kari írta:Ma megtörtént a szétszedés és szerencsémre nem csak a kis pöcök tört le, hanem egy nagyobb felületû darab, így szépen meg tudtam ragasztani. Most szuper, kíváncsi vagyok hogy fogja bírni. Ha már szétszedtem, cseréltem izzókat a középkonzol mögött és mivel az elakadásjelzõ gombja mögötti izzó sem volt jó, gondoltam azt is megcsinálom most. Elmentem 4 autósboltba és sehol nem láttak még ilyet: https://lh3.googleusercontent.com/-qP0V ... 162633.jpg
Valakinek van ötlete?
Közönséges 12V-os rizsszem izzót kell venni, és a lábait ugyanott átbújtatni, mint a gyári megoldáson van.
A gumibugyit is át kell varázsolni, vigyázz, könnyen szakad.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Jorn írta:Közönséges 12V-os rizsszem izzót kell venni, és a lábait ugyanott átbújtatni, mint a gyári megoldáson van.
A gumibugyit is át kell varázsolni, vigyázz, könnyen szakad.
Ennek az izzónak az a típusa, hogy rizsszem? Nekem se tudtak ilyet adni autósboltban, csak Toyota kereskedésben, egy laza ezresért
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Jorn írta:Közönséges 12V-os rizsszem izzót kell venni, és a lábait ugyanott átbújtatni, mint a gyári megoldáson van.
A gumibugyit is át kell varázsolni, vigyázz, könnyen szakad.
Ennek az izzónak az a típusa, hogy rizsszem? Nekem se tudtak ilyet adni autósboltban, csak Toyota kereskedésben, egy laza ezresért
Elektronikai boltokban tudnak adni, olcsón
Igen, mindenki így ismeri, hogy rizsszem.
Mert olyan, mint egy (üveg) rizsszem, amibõl kilóg 2 drót
De az is lehet, hogy autósboltban találsz olyat, csak másfajta foglalatban. Kiveszed, és átrakod a te foglalatodba.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Klímázva ebben a dög melegben, a kesztyûtartó alól (pollenszûrõ környékérõl) csöpög a víz az asszony lábára...
Gondoltam, eldugult a kivezetõcsõ, de nem, onnan is csöpög a kondenzvíz az aszfaltra, ahogy kell...
Mentem hegynek fel-le, lehet hogy ezért ? Eddig ilyen nem volt, de elég meleg van, az biztos...
Szárítószûrõhöz lehet köze ? (sosem volt cserélve...)
Klíma tisztító hab szerintetek segíthet ? (hátha csak részben dugult el a kivezetõnyílás...)
Ti hogyan alkalmazzátok a habot ? Pollenszûrõt ki kell venni ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Jorn írta:Klíma tisztító hab szerintetek segíthet ? (hátha csak részben dugult el a kivezetõnyílás...)
Ti hogyan alkalmazzátok a habot ? Pollenszûrõt ki kell venni ?
A tisztító hab szerintem csak a gombás/bebüdösödött csöveket fertõtleníti, ott szerintem eldugult részben a kondenzvíz kivezetõ csõ.
Ezt a cuccot a pollenszûrõ helyétõl tolták be a szellõzõk és a külvilág felé, ahogyan láttam az exSpeedynél.
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Ebben az autósboltban 590 Forint volt az összes izzó ami a mûszerfal háttérvilágítását adja meg a középkonzolban van, beleértve az elakadásjelzõ kapcsoló rizsszemizzóját is. Mondjuk lehet nem olyan tartós mint egy Toyota, majd pár év múlva megmondom.
Nos, a kivezetõcsõ ki volt csúszva kicsit a helyérõl, meg kellett igazítani, ennyi volt...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Szervótömítõ folyadékkal van valakinek tapasztalata ? Pl. Wynn's szervo olajszivárgásgátló 125ml.
Megelõzés jelleggel is használnátok ? (egyik autóba kell, de a másikba is jutna belõle...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Ebben az autósboltban 590 Forint volt az összes izzó ami a mûszerfal háttérvilágítását adja meg a középkonzolban van, beleértve az elakadásjelzõ kapcsoló rizsszemizzóját is. Mondjuk lehet nem olyan tartós mint egy Toyota, majd pár év múlva megmondom.
Köszi, ha párom Érden fog dolgozni a kocsival akkor neki útba fog esni a bolt
Jorn írta: Nos, a kivezetõcsõ ki volt csúszva kicsit a helyérõl, meg kellett igazítani, ennyi volt...
Sejtettem, hogy valami ilyesmirõl lehet szó. Pár éve volt hasonló jelenség egy Ford Ka-nál, akkor is ez volt a baj, de nem jutott eszembe
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Jorn írta:Szervótömítõ folyadékkal van valakinek tapasztalata ? Pl. Wynn's szervo olajszivárgásgátló 125ml.
Megelõzés jelleggel is használnátok ? (egyik autóba kell, de a másikba is jutna belõle...
Az ilyen "tömítõ" cuccok csak nagyobb kárt okoznak, mint hasznot. Akár hûtõbe, akár gumiba, meg manapság már mindenfélét lehet kapni, de olyan helyeket is eltömítenek, amit nem kéne. Szóval szerintem hanyagold. Inkább cseréld ki azt a szimeringet, vagy mást tömítést, ahol szivárog.
Az biztos, hogy hûtõbe, motorba stb. nem öntök semmilyen adalékot, ezt már megtanultam
Igazad van, meg kell inkább nézni, hol szivárog pontosan...
Egyébként a szerelõm a jobb elsõ kormánymû gumiharangon talált folyadéknyomot, és õ javasolta a tömítõt kapásból... de nem fogom elkapkodni, inkább nézem, fogy-e a szervófolyadék, vagy csak vaklárma volt...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Igen, jobb ha nem kapkodod el, ha nem ömlik az olaj, csak szivárog, akkor tudod figyelni, hogy mi lehet a baj és akkor az ottani problémát kell orvosolni.
Persze, hogy azt javasolta. Mert azzal pillanatnyilag nem lenne sok dolga. Csak, hogy arra nem gondolt, ha te azt beletöltöd, elég nagy valószínûséggel elég hamar tönkremegy a szervód. Aztán majd viszed hozzá és bonthatja le az egészet.
Az elsõ kerékcsapágyak cseréjéhez mennyire kell szétbontani a futómûvet? Ki kell szerelni teljesen, vagy a helyén is cserélhetõ? Csak mert ma voltam beállíttatni a futómûveket, és a futómûves ahogy megforgatta a kerekeket, a bal elsõre azt mondta, hogy annak a csapágyát sürgõsen cserélni kell, és hogy addig nem is érdemes beállítani sem, mert a csapágy csere után megint vihetem beállíttatni. Ez tényleg így van, vagy lehet cserélni anélkül, hogy elállítódna a futómû?
Japanparts kerékcsapágy készlet 4400 Ft-ért vagy SKF 15400 Ft-ért
Az SKF-rõl tudom, hogy az egyik legjobb minõség, de tényleg megéri a 3-4 szeres árát? (Bár a Delphi betétek után már bizalmatlan vagyok az ilyen hihetetlenül olcsó cuccok iránt.)
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Szerintem jó listaár arra az SKF-re.
Koyo-t még nézhetsz, ha az gyártott kerékcsapágyat. (SNR és több egyéb gyártó is csomagolhatja)
Kanaco-ról jó dolgok ugranak be. Ki mit tud róla?
Annak 18500 a listaára, de ha kell segítek.
Hozzáteszem ezekkel a kerékcsapágyakkal egyáltalán nem is jársz rosszul. Egy E11-be ABS jeladós miatt nem eszel 2 hónapig.
A szirszarokat felejtsd el szerintem.
Arra is figyelj, hogy tényleg szakember rakja be. Ha nem így történik, akár pár száz km után veheted a következõt.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)