A mieink pirosat kapnak általában - rosszul. Visszakeresem majd, hogy melyik színût kellene kapnunk.tibierdrol írta:Melyik motornak milyen környezetvédelmi besorolása van és milyen színû matricát kéne kapjon mûszaki vizsgán? Engem konkrétan a régi 88 és az újabb 86 lóerõs 4E-FE érdekelne, de jó lenne ha valaki egy átfogó listát írna amiben a többi típus is benne van és mindenki kimazsolázhatná a sajátját. Vagy tudtok linket adni ahol utána lehet ennek nézni?
Motorfajták
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Pontosan nem tudom melyik hónapban de 2010-ben változott meg a környezetvédelmi besorolások. Szóval idáig vagyis 2010-ig csak sárga és zöld plakett jelezte a környezetvédelmi besorolást, ami megváltozott és és most van fekete, piros, kék, zöld. A fekete a legrosszabb besorolás. zöld a legjobb. A fõvárosba szmogriadó esetén a fekete és piros plakettos kocsik nem hajthatnak be vagy ha igen azt 30000 ft büntetéssel díjazzák. Általában a 4EFE-k sárgát kapnak E10 és E11-ben is. A 4AFE.k viszont már kéket kapnak. De ez függ az évjárattól is.Vagyis ahhoz hogy megkapd a kék plakettet 95 vagy 96-nak kell lennie az autódnak. Van a neten egy nagyon pontos leírás azt hiszen 9 vagy 10 besorolás szerint van. De nem találom ha megvan akkor majd esetleg belinkelem...
MR2 - 2001
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Lehet hogy nincs értelme, de sokszor a vizsgán sem azt a plakettet rakják fel ami rá való. Elmentem egy autósboltba ahol az eladónak egy 5 éves benzines BMW-je volt. Mondom neki hogy tudja-e hogy rossz plakettet raktak a kocsijára. Azt mondja õ nem tudta, de a vizsgán kérdezték tõle, hogy sokat jár-e a városban mert ha nem akkor nem adnának kék plakettet... Lehet hogy kevés volt nekik és lusták beszerezni...
no comment
MR2 - 2001
-
MFerenc
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
"A 2010. január 1-tõl érvényes rendszer más határokkal dolgozik, és ismét négy kategóriát ismer:
Fekete színû plakett - korszerûtlen, nem környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.
Piros színû plakett - korszerûtlen, kevésbé környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.
Kék színû plakett - korszerû, környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.
Zöld színû plakett - korszerû, kiemelten környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9 és az e fölöttiek.
0: katalizátor nélküli, benzinüzemû, a jóváhagyási elõírások szerint nem minõsített dízelüzemû, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A elõírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízelüzemû;
1: katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésû, benzinüzemû;
2: katalizátoros, szabályozott keverékképzésû, benzinüzemû, kivéve a 4. osztályba sorolt EURO-II minõsítésû gépjármû;
3: EURO-I minõsítésû dízelüzemû gépjármû;
4: EURO-II minõsítésû, katalizátoros, szabályozott keverékképzésû - benzinüzemû vagy EURO-II minõsítésû dízelüzemû gépjármû;
5: tiszta gázüzemû vagy elektromos meghajtású, illetõleg hibrid (a gépjármûvet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belsõ égésû motorja nem éri el az EURO-III minõsítést);
6: EURO-III minõsítésû, katalizátoros, szabályozott keverékképzésû, benzinüzemû gépjármû;
7: EURO-III minõsítésû dízelüzemû gépjármû;
8: EURO-III minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
9: EURO-IV minõsítésû, katalizátoros, szabályozott keverékképzésû benzinüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
10 és 11: EURO-IV minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
12: EURO-V minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
13: EEV minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
14: EURO-V minõsítésû gépjármû;
15: EURO-V minõsítésû gépjármû
Amennyiben a hibridhajtású jármû belsõ égésû motorja legalább EURO-III minõsítésû, a belsõ égésû motor szerinti kategóriába kell besorolni."
E10-et még nem láttam kékkel, igazából friss mûszakival sem, E11-et pedig hol pirossal, hol kékkel...
Fekete színû plakett - korszerûtlen, nem környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.
Piros színû plakett - korszerûtlen, kevésbé környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.
Kék színû plakett - korszerû, környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.
Zöld színû plakett - korszerû, kiemelten környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9 és az e fölöttiek.
0: katalizátor nélküli, benzinüzemû, a jóváhagyási elõírások szerint nem minõsített dízelüzemû, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A elõírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízelüzemû;
1: katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésû, benzinüzemû;
2: katalizátoros, szabályozott keverékképzésû, benzinüzemû, kivéve a 4. osztályba sorolt EURO-II minõsítésû gépjármû;
3: EURO-I minõsítésû dízelüzemû gépjármû;
4: EURO-II minõsítésû, katalizátoros, szabályozott keverékképzésû - benzinüzemû vagy EURO-II minõsítésû dízelüzemû gépjármû;
5: tiszta gázüzemû vagy elektromos meghajtású, illetõleg hibrid (a gépjármûvet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belsõ égésû motorja nem éri el az EURO-III minõsítést);
6: EURO-III minõsítésû, katalizátoros, szabályozott keverékképzésû, benzinüzemû gépjármû;
7: EURO-III minõsítésû dízelüzemû gépjármû;
8: EURO-III minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
9: EURO-IV minõsítésû, katalizátoros, szabályozott keverékképzésû benzinüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
10 és 11: EURO-IV minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
12: EURO-V minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
13: EEV minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
14: EURO-V minõsítésû gépjármû;
15: EURO-V minõsítésû gépjármû
Amennyiben a hibridhajtású jármû belsõ égésû motorja legalább EURO-III minõsítésû, a belsõ égésû motor szerinti kategóriába kell besorolni."
E10-et még nem láttam kékkel, igazából friss mûszakival sem, E11-et pedig hol pirossal, hol kékkel...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Pedig E10 euro2, E11 vvti meg euro3, ha jól tévedek.MFerenc írta:"A 2010. január 1-tõl érvényes rendszer más határokkal dolgozik, és ismét négy kategóriát ismer:
Fekete színû plakett - korszerûtlen, nem környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.
Piros színû plakett - korszerûtlen, kevésbé környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.
Kék színû plakett - korszerû, környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.
Zöld színû plakett - korszerû, kiemelten környezetbarát jármûvek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9 és az e fölöttiek.
0: katalizátor nélküli, benzinüzemû, a jóváhagyási elõírások szerint nem minõsített dízelüzemû, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A elõírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízelüzemû;
1: katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésû, benzinüzemû;
2: katalizátoros, szabályozott keverékképzésû, benzinüzemû, kivéve a 4. osztályba sorolt EURO-II minõsítésû gépjármû;
3: EURO-I minõsítésû dízelüzemû gépjármû;
4: EURO-II minõsítésû, katalizátoros, szabályozott keverékképzésû - benzinüzemû vagy EURO-II minõsítésû dízelüzemû gépjármû;
5: tiszta gázüzemû vagy elektromos meghajtású, illetõleg hibrid (a gépjármûvet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belsõ égésû motorja nem éri el az EURO-III minõsítést);
6: EURO-III minõsítésû, katalizátoros, szabályozott keverékképzésû, benzinüzemû gépjármû;
7: EURO-III minõsítésû dízelüzemû gépjármû;
8: EURO-III minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
9: EURO-IV minõsítésû, katalizátoros, szabályozott keverékképzésû benzinüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
10 és 11: EURO-IV minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
12: EURO-V minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
13: EEV minõsítésû dízelüzemû gépjármû, OBD-rendszerrel ellátva;
14: EURO-V minõsítésû gépjármû;
15: EURO-V minõsítésû gépjármû
Amennyiben a hibridhajtású jármû belsõ égésû motorja legalább EURO-III minõsítésû, a belsõ égésû motor szerinti kategóriába kell besorolni."
E10-et még nem láttam kékkel, igazából friss mûszakival sem, E11-et pedig hol pirossal, hol kékkel...
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Köszönöm mindenki nevében MFerenc!

Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
MFerenc
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Igazán nincs mit!
Tehát annak ellenére, hogy szerintem is Euro 2-es az E10, csak piros matricást láttam a hahun, E11-bõl pedig kék, piros, mikor milyet. Majd valahogy átrugdosom az enyémet mûszakin, aztán meglátjuk, mennyibe kerül egy kék matrica
Tehát annak ellenére, hogy szerintem is Euro 2-es az E10, csak piros matricást láttam a hahun, E11-bõl pedig kék, piros, mikor milyet. Majd valahogy átrugdosom az enyémet mûszakin, aztán meglátjuk, mennyibe kerül egy kék matrica
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt

