Lengéscsillapító

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Lehet reklamálnod és az asztalra is csaphatsz.
Ezt pedig sajnos szokd meg. Vagy nagyon körültekintõ vagy és rutinos ugy. alkatrész vásárlásnál vagy még 100x belefutsz az ilyenbe. Nem jó a tiedhez, vagy ami jó, azt nem hozza fel az autódhoz, az utángyártás minõsége pocsék és ezért nem illeszkedik stb stb.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Visszavittem a Delphi betéteket és gond nélkül visszaadták a pénzt. Errõl ennyit.
Viszont azt jól látom hogy komplett elsõ gólyalábat az E9-ekhez nem lehet sehol sem kapni, csak magát a gólyaláb betétet? :shock:
Ugyanis nekem komplett (összeszerelt, azaz ház + betét) gólyaláb kellene, mivel a szerelés során amit kivettünk azt teljesen tönkre tettük és a helyére egy jobbost tettünk be (az volt itthon a padláson), azzal az eltéréssel, hogy a fékcsõ rögzítõ fület áthegesztettük a másik oldalra, hogy balos legyen. Ez végszükség miatt történt, tehát így nem maradhat!

Szóval cáfoljatok meg kérlek, és segítsetek, hogy hol tudok komplett gólyalábat venni?
(Vagy ha sehol, akkor bontott-használt esetleg valakinél?)
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Mostanában nem láttam komplett gólyalábat, de szerintem van.
Ha nem találnál, akkor nekem van használt, vagy ház.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Sajnálom Laci, hogy nem lett jó amit ajánlottam. Annak viszont örülök, hogy vissza vették!
Ha gondolod, nekem is van két elsõ gólyalábam. (még az autó alatt, de ki lesz bontva.)
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Keresgéltem azért lehetõség szerint újat, és direkt a dieselhez valót nem találtam, de a GTi-hez valót viszont igen (legalábbis a keresõ úgy adja elõ, hogy a GTi-hez jó).
Errõl van szó:
Kép
És itt van, a Nipparts katalógusból, hogy mihez jó (a két alsó sorban van a GTi):
Kép
Ugye a diesel és a GTi elsõ lengéscsillapítói megegyeznek, tehát elviekben jó lehet. Az, hogy Nipparts, és nem Kayaba, vagy Tokico, csorbítja-e egyébként valamiben?
Találtam neten olyan kereskedést, ahol lehet is rendelni.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Folytatva a telefonbeszélgetést :)
Felsorolja, az 1.3-ast és sima 1.6-ost is. Magyarul szerintem ez a vékonyabb, amibõl találtál már máshol is. Berakható GT-i-be és a Dieselbe is, de nem az erõsebb kivitel.

Személy szerint nem szeretem a Nipparts-ot. Fékbetétben csalódtam. Gátlóba lehet ügyes (vagy mástól veszi).
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Lobo
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2010 júl. 07, 08:02 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: Lobo »

Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata sachs lengéscsillapítóval?
E11 Sedan - Linie Terra - 4AFE
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

3-4 éve kapott sachs patronokat hátulra a kocsi, azóta nem volt gondom vele.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Láttam vadiúj Sachs lengéscsillapítókat 14 ezer Ft körül... ez ennyiért még jó minõség lehet ?
(egy kollega látott már Sachs csillapítón Made in Argentina feliratot is...:)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

20 körül kapod a kayabát minenféle kedvezmény nélkül a bárdiban. Nézz utána! Kedvezménnyel szerintem van 17 körül is. Nem érdemes ezzel sachrakodni. :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Jorn írta:Láttam vadiúj Sachs lengéscsillapítókat 14 ezer Ft körül... ez ennyiért még jó minõség lehet ?
(egy kollega látott már Sachs csillapítón Made in Argentina feliratot is...:)

Nekem a hátsók Sachs és Made in Argentina, de szerintem ez nem ront a minõségen, ha betartják az elõírásokat. Ha valamire ráirják, hogy Made in EU, az is bárhol lehet az EU-ban, akár egy magyarországi sufniban. :)

Eddig csak az a tapasztalatom, hogy keményebb mint a régi (a régi gyári KYB volt, "csak" annyi hibája volt, hogy a harmadik lenyomásra csillapított keményebben. Alaphelyzetben sem lengett másfelet). Stabilitás reményében cseréltettem, de a ropogós Sachs még kicsit zötyögõs (lehet "bekopik" pár ezer km múlva). Korábban az elsõ Kayabák okoztak komfortvesztést, amik mára szelidültek, de továbbra is "sportos" maradt és most rádobott egy lapáttal az új hátsó. Annyiban jobb, hogy nem végez csillapodó rezgést az autó hátulja. Most is néha kicsit trabant érzésem van, ha rossz az út. Igaz kapaszkodik bele, nem pattog el, fekszik a kanyarban, csak éppen a hullámos utat nem nyeli be. A Sachs már most lágyabbnak tûnik, a Kayaba elsõre nagy csalódás volt komfortilag, ezért választottam most hátra a Sachs-ot, mert olvastam, hogy lágyabb eleve. Annyi érdekesség van, hogy a Sachs hátsó gátlóba a rugó nem ül bele teljes karikába, ez gond szerintetek? (az utolsó negyed terheletlenül nem fekszik bele a tányérba).
Én már - valamilyen szinten - feladtam a miértek keresését. Már csak a rugókra merek gondolni és elõre is egy lágyabb karakterisztikájú elsõ gátlóra (oda is akár Sachs). De már lassan úgy vagyok vele, hogy a budapesti utak majd "kilágyítják" õket. Jó lenne egy olyan hely, ahol meg tudják mérni a karakterisztikát és ha látnak valami anomáliát, akkor "tuningolnának" a futómûvön. De eddig nem találtam. Valaki tud ilyenrõl?
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

A lengéscsillapító vagy csillapít vagy nem. Fel tudják mérni, hogy hány %-os de nem hiszem, hogy többet megtudsz róla. Minél jobban csillapít mindegyik annál jobb az úttartás de persze ez a lengéscsillapítóra vonatkozik, ha lágy a rugód akkor is tud billegni a járgány. A lágy rugó és kemény gátló kombó vagy ennek a fordítottja az elég rossz élmény.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Mennyire jellemzõ, hogy a hátsó rugók felett levõ elemet is cserélni kell, mert elrohad ? (talán rugótányér a neve...)
A kiszakadt porvédõ következménye lehet ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Nem hiszem, hogy a porvédõnek köze lenne a rugótányérhoz. Az a lengéscsillapítóhoz tartozik. Amire te gondolsz az egy fém lemez ambe van egy gumi "tömítés" amibe felül beleilleszkedik a rugó.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Igen, a porvédõ gumi (48559C) felett van a rajzon, amire gondolok. Mi ennek a neve ? Vajon kapható utángyártottban is ?

Kép
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése