Oldal: 130 / 163

Elküldve: 2013 nov. 09, 10:06 pm
Szerző: Bubi
Független, csatolt lengõkaros, szerintem. Gyárilag lágy a rugózás és a lengéscsillapítás is. Nagyobb sebességet írt és az stimmel.
Nekem a rugó keményítõ gumibak stabilabbá tette a kocsit de az sokak szerint kókány megoldás. Esetleg keményebb hátsó rugót kell bele faragni és persze keményebb lengéscsillapítót, vastagabb stabilizátort, de az nem oldja meg az autópálya tempónál elkönnyülõ hátsó traktus problémáját.

Elküldve: 2013 nov. 09, 10:31 pm
Szerző: Jorn
Köszi a válaszokat.

Hátul oldalanként két rúd (kar) van, egy fix és egy állítható.

A gumik újszerûek, viszont egy olyan autóról vannak, ahol rosszak voltak a hátsó lengéscsillapítók - lehet hogy nem jól koptak.
Ha többen ülünk az autóban, akkor valóban stabilabb.
Mindenesetre beméretem a lengéscsillapítókat mielõbb.

Elküldve: 2013 nov. 09, 11:02 pm
Szerző: bepi81
Jorn írta:Liftbackesek, gondolom nektek is elõfordult már, hogy nagyobb sebességnél, kanyarban "kitör" az autó hátulja ?

Mit lehetne tenni ez ellen ? Esetleg új, hátsó lengéscsillapítók ?
Ha tudsz bontottan, szerezz rá egy gyári hátsó szárnyat. Pont annyit segít, amennyit kell. :wink:
Picipeti felvetése pedig alapmû. :wink:

Elküldve: 2013 nov. 10, 10:18 pm
Szerző: Bubi
Hát ez baromi tudományos.
A cementes zsák meg egy olyan dolog, hogy sokáig segít viszont határhelyzetben meg egy tehetetlen tömeg (Mérnök Urak) ami ront a stabilitáson. Az autó meg alap helyzetben is lágy rugókkal 50kg-val folyamatosan túlterhelve, ami a fogyasztáson és a menetdinamikán se segít. Az elkönnyülõ eleje meg havas emelkedõkön teszi majd érdekessé az elindulást.

Elküldve: 2013 nov. 10, 11:03 pm
Szerző: PiciPeti
Azért kontrollálhatatlan a hátulja, mert nincs nincs elegendõ súly a hátsó futómûvön/gumikon. Beszélj errõl egy motorossal, vagy csak nézz meg egy GP futamot. Figyelgesd hova terhelnek kanyarban. Hátha megérted a dolgot. :wink:
Vagy hogy ne menjünk messzire, WTTC autók. Azért csinálják minél könnyebre, hogy a balaszt súlyt oda tudják pakolni ahol ideális. Gondolom akkor õk is hülyék, hogy külön +súlyokat "tehetetlen tömeget" pakolnak a kocsiba.

Az elkönnyülõ eleje meg nettó baromság. Ez nem libikóka... :lol:

Elküldve: 2013 nov. 11, 12:02 am
Szerző: Bubi
Én nem értem. Írtam, hogy sokáig segít, amíg mondjuk meg nem csúszik. Ha le tudod úgy rögzíteni a cementes zsákot csomagtartóban, hogy ne mozduljon el amikor hirtelen megcsúszik a kocsi akkor valóban nem lesz tehetetlen tömeg, (de errõl nem volt szó). Szerinted ez 50kg cementtel már úgy sem történhet meg, hogy hirtelen megcsússzon mert az mindent megold. Pedig mindösszesen annyi történik, hogy mélyebbre ül a kocsi feneke és nem tud már annyira nagyot billegni, mert kicsit jobban összeül a rugó, viszont a centrifugális erõt ez baromira nem érdekli. Nagyobb súly esetén nagyobb centrifugális erõ keletkezik ami viszont mindig a kanyar külsõ íve felé akarja kényszeríteni a terhelt trakust. És amikor ezt teszi a futómûben már kevesebb tartalék van mert már megterhelted. Persze 1300-1400kg (utassal csomagokkal okosan elhelyezett cementes zsákkal) sokkal könnyebb kezelni mint cementes zsák nélkül, ugye?
A libikókáról meg annyit, hogy ha súlyt raksz valahogy az elsõ tengelyre az segíti a FWD kocsi elindulását (nagyobb felületi nyomás) egy havas emelkedõn. Ha ugyanazt a súlyt a csomagtartóba teszed, ugyanabban a helyzetben, nem valószínû hogy segít, sõt.
A WTTC meg nem tudom mi de a WTCC az versenysorozat és versenyautók szerepelnek benne, nem pedig utcai autók, ahogy a versenymotort is értelmetlen összehasonlítani az utcai autóval.

Elküldve: 2013 nov. 11, 12:31 am
Szerző: PiciPeti
Természetesen a cementes zsák csak egy példa volt. Azért írtam, mert az ember sûrûbben találkozik vele. Alapból nekem se jutott volna eszembe, csak egy ilyen alkalommal észre vettem, hogy ez így jó. (Amúgy asszem pont a téli gumikat-felniket szállítottam)
Ha valaki tartósan akar ilyesmit, az egy 10-es lemezbõl kivágatja a pótkerék takaró papundekli formáját. :lol:

Természetesen igaz, hogy a nagyobb tömegnek nagyobb lesz a lendülete. De azért közúton úgy menni ezzel az autóval, hogy elszállhasson a segge, az alapból már súrolja a hülyeség határát. Alattam csak télen csúszott meg úgy, hogy konkrétan össze kelljen szedni. Egy sima elpattogás után úgyis betapad...

Amúgy igen, mélyebbre ül, így alapból jobban elõ lesz feszítve a rugó/lengéscsili. Illetve lesz jelentõsebb negatív rugóutad. Ezek mellet a guminak a talajnyomása is növekszik, ami viszont egyenes arányosságban van a tapadással. (Ezekre utaltam a motoros hasonlattal)

Libikóka elv nem érvényesül, mivel nem egy "forgáspontod" van, hanem kettõ, és mindkét jelentõs súly ezeken túl van. (motor, cementes zsák) Ahogy leírtad, a felületi nyomás függvénye a tapadás, de azzal, hogy a csomiba teszel valamit, nem fog elkönnyülni a motor. (egészen addig amíg az adott súly kisebb, mint a motor súlya, és az erõkar szorzata. Mivel ezután egy forgáspontúnak tekinthetõ a rendszer (hátsó tengely), és így képes elemelni az orrát) A nehezebb elindulást inkább a megnövelt önsúly okozhatná. Amit ha elõre tennénk, persze jobb lenne. :wink:

E11 kipufogó egyezés 3 ajtós illetve 4 ajtós kivitelben?

Elküldve: 2013 nov. 13, 05:30 pm
Szerző: hatamas
Sziasztok!

(Bocs, ha inkább alkatrész téma, de nem tudtam eldönteni...)
Lassan egy szitára emlékeztet a kipufogóm (illetve ahol javítunk, ott csak nagyobb lyuk lesz), ezért tervezek venni egy jobb állapotú komplettet használtan. Találtam is egy ígéretes darabot, de felmerült a kérdés, hogy vajon a sedan kivitel alatt lévõ kipufogó megegyezik-e a háromajtóséval?
Tudtok ajánlani valami helyet, ahol ennek utána lehet nézni? Esetleg van tippetek, hogy hol érdemes körülnézni ár/érték arányban használt kipufogóért?

Köszi a válaszokat elõre is!

Elküldve: 2013 nov. 13, 09:30 pm
Szerző: Pacsker
Szép:

Kép

Elküldve: 2013 nov. 14, 09:24 am
Szerző: bepi81
bubidisc írta:Hát ez baromi tudományos.
A cementes zsák meg egy olyan dolog, hogy sokáig segít viszont határhelyzetben meg egy tehetetlen tömeg (Mérnök Urak) ami ront a stabilitáson. Az autó meg alap helyzetben is lágy rugókkal 50kg-val folyamatosan túlterhelve, ami a fogyasztáson és a menetdinamikán se segít. Az elkönnyülõ eleje meg havas emelkedõkön teszi majd érdekessé az elindulást.
Csak pislogok, milyen problémákról írsz. Én soha nem tapasztaltam ilyeneket a saját E11-emmel. Ahogy korábban már írtam, a gyári hátsó szárny pont annyit segít(het) ezek szerint, amennyi a Tiedbõl hiányzik, illetve a facelifttel is minden bizonnyal változtattak a futómû hangolásán.
A rugók ugyan lágyak maradtak, de a csillapítás nagyon jó, teljesen jó indulatú a futómûve. Nem sportos, de nem is arra készült. :roll:

Elküldve: 2013 nov. 14, 11:19 am
Szerző: Bubi
Nem tudom, hogy vezetsz és azt se, hogy mit jelent számodra a futómû hangolása. Precízebben állítják be? A régi nem volt jó? Semmin nem változtattak, még a felni és a gumiméret is ugyanaz. Nem hiszem, hogy az új motorok annyival nehezebbek lettek volna, lehet, hogy még könnyebbek is, passz. A hátsó szárny higgyük azt, hogy nem véletlenül került oda, de már a régebbieken is volt. Nem tudom mennyit segíthet. Szerintem 100km/h felett talán de ne kísérletezgessünk 100 km/h feletti kanyarodásokkal mert csak baleset lesz belõle. Normál használat esetén nincs semmi baj az E11 futómûvével. Minden egyebet meg tapasztaljon meg mindenki egy versenypályán akkor majd megértitek mirõl beszélek.

Elküldve: 2013 nov. 14, 12:20 pm
Szerző: bepi81
Elég ahhoz egy húzósabb menet autópályatempóban is. :roll:

Az E11 facelift esetében többszáz ponton változtattak az addigi alkatrészeken, a sok kicsi módosítás bizony összhatásában jelenthet annyit, hogy stabilabb lesz az autó az úton.
Az ne tévesszen meg, hogy nem sok minden látszik a változtatásokból. A lemezek alatt nem tudod, mi lett módosítva.
Az lenne a legjobb, ha ki tudnál próbálni egy faceliftes E11-et (természetesen az általam említett szárnnyal) és akkor össze tudnád hasonlítani a Te vezetési stílusod alapján a kettõt. :wink: Ha nem lenne összetörve az enyém, oda is adnám szívesen...

Billentyûzet mellõl ez elég nehézkes. :oops: :(

Elküldve: 2013 nov. 14, 01:00 pm
Szerző: Bubi
Nem is néztem, hogy neked válaszolok. Most már értem, hogy miért tartalom és konkrétumok nélküli a reakció.
Olyan stílusú válaszokat fogalmazol meg amitõl okosnak tûnsz egy kevéssé hozzáértõ ember szemében, de aki már kicsit konyít a dolgokhoz az úgy érezheti, hogy alul értékeled a hozzáértését. Volt már erre nem egy példa és nem tanulsz belõle.
Tudjuk, hogy - nem csak ezért - nem mindenki olvassa szívesen amiket írsz. Erre oda kéne figyelned!

Elküldve: 2013 nov. 14, 01:14 pm
Szerző: bepi81
bubidisc írta:Nem is néztem, hogy neked válaszolok. Most már értem, hogy miért tartalom és konkrétumok nélküli a reakció.
Olyan stílusú válaszokat fogalmazol meg amitõl okosnak tûnsz egy kevéssé hozzáértõ ember szemében, de aki már kicsit konyít a dolgokhoz az úgy érezheti, hogy alul értékeled a hozzáértését. Volt már erre nem egy példa és nem tanulsz belõle.
Tudjuk, hogy - nem csak ezért - nem mindenki olvassa szívesen amiket írsz. Erre oda kéne figyelned!
Oké. Most jól megveregetheted a válladat, amiért megmondtad a tutit. Igazán büszke lehetsz magadra. Gratulálok. Nem is tudom, miért nem vagyok olyan, mint Te...

Mellesleg, jól látszik, hogy nem a leírtakra reflektálsz, bele sem gondolsz annak valóságtartalmába, csak meglátod, hogy bepi81 és kééész. :) Ez engem nem zavar, hiszen nem engem minõsítesz. :wink:

Csak halkan jegyzem meg, ismét nem én kezdtem a személyeskedést... :roll:

Peace.

Elküldve: 2013 nov. 14, 02:29 pm
Szerző: Bubi
Személyeskedés? Nem. Véleményem a válaszaid stílusáról? Igen. "Olyan stílusú válaszokat.."
És pont a lényeget nem fogtad. Nem néztem, hogy kinek írom a választ csak a reakciók voltak ismerõsek.
És vállalom, hogy falra mászom ettõl és ez csak a jéghegy csúcsa.
A fórum lényegét sikerült teljesen félreértelmezned. És ez nem csak a CCH-ra igaz. Te valóban egy pályát tévesztett zsurnaliszta vagy. :wink: Hidd el nem kell ahhoz érteni semmihez, csak írni, megnyilvánulni, bármirõl bárkinek. Szeretsz írni, tök mindegy a tartalom, én úgy látom, hogy ez jóval fontosabb neked mint másoknak. Lényeg, hogy érzelmeket keltsél és gondolatokat ébressz (néha még az se). Nem lehet, hogy van benne igazság?
És a békém egy pillanatra sem inog meg miattad. :wink: