Oldal: 144 / 163

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 18, 02:18 pm
Szerző: Han
Jorn írta:
guginho írta:Sziasztok Srácok!

Kinek milyen tapasztalata van 4afe(1.6) motornak az olajfogyasztásával? Nekem soknak tűnik eléggé. mióta megvan a gép kb 8ezer km-et raktam bele, és olyan 1,5 liter olajat kellett utántöltögetnem. Ez ugye nem normális?
Ez teljesen elfogadható fogyasztás :)

Nekem 270 ezer km van mindkettőben, és kb. 9000km-nél cserélek, addig kb. 2 litert szoktam rátölteni. (azaz, olajcserével együtt kifogy az 5 literes kanna)

Az első 3-4ezer kilométeren alig fogy, nyolcezer felett pedig már egyre rohamosabban, nem éri meg rátölteni. 5W-40-ről van szó.

Az enyémben 286 ezer van és szinte ugyanazt tapasztalom, amit Jorn is írt, nagyjából a számok is azonosak, talán egy hajszállal kevesebbet eszik, de én 10W-40-et használok. Ami számomra érdekes, hogy városi és vidéki használatnál is kb ennyit fogyaszt, viszont autópályán folyamatos GPS szerinti 130-nál (folyamatos 4000 körüli fordulat) 500-1000 km alatt szinte nem fogyott semmi. Ja és kék füstöt még sose láttam kijönni a kipufogón.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 30, 11:48 am
Szerző: pézsé
Hogyan tudok megkülönböztetni egy mezei 3 ajtós 99-es corollát egy G6-ot és egy G6R-t?
Igazából az érdekelne mi volt a kettő között a különbség? Kerestem a neten, de ellentmondásosak az infók.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 01:14 pm
Szerző: IceRocko
HaHun nézted őket? Mind a kettő van fent 99-esből, ugyan olyan pirosban. :) A G6R-est hívtam, de még nincs az országban az autó. Azt mondta vasárnap hívjam.
Egyébként, sima G6 volt 1,4es motorral is. A G6R csak 1.6os volt, más a műszercsoportja is, meg az ülések is hosszított ülőlaposak, más a kárpit színe is. De biztos van még különbség.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 01:30 pm
Szerző: pézsé
Több helyen vannak hirdetve, egyszer g6 máshol meg van plusz r is.
A g6r specben egy honlapon azt írják alap volt a klíma, de egyikben sincs. G6r matricát meg fillérekért lehet venni az ebay-ről.
A külföldi lepapírozásával+ egyéb költségek meg jól megdobják az árakat. Valószínűleg azért is vannak hirdetve még és nem vitték el őket másnap.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 02:04 pm
Szerző: IceRocko
Kicsit még utána olvastam és a G6R-t csak hátsó tárcsafékkel gyártották, még a többi dobfékes volt, ha jól értem. Plsz 6cd-s rádi volt benne, más volt a hűtőmaszk.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 02:31 pm
Szerző: pézsé
jaja klíma, CD-tár egyikben sincs, a hátsó tárcsafék eddig egy biztos pont. A tükrök is színrefújtak voltak.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 04:46 pm
Szerző: Pacsker
- Klíma nyilván lehetett mindegyikben, de lehet az R-ben tényleg széria volt már.
- A kárpit szerintem ugyanolyan színű a G6-nál (TTE) és a G6R-nél (facelift előtti fekete alapon piros "négyzetek", kouki fekete alapon piros hosszú "ecsetvonású"). A sima Harmony-Terra-Luna-Solban ilyen nem volt.
- Az ülőlap is szerintem G6-tól nyújtottabb, sőt az egész ülés "kagylósabb". Ami ugyancsak egyezik az R-el.
- A műszeregység grafit szürke méhsejt minta alapon PIROS feliratos és mutatós, PIROS hátttérvilágításos (minden egyéb műszerfal fény is). Szerintem ebben sincs különbség az R-ben.
- Tárcsafék volt sima Corolla-ban is, még dieselben, sőt ha jól emlékszem 1.4 VVT-iben is. 1.6 G6-okban szerintem mind tárcsás híd volt, (4AFE és 3ZZFE is)
- Sima Harmony-Terra-Luna-Sol és G6(/R) közti kormány, ajtó + üléskárpit, műszeregységen kívül a váltógomb és a váltószoknya is típusspecifikus. Utóbbi fekete, piros cérnával.
- Hűtőmaszkon biztos volt látható különbség, talán G6 és G6R közt is.
- Legfontosabb! Minden G6 és G6R 6 sebességes váltóval szerelt!!! 1.3, 1.6, 1.4VVti és 1.6 VVti is. Ha nincs rajta a fém betétes bőr váltógomb, akkor végig kell kapcsolni. Rüki határozottan bal elöl

Egy biztos különbséget tudok G6 és G6R közt.
Gyárilag utóbbit méreg drága alumínium gépháztetővel szerelték. Amíg nem láttam, én sem hittem el. Ennyi idősen sanszos, hogy már törték és nem az eredeti van rajta.

G6-ból van több projekt, G6R-ből "csak" ez a négy:
viewtopic.php?f=17&t=1177
viewtopic.php?f=17&t=1612
viewtopic.php?f=17&t=1901
viewtopic.php?f=17&t=2009
Hátha van bennük infó a különlegességükről?!

Sede7 is túrt a témában annó:
sede7 írta:Na, a dolgok OFF-os részére nem reagálok, mert soványak az elméleteim - nekem elég annyi, hogy igyekszem legalább két lépéssel az autó tûréshatárain és a saját képességeim korlátain belül maradni vezetés közben. Plusz egyelõre a múltkori 30-as csekk is igenis könnyít a lábamon...:oops:
Ami viszont a gyári, opcionális és utólagos felszereltséget, kiegészítõket illeti. Szerintem te keversz pár dolgot, amivel semmi gond, hiszen neked a család egy eléggé másik karakterû tagja van - bár ötajtósban is van G6-os kivitel.
Megpróbálom összeszedni a háromajtós (európai) elsõ generációs (békalámpás) E11-eket ~sportosság szempontjából.

"Alap"
Itthon többnyire 4E-FE motorral (1.3) szerelt autók járnak, de azért nem ritkaság az 1.6-os, 4A-FE szívû példány sem.
Az "alapmodelleken" sem koptató, sem komolyabb hátsó légterelõ nincs, csak egy kis elem. Lásd: alap.

"G6"
A G6 nem igazi sportkivitel, inkább amolyan játszós-sportos, hiszen ugyanaz az 1.3-as vagy 1.6-os motor van benne, a hatfokozatúvá bõvült váltó pedig nem egy újabb fokozatot jelent pályázáshoz, hanem csak "szétdobja" az hagyományos ötöt hat felé.
Ami az optikát illeti, a beltéren több a változás (huzatok, mûszerfal számlapja, stb.), mint kívül: egy sportosabb hûtõmaszk és egy diszkrét koptató (elsõ lökhárító alá toldat, 3 darabból áll). Az alufelni továbbra is opcionális tartozék, a ködlámpa lehet, hogy benne volt (ebben nem vagyok biztos). Példa: G6.

"G6R"
Limitált széria, csak 4A-FE motorral (és csak a békalámpás kivitelben).
A G6-hoz képest van plusz csomó minden (lásd G6R admiral projektjét!), amibõl a lényeg a gyári 15"-os alufelni (külön ehhez lévõ hatküllõs, csavarháztakarós polír), egy bivalyabb koptató (két darabból összeillesztve), oldalsó szoknya és hátul is tárcsafék. "Szárny" ezen sincs. Példa: G6R.

"TTE"
A Toyota Team Europe többféle kiegészítõt is gyártott az autóhoz, ezeket külön-külön, illetve bizonyos országokban (pl. Anglia) csomagban lehetett megvenni. Ezek voltak többek között: a nagyon komoly, mélyre lógó elsõ lökhárító, hatalmas, kerek ködlámpákkal, az egyáltalán nem ormótlan hátsó szárny, ültetõ rugók, kipufogóvég, különbözõ alufelnik 15-17"
Például: fekete, kék, piros, fehér.

"Carlos Sainz"
Ha jól tudom, a WRC-szabályok miatt piacra kellett dobni - mélyen áron alul -, és kb a kerékjárat szélesítésén és a bukócsöveken kívül minden stimmelt.:)

A WRC szárnyát, ami tényleg idétlen lenne egy városi autóra, nem tudom, hogy bármelyik szériaautó megkapta-e vagy egyáltalán megkaphatta-e. Persze talán utángyártottak vannak.
Hangsúlyozom, hogy pontosan nem vagyok tisztában én sem ezekkel spéci a csomagokkal, kivitelekkel, de hasznosnak tartottam leírni, amit tudok, a lehetséges félreértések számát leszûkítendõ.
corollaG6R:
corollaG6R írta: A típus egy limitált széria, a békalámpás corollák legsportosabb gyári változata amit németeknél, angoloknál adtak ki. Elvileg angliába mindössze 220 darab pirosat és 220 darab feketét szállítottak, illetve gyártottak.
Az eredeti G6R-ek könnyen felismerhetõek arról, hogy az összeset 1999 februárjában gyártották, legalábbis amiket én ebayen és egyéb helyeken láttam eladásra, mind februáriak voltak.

Amiben az enyém különbözik az angliai változatoktól, az a légkondi, és a tetõablak hiánya. A légkondit az elõzõ (megboldogult) elsõ tulaj nem kérte, mert felesége nem bírta. Utólag nem is bánom. A tetõablak pedig a németországi változatokra nem volt jellemzõ.

1.6-os 4A-FE van a motorháztetõ alatt. Különlegesség, hogy a motorháztetõ alumíniumból van, ezt a kõfelverõdések sérülésein is lehet látni ( fogalmam sincs hol szerezte szegény:( ), ugyanis nem rozsdásodik.
Ezenkívül toronymerevítõk, és sportfutómû szolgálja a merevebb karosszériát. 15"-os G6R alufelniken fut, 195/55 R15ös gumikkal.
Elmentünk még vele egy körre a VTi civic-es barátommal, aki mondta, hogy jóval jobban tapad a kanyarokban.
Azt fogalmam sincs, hogy a kicsit hörgõs hangot más 4A-FE is produkálja, de barátaim megjegyezték hogy kellemesen gurgulázik.
A TTE csomaggal megdobott G6 változatokhoz képest más elsõ lökhárító, ködlámpával. Pontosan az a ködlámpa, ami az E11 alkatrész topic elején látható. Ezenkívül oldalsó küszöbök, kötények vannak, amelyek a TTE változatokon nem. Hátsó spoiler ugyanakkora mint a G6-okon, a matrica mellé pedig be van rakva egy nagy R betû. Ez a felirat is különbözött az angol és a német piacon, az angoloknál ugyanis az elsõ hûtõrácson is volt G6R felirat, amely rács egyébként sportrács szerû, tehát nem olyan mint az alap, vagy itthoni G6 corollákon.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 04:48 pm
Szerző: Pacsker
Azért találtok sok G6R-ként hirdetett G6-ot illetve sima 5 sebességes Corolla-t, mert töltik ki a használtautó.hu adatlapját és az felkínál előre legyártott alterntívát. A hozzá nem értő pedig rákattint.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 05:04 pm
Szerző: IceRocko
Köszi Matyi, megnézem a projekteket. Vajon ha alu. a gépháztető, honnan tudom megkülönböztetni? Mert a hangjából személy szerint nem biztos. Max a súlyából. Viszont ha volt törve és utángyártottat kapott, akkor is könnyebb lehet.
Csak azért érdekes számomra is a dolog, mert vele szemezgetek: G6"R"
Elöl két darabból áll a toldat, ez akár jót is jelenthet. :) Ami fura, hogy nincs hátsó ablaktörlője, de még a helye se. :roll: Ilyet látott már valaki HB-nál?
Ha hétvégén haza érne, akkor lehet rácsapok. Motor, váltó jó lenne, meg esetleg hátsó híd tárcsafékkel. :)

*szerkeztve

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 05:07 pm
Szerző: Pacsker
Hoppá kérem :) Árban nagyon jó alap lehet :) ...
Netán E11 tárcsás híd felrakható E10-re?

A súlyából főként (kinyitod) és olyan helyen, ahol lepattant a festék. Sőt, ha rozsdát látsz, akkor valószínűleg nem az :D :lol:

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 05:51 pm
Szerző: pézsé
Magam alatt vágom a fát mert engem is érdekel, de segítek: viszel mágnest mint az inkák és ha tapad, akkor nem alumónium a motorháztető.
A kocsi Bécsből van. Az eladó külföldön, a kocsi fényképei idehaza készültek.
A gyanús, hogy a beltérről és a motortérről semmi infó, kérésre sem kaptam képeket, csak kitérő válaszokat.
A g6r matricának a jobb sarokban kéne lennie, nem pedig a hátsó ablaktörlő tengely lyukánál, a toyota jel is hiányzik.
Megint az van, hogy kiba messze van a kocsi. :-)

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 05:53 pm
Szerző: pézsé
dupla post törölhető.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 08:37 pm
Szerző: IceRocko
A mágnes jó ötlet. :) Eszembe se jutott. :roll:
Megnézni megéri. Munkahelyemtől 20perc kocsival. Engem motor, váltó érdekel igazán. Ha 4afe és 6os váltó, jó állapotban, akkor a többi lényegtelen számomra. Csak jobban el lehetne adni az alkatrészeket, ha ritkább G6R lenne.
Téged komplett autó érdekelne?

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 09:40 pm
Szerző: guginho
A hűtőrács sem a sportrács ami gyárilag g6r. Továbbá a képen amin előlről van fotózva gyanúsak azok a szegecsek elől a szoknyán.

Re: E11 - (1997-2002)

Elküldve: 2014 okt. 31, 09:56 pm
Szerző: PiciPeti
Ha angol, és bontjátok, lehet 1-2 dolog érdekelne belőle.

(ködlámpa kapcsoló, első lámpa, bajuszléc, műszeregység, esetleg felnik, stb apróságok...)