Oldal: 136 / 143

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 07, 04:17 pm
Szerző: zuzmow
Azt csak úgy tudom megállípítani hogy ha magát a rudat cserélem egy másikra?

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 07, 07:19 pm
Szerző: Pacsker
Ilyen futómű típushiba nincs :D ...

Fontos! Gyorsításra (és halott esetben sebesség tartásra) csinálja csak vagy motorfékre "terhelés mentességre" is?

Ha nem a kerék centírozatlan vagy szálszakadt, akkor
A féltengely belső csukló van "félrekopva" (általában hosszabbiknál) - jól lett felújítva?!
A másik belső van félrekopva
Féltengely "görbülve?" Netán a súlya leszakadva?
Kerékagy görbülve?

Ilyesmikre gondolnék.
Próbálnám először egy teljesen másik hosszú féltengely cserével. Honnan tudod, hogy a jobbos a rossz?
A "krokin megemelve rángatva nem lóg semmi" azért nem az igazi módszer. Gurulj el egy futóműbeállítóshoz és egy ezresért aknából, rázópadon/pajszerral mindent át tudtok nézni.



Olyan sincs, hogy féktárcsa hullámosra kopási típushiba :)
Ha a nyereg szépen le van ápolva (csúszkák zsírozva, betétfészkek kipucolva...), kétlem, hogy az autó okozhatna tárcsa hullámosodást.
Pocsolyába mentél (hideg-meleg gyors változás), vagy csak egyszerűen szar márkájú / hibás gyártású tárcsát vettél. 10 ezer km alatt meg pláne, hogy egy E9-en nem kéne soknak történnie, hacsak nem pályázol.
Biztos vagy benne, hogy sorra a bal első üt? Kimérted mikrométerrel? A pedálon nem nagyon különbözteted meg, hogy melyik első üt, de sokan még a hátsó dobokat sem...
A csonkálvány láthatatlan sérülése inkább rendszeres kerékcsapágy gondokat okoz, minthogy tárcsa hullámosságot.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 07, 11:50 pm
Szerző: zuzmow
Elejéről:

Mikor megvettem, a bal oldali kerék mint a bevásárló kocsié,szaladgált amerre látott -> csapágycsere. Szétszedés után derült ki, hogy az agyat hegesztették és úgy tették vissza korábbi csaspágycserénél. Mit tudtam tenni, ideiglenesre megvettem egy olcsó csapágyat. Ezután a rajta levő tárcsa is behullámosodott, akkor lecseréltem tárcsát-betétet (nipparts-textar), majd egy hétre rá a komplett csonkállványt a hegesztett agy kiküszöbölésére. Hát ez az egy hetes tárcsa is behullámosodott... Biztos hogy a bal,mert ha pl szalagkorlát mellett megyek vagy fal mellett gurulok,nagyon jól hallani és hozzá tudom kapcsolni az érzett dolgokhoz.
A jobbos féltengely vásárláskor ropogott-> külső csukló kuka. Ekkor - sajnos tudatlanságomban hibásan - féltengelyt cseréltem úgy, hogy a váltóban maradt a csésze,és egy másik bontott tengely ugrott be.
Vettem a bontóban egy balost aminek a külső csuklója kuka de a belső része jó, ezt fűztem fel a jobbos tengelyre és vettem rá új külső csukló készletet.
Most ott tartok, hogy a 2-3000 közötti "nyomatékos" gyorsításnál nem vibrál, de a korábban említett sebességtartományban kb ugyanúgy mint eddig.
Találtam egy rozsdás tárcsát amit feltettem bal elölre a hullámos helyére olyan céllal,hogy ha ez is olyan lesz,akkor valami biztosan van a legutóbb beépített bontott csonkállvánnyal.
Szerencs utcában voltam december környékén a futóművesnél, ő csak annyit mondott hogy a jobbos axiál már picit kotyog,lassan ki kellene cserélni. Ezzel a vibrációval és hullámosodó tárcsával azóta küzdök amióta júniusban megvettem a kocsit. Ha ezt megoldom, már csak a lakatolás marad hátra és nekem is lesz majd olyan csecse csini kocsim mint nektek!

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 09, 12:03 am
Szerző: cslaci105
Pacsker írta:Féltengely "görbülve?" Netán a súlya leszakadva?
Egyébként a hosszú (jobbos) féltengelyen az a súly valójában mi célt szolgál? Nekem az hiányzik róla, az baj?

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 09, 08:47 am
Szerző: Pacsker
Szerintem az csak vibráció csillapító. (A gumi karika).
A súly alatt a gyári centírozást értettem, ha van. Kardánoknál vas lapok, első féltengelynél valószínű hogy nincs. Ha a gumi karika fele van csak leszakadva, az is okozhat kiegyensúlyozatlanságot.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 09, 02:46 pm
Szerző: zuzmow
Sajna semmi ilyesmi... Látszólag minden rendben van... :/

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 23, 12:39 pm
Szerző: Vitya77
Na most szó szerinti reszelgetésre kellene adnom a fejemet!
E9 Liftback szárnyat rakott már fel valaki olyan autóra, amin eredetileg nem volt?
Van valakinek olyan projekt amiben szerepel?
Várnám az ötleteket, tippeket, hogyan kezdjek hozzá és mire figyeljek.
Takinál le mértünk mindent, de kicsit tartok a sok lyuktól és formától. :shock:
Ovál, négyszög, kerek és még sokan is vannak. :roll:

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 23, 12:42 pm
Szerző: Pacsker
Két fajta van.
Tömör "szivacs" és üreges műanyag.
Ezek szerint neked utóbbi.

Talán 1 projektben láttam ilyet, de hogy melyik volt az, már nem tudom. Talán Zed Kristianz rakott fel üregeset.. Talán.. meg még valaki
1 tanács. Rettentő sokat próbálgass - mérj - próbálgass - mérj és csak utána fúrj, faragj.
Türelemjáték.

Először maszkoló szalagokkal fogasd fel, ahogy felülne. Jól állnak-e hátul a hézagok, nem-e csukódnak egymásra, ha nyitod/lehajtod a csomiajtót, stb.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 23, 06:02 pm
Szerző: Vitya77
Ok!
Köszönöm Pacsker!

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 27, 10:41 am
Szerző: Zolee11
Fényszóró üveg cseréhez szükség van valami speciális szerszámra, esetleg ragasztóra, vagy azt otthon is meg lehet ejteni pár csavarhúzóval? Ha nem, akkor hol foglalkoznak ilyesmivel? Még nem álltam neki szétszedni, csak elméletileg érdekel, hogy le tudnám-e cserélni, kőfelverődés miatt. E11-es lenne a páciens, már régebbi sérülés, és átmenetileg orvosoltam, hogy nem jusson be víz, de a korrekt megoldás a csere lenne.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 27, 11:59 pm
Szerző: Jorn
Zolee11 írta:Fényszóró üveg cseréhez szükség van valami speciális szerszámra, esetleg ragasztóra, vagy azt otthon is meg lehet ejteni pár csavarhúzóval? Ha nem, akkor hol foglalkoznak ilyesmivel? Még nem álltam neki szétszedni, csak elméletileg érdekel, hogy le tudnám-e cserélni, kőfelverődés miatt. E11-es lenne a páciens, már régebbi sérülés, és átmenetileg orvosoltam, hogy nem jusson be víz, de a korrekt megoldás a csere lenne.
Csavarhúzó sajnos kevés, tudtommal fel kell melegíteni az egészet pl. sütőben...
Én még nem próbáltam.
Az is lehet, hogy autóüveges meg tudja csinálni a cserét. Vagy akár az eredeti üveget is meg tudja javítani.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 28, 07:28 am
Szerző: Pacsker
Hőlégfúvó is jó lehet.
Illik venni új tömítő anyagot, hogy ne párásodjon.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 28, 05:03 pm
Szerző: Zolee11
Sejtettem, hogy nem lehet simát lekapkodni róla a patentokat, ha egyáltalán az tartja össze. Még kérdéses mennyire jó az utángyártott üveg, illeszkedés szempontjából, pl. Első körben megkérdezek egy üvegest, hogy mit szól, mit érdemes vele kezdeni, vagy veszek egy bontottat, ha úgy alakul.

Ha már a tömítőknél tartunk, milyen tömítő anyagokat érdemes venni a lámpákhoz, illetve milyen két oldalú ragasztó "szalagot" amivel pl. emblémát, vagy feliratot lehet rögzíteni fényezett felületre, pl. csomagtartó ajtó. Ezeken a felületeken időjárásálló anyagokra van szükség.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 29, 10:26 am
Szerző: bepi81
Ti milyen vegyszert szoktatok használni, ha a motorblokk olajos szennyeződését akarjátok letisztítani? Brigéciol? Mi más? És hogyan? Szórófejes flakonnal? Egyéb ötlet, tanács?

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2015 ápr. 29, 10:48 am
Szerző: IceRocko
féktisztító + rongy kombó ;)