Oldal: 121 / 163

Elküldve: 2013 ápr. 05, 10:20 am
Szerző: Bubi
A tegnapi égéstérben beszéltek az E11-es corikról. Konkrétan elég jókat mondtak róluk. :wink:

Elküldve: 2013 ápr. 05, 02:09 pm
Szerző: Jorn
Nekem a japán E11 mûszerfalában valóban a rendszámtábla-világításhoz hasonló kb. 4db nagy izzó van, de az angol E11 mûszerfala már más, ott több, kisebb (talán 1.2W-os wedge) izzóval oldják meg ugyanazt.

Elküldve: 2013 ápr. 05, 05:08 pm
Szerző: MDaemon
Kalmi írta:Pár gondolat:
-Az E10 mûszer egységébe már nem ment spirál. Elektronikusan kapja a sebességjelet. Az E11-nél sem hiszem, hogy visszatértek volna rá.
E10-re biztos igaz, de most faceliftes E11-rõl volt szó. Az enyémben meg biztosan van, ami szintén Harmony felszereltségû szedán, és fordulatszámmérõ nélküli ( "E49-z" van írva a km óra ajlára).
Kalmi írta:-A mûszerek skálájának és mutatóinak megvilágítását 3db W5W lámpa biztosítja, ezek nem úgy vannak elosztva, hogy minden mûszerhez külön izzó jut, hanem a középsõ izzó fényébõl jut egy kicsi a sebességmérõ jobb széléhez és a fordulatmérõ bal széléhez + a mutatókhoz is... A jobb oldali izzóból jut a benzinszint mérõhöz és a fordulat sz mérõ jobb feléhez. A mutatók anyagukban szinezettek.
E11-ben is ugyanígy van, csak ott 4 db nagy izzó adja a háttérvilágítást
Kalmi írta:-A gumibugyik arra szolgálnak, hogy az izzólámpa fényébõl kiszûrjék a sárgás összetevõt és fehérebb legyen a megvilágítás. Tehát sosem volt kék vagy zöld a megvilágítás. Ennek az mellékhatása, hogy a fényerõsséget is csökkenti. Nekem a legjobban a sima W5W vált be azon a helyen gumibugyi nélkül, kicsit sárgás a fénye, de legalább jól látni a mûszereket és egyenletesebb a megvilágítás, mintha LED-el csinálnám (azzal is próbáltam) de olyan foltos volt, hogy zavart. Ledbõl csak olyan jó, ami kellõen alacsony/lapos + oldalra is világít.
Itt látszik, hogy zöldes árnyalatú a fénye:
viewtopic.php?p=83275#83275
Jorn írta:Nekem a japán E11 mûszerfalában valóban a rendszámtábla-világításhoz hasonló kb. 4db nagy izzó van, de az angol E11 mûszerfala már más, ott több, kisebb (talán 1.2W-os wedge) izzóval oldják meg ugyanazt.
Fater angol E11-ében is cseréltem a mûszerfal világítást (" E54-c " az elején látható kódja), abban csak 1,2 wattos izzókat használtak, arról csináltam is fotót:
(ez pl nem spirálos, hanem jeladós, sokkal könnyebb is volt kiszedni a helyérõl :) )
Kép

Ha már a mûszeregységekrõl van szó: ha van valakinek faceliftes szedánban spirálok, fordszámmérõ mûszeregysége, meg tudná írni az elején látható kódot? Valamikor szeretnék majd beszerezni egyet, de amikor legutóbb körbejártam a környékbeli bontókban, sehol se tudtak nekem valót mutatni (így talán lenne könnyebb beazonosítani )

Elküldve: 2013 ápr. 05, 06:51 pm
Szerző: Kalmi
Gyárilag Toshiba W2,3W jelû izzók (2,3W-os) vannak az E10 mûszer egységében, a W5W csak elírás volt. Osram W3W-t tettem a helyére, jobb, de ezt sem mondanám különösen fényesnek, nagyobbat nem mernék beletenni.
Az E11-nél viszont bármi lehet, azt nem ismerem. Talán meg lehet próbálni alvázszám alapján a ToyoDIY-n.

Elküldve: 2013 ápr. 05, 11:09 pm
Szerző: Pa7r1k
hála istennek még okosabb lettem :D amúgy MDaemon nekem is olyan gépjármûvem van mint neked. annyi különbséggel h nálam egy 2007 es motor duruzsol benne... ezt nem ecsetelném h mért elég hosszú történet

Elküldve: 2013 ápr. 06, 01:18 pm
Szerző: MDaemon
Kalmi írta:Gyárilag Toshiba W2,3W jelû izzók (2,3W-os) vannak az E10 mûszer egységében, a W5W csak elírás volt. Osram W3W-t tettem a helyére, jobb, de ezt sem mondanám különösen fényesnek, nagyobbat nem mernék beletenni.
Az E11-nél viszont bármi lehet, azt nem ismerem. Talán meg lehet próbálni alvázszám alapján a ToyoDIY-n.
Megnéztem Toyodiy-en, tényleg nem 5 wattos van benne gyárilag, uh ezt benéztem.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200102 ... 301.2.html
Nekem 5 wattosak kerültek be kb 2,5 éve, és egyelõre kívülrõl nem látszik, hogy nagy bajt csinált volna :)

Elküldve: 2013 ápr. 06, 03:38 pm
Szerző: Skyll
MDaemon köszi a tippet, de pont ma d.e. vásároltam be... és tök véletlen én is arra jutottam hogy LEDszalagot teszek bele (bár 3700+ÁFA-ért ajánlottak gyári új lámpást), viszont olvastam, hogy kell elé tenni fesz.szabalyozot... eebben tudnál segíteni, hogy milyen kell?

Köszi

Elküldve: 2013 ápr. 06, 07:24 pm
Szerző: Pa7r1k
megint én vagyok :D levettem a fûtés nél a tekerõket a két csavart lepattintottam az elõlapot. nah eddig minden okés de azt a két kis gecis égõt hogy vegyem ki a fehér mûanyagból... mert eltekerem addig oké a dolog csak be esik mogé azt cseszhetem. vmi tipp? :D

Elküldve: 2013 ápr. 07, 01:51 am
Szerző: Jorn
Pa7r1k írta:megint én vagyok :D levettem a fûtés nél a tekerõket a két csavart lepattintottam az elõlapot. nah eddig minden okés de azt a két kis gecis égõt hogy vegyem ki a fehér mûanyagból... mert eltekerem addig oké a dolog csak be esik mogé azt cseszhetem. vmi tipp? :D
Szerintem nem kell ott tekerni semmit, én csipesszel szoktam ki-be tenni az izzókat ott.

Elküldve: 2013 ápr. 07, 01:54 am
Szerző: Jorn
MDaemon írta:
Kalmi írta:Gyárilag Toshiba W2,3W jelû izzók (2,3W-os) vannak az E10 mûszer egységében, a W5W csak elírás volt. Osram W3W-t tettem a helyére, jobb, de ezt sem mondanám különösen fényesnek, nagyobbat nem mernék beletenni.
Az E11-nél viszont bármi lehet, azt nem ismerem. Talán meg lehet próbálni alvázszám alapján a ToyoDIY-n.
Megnéztem Toyodiy-en, tényleg nem 5 wattos van benne gyárilag, uh ezt benéztem.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200102 ... 301.2.html
Nekem 5 wattosak kerültek be kb 2,5 éve, és egyelõre kívülrõl nem látszik, hogy nagy bajt csinált volna :)
Tekerd vissza a fényerõt a minimumra, akkor szerintem sem lehet baj :)

Elküldve: 2013 ápr. 07, 12:17 pm
Szerző: MDaemon
Skyll írta:MDaemon köszi a tippet, de pont ma d.e. vásároltam be... és tök véletlen én is arra jutottam hogy LEDszalagot teszek bele (bár 3700+ÁFA-ért ajánlottak gyári új lámpást), viszont olvastam, hogy kell elé tenni fesz.szabalyozot... eebben tudnál segíteni, hogy milyen kell?

Köszi
Még nem raktam LED-et sehova az autóba, de nem hiszem hogy nagy baja lenne fesszabályzó nélkül. Ezt majd a tapasztaltabbak megmondják hogy kell-e.
Jorn írta:Tekerd vissza a fényerõt a minimumra, akkor szerintem sem lehet baj :)
Viccelsz, egy Harmonyban? :) Itt a súlycsökkentés jegyében kihagytak minden "extrát", többek közt a fényerõ szabályzót is. :twisted:

Elküldve: 2013 ápr. 07, 01:19 pm
Szerző: bepi81
Nekem szinte csak rossz tapasztalatom van a LED-esítéssel az E11-ben. Gyakorlatilag néhány hét alatt kiégett mind. Visszaálltam a sima 5w-s üvegizzóra, az több, mint egy éve benne van és mûködik is...

Elküldve: 2013 ápr. 07, 07:38 pm
Szerző: Pa7r1k
Nah jelentem a dolgokat. :D sikeresen kivadásztam az égõket sablonnak. ma már vettem 1.2 wattosakat. viszont a w3w rõl nem sikerült leszedni a gumibugyit egyben annyira rá volt égve. így marad az h zold színû w5w-t kell vennem :D ami viszont nálam érdekes hogy úgy van, hogy van egy fekete foglalatos részem abba mennek az 1.2 wattosak van egy kozepes szürke foglalatom abban valamivel nagyobb megy bele, de abból csak egy darab van nekem benne viszont van hely ahol nincs se égõ se foglalat de a hely megvan nah azt nem tudom mi lehet :D.

Elküldve: 2013 ápr. 08, 05:02 pm
Szerző: Jorn
Pa7r1k írta:Nah jelentem a dolgokat. :D sikeresen kivadásztam az égõket sablonnak. ma már vettem 1.2 wattosakat. viszont a w3w rõl nem sikerült leszedni a gumibugyit egyben annyira rá volt égve. így marad az h zold színû w5w-t kell vennem :D ami viszont nálam érdekes hogy úgy van, hogy van egy fekete foglalatos részem abba mennek az 1.2 wattosak van egy kozepes szürke foglalatom abban valamivel nagyobb megy bele, de abból csak egy darab van nekem benne viszont van hely ahol nincs se égõ se foglalat de a hely megvan nah azt nem tudom mi lehet :D.
Ahonnan hiányoznak foglalatok, ott olyan funkcióknak lenne a lámpája, ami az autódban nincs beépítve. De ha fény felé tartod a rést, vagy bevilágítasz lámpával, akkor megláthatod ezeket a szimbólumokat is :)

Elküldve: 2013 ápr. 08, 09:31 pm
Szerző: Pa7r1k
Igen ezeket meg is néztem... :D az egyik az O/D off [ez biztos nem kell bele mert ha jól tudom automata váltó hoz van] a másik viszont a kéziféké abba nem ártana egy. a 3. meg a check engine mellet van egy lock valami nem jut eszembe mi az.