Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Jorn írta:Kérem segítsetek eldönteni, hogy a szelepfedélben levõ gyertyatömítéseknek mi a helyes felrakási iránya.

A belsõ körgyûrû enyhén döntött, tehát azt diktálná a józan ész, hogy a szûkebb fele legyen felül (könnyebb lesz ráhúzni a gyertyák "fémcsövére"). Így viszont a körben levõ rugó is felülre/kívülre kerül, ami rászorítja az egészet a fémcsõre... így kicsit olyan érzésem van, mintha fordítva szerelnék be egy szimmeringet, nem jut a rugóhoz olaj... de lehet, hogy nem is kell oda olaj ?
Szia !

Rugós rész lefelé, szerintem.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszi Lackó :)
Az autószerelõm is így gondolja, de az eddigi kutakodásaim inkább azt támasztják alá, hogy mégis a rugós rész kerül felülre...

Ami infót eddig találtam:
A tömítések egyik oldala (ahol a rugó is van) körbe van jelölve egy "arany karikával", valaki szerint úgy kell, hogy ez a jelölés essen felülre.
A másik (alsó) oldalon van nagyobb árok, valaki szerint pont azért, mert gyárilag itt tolják be a szelepfedélbe, az árokba megy bele egy 30-as csõhöz hasonlító eszköz
A rugó pedig igazából be van vonva gumival... olajat nem nagyon kaphat.
Másik autómon is így áll, de mivel azon már tutira cserélve lett, 100%-osan nem lehet megbízni az állásában, mindenesetre az olajat megfogja...

Viszont ezt a rugós részt simán át lehet billenteni a másik oldalra is, mivel gumi... szóval, lehet, hogy mindenkinek igaza van...


Nem fotózná meg valaki a saját gyertyatömítését, hogyan ül a szelepfedélben ?
Fontos lenne, ma szerelnénk össze... (1 hete emiatt áll az autó)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Jorn írta:Köszi Lackó :)
Az autószerelõm is így gondolja, de az eddigi kutakodásaim inkább azt támasztják alá, hogy mégis a rugós rész kerül felülre...

Ami infót eddig találtam:
A tömítések egyik oldala (ahol a rugó is van) körbe van jelölve egy "arany karikával", valaki szerint úgy kell, hogy ez a jelölés essen felülre.
A másik (alsó) oldalon van nagyobb árok, valaki szerint pont azért, mert gyárilag itt tolják be a szelepfedélbe, az árokba megy bele egy 30-as csõhöz hasonlító eszköz
A rugó pedig igazából be van vonva gumival... olajat nem nagyon kaphat.
Másik autómon is így áll, de mivel azon már tutira cserélve lett, 100%-osan nem lehet megbízni az állásában, mindenesetre az olajat megfogja...

Viszont ezt a rugós részt simán át lehet billenteni a másik oldalra is, mivel gumi... szóval, lehet, hogy mindenkinek igaza van...


Nem fotózná meg valaki a saját gyertyatömítését, hogyan ül a szelepfedélben ?
Fontos lenne, ma szerelnénk össze... (1 hete emiatt áll az autó)
A rugós rész felfelé van, tehát nem az olajtér felé.
Annál is inkább hogy így hosszabb a gyertyahüvely kúpos megvezetése.
Másrészt, mivel ezek a motorok vákum, azaz negatív nyomás alatt üzemelnek, így pont ráfeszíti a gyertyahüvelyre a tömítõfelületet.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszönöm ! :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Toytib írta:
Jorn írta:Köszi Lackó :)
Az autószerelõm is így gondolja, de az eddigi kutakodásaim inkább azt támasztják alá, hogy mégis a rugós rész kerül felülre...

Ami infót eddig találtam:
A tömítések egyik oldala (ahol a rugó is van) körbe van jelölve egy "arany karikával", valaki szerint úgy kell, hogy ez a jelölés essen felülre.
A másik (alsó) oldalon van nagyobb árok, valaki szerint pont azért, mert gyárilag itt tolják be a szelepfedélbe, az árokba megy bele egy 30-as csõhöz hasonlító eszköz
A rugó pedig igazából be van vonva gumival... olajat nem nagyon kaphat.
Másik autómon is így áll, de mivel azon már tutira cserélve lett, 100%-osan nem lehet megbízni az állásában, mindenesetre az olajat megfogja...

Viszont ezt a rugós részt simán át lehet billenteni a másik oldalra is, mivel gumi... szóval, lehet, hogy mindenkinek igaza van...


Nem fotózná meg valaki a saját gyertyatömítését, hogyan ül a szelepfedélben ?
Fontos lenne, ma szerelnénk össze... (1 hete emiatt áll az autó)
A rugós rész felfelé van, tehát nem az olajtér felé.
Annál is inkább hogy így hosszabb a gyertyahüvely kúpos megvezetése.
Másrészt, mivel ezek a motorok vákum, azaz negatív nyomás alatt üzemelnek, így pont ráfeszíti a gyertyahüvelyre a tömítõfelületet.
Na, itt a tuti válasz. :)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Megtörtént a gyertyatömítéscsere, köszönöm a segítséget.

Ami érdekes, hogy a Reinz-nél a rugós gyûrûk magasabban vannak kb. 1mm-el, mint az Elringen.
Emiatt, miután koppig bepréseltük a Reinz-et, a rugós gyûrûk pont a fémcsövek felsõ peremeire estek. Kézzel sikerült leküzdeni kb. 0.3mm-el, hogy mégse a csövek felsõ peremein legyenek a rugók, hanem oldalról fogják körbe a csöveket. (remélem, a vákuum majd még lejjebb húzza)

Nem tudom, hogy az lett volna-e a helyes megfejtés, hogy nem préseljük be koppig a tömítéseket a szelepfedélbe, és akkor lejjebb kerültek volna a gyûrûk... de nem akartam, hogy akkor meg esetleg a külsõ peremen jöjjön fel az olaj.

Mindenesetre azt mondhatom, hogy az Elring rugós része mérethelyesebb, és könnyebben berakható. A Reinz rugós része magasabb, általában véve passzosabb az egész (prés kellett hozzá), és masszívabb felépítésûnek is tûnik...
(Az Elring is tökéletesen muzsikál a másik autóban, szóval mindkettõ jó, csak a szerelésnél kell figyelni ezek szerint)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

kmax írta:Hogy nekem is legyen egy kérdésem: elsõ üléseknél, ha elgyengül az övfeszítõ mit kell kicserélni, hogy ismét normálisan felcsévélje, ne csak araszoljon? Köszi!
Ki kell mosni a biztonsági övet.
Levettem a B oszlopról belülrõl a mûanyag borítást, bár ez nem biztos hogy kell, de amúgy is szét volt borítva az autóm belseje.
Utána teljesen kihúztam az övet és gumis ruhacsipesszel megcsíptem mindkét oldalról, hogy ne tekeredjen vissza. Mosogatószeres vízzel, körömkefével kimostam az övet, meg a mûanyag borítású cuccot is ami a magasságállítón van és visszafordul rajta a gurtni. Utána jó alaposan, többször kiöblítettem, aztán kihúzva hagytam megszáradni.
Meglepõen sokat számít. Azért nem lesz újszerû, de sokkal jobb, mint volt.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Így van, számít, ha ki van mosva!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
sportmixxx
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009 okt. 28, 02:01 pm

E9 hideg indítás

Hozzászólás Szerző: sportmixxx »

Sziasztok!

Kérdésem az, hogy hidegen miért csak "gázra" tudok indítani? Régóta ilyen, de mostanra kezdett el érdekelni.
Hidegen amikor elindul pörög a motor ugye automata szívató megy.
Meleg motornál nincs ilyen problémám. Ötlet esetleg?

Üdv.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Szerintetek mitõl lehet, hogy ha lassan megyek (szinte csak gurulok), és picit is egyenetlen az út, akkor kopogó hangokat hallok a futómû felõl ?
Normál tempóban, gyorsan vezetve nincs ilyen gond.
Alánéztem az autónak, szilentek és egyebek rendben levõnek tûnnek, egyébként is kb. 2 éve voltak cserélve. Kipufogó sem ér hozzá az alvázhoz.
Annyi még, hogy ha lenyomom az autó bal, illetve jobb elejét (lengéscsillapító teszt), akkor is hallok egy kis koppanást. (A gátló maga jónak tûnik, nem leng be az autó.)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Re: E9 hideg indítás

Hozzászólás Szerző: Toytib »

sportmixxx írta:Sziasztok!

Kérdésem az, hogy hidegen miért csak "gázra" tudok indítani? Régóta ilyen, de mostanra kezdett el érdekelni.
Hidegen amikor elindul pörög a motor ugye automata szívató megy.
Meleg motornál nincs ilyen problémám. Ötlet esetleg?

Üdv.
Ha nem tudjuk milyen motorról is van szó és ráadásul milyen üzemanyag ellátó rendszerrel, akkor igen nehéz bármit is tanácsolni.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Jorn írta:Szerintetek mitõl lehet, hogy ha lassan megyek (szinte csak gurulok), és picit is egyenetlen az út, akkor kopogó hangokat hallok a futómû felõl ?
Normál tempóban, gyorsan vezetve nincs ilyen gond.
Alánéztem az autónak, szilentek és egyebek rendben levõnek tûnnek, egyébként is kb. 2 éve voltak cserélve. Kipufogó sem ér hozzá az alvázhoz.
Annyi még, hogy ha lenyomom az autó bal, illetve jobb elejét (lengéscsillapító teszt), akkor is hallok egy kis koppanást. (A gátló maga jónak tûnik, nem leng be az autó.)
Rugótányérban ép a gumi? Nekem sokáig kattogott a rugó a rugótányérban. Kormány állás, kormány tekeréstõl független? Ezt meg a toronycsapágyak miatt kérdezem. Amúgy amit ilyen körülmények között produkál azt más körülmények között is produkálja csak elnyomja a többi zaj.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszi a tippet, a rugótányér gumikkal tényleg van valami, a kifelé esõ oldalon nem simulnak fel a tányérra, hanem el vannak emelkedve kb. fél centit. Szakadást nem tapintottam, de ettõl még lehet.
Vajon ez mit jelent, ki kell szedni a lengéscsillapítókat és csak megigazítani a gumit ? Illetve lehet venni külön új rugótányér gumikat ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

(amúgy kormány állástól független a dolog, egyenesben és kanyarban is kattan, ha éppen billen egyet az autó)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Jorn írta:Szerintetek mitõl lehet, hogy ha lassan megyek (szinte csak gurulok), és picit is egyenetlen az út, akkor kopogó hangokat hallok a futómû felõl ?
Nekem a trapézgömbfej okozta ezt. Annyira ki volt már gyengülve, hogy ha ujjal elhúztam a gömbfejet, a gumi porvédõ visszarántotta, nem maradt úgy. Ez persze csak akkor derült ki, mikor kiszedtük a trapézgömbfejet. Bent a helyén nem tudod tesztelni, hogy mennyire feszes.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Válasz küldése