Lengéscsillapító

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

E11 hátsó lengéscsillapító porvédõ gumiharangok

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sziasztok,

nagyon úgy néz ki, hogy E11 hátsó lengéscsillapító porvédõ gumiharangokat nem lehet kapni sehol, legalábbis utángyártottban... csak felütközésgátló van mindenhol hátulra. (Monroe PK112 szett megtévesztõ, abban is csak felütközésgátlók vannak...)

Úgy néz ki, univerzális gumiharanggal lehetne csak megoldani, errõl a megoldásról mi a véleményetek ?

Esetleg tudja valaki a gyári gumiharang méreteit ?
Ez lenne a gyári cikkszám sedanra: 48559-12080 és ez liftbackre: 48559-12090, de szerintem ugyanaz lehet a kettõ. Képen errõl van szó:
Kép
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Hát épp ez az, nem lehet kapni. Nekem Szabi úgy oldotta meg, hogy a régi felütközésgátlóról leszedte a gyári gumiharangot és az utángyártott Sachs "gumiharangot" (ami mûanyag) húzta rá. Kicsit rövidebb, de pont védi a gátló szárát. Meglátjuk, hogy hogy bírja...

Mondta õ is, hogy csak sajnos gyári van. Nekem elõre gyári lett beszerelve régebben, darabja 6600Ft volt. Elvileg a Kayaba is gyárt porvédõ szettet, de én még nem láttam a legismertebb autós webáruházakban.

Látom nagyon ráfeküdtél most a gátlócsere projektre. Kíváncsi leszek, neked majd milyenek lesznek az elsõ tapasztalataid a jelenlegi hajós csillapításhoz képest. Döntöttél már? Kayaba lesz vagy valami más? 4db-ot cseréled egyszerre? Nekem most lett jó, stabil és határozottabb az autó, hogy a hátsók is cserélve lettek. Most már jobban fekszik bele a kanyarba, nem dobál néha meglepetésszerûen, ha huplis az út, de a keresztbordák most is zavarba hozzák. Gyorsításnál nem akar lecsücsülni gyorsulás helyett és a túlkormányzottság felé mozdult a kormányzás. A feszes sportosság megmaradt, amihez már hozzászoktam.
(Itt köszönöm újra meg Zsolteenak a tippet, amit a "háromkerekû"-érzés és a kelleténél jobban billegõs érzés megszüntetésére adott - bevált. Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít egy elpuhult gátló cseréje).
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Miután megvettük az autót elõre raktunk rá utángyártott gumiharangot, gumibakkal együtt.
Két év és 24000 km múlva a felütközésgátlók el voltak törve, de a gumiharangok még jók voltak.
Akkor vettünk BOGE gumiharangot (ami szintén mûanyag, és alul nem is szûkül össze) meg felütközésgátló gumibakot, de azóta nem néztem hogy ezek milyen állapotúak.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Egy biztos: jelenleg nem vagyok hajlandó 10+ ezret fizetni 2db gumiharangért... vannak bizonyos elvek... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
lasi
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2012 máj. 24, 09:04 pm

Hozzászólás Szerző: lasi »

valakinek e10 alá egy jó futómûvet?
D2 coilovers
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Ez E9 alá nem jó? :oops:
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
lasi
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2012 máj. 24, 09:04 pm

Hozzászólás Szerző: lasi »

Lyani írta:Ez E9 alá nem jó? :oops:
Nem tudom, régi corikban nem vagyok otthon......
azt irja 92-97..... E9 meddig volt?
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Hát '92-ig elméletileg.
A leiratában sem találtam, de a futómû bizonyos részei, és egyes egyéb alkatrészek legózhatóak.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem egy az egybe belemegy Yilon
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
janikatuning
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 855
Csatlakozott: 2008 okt. 18, 04:29 pm
Tartózkodási hely: szikszó

Hozzászólás Szerző: janikatuning »

eladó 4db E11 lengéscsillapító G6ból hibátlanok nem olajosak stb..28eft irányár!
EE90 LIFTBACK (4afe 110le 16v) Xtreme
E11 LIFTBACK (4afe 110le 16v automata)
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Csináld magad: lengéscsillapító csere!
JNC Wagon: Tokico Shocks Install
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Az elõzõ bejegyzésem után akkor megkérdezném, hogy ha nekem így néz ki a lengéscsillapítóm
Lengéscsillapító fotók
akkor ez szétszedhetõ? Szóval nem kell a komplett gátló szerkezetet cserélni, hanem szétszedés után lehetséges és elegendõ csak a gólyaláb-betétet cserélni?
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

cslaci105 írta:Az elõzõ bejegyzésem után akkor megkérdezném, hogy ha nekem így néz ki a lengéscsillapítóm
Lengéscsillapító fotók
akkor ez szétszedhetõ? Szóval nem kell a komplett gátló szerkezetet cserélni, hanem szétszedés után lehetséges és elegendõ csak a gólyaláb-betétet cserélni?
Helló !

Igen, nem. :D

Azaz szerelhetõ.
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Köszi! :) Akkor teszek egy próbát azzal, amit Taki korábban belinkelt.
Errõl lenne szó: Delphi gólyaláb-betét
Nem tudom mi lehet a trükk benne, hogy ilyen olcsó...
Lehetséges, hogy ezek használt, de felújított gólyalábak, és azért ennyi?
Valaki esetleg próbálta már? Tapasztalat?
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Ezekkel a Delphi gólyaláb-betétekkel fantasztikusan beszoptam! Kivettük a bal oldali lengéscsillapítót, és még mielõtt szétszereltük volna, egymáshoz mértük, hogy a ház és a betét egyforma hosszú-e. Nem mértük le centivel, de ránézésre passzolt. Szétszerelés közben elfolyt a maradék olaj is a lengéscsillapítóból, de hát nem bántuk, mert ugye úgyis új betét megy bele. Aztán jött a cumi. Az üres házba betéve az új Delphi betétet, az kb. 4-5 mm-re kilógott a házból. Minden egyéb passzolt, a betét átmérõje is és a teleszkóp szár átmérõje, hossza is.
Pedig kétféleképpen is rákerestem, egyszer a Toyota gyári szám alapján dobta ki a keresõ, utána pedig a típuskeresõvel is ez a gátló jött ki találatként.
Miért árulják ehhez a típushoz valóként, ha nem is jó hozzá? Felháborító! :evil:
Egyetlen darab jobb elsõ lengéscsillapító volt a padláson, abból csináltunk bal oldalit (fékcsõ rögzítõ füle áthegesztve a másik oldalra, mivel csak ennyi volt a különbség) és most azzal lett összerakva.

Összegezve: a Delphi (DG7943) lengéscsillapító-betét (cikk-kód: 13553/S) NEM JÓ az E9 lengéscsillapítóiba, hiába nagyon olcsó. (Lehet ezért ilyen olcsó...)

Ha csak egy pénztárgépes blokkom van a vásárlásról (számla nincs) azzal lehet reklamálnom?
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Válasz küldése