Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Bruce E9 írta:[quote="IceRocko Attól, hogy nagy a víznyomás, mért lenne alacsonyabb a víz hõmérséklete? A nyomás különbség, a folyadék forráspontján változtat.

Nekem 2 évig úgy ment az autó, hogy nem gyári sapka volt rajta. Annyira szar volt az utángyártott, hogy konkrétan zártrendszerben mûködött a hûtõrendszer. Se kiengedni, se beszívni nem tudott a tartályból hûtõfolyadékot, mert a sapka nem engedte. Ennek ellenére a hûtés mindig tökéletes volt, csak egy vízcsövem bánta, mert nem bírta a túlnyomást.

Nem hinném, hogy a sapka okozná a leírt jelenségeket. Ettõl még egy próbát megér, 3-4e ft.- a gyári.
Mint vegyészmérnök szólalok ehhez hozzá: a nyomás növekedésével nõ a víz forráspontja (ezért fõ meg gyorsabban a kuktában pl. fõtt kukorica), míg a nyomás csökkenésével csökken a forráspont (ezért forr a víz hamarabb a Himalája csúcsán! :-)) Ez egyébként igaz minden folyadékra, kivéve amelyikre nem :-), de ebbe már nem akarok részletesen belemenni.[/quote]

Én is erre gondoltam, hogy különbözõ nyomáson, különbözõ a folyadékok forráspontja, csak rosszul fogalmaztam. :oops: :D
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

IceRocko írta: Ez egyébként igaz minden folyadékra, kivéve amelyikre nem :-)
:lol:

Aranyköpések között a helye.... :lol:
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Lackó írta:
IceRocko írta: Ez egyébként igaz minden folyadékra, kivéve amelyikre nem :-)
:lol:

Aranyköpések között a helye.... :lol:
Támogatom, de Bruce írta, csak az idézetek kicsit elcsúsztak. :)
Amúgy megnéztem, tényleg jó drágán vettem a gyári sapkát 6340.-ft volt. :roll: kevesebbre emlékeztem. :oops:
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Jorn írta:Ismét megnéztem, és még mindig úgy tûnik, hogy a függõleges kis pöcök a hûtõ bal alsó sarkában az tulajdonképpen egy csõ, és abból csöpög a hûtõvíz...

Valakinek lenne ötlet ? Van ennek a csövecskének funkciója, vagy csak szimplán átlyukadt ?
Nos, kiderült, az a pöcök maga egy leeresztõ csõ. (persze ha teljesen kitekerem a dugót, akkor abból is folyik ki a víz, sõt :)

A dugón O-gyûrût cserélve úgy néz ki, megszûnt a csöpögés.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Akkor nem jól írtad le a helyét és nem is az, amit a képen mutattál.
Egyébiránt fölötte van a pillangó fülû leeresztõ csavar :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Pacsker írta:Akkor nem jól írtad le a helyét és nem is az, amit a képen mutattál.
Egyébiránt fölötte van a pillangó fülû leeresztõ csavar :)
Hát, pedig ezt írtam:
"A radiátor bal alsó részén, a mûanyag leeresztõ csavar alatt van egy pöcök...",
és többször is megerõsítettem, hogy nem a gumipogácsa megy bele :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Mondjuk eddig nekem sem esett le, hogy "hivatalosan" azon a kis pöckön keresztül kellene leereszteni a hûtõvizet.
Eddig abban voltam, a dugót kell teljesen kitekerni, hiszen ott gyorsabban kifolyik :)
(Sõt, ahogy olvastam, sokan az alsó vízcsövet húzzák le, tehát lehet, hogy ezt a dugót sohasem tekerik ki :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Jorn írta:sokan az alsó vízcsövet húzzák le, tehát lehet, hogy ezt a dugót sohasem tekerik ki :)
Azoknak ajánlom ennek a topicnak az elsõ oldalát még egyszer átolvasni. Különösen az elsõ szemléltetõ ábrát ajánlom :D
Mondjuk ha az alsó vízcsõ van lehúzva akkor kétségtelen, hogy jobban ömlik ki a víz, tehát a szennyezõdésekbõl is többet hoz ki...
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Meg elõtte a hûtõzáró sapit is letekerni, meg a fûtéscsapot is teljesen kinyitni. Akkor tuti okádni fogja a fagyállót. :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

A korábban említett "hûtõvíz hõmérséklet mutató leesik" problémán sokat tudtam javítani egy új hûtõfolyadék hõmérõvel :)
Cikkszám 83420-20040, ez az, ami a vízpumpa csövében van benne, a blokk hátulján.
Most már majdnem teljesen vízszintesen áll a mutató, és a fûtés ráadásakor sem zuhan le.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Konky
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013 júl. 19, 08:53 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Konky »

Sziasztok!

Új vagyok és remélem tudtok nekem segíteni. Sajnos a hét elején eldurrant a hûtõ az autómban!:-S Konkrétan a betöltõ nyílás mellett keletkezett egy kb. 8-10 centis repedés. Kérdésem a következõ: Mi okozhatta a problémát, és, hogy tudnám orvosolni!?
A válaszokat elõre is köszönöm!
'96 E10 1.3 Xli 4E-FE
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Konky írta:Sziasztok!

Új vagyok és remélem tudtok nekem segíteni. Sajnos a hét elején eldurrant a hûtõ az autómban!:-S Konkrétan a betöltõ nyílás mellett keletkezett egy kb. 8-10 centis repedés. Kérdésem a következõ: Mi okozhatta a problémát, és, hogy tudnám orvosolni!?
A válaszokat elõre is köszönöm!
Vagy elviszed egy hûtõshöz aki lecseréli a felsõ részét, de ez nekem kb, 2év-re oldotta meg a problémát. Aztán újra megrepedt amit megcsinált. Ezután Ebay-rõl rendeltem egy újat. Szállítással együtt 22e. ft.- volt, azóta is az van. De ha jól láttam, már vannak olcsóbban is.
Szóval szerintem rendelj egyet.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Egy jó minõségû új, utángyártott lehet a gazdaságos megoldás.
Azonban meg kell nézni, hogy a hibát mi okozta. Ha csak egyszerû elhasználódás, akkor nincs baj, de ha netán hengerfejes az autó, vagy valami maró adalék van beleöntve akkor elõbb ezeket kellene megszüntetni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Konky
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013 júl. 19, 08:53 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Konky »

Tehát akkor ajánlatos lenne ha átöblíteném a hûtés rendszert? Ha hengerfejes az autó annak van más jele? Néha indításkor érezni egy kis benzin szagot, és a szelepfedélnél az elosztónál és a vezérmûtengelyeknél van olajfolyás,ez nem tudom mennyire befolyásolhatja a dolgot.? Se gyakorlatom se tapasztalatom nincs autószereléssel kapcsolatban,de szeretném jó idõre magamnál tudni a gépet! :) Motordiagnosztikát érdemes lenne csináltatni vagy ennyire ne aggódjak!? :) Köszönóm az eddigi segítséget!
'96 E10 1.3 Xli 4E-FE
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Konky írta:Tehát akkor ajánlatos lenne ha átöblíteném a hûtés rendszert? Ha hengerfejes az autó annak van más jele? Néha indításkor érezni egy kis benzin szagot, és a szelepfedélnél az elosztónál és a vezérmûtengelyeknél van olajfolyás,ez nem tudom mennyire befolyásolhatja a dolgot.? Se gyakorlatom se tapasztalatom nincs autószereléssel kapcsolatban,de szeretném jó idõre magamnál tudni a gépet! :) Motordiagnosztikát érdemes lenne csináltatni vagy ennyire ne aggódjak!? :) Köszönóm az eddigi segítséget!
Vidd el szerelõhöz. A hengerfejességet tudtommal ki tudják deríteni szétszedés nélkül is, mindenféle módszerekkel. Azt hiszem lehet ilyenkor nyomáspróbát is csinálni, vagy a hûtõvízben mérnek gázt, ilyesmik.
Ha a hûtõvizedben barnás trutyi van, akkor esélyes, hogy hengerfejes. Ha már állt az autó pár órát, akkor világítsd át a kiegyenlítõtartályt, leülepedett-e az aljára valami sötét cucc, ami "felkavarható".
Ha az olajbeöntõ sapkád belülrõl "margarinos", akkor is lehet hengerfejes.
Szerintem valami miatt túl nagy nyomás lett a hûtõrendszeredben, elõször ezt kellene kideríteni. Lehet, hogy a hûtõsapka rossz, túlságosan zár, ezért megemelkedett a nyomás... Ez lenne a legolcsóbb, egy új sapka, kb. 2000Ft. De talán valószínûbb a hengerfejesség. Ennek a kiderítése lenne a legfontosabb.
Egy normális mûhelyben ezt 1-2 óra alatt ki lehet deríteni, és ha le kell hozzá engedni a hûtõvizet, akkor pedig érdemes átmosatni is. Ne most át otthon, mert a víz állaga is segíthet a szerelõnek a hiba behatárolásában, ahogy feljebb írtam.

Az olajfolyásokat is érdemes megcsináltatni. Az elosztóhoz kell egy gyári O-gyûrû (kb. 2000Ft), szelepfedéltömítés készlet (kb. 6000Ft), a vezérmûtengely szimmering (kb. 1000Ft) de az utóbbi cseréjéhez le kell venni a vezérlést, mármint ha ugyanarra a tengelyre és oldalra gondolunk... :) Szintén pár órás rutinmunka egy szerelõnek.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése