Oldal: 148 / 163

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 júl. 20, 04:58 pm
Szerző: Zolee11
Jorn írta:Akinek "ül" az autó hátsója, annak nagyon ajánlom a Kayaba RI5469 hátsó rugókat, megoldja a problémát, és most kb. 9600Ft-ért kapható darabja :)
Aztán hol-e lehet venni ilyet? Magyarföldön, magyar bótban, vagy külföldi netes rendeléssel?

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 júl. 24, 06:13 pm
Szerző: Jorn
Zolee11 írta:
Jorn írta:Akinek "ül" az autó hátsója, annak nagyon ajánlom a Kayaba RI5469 hátsó rugókat, megoldja a problémát, és most kb. 9600Ft-ért kapható darabja :)
Aztán hol-e lehet venni ilyet? Magyarföldön, magyar bótban, vagy külföldi netes rendeléssel?
alkatreszek.hu :)

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 szept. 04, 05:36 pm
Szerző: Zolvszl
Sziasztok!

Egy érdekes probléma miatt szeretném a véleményeteket kérni, vajon mi lehet a gond, pár napja már filózunk rajta, de eddig nem jutottunk előre: van egy 2000-es évjáratú 1.4 vvti (4zz-fe) Corollánk, 156.000 km-rel, pár dolog ki lett rajta cserélve eddig, épp a múlt héten szívósor tömítés, első-hátsó féktárcsák betétekkel, valamint az üzemanyagtank, átlyukadt sajnos, jobbnak láttuk újat venni. A szerelő aki csinálta máshoz nem nyúlt elvileg, a tankcserénél eléggé le kellett bontani a kipufogócsövet, a lambdaszonda is ki lett véve. Az átvétel után amikor álltam ki az udvarból, már láttam hogy valami nem kerek: fura fütyülő/vonyító hangja lett a motornak, alapjáraton nem csak fölötte hallani inkább, valamint pár száz méter után kigyulladt a motorhiba lámpa. Irány vissza a szerelőhöz, hibakód kiolvasás: P1346 Néztük mit jelent ez, angolul ezt: "VVT Sensor /Camshaft Position Sensor Circuit Range/ Performance Problem (Bank 1)"
Továbbá 2000-es fordulatot elérve rángat menet közben, meg nem is megy úgy mint szervíz előtt. A szervíz előtt nem csinált ilyeneket, sose dobott semmilyen hibát a gép. Elkezdtünk agyalni mi lehet a baj, amik eddig meg lettek nézve: szívósortömítés nem mozdult el, nem szív sehol falsot a motor (féktisztítóval), fojtószelep kipucolva, lambda jó, benzinpumpa jó nyomással nyomja a benzint, gyertyák jók. Egyelőre csak tippjeink vannak mi lehet a baj. Lehetséges hogy vákuumprobléma van valahol a tank-babrálás miatt ? Leállításnál kis pukkanó hangot hallani a motortérből, mintha kieresztene valahol egy kis levegőt, eddig nem tapasztaltunk ilyet.
Egy volt toyota szervizes mondta hogy olajsár miatt leragadhat kicsit a vezérlésnél a fogaskerék, viszont a szívósort levéve nincs semmi lerakódás a szelepeken, az olaj szép színű még 7000 km után is. Meg 2 napja semmi baja most meg elkokszosodik, ezt kizártnak tartom. Viszont 10w-40 castrol van éppen benne, olvastam hogy 5w-30 kellene bele inkább, legközelebb az lesz.
Regényt írtam, de próbáltam összeszedni a tapasztaltakat eddig, minden tippet szivesen veszünk és megköszönünk, reméljük tudtok segíteni !

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 szept. 04, 09:02 pm
Szerző: Jorn
Én ugyan nem értek hozzá, de a vezérlést csak megnézetném, nincs-e félrerakva egy kicsit...

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 szept. 24, 01:02 pm
Szerző: Zolvszl
Köszi a tippet, igazad volt! Mi is arra jutottunk hogy szét kéne szednünk a vezérlést, és meglepődtünk: a főtengely fogaskerekének le volt törve 3 foga. Át volt ugorva pár foggal a lánc, a nyomok láthatóak voltak a vezérműtengelyek fogaskerekein is, a láncvezetőn is mély barázdát vágott már a lánc. Az átugrás miatt el volt tolódva a szelepek nyitási/zárási ideje, emiatt produkálta a fenti dolgokat. Valaki hallott már ilyenről ennél a típusnál? Annyi még hogy az előző tulajok sajnos elég trehány módon cseréltek benne olajat a szervízkönyv szerint, nem ritkán 23 ezer km után. Lehet emiatt történt a baj.
Nem egyszerű vezérlés szettet venni bele, szinte mindből ki van hagyva a vvt kerék, úgy láttuk két márkánál csomagolják csak hozzá, nem kevés pénzek. Vettünk bele új szettet, meglátjuk milyen lesz.
Üdv
Zoli

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 szept. 24, 01:11 pm
Szerző: Pacsker
Nagy szerencse, hogy csak ekkora baj keletkezett.
Az, hogy egy fogaskerékből kitörjön pár fog szerintem komoly fizikai behatást igényel. Korábbi amortizáció a vezérlés alkatrészeiben, vagy a burkolatban hagyott csavar, egyéb tárgy?
Tudtommal egyáltalán nem jellemző (egyik Toyotánál sem) ez a gond. Még nem is hallottam ilyenről.
Pontosabban akkor igen, ha korábbi szerelésnél, ahogy a főtengelyről feszegették le, letörtek a pereméből, fogaiból. Ez is benne lehet a kalapban.

Ha ilyen hosszúak voltak az olajcsere periódusok, javasolnék egy belső motor"mosást" is. Szakszerűen, többszöri átöblítéssel, mert komoly lerakódások lehetnek benne, ami akár a későbbiekben bajt is okozhat.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 szept. 24, 02:09 pm
Szerző: Zolvszl
Pacsker írta:Nagy szerencse, hogy csak ekkora baj keletkezett.
Az, hogy egy fogaskerékből kitörjön pár fog szerintem komoly fizikai behatást igényel. Korábbi amortizáció a vezérlés alkatrészeiben, vagy a burkolatban hagyott csavar, egyéb tárgy?
Tudtommal egyáltalán nem jellemző (egyik Toyotánál sem) ez a gond. Még nem is hallottam ilyenről.
Pontosabban akkor igen, ha korábbi szerelésnél, ahogy a főtengelyről feszegették le, letörtek a pereméből, fogaiból. Ez is benne lehet a kalapban.

Ha ilyen hosszúak voltak az olajcsere periódusok, javasolnék egy belső motor"mosást" is. Szakszerűen, többszöri átöblítéssel, mert komoly lerakódások lehetnek benne, ami akár a későbbiekben bajt is okozhat.
Igen, mi felénk se hallott senki még ilyenről, néztek is rendesen amikor mentem alkatrészt rendelni. Nem találtunk sehol letört fogat vagy fémdarabot, semmit, felfogta az olajszűrő vagy a teknőbe lekerült, nem tudom. Nyilván nem tudni mit buheráltak rajta előttünk, de nem úgy tűnt mintha bontva lett volna a vezérlés fedele. A motort átöblítjük majd, de igazából nem nagyon láttunk nagy lerakódásokat se a vezérműtengelyek környékén, se a vezérlésnél, se az olajteknőt leszedve a hajtókaroknál.

E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 okt. 28, 05:00 pm
Szerző: lmx
Hali!

Akkumulátor kérdésben elakadtam.
Most van benne: 45Ah

Amit a típusra keresve találok: 60Ah
Amit nem találok: Az indítóáramnak milyen nagynak illene lennie? Ti milyet használtok?

Az autó: évj:2000 1598ccm 81kW(110Le)

Köszi!

E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 okt. 28, 05:47 pm
Szerző: lmx
+milyen méretű a gyári akkumulátor?
Nekem szerintem valamivel alacsonyabb, mint gyárilag, úgyhogy arra nem akarok hagyatkozni.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 okt. 28, 06:31 pm
Szerző: Pacsker
Szervusz!

Ajánlom figyelmedbe Akkumulátor - Akkumulátor töltés / avagy a téli átok témánkat. Minden kérdésedre választ találsz, sőt pár egyéb hasznos tudnivalót is elsajátíthatsz.

E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 okt. 29, 07:58 am
Szerző: lmx
Nagyon szepen koszonom! Es bo o s, h ilyen vak voltam, esku elotte ket oran keresztul turtam a forumot a helyes topikert...B-):-):-X

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 nov. 25, 03:55 pm
Szerző: oattika
Sziasztok.
1.4 vvti ferdehátú corollám lassan megérett a hátulsó lengéscsillapító cserére (220e km). Milyen márkájú és típusú gólyalábakat ajánlanátok ami nagyjából megegyezik az eredetiekkel?

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 nov. 25, 03:57 pm
Szerző: Pacsker

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 nov. 25, 03:58 pm
Szerző: oattika
Ja és még annyi, hogy ilyenkor szokták cserélni a rugókat is? Azok elvileg rendben vannak, nem ül az autó, csak kicsit már kopog a hátulja és a csillapítók megfolytak.
Kösz.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2015 nov. 25, 07:27 pm
Szerző: gaborheiling
oattika írta:Ja és még annyi, hogy ilyenkor szokták cserélni a rugókat is? Azok elvileg rendben vannak, nem ül az autó, csak kicsit már kopog a hátulja és a csillapítók megfolytak.
Kösz.
Hali! A kopogás nem biztos, hogy gátló, meg kellene nézni a "kutyacsontokat" (stabilizátor kar összekötő). Ha ez a baj, akkor pár ezerből orvosolva van a kopogás, cseréje is baromi egyszerű.