Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Szia,

Köszike, de másnap ki is cseréltem. Hála TRD-nek még a tavasszal vettem tõle két elsõ, komplett ablakemelõt. (volt valami megérzésem, hogy valamelyik nem bírja már sokáig) :lol:
Elég simán ment, egyedül a a zár vezérlõjének csatlakozójával szenvedtem kicsit, mert nehezen akart szétjönni és nem akartam eltörni.
Nekem is fehér mûanyag tört el, de az, amibe a bovden vége van benne. Így nem volt mi tartsa az ablakot, ezért is csúszott be.
EE101 Sedan, 7A-FE
Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Hozzászólás Szerző: Wortex »

Így könnyû. :lol:

A lényeg, hogy jó lett. :wink:
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Pacsker írta:- Megrendeled 2600 Ft-ért
- Bemész bontóba és túrsz (nagy eséllyel lesz kicsit más, amibe ez a ~90°-ú profil lesz és maximum a felesleget levágod)
- Nézel a neten (had ne soroljam fel) bontott Camry-t, Carina-e-t, Carina II-t, RAV4-et ...
- Veszel utánygyártott hasonló profilt és méretre vágod
- Gyártasz kaucsukból
Már majdnem legyártottam itthon fõzött kaucsuknedvbõl, de inkább megrendeltem. :D
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
baloghp
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013 nov. 23, 05:28 pm

Hozzászólás Szerző: baloghp »

Sziasztok!
Az E12-es Corollámmal olyan problémám van, hogy nem mûködik az elakadásjelzõ. A kapcsolót magát már kisípoltattam, az mûködik. Van esetleg valakinek ötlete, hogy hol lehet a hiba?
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Index mûködik ? Ha nem, akkor biztosíték is lehet.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
baloghp
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013 nov. 23, 05:28 pm

Hozzászólás Szerző: baloghp »

Jorn írta:Index mûködik ? Ha nem, akkor biztosíték is lehet.
Az index mûködik, valamint a kp-i zár is villogtatja a lámpákat. Egyedül a vészvillogó nem akar mûködni.
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

E9-en külön biztosítékon van a vészvillogó.
Én is bajlódtam már hasonló hibával, csak nekem az index nem ment és a villogó meg igen.
Mérd is ki külön-külön a biztosítékokat, mert nálam nem láttszott, hogy meg van szakadva!
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
benkeszilard
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm

Gázpedál

Hozzászólás Szerző: benkeszilard »

Sziasztok,

Beültem a barátom E11 faceliftjébe és a gázpedál sokkal érzékenyebb és könyebben nyomható mint az én régebbi E11 autómnál. Gondolom hogy ezt a gázbowden környékén lehetne állítani, esetleg van valami ötlet, vagy ez a különbség normális?

Szilárd
E11 DOHC Sedan (4E-FE) 1999
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

szerintem egész egyszerûen a bowden "rág" kicsit. azt hiszem tibierdrol mosta úgy át, hogy kiakasztotta és a pedál felõli részhez rongyot tett és a fojtószelep felõl WD40-et befújt a bowden és a bowdenház közé addig amíg az ki nem mosta az évtizedes szutykot.

ezen kívül a fojtószelep visszahúzórugója egy mûanyag elemre van húzva (két torziós rugó is van itt), ami a fém szegmenshez surlódik. az is szokott kicsit "rágni", "ugrálni". én ott lítiumos zsírral megkentem anno és megszûnt az akadozás, nehezen járás.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Mi lehet a hiba, ha az ablaktörlõ lapátok mûködnek ugyan, de amikor a kart alapállásba pöcköljük vissza, ott állnak meg a lapátok, ahol éppen vannak, tehát, nem térnek vissza a kiindulási helyzetbe.

Köszi a segítséget elõre is. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Gázpedál

Hozzászólás Szerző: Jorn »

benkeszilard írta:Sziasztok,

Beültem a barátom E11 faceliftjébe és a gázpedál sokkal érzékenyebb és könyebben nyomható mint az én régebbi E11 autómnál. Gondolom hogy ezt a gázbowden környékén lehetne állítani, esetleg van valami ötlet, vagy ez a különbség normális?

Szilárd
Vagy rojtos már a bowdened, vagy csak kenés kell neki (pl. WD-40 vagy zsír). Ne állítsd el, elõbb ezeket nézd meg.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

bepi81 írta:Mi lehet a hiba, ha az ablaktörlõ lapátok mûködnek ugyan, de amikor a kart alapállásba pöcköljük vissza, ott állnak meg a lapátok, ahol éppen vannak, tehát, nem térnek vissza a kiindulási helyzetbe.

Köszi a segítséget elõre is. :wink:
Nekem ez lájtosabban jelentkezik, nem mindig megy vissza pontosan a "nullpontra" a törlõ, hanem kb. 1-2 centivel feljebb (átlátok alatta :)
Ha valaki rájön, engem is érdekelne a javítás.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

rángatás

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

Szisztok!
E11 Corollám van, 4EFE motorral. Két külön trafós gyújtással.
Azt tapasztalom, hogy minden gyorsításkor és egyenletes sebességnél is 1700-2000-es fordulat közt rángat a motor. Nem kihagy, nem torpan, de rángat.
Akár nagyobb, akár kisebb gázzal tolom át ezen a fordulaton, érzem ezt. Sõt még motorféknél is észrevehetõ. Ráadásul ez pont 50 negyedikben, ami elég zavaró. Ha álló helyben pörgetem a motort, semmi kihagyás vagy hullámzás nem érezhetõ semmilyen fordulaton.

Egyébként minden rendben, indul, megy, jól fogyaszt. Gyertyát már cseréltem, annyit vettem észre hogy ajánlották a Denso K16TT-t, ami egypólusú, megvettem, na azzal volt gyújtáskihagyás, de a kétpólusúval nem. Kapott újakat belõle. Benzint is több helyen tankoltam, Spurit kap.

Valakinek valami ötlete van-e erre?

Üdw. Karl
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

TPS?
(Gázpedálállás érzékelõ)

De elsõ sorban kivillogtattad? Ez már olyan hiba, amit lehet megmond neked.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

Nem gondolok a TPS-re, mert ezen a fordulaton akármekkora gázpedálállással tolom át, akkor is ugyanez, nem csak egyenletes sebességnél.
Nem villogtattam még ki, de hibát még egyszer sem jelzett.
Válasz küldése