Oldal: 127 / 143

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 ápr. 29, 11:17 am
Szerző: Zolee11
Korábban már láttam az írásodat, de akkor csak átfutottam rajta, most értettem meg igazán a két bowden szerepét. Hétvégén lebontom én is a légszűrőt legalább és jobban megnézem van e holtjáték szimeringeknél, így bontás nélkül nem láttam nagy lötyögést, de még finomabban mozgatva a váltót kézrátétellel is megpróbálom érzékelni a holtjátékot, főleg az L alaku kar esetében hisz ott három "áttétel" is van (bowden szimering - L kar közepe - és a téglalap alakú szimeringnél), ez simán okozhatja ezt a pontatlan váltást.

Mennyire volt pontatlan nálad a váltó? Azt írtad, hogy a hátramenettel voltak gondjaid, na az nálam is a kezdetektől fogva problémás, de megnyugodtam mikor mondták, hogy nincs szinkrongyűrű.
Köszi!

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 ápr. 29, 02:29 pm
Szerző: pézsé
1-es és 2-es akkor ment be zökkenő mentesen, ha pontosan középen az "ösvényen" tartottam. Ha valamelyik irányba eltértem, pl 1.-nél bal koppig toltam a kart és utána előre, akkor fémes ellenállást éreztem. Ez a holtjáték jelentősen csökkent a javítás után, már a falon is beveszi az egyest szépen. Némi fémes érzet azért maradt.
A rüki azóta egyszer sem esett ki.
Nem vagyok biztos benne, hogy megoldja a gondodat.
Ha lóg a szilent (nem a szimering), akkor érdemes betenni csak a 4 csapágyat a helyére, az minimális költség.
Ha van javulás akkor rendelném meg csak aranyáron a perselyeket, meg a többit.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 ápr. 29, 03:40 pm
Szerző: Zolee11
Nálam is ugyanez van, koppig tolva totális ellenállás van, középen vezetve könnyebben bemegy csak nehéz érezni hol van épp a váltó a széléhez képest. A hátramenettel már többször számláltam meg a fogaskereket, mert azt hittem bent van és nem volt, de ez csak az elején volt így, aztán hozzászoktam, hogy nem az erőt kell mérni a hátramenetbe váltáskor, hanem érezni kell hogy valóban bevette-e.
Ha szétszerelem, akkor már könnyedén meg tudom nézni, hogy hogy mennyit lötyög a persely, esetleg az a téglalap alakú gumi akármi. :) Szerintem az alsó L alakú kar pontossága sokat nyom a latba, a másik karnál ugyanis csak egy szilent van, annak max. lehet pár mm-es pontatlansága, de az alsó karnál három pont is lehet pontatlan, ami valamilyen mértékig összeadódik, és ez csak ma esett le, hogy ott igenis fontos a pontosság és a lötyögésmentesség.
Anno a Corsán is valami hasonló halt meg kb. két hét alatt úgy, hogy képtelenség volt egyesbe tenni, volt is nagy para, hogy mennyi lesz szétszedni a váltót, aztán egy 2 ezer ft-os alkatrész kopott el. :D

Most is reménykedtem hasonlóban, de más fórumon senki nem erősítette meg, hogy ezeknél az alkatrészeknél is lehet olyan hiba ami pontosan ezt okozza. Remélem itt lesz valami elkopva csak.

Ablaktörlő mechanika

Elküldve: 2014 ápr. 29, 04:23 pm
Szerző: bhnorbert
Üdvözlet Mindenkinek!

Először is elnézést, hogy bátorkodtam ablaktörlővel kapcsolatban "ide" írni, de az ablaktörlős topic-ba fellőtt eszmefuttatásomra április 22 óta még nem érkezett hozzászólás, viszont a probléma azóta jól elmérgesedett!

Így kezdődött:
1999-es, E11-es gépünk első ablaktörlői alsó helyzetben nem állnak meg ott, ahol kellene, hanem nekiverődnek a szélvédő keretének és ez után indulnak újra az útjukra felfelé, törölni. Mindegy, hogy milyen fokozatban és milyen módban áll a kapcsoló, mindig "túlszaladva" járnak a lapátok, és lekapcsolt állapotban autón kívülről szemrevételezve a helyzetüket, jól látható, hogy a szélvédő alsó keretén nyugszik a jobb "csücskük".
Végálláskapcsoló hiba?
Mások leállított Corolláján is figyeltem már meg ilyen abnormális alsó helyzetben "pihenő" ablaktörlőlapátokat, tehát a probléma elég gyakori lehet.

Azóta:
A 28-i, hétfői esőben egyszer csak felső helyzetben megálltak az ablaktörlők és annyi.
A karokat könnyedén tudom mozgatni oda-vissza, tehát egyáltalán nincsenek megszorulva, a kapcsoló "tologatásakor" a motor hangját is hallani, viszont az ablaktörlők nem mozdulnak.

Köszönöm előre is az építő jellegű hozzászólásaitokat!

Szevasztok!

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 ápr. 29, 04:28 pm
Szerző: pézsé
Zolee11 írta:...A hátramenettel már többször számláltam meg a fogaskereket, mert azt hittem bent van és nem volt, de ez csak az elején volt így, aztán hozzászoktam, hogy nem az erőt kell mérni a hátramenetbe váltáskor, hanem érezni kell hogy valóban bevette-e.
Ha szétszerelem, akkor már könnyedén meg tudom nézni, hogy hogy mennyit lötyög a persely, esetleg az a téglalap alakú gumi akármi. :) Szerintem az alsó L alakú kar pontossága sokat nyom a latba, a másik karnál ugyanis csak egy szilent van, annak max. lehet pár mm-es pontatlansága, de az alsó karnál három pont is lehet pontatlan, ami valamilyen mértékig összeadódik, és ez csak ma esett le, hogy ott igenis fontos a pontosság és a lötyögésmentesség.
Anno a Corsán is valami hasonló halt meg kb. két hét alatt úgy, hogy képtelenség volt egyesbe tenni, volt is nagy para, hogy mennyi lesz szétszedni a váltót, aztán egy 2 ezer ft-os alkatrész kopott el. :D

Most is reménykedtem hasonlóban, de más fórumon senki nem erősítette meg, hogy ezeknél az alkatrészeknél is lehet olyan hiba ami pontosan ezt okozza. Remélem itt lesz valami elkopva csak.
Az tuti, hogy a perselyezés olcsóbb mint egy váltócsere.
Fogaskerék darálás nekem csak akkor van, ha forog a tengely és összetolod. Mivel nincs szinkron a hátramenetnél, ami szinkronizálná(összefékezné/gyorsítaná) a kapcsolódó tengelyeket, külön figyelni kell az álló kocsira. Pl egyesben/üresben még picit gurul a kocsi és akkor próbálsz hátramenetet betenni, akkor fix hogy darál.
A jó szinkron addig nem engedi betenni sebességbe míg szinkronba nem kerülnek a tengelyek, pl.: nem megfelelő sebesség fokozat választása menet közben.
Álló helyzetben akadás lehet amiatt is, mert a fogak épp egymásra esnek és nem fogközbe, ekkor az egyiket el kell fogatni, pl.: valamelyik előremenetbe való berakásba, és utána már nagy valószínűséggel nem fog ütközni a fog.
Na ezekre nem megoldás a bovden perselyezés, ezzel együtt kell élni.

Rosszabbik eset, ha a rendesen betett hátramenetet nyomaték hatására kidobálja, itt az egyenes fogaskerekek (kúposra)kopása miatt lökődik ki.
Jól tudom?

Re: Ablaktörlő mechanika

Elküldve: 2014 ápr. 29, 04:38 pm
Szerző: MDaemon
bhnorbert írta:Üdvözlet Mindenkinek!

Először is elnézést, hogy bátorkodtam ablaktörlővel kapcsolatban "ide" írni, de az ablaktörlős topic-ba fellőtt eszmefuttatásomra április 22 óta még nem érkezett hozzászólás, viszont a probléma azóta jól elmérgesedett!

Így kezdődött:
1999-es, E11-es gépünk első ablaktörlői alsó helyzetben nem állnak meg ott, ahol kellene, hanem nekiverődnek a szélvédő keretének és ez után indulnak újra az útjukra felfelé, törölni. Mindegy, hogy milyen fokozatban és milyen módban áll a kapcsoló, mindig "túlszaladva" járnak a lapátok, és lekapcsolt állapotban autón kívülről szemrevételezve a helyzetüket, jól látható, hogy a szélvédő alsó keretén nyugszik a jobb "csücskük".
Végálláskapcsoló hiba?
Mások leállított Corolláján is figyeltem már meg ilyen abnormális alsó helyzetben "pihenő" ablaktörlőlapátokat, tehát a probléma elég gyakori lehet.

Azóta:
A 28-i, hétfői esőben egyszer csak felső helyzetben megálltak az ablaktörlők és annyi.
A karokat könnyedén tudom mozgatni oda-vissza, tehát egyáltalán nincsenek megszorulva, a kapcsoló "tologatásakor" a motor hangját is hallani, viszont az ablaktörlők nem mozdulnak.

Köszönöm előre is az építő jellegű hozzászólásaitokat!

Szevasztok!
Nem lehet, hogy egyszerűen a kar van lecsúszva a mechanika tengelyéről?
Alul is azért szaladhatott túl, valamint álló helyzetben is ezért tudod mozgatni szabad kézzel.
Az is lehet, hogy belül a mechanikában van szétcsúszva valami, ekkor viszont a két karnak együtt kellene mozognia (egyiket mozgatod kézzel, a másik is ugyanúgy mozog vele együtt)

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 ápr. 29, 05:11 pm
Szerző: Zolee11
pézsé írta:Az tuti, hogy a perselyezés olcsóbb mint egy váltócsere.
Fogaskerék darálás nekem csak akkor van, ha forog a tengely és összetolod. Mivel nincs szinkron a hátramenetnél, ami szinkronizálná(összefékezné/gyorsítaná) a kapcsolódó tengelyeket, külön figyelni kell az álló kocsira. Pl egyesben/üresben még picit gurul a kocsi és akkor próbálsz hátramenetet betenni, akkor fix hogy darál.
A jó szinkron addig nem engedi betenni sebességbe míg szinkronba nem kerülnek a tengelyek, pl.: nem megfelelő sebesség fokozat választása menet közben.
Álló helyzetben akadás lehet amiatt is, mert a fogak épp egymásra esnek és nem fogközbe, ekkor az egyiket el kell fogatni, pl.: valamelyik előremenetbe való berakásba, és utána már nagy valószínűséggel nem fog ütközni a fog.
Na ezekre nem megoldás a bovden perselyezés, ezzel együtt kell élni.

Rosszabbik eset, ha a rendesen betett hátramenetet nyomaték hatására kidobálja, itt az egyenes fogaskerekek (kúposra)kopása miatt lökődik ki.
Jól tudom?
Igen, ezeket már kitapasztaltam, hátramenetbe váltás csak álló helyzetben, amit meséltem, az olyan szituáció volt többször is, hogy úgy éreztem megvan a hátramenet, azaz összekapcsoltam a szükséges fogaskerekeket, és amikor engedtem a kuplungot drrrrrr, na bakker szőke nő lettem. :lol: Aztán ráéreztem, érzéssel kell rükibe tenni.
Nekem egyik fokozat sem ugrik ki, akármekkora gázt adok, a kuplung is jónak tűnik, és a kinyomással sincs gond, a villa nyikorgó hangjától eltekintve, amit már többször WD40-el befújtam, pár hónapig kuss van aztán előjön.
Az álló helyzetben lévő kis mértékű akadás lehet amiatt amit írtál, de a fogaskerekek élei le vannak kerekítve (legalábbis én így tudom) tehát a "tökéletes ütközés" elég ritka. Nekem annál már jóval nagyobb (és sokkal gyakoribb) az ellenállás, pont olyan jó kis fémes, mintha totál szét lenne kopva valami, esetleg nem pontos a váltókar/akármi.

Több helyen hallottam, hogy az ötös ugrál ki pár embernél, de ott tényleg csak a fogaskerék cseréje segített. Nem tudom pontosan az okát, de józan paraszti ésszel gondolkodva egyértelmű, hogy csak akkor tud kiugrani, ha a fogaskerekekre nem csak merőleges erő hat, hanem oldal irányú is, az csak akkor keletkezhet, ha a fogaskerekek fogainak hossz-síkjai nem merőlegesek a forgás irányára, így a kúpos kopás tökéletes magyarázat. :)

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 ápr. 30, 11:32 am
Szerző: Birka
Zolee11 írta:Ahamm, nem tudom a bontott váltónál mennyire lehet ellenőrizni az állapotot. Ha jól emlékszem a felújítás olyan 120k környékén mozog, de lehet jóval több is attól függ mi a helyzet, bontottat mennyiért vetted? Köszi!
Ellenőrizni természetesen nem lehetett, csak beépítés után. Asszem 25 v 35-be volt maga a vas.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 ápr. 30, 08:37 pm
Szerző: Jorn
Sziasztok,

klíma szárítószűrő cseréről van szó, mégpedig olyan típusnál, ahol a szárító nem a klímahűtő előtti, sörösdoboznyi fémhenger, hanem a klímahűtő oldalában van benne és abban egy hosszúkás zsákot kell kicserélni...

Úgy látom, az egy elég nehezen hozzáférhető hely.

Nem én fogom szerelni, viszont azt sem szeretném, ha a klímás kísérletezne, szóval hogyan kell ott helyet csinálni, odaférni ? Lehet, hogy ki kell venni a klímahűtőt ?

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 máj. 01, 02:14 pm
Szerző: Birka
A klímahűtő szárítószűrőjéhez, ne fogj hozzá vákuumoló, lefejtő stb klímás cuccok nélkül. Bízd a klímásra. Ha kell, tudok megbízhatót, de Pesten.

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 máj. 01, 04:29 pm
Szerző: Jorn
Köszi, de mint írtam, nem én csinálom :) Klímás fogja.

Csak azt szeretném tudni, hogyan lehet hozzáférni, mit kell lebontani, hogy ne ott kelljen találgatni a klímásnak, ha esetleg még nem volt dolga ezzel a típussal...

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 máj. 05, 10:47 pm
Szerző: vigb
Sziasztok,

Remélem valaki találkozott már itt a problémával, és sikeresen megoldotta...

Szóval corolla 1.6 hatchback 5 sebességes manuális váltó 2es fokozattól morgó hangot hallat. Ha kinyomom a kuplungot, akkor a hang megszűnik.

Márkaszervíz szerint a váltó hibás, de nem akarok ~400 ezret kiadni egy új váltóért.
Bontott váltó beszerelését javasolták, de félek az ismeretlen alkatrésztől.

Szóval javítani szeretném.
Érdemes megpróbálni? Vagy inkább keressek bontottat?

Kösz a segítséget!

Re: Autoreszelgetes

Elküldve: 2014 máj. 06, 06:46 am
Szerző: toytomi
vigb írta:Sziasztok,

Remélem valaki találkozott már itt a problémával, és sikeresen megoldotta...

Szóval corolla 1.6 hatchback 5 sebességes manuális váltó 2es fokozattól morgó hangot hallat. Ha kinyomom a kuplungot, akkor a hang megszűnik.

Márkaszervíz szerint a váltó hibás, de nem akarok ~400 ezret kiadni egy új váltóért.
Bontott váltó beszerelését javasolták, de félek az ismeretlen alkatrésztől.

Szóval javítani szeretném.
Érdemes megpróbálni? Vagy inkább keressek bontottat?

Kösz a segítséget!

Szia!

Szerintem kérdezd körbe a bontókat mennyiért lenne. Aztán kérj egy árajánlatot, hogy nagyságrendileg mennyibe kerülne a javítás.
Ha olcsóbban jön ki egy bontott + a le-felszerelés munkadíja, akkor én azt választanám.

Az a baj, hogy ameddig nincs szétszerelve a váltó, nem látsz bele. Lehet csak egy csapágynak van baja, de lehet más is.
Nyilván a bontott váltó is lehet hibás, de azt visszaveszik szerintem, ha rossz.
Meg persze új olajat kell bele rakni, nem azt, ami a régi váltódból lett leengedve.

Kuplung hidraulika

Elküldve: 2014 máj. 06, 11:08 am
Szerző: bhnorbert
Szevasztok!

Páciens adatai:

Születési év: 1999

Genetikai típus: E11

Újabb disznóságra derült fény a mi drágánkkal kapcsolatban, amikor hosszú idő után a motorháztetőt felnyitva bepillantottam a motortérbe.
A kuplung főhenger tartályának a kupakján van az a kis "dudor" lyukkal a közepén (talán ?szuszogószelep?), na ez vastagon fékfolyadékos, valamint a kuplung munkahengeren a porvédő gumi is tocsog a fékfolyadékban.
Mi lehet a háttérben?

Minden hozzászólást előre is köszönök!

Üdv minden fórumozónak!

Re: Váltóhiba

Elküldve: 2014 máj. 06, 11:40 am
Szerző: vigb
toytomi írta: Szerintem kérdezd körbe a bontókat mennyiért lenne. Aztán kérj egy árajánlatot, hogy nagyságrendileg mennyibe kerülne a javítás.
Ha olcsóbban jön ki egy bontott + a le-felszerelés munkadíja, akkor én azt választanám.

Az a baj, hogy ameddig nincs szétszerelve a váltó, nem látsz bele. Lehet csak egy csapágynak van baja, de lehet más is.
Nyilván a bontott váltó is lehet hibás, de azt visszaveszik szerintem, ha rossz.
Meg persze új olajat kell bele rakni, nem azt, ami a régi váltódból lett leengedve.
Az olajcserén már túl vagyunk...
Ezeken kívül van még bontó, amit érdemes megkeresni?
http://www.toyotaclub.hu/toyota-bontok-boltok