsz elkerülni egy használtautó vásárláskor, de még mindig sokkal-sokkal jobb a német autopiac, mint a balkán magyar.
Véleményem szerint, ha egy fl előtti modellt találsz, ami már ránézésre is szép állapotú, megkímélt, netán vezetett, leellenőrizhető szervizmúltja van és az átvizsgálás is a korrekt állapotot támasztja alá, akkor nem hiszem, hogy nagyon mellé tudnál lőni.
Lényeg, hogy minden szempontot úgy állapíts meg, hogy ez egy Corolla! Ez csendben, egyenletesen jár, viszonylag jól kapcsol a váltója, vajpuha a kuplungja, nem kopog a futóműve, tehát, úgy működik normális esetben, ahogy azt anno tanították KRESZ után a műszaki oktatáson. Nagyon fontos!: A sérülés nyomokat nagyon meg kell nézni, nehogy egy összetákolt egyedet fogj ki. 3-4000EUR közötti árban valszeg lesz benne km, de ha volt gazdája, akkor sokat kibír még majd náűlad is. :wink:

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 21, 01:50 pm
Szerző: peti86
Bohi tett említést egy másik topicba a felszereltségről, pár szóba elmesélné Valaki melyik mit takar!?

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 21, 02:58 pm
Szerző: bepi81
Facelfit előtt Harmony, Terra és Sol felszereltségek voltak, extrázottságban emelkedő sorrendben.
2002-ben jött ki néhány olyan E12-es, amiben klíma sem volt, csak 2 légzsák, ABS és 14"-os kerekeken gurult, ez nagyon az alja, fájdalmasan az alja. Nem is volt sokáig elérhető. Helyébe a Terra lépett, ebben már a szükséges dolgok benne voltak, 2-4légzsák, ABS, elektromos első ablakok, rádiós-magnó, 15"-os kerekek 195/60R15 gumimérettel. A gazdag ellátmányt a Sol jelentette, ebben a Terrán kívül digit klíma ezüst színű konzollal, bőr kormány és váltókar, 4db elektromos ablak, plüss kárpit, első ködlámpák, első-hátsó könyöktámasz, alapból az oldallégzsákok is benne voltak. Néhány extra még választható volt hozzá, úgy mint ülésfűtés, cd-lejátszó, 16"-os alufelni, fényszóró mosó, metálfény, VSC (ez gyakorlatilag az ESP).

A facelift után némileg módosultak a felszereltségek, az alap továbbra is a Terra volt, Luna és Sol, valamint Sol Plus is. Rendelhető lett hozzá egy Sport csomag is, ami külső toldatokat, és más belső kárpitot tartalmazott. A felszereltségek tartalma 90%-ban maradt, a Sol Plus modellek napfénytetőt kaptak. A Luna és a Sol is egy-két tételben tértek el, alapvetően nagyon hasonlók.

Motorokban fl előtt 1,4-1,6 vvt-i (97-110LE) benzinesek, 2.0 d4d dízel (90LE), Ny-Eu-ban 116 lovas is volt a 2.0 dízelből. Fl után a benzinesek maradtak, dízel fronton váltotta a 2.0-át az 1,4 d4d (90LE).

Sorry, ha valamit kihagytam, nagyságrendileg így nézett ki az E12 kínálat.

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 21, 05:42 pm
Szerző: peti86
Köszi szépen, akkor ennek tudatában keresgélek majd, bár nekem a klímán kívül semmi extra nen fontos :D
Ez a facelift valami modellfrissítést jelent?

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 21, 06:33 pm
Szerző: Birka
Pont azt jelenti. :)

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 21, 10:43 pm
Szerző: Bohi
Jól összefoglaltad, köszi Bepi! :wink:

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 22, 10:35 am
Szerző: bepi81
peti86 írta:Köszi szépen, akkor ennek tudatában keresgélek majd, bár nekem a klímán kívül semmi extra nen fontos :D
Ez a facelift valami modellfrissítést jelent?
Igen. 2004 3.negyedévében jöttek ki vele. Kívülről annyit módosítottak, hogy divatosabb lett az első lökhárító és környékének kiképzése (hűtőmaszk, ködlámpák, első fényszóró "könnycseppes" az 3/5 ajtós hatchbacknél, picit szebb a hátsó lámpa belseje), változott a kormány kinézete (ez már érinti a sedan és Wagon modelleket is, míg az első lámpa könnycseppesítése elmaradt az eleve eltérő kinézetű, konzervatívabb ízlésű célközönség miatt).

Használt autó vásárlásnál elsődleges szempontnak célszerű beállítani az általánosan vett jó állapotot, azt, amikor az ember azt tudja mondani az autóra, "ennek volt gazdája". A felszereltség is lehet fontos, de jómagam is egy szép Terra és egy használtas Sol közül biztosan a Terrát venném. Az is elegendő kényelmi és biztonsági kütyüt tartalmaz. Persze, más a helyzet, ha azonos állapotú autókat hasonlítunk össze. Ilyenkor a Terra és Sol felszereltség kezdeti több százezres árdiffije gyakorlatilag 100.000Ft körülire apad, amit megér a Sol többlete. De, hangsúlyozom, ez csak azonos állapotú autókra igaz.
Nekem fontos szempont ezeknél a 8-10 év körüli autóknál, hogy az utolsó csavarig gyári autók legyenek, kiegészítőik a felszereltségnek megfelelően maradéktalanul meglegyenek. Gondolok itt pl. kombik esetében a csomagtérrolóra (van, amelyikben hiányzik!), illetve, minden autónál a gyári dísztárcsák, pótkerék, szerszámok, és lehetőleg a "fekete Toyotás mappa" és annak tartalma (használati útmutató, szervizkönyv, garancia füzet, karcjavító matricák, stb...). Az már csak hab a tortán, ha még a szervizszámlákat is tudja mutatni az eladó az autóhoz a korábban elvégzett karbantartásokról, javításokról.
Nagyon jó pont az is, ha az eladó 2 szett kerékkel adja az autót (ez a németeknél gyakori). Gondoljatok bele, idehaza nyilván gumizni fogjátok, ha csak egy féle szezonos gumik járnak egy autóhoz vásárláskor. A másik szett kerék súlyos 10.000-rekbe kerül (acélfelni kb 10-15.000Ft/db, gumi 195/60R15 méretben 16.000Ft/db körültől indul, ami vállalható minőségű). Ha eleve 2 szett kerék jár az autóhoz, ott már legalább felnit nem kell venni és sanszos, hogy a gumik is még használható állapotban lesznek...

Visszakanyarodva a facelifthez: Néhány új metál szín is választható lett a ráncfelvarrással, valamint, újabb felnik (Luna, Sol, Sport felszereltségekhez) is elérhetővé váltak.

Ha akad még kérdésetek, nyugodtan kérdezzetek, akár képek, hirdetések linkjével együtt is, igyekszem segíteni, amiben tudok. Előfordulhat az is, hogy a hirdetésekben a felszereltség nem pontosan van megadva. Ez akkor cinkes, ha Sol árban akarna valaki eladni Terra modellt. Mindig jól meg kell nézni, hogy milyen autóról van szó.

:wink:

A másik (TCH) fórumon is azt szoktuk tanácsolni, hogy lehetőleg ne akkor keressen az ember autót, amikor már kellene, hanem időben kezdje el, mert nagyon gyászos a kínálat és a szép, korrekt példányok pár napon belül elkelnek. Nem biztos, sőt!, hogy pont akkor lesz egy megfelelő példány, amikor konkrétan venni akar az ember. Türelem, mindig szokott akadni egy jó is a sok leharcolt között.

Ja, még egy fontos dolog. A modernebb Toyoták 10 év körül sem rohadnak egyáltalán, amennyiben nem volt korábban sérülésük. Erre jó példa az én Avensisem, 14 évesen sincs rajta semmilyen korrózió, tehát, ha "pöttyös" Corollát láttok, én azt a helyetekben elkerülném, mert szinte biztos, hogy korábbi sérülés miatt hólyagzik...

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 22, 10:52 am
Szerző: bepi81
Micsoda belső színösszeállítás!!!
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... yv-8619294

Na, ilyet élőben még nem láttam. Ebből sztem csak pár darab lehet idehaza. És, bár van benne km, az legalább reális, Michelin Alpin téli gumikon van, tolatóradaros, vezetett szervizkönyves, a kökösön lévő parkolási sérülésektől eltekintve ennek az autónak sztem lehetett gazdája. Gyanítom, hogy a motorja olajfogyasztós lehet, ezt kellene jól megvizsgálni, de, hogy maga az autó különleges a fl előtti típusok között, az biztos. :) :roll:

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 22, 12:48 pm
Szerző: PiciPeti
Pedig ez a belső választható extra volt itthon is. :)

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Elküldve: 2015 jan. 22, 12:54 pm
Szerző: Wortex
Én láttam pár hete.
Fóti AAA autónál volt egy piros 1.6 automata. Világos kárpit, faberakásos műszerfal, vagyis csak úgy nézett ki. :shock:
Monnyuk nem egy tucat darab.