Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

CCH tagok, leendő klubtag jelöltek, érdekességek...
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Bruce E9 írta:Tegnap nekem is sikerült utolérni egy Re...ult Twin..ot. Röhejes, de parkolóból kiállva álló helyzetbõl elindulva nem tartottam be a követési távolságot!! A legbosszantóbb dolog így lezúzni az elejét. :x

Elõttem elsõbbség adás kötelezõ tábla és egy balra kanyarodó Twin...go. Én állok mögötte. Balra semmi autó, jobbra lassan guruló és éppen az út szélére megállni készülõ autó kb. 100 méterre. A Twin...go elindul balra kikanyarodva, én is elindulok nézek balra majd jobbra, hogy jön-e valami, (nem jött semmi) majd amikor elõre nézek, látom, hogy a Twin...go-s nõ Megállt a kétsávos út csaknem közepén. (Közben jobbról 10-el guruló autó megállt az út szélén kb. 100 méterre.) A bal orral elkaptam a Twin...go jobb hátulját kb. 10 km/h-val. :evil:

A nõ kiszállt (én is), kérdezem miért állt meg az út közepén??:?? Megnézte, hogy jön-e jobbról valami!!! Áhhhh!
Szerencsére csak a helyzetjelzõm bánja, kicsit megnyomva a bal elsõ sárvédõt, de az nem vészes. Ha van valakinek eladó, szóljon, esetleg jobb elsõ helyzetjelzõ cserét tudok felajánlani.

Tanuljunk az esetbõl! :!: :!: :!:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

bubidisc írta:Egyetlen pillanat...

Van egy rossz szokása az embereknek. Nem egy, de most mégis egyrõl beszélek, ami sok baleset forrása lehet. Nem szeretjük elárulni nyilvánvaló szándékainkat. Ez ott kezdõdik, hogy nem szeretjük ha mondjuk a nagyi kifigyeli az ablakból, hogy jövünk. Lepõdjön meg tisztességesen, ha már egyszer az évben meglátogatjuk.
Nem szeretjük ha kiszámíthatóak vagyunk, ha rájönnek mit szeretnénk. Talán attól félünk, hogy ha másik rájön, majd jól keresztbe tesz. Néha joggal gondoljuk ezt, de a baj, hogy a közlekedés, egyirányú kommunikációjára ez a jelenség nagyon károsan hat. Néha úgy tûnik, hogy az emberek csak a saját megnyugtatásukra használják az indexet. Pl. amikor senki nem figyeli õket, vagy olyan idõzítéssel kapcsolják be, hogy a fél akinek észlelnie kéne már rég elkönyvelte, hogy egyenesen haladnak tovább. Pontosan az utóbbi eset történt meg velem ma reggel, és kb. 1 évvel ezelõtt is. Mindkét eset Pilisvörösváron történt. Mindkét esetben ballra kanyarodtam volna egy mellékútról a fõútra. (Hosszú kocsisor után, kis szünet, ahová kis gázzal be lehet csatlakozni.) A közeledõ autók dinamikáján nem látszott, hogy el fognak kanyarodni. Õk is ballra kanyarodtak, de a fõútról a mellékútra, és az indexet a kormány elfordításának a pillanatában kapcsolták be. Ezekben a pillanatokban már az autó oldala volt a kocsim orra elõtt, tehát az indexet már csak akkor észleltem volna ha a kicsit ballra fordítom a fejem, de ilyenkor - mint mindenki - a jobbról érkezõ következõ autó távolságát mérem fel, hogy beférek-e még elõtte. Mindkét alkalommal befértem volna, ha a kikanyarodásom útjába, váratlanul nem gördült volna az - akkor már egyértelmûen - lekanyarodó (lendületbõl érkezõ) autó. A tavalyi eset egy szalonterepjáró volt. A felnije hozzáért a lökhárítómhoz. A mûanyag fekete csíkot hagyott a keréktárcsán. A tulaj leordította a fejem, hogy mit képzelek, a lökhárítója többet ér mint a kocsim. Nem lett végül semmi gond. A mai esetet is megúsztam. Egy szõke, kékszemû hölgy volt egy vw golfal. Közel volt, de nem értünk össze. A majdnem összeérés pillanatában láttam, hogy az oldal index pislákol. Miért nem lehet idõben indexelni? Miért nem látjuk be, hogy kommunikálni a KRESZ szerint nem javasolt, hanem kötelezõ? Olyat még nem hallottam, hogy valaki be tudta volna bizonyítani, hogy - egy ilyen szituációban - a fõútról érkezõ autó késõn indexelt. Amikor siet az ember vagy gyorsan kel becsatlakoznia akkor 10x jobban kell figyelni.
Ez így van mind, amit leírsz, de a becsatlakozni kívánó autósnak is kutya kötelessége azt biztonsággal tenni, miután meggyõzõdött arról, hogy nem keresztezi a fõirányból érkezõk útját. Sajnos tök mindegy, hogy a fõirányból érkezõ mikor teszi ki az indexet, egy esetleges koccanáskor egyértelmûen az a hibás, aki nem adta meg az elsõbbséget a fölérendelt irányból-útról érkezõnek. Pont emiatt nem szabad bízni a másik autósban, hanem meg kell gyõzõdni az elindulás elõtt, hogy nem lesz gubanc.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Igaz amit írsz viszont így sosem fog senki elindulni, mert mindenki meg fog várni minden egyes, fõúton, egyenesenn haladó autót ( ha 10 km/h vel halad az sor, akkor is) és így a mellékúton alakul ki torlódás. Nyomás az elsõ autón, dudálás idegeskedés, ugyanolyan veszélyes. Azoknak szólt az üzenet akik miatt nem lehet elindulni, mert hirtelen, ötletszerûen használják az indexet, nem törõdve a többi autóssal. Az eredeti írásban is benne volt, hogy mindenképpen a becsatlakozó a hibás de a hibát a késõn indexelõ kényszeríti ki. Sajnos a kikényszerítést nem lehet bizonyítani. Kíváncsi lennék, hogy ha lehetne bizonyítani akkor változna e a vétkes személye.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

ABS, ESP - Biztonságos közlekedés

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

gecsa írta:ABS már régóta van,télen érdekes féktávokat produkál...ESP meg a hasonló agyrémek meg idegesítõek,és lehet pont azok kísérnek le az ívrõl...
az autózás veszélyes üzem,ezt be kell látni..egy olyan autóban,ami tele van minden biztonsági kütyüvel az ember hajlamos túlzottan biztonságban érezni magát,és sokkal bátrabban megy bele a hülyeségekbe,a gyorshajtásba...
Azokat a - modern - autókat, amik ezekkel a temérdek 3 betûs kütyükkel szerelnek fel, ugyaúgy MEG KELL TANULNI VEZETNI, mint, ahogy az e nélkülieket is. Valóban, hajlamos az ember ezekkel a seneke alatt elkényelmesedni, de, ha megtanulja használni az ABS-t pl., akkor nem mondom olyan butaságot, hogy "úúú, milyen hajmeresztõ féktávot produkál"... Tesó, az ABS-szel nem a féktáv lesz rövidebb, ezt soha, semmilyen hozzáértõ ember nem állította, ellenben, esélyed lesz vészhelyzetben irányváltoztatással elkerülni, vagy enyhíteni a balesetet, mivel minden körülmény között irányítható marad az autó, hiszen, nem blokkolnak a kerekek. Ha valaki nem tudja vezetni, annak csalódás lesz az ABS.
Ki kell egészíteni az ESP-vel, ami úgyszintén tanulást igényel, de ne gondold, hogy ezeket CSAK azért találták ki, hogy az autók drágábbak és bonyolultabbak legyenek.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Ezzel pl egyet kell, hogy értsek, bár nem vagyok 3 betû fetisiszta.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

bepi!

Pedig az ABS igenis nyújtja a féktávot. Ha egy tényleg jó vezetõhöz hasonlítjuk, aki éppen tud tapadási határon fékezni. Ez a mûködési elvébõl adódik. Ezt próbálják finomítani, de eltüntetni nem tudják. Csak gondolj bele, hogy a versenysportokban miért nem használják....
Ez igaz a száraz, nedves idõre.

Hóban nem tudsz "ekézni" a kerékkel, mivel a ABS nem engedi feltorlódni a havat a kerék elõtt...

Jégen meg ugye mind1...

Ezt azoknak találták ki, akik annyit tudnak a vezetésrõl, amit autósiskolában megtanítottak neki... És ott igenis hasznos...

Én a motorozás miatt már megtanultam vészhelyzetben is úgy fékezni, hogy ne blokkoljon a kerék. Ott azért kicsit nagyobb para, ha megcsúszik az eleje.... :evil: :D
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

PiciPeti írta:bepi!

Pedig az ABS igenis nyújtja a féktávot. Ha egy tényleg jó vezetõhöz hasonlítjuk, aki éppen tud tapadási határon fékezni. Ez a mûködési elvébõl adódik. Ezt próbálják finomítani, de eltüntetni nem tudják. Csak gondolj bele, hogy a versenysportokban miért nem használják....
Ez igaz a száraz, nedves idõre.

Hóban nem tudsz "ekézni" a kerékkel, mivel a ABS nem engedi feltorlódni a havat a kerék elõtt...

Jégen meg ugye mind1...

Ezt azoknak találták ki, akik annyit tudnak a vezetésrõl, amit autósiskolában megtanítottak neki... És ott igenis hasznos...

Én a motorozás miatt már megtanultam vészhelyzetben is úgy fékezni, hogy ne blokkoljon a kerék. Ott azért kicsit nagyobb para, ha megcsúszik az eleje.... :evil: :D
Kicsit személynek szóló, ne vedd annak ;)

Az egész állítás így enyhén szólva is abszurd. A régi õs generációs ABs-ekre ez igaz volt, nyíl egyenes száraz úton, elõre felkészült fékezésnél. Azóta eltelt pár évtized.
-Versenysportokban használják, ahol csak lehet. F1 nem használja a 90-es évek közepe óta. Ahogy sok minden mást sem, ami növelné a sebességet illetve a kanyarsebességet.
-Magas hóban, egyenesen haladva valóban hátrányos, bár ilyenkor pumpálni kell, és akkor nincs baj.
-Ezt azoknak találták ki, akik nem játszák a Walter Röhrl-t minden pillanatban, és azok vélik szarnak, akiknek nincs vele komoly tapasztalata, vagy xar autót próbált, vagy legalább 40 szinttel feljebb helyezkedik el embertársainál, mert szerencsés ;)
-Ha te személy szerint bármilyen vészhelyzetben képes vagy blokkoláshatáron tartani a kereket, akkor jelentkezz a BOSCH-hoz sürgõsen :) Úgy fékezni, hogy ne blokkoljon, nem nehéz, csak megfelelõen xar fék kell hozzá.
Van publikus (talán SAE is) motoros összehasonlító teszt, nem motorrevû minõségben persze, ahol szintén az jön ki, hogy ha nem vagy élmenõ, akkor kell. Mert stabilan jobb, és mindig megismételhetõ.

Motoron mindegyik kereket külön tudod fékezni. Autón nem, ráadásul ott több is van belõlük. Ha ezt manuálisan jobban megoldod bármikor, mint az elektronika, akkor új vallást kell alapítanod, lehetsz fõjaffa.
Nagyon ritkán, de adódik olyan szitu, ahol jobb, ha nincs, de ez elenyészõ. Hosszú téma, befejeztem.
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

PiciPeti írta:bepi!

Pedig az ABS igenis nyújtja a féktávot. Ha egy tényleg jó vezetõhöz hasonlítjuk, aki éppen tud tapadási határon fékezni. Ez a mûködési elvébõl adódik. Ezt próbálják finomítani, de eltüntetni nem tudják. Csak gondolj bele, hogy a versenysportokban miért nem használják....
Ez igaz a száraz, nedves idõre.

Hóban nem tudsz "ekézni" a kerékkel, mivel a ABS nem engedi feltorlódni a havat a kerék elõtt...

Jégen meg ugye mind1...

Ezt azoknak találták ki, akik annyit tudnak a vezetésrõl, amit autósiskolában megtanítottak neki... És ott igenis hasznos...

Én a motorozás miatt már megtanultam vészhelyzetben is úgy fékezni, hogy ne blokkoljon a kerék. Ott azért kicsit nagyobb para, ha megcsúszik az eleje.... :evil: :D
De bepi is pontosan ugyanezt mondta... :roll:
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

tschangow írta:
[Walaki]D`Lair írta: BTW nem azért nem tetszenek a mai toyoták, mert ott van nekem a hacsi...a mindennapokban sokkal többet járok a Focus 1-el és az igazat megvallva 100x hamarabb vennék új Focust, mint új Corollát/Aurist. Miért? Mert a Focus amellett, hogy használható, kényelmes, csendes, érdekesen néz ki és olyat kanyarodik, hogy beszarsz behugyozol :lol: :lol: :lol: Nézzünk már körbe a piacon...mostani Renault Megane? mennyire elbaszott jó forma! Opel Astra, Focus III, Citroen DS4, Volvo S40, Subaru Impreza....ezek mind-mind-mind sokkal jobbak és izgalmasabbak, mint egy európai corolla/auris. Egyszer ültem egy E12-ben, na ott ment el az életkedvem, meg a kedvem a toyotától :) :) Igaz, mindezek ellenére vetettem apámékkal 2 toyotát (japán toyotákat) meg húgommal egy daihatsut (toyota corolla e7) De ha nem lenne hacsim eszembe se jutna, hogy a toyota környékére is nézzek. Az külön idegesítõ nekem és hatalmas szálka a szememben, hogy az FT86 Toyota Celica néven fog futni...Az összes európai toyota dizájnert úgy rúgnám picsán, hogy végre megtanulná a sok buzi, hogy mire való a segge....
+1
:lol: :lol: :lol:

+ még egy!
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

[Walaki]D`Lair írta:
PiciPeti írta:bepi!

Pedig az ABS igenis nyújtja a féktávot. Ha egy tényleg jó vezetõhöz hasonlítjuk, aki éppen tud tapadási határon fékezni. Ez a mûködési elvébõl adódik. Ezt próbálják finomítani, de eltüntetni nem tudják. Csak gondolj bele, hogy a versenysportokban miért nem használják....
Ez igaz a száraz, nedves idõre.

Hóban nem tudsz "ekézni" a kerékkel, mivel a ABS nem engedi feltorlódni a havat a kerék elõtt...

Jégen meg ugye mind1...

Ezt azoknak találták ki, akik annyit tudnak a vezetésrõl, amit autósiskolában megtanítottak neki... És ott igenis hasznos...

Én a motorozás miatt már megtanultam vészhelyzetben is úgy fékezni, hogy ne blokkoljon a kerék. Ott azért kicsit nagyobb para, ha megcsúszik az eleje.... :evil: :D
De bepi is pontosan ugyanezt mondta... :roll:
Mit is? Hogy az ABS igenis kell, csak meg kell tanilni használni. :wink:

1. vészefékezésnél nem lesz kuka a két elsõ gumid
2. egészen a megállás pillanatásig kormányozható marad az autó, még terhelésváltás közben is, amit kizárt, hogy Picipeti minden körülmény között hibátlanul tud kontrollálni.
3. A fékutat normál esteben nem nyújtja, hiszen a tapadási határon tartja a gördülõ kerekeket. Amennyiben eltérõ ellenállású/tapadású felületeken halad a kerék, úgy lesz egyre nyilvánvalóbban pótolhatatlan segítség a jól mûködõ/szabályzott ABS. A lábaddal képtelen vagy a külön felületeken guruló kerekeket azonos mértékben fékezni, és, ha ilyenkor még kormányozni is kell, hááát, kész a baj...
4. Kötelezõ az ABS-hez a 4db tárcsafék
5. Jól mûködõ ABS-hez kötelezõvé tenném a szintén ponosan beállított ESP-t...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Még a végén meggyõztök.. :D

Én hálistennek eddig csak egyszer próbáltam ABS-t, és igenis nem tetszett, hogy nem az történik amire számítottam. Ahogy bepi mondta, meg kell tanulni.... :roll:
És az is igaz, hogy biztosan nem tudnék minden helyzetben úgy fékezni, hogy az pont tapadási határon legyen...

Mindenesetre nem hiányzik most, de lehet ha lenne, és azt szoktam volna meg, akkor le sem akarnék mondani róla...

tschangow!

Nem veszem személyeskedésnek, de hálistennek van annyi tapasztalatom ilyen téren, hogy nem nyúlok pánikból a fék után. Persze elõfordulhat bármikor...

Milyen versenysportokban használják? :shock:
Eddig amit láttam, mindenhol volt elfékezés után füstölõ gumis becsúszás. (F1, WTCC, BTCC, DTM, rally...) Vagy azok másképp vannak hangolva? Vagy én ülök háttal a TV-nek? :D De mondjuk tereprallyban sem tudom elképzelni...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

PiciPeti írta:Még a végén meggyõztök.. :D

Én hálistennek eddig csak egyszer próbáltam ABS-t, és igenis nem tetszett, hogy nem az történik amire számítottam. Ahogy bepi mondta, meg kell tanulni.... :roll:
És az is igaz, hogy biztosan nem tudnék minden helyzetben úgy fékezni, hogy az pont tapadási határon legyen...

Mindenesetre nem hiányzik most, de lehet ha lenne, és azt szoktam volna meg, akkor le sem akarnék mondani róla...

tschangow!

Nem veszem személyeskedésnek, de hálistennek van annyi tapasztalatom ilyen téren, hogy nem nyúlok pánikból a fék után. Persze elõfordulhat bármikor...

Milyen versenysportokban használják? :shock:
Eddig amit láttam, mindenhol volt elfékezés után füstölõ gumis becsúszás. (F1, WTCC, BTCC, DTM, rally...) Vagy azok másképp vannak hangolva? Vagy én ülök háttal a TV-nek? :D De mondjuk tereprallyban sem tudom elképzelni...
Tereprallyban tilos (volt) bármilyen jelet levenni futómûrõl, vagy kerékrõl, különben komoly dolgokat tudnának kihozni a gépbõl. (Ez nekünk is okozott gondot :))
Jelen szabályozást már nem tudom, nem érint.

A Bosch direkt gyárt efféle race ABS-t. Superbike-nál is lehet tudtommal. F1 94-ben zárta ki, DTM, WTCC, BTCC már tiltja. Egyrészt mert gyorsultak a kocsik, másrészt "költségkímélés" a jelszó. Rallyban lehet, a WRC kivételével. Sûrûn változik, valóban egyre ritkább, most olvastam utánna a FIA honlapon. WRC-nél már a gyári motorblokk is elõírás, mi lesz itt :)
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

Kicsit lemaradtam... négy oldal új bejegyzést olvastam végig nem biztos, hogy minden olvasás közben megfogalmazódott gondolatom eszembe jut (meg sok is lenne).
Ergonómia: nem érdekel, szeretem az ósdi autókban ha kicsit ki kell nyújtanom a karom valamilyen segéd berendezés mûködtetése érdekében. A fejlett ergonómiai tervezés (modern autók) eredménye nálam bezártság érzetet és menekülési vágyat ébreszt. Van olyan tipus amihez hozzá tudtam szokni és van amihez nem.
Hárombetûsek: no thanx! ha gázadás közben "rálehelek" a fékre ne vegye el a gázt. Egyébként igaz, néha jól jöhet az ABS (elsõ gen. használhatatlan szvsz) de fõképp a nagy tömegben elõforduló mazsoláknak. Még soha nem kerültem olyan helyzetbe amikor ABS kihuzott volna a bajból de az ABS nélküli autómmal csattanok, ez a defenzív vezetésnek köszönhetõ.
Anyag mínõség: ízlés kérdése, és mint ilyen nem vita tárgya. Ki lehet jelenteni nekem mi tetszik de azt nem melyik a jobb!
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

GT3 sem tiltja, sem a rallycross.
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

bepi81 írta:
[Walaki]D`Lair írta:
PiciPeti írta:bepi!

Pedig az ABS igenis nyújtja a féktávot. Ha egy tényleg jó vezetõhöz hasonlítjuk, aki éppen tud tapadási határon fékezni. Ez a mûködési elvébõl adódik. Ezt próbálják finomítani, de eltüntetni nem tudják. Csak gondolj bele, hogy a versenysportokban miért nem használják....
Ez igaz a száraz, nedves idõre.

Hóban nem tudsz "ekézni" a kerékkel, mivel a ABS nem engedi feltorlódni a havat a kerék elõtt...

Jégen meg ugye mind1...

Ezt azoknak találták ki, akik annyit tudnak a vezetésrõl, amit autósiskolában megtanítottak neki... És ott igenis hasznos...

Én a motorozás miatt már megtanultam vészhelyzetben is úgy fékezni, hogy ne blokkoljon a kerék. Ott azért kicsit nagyobb para, ha megcsúszik az eleje.... :evil: :D
De bepi is pontosan ugyanezt mondta... :roll:
Mit is? Hogy az ABS igenis kell, csak meg kell tanilni használni. :wink:

1. vészefékezésnél nem lesz kuka a két elsõ gumid
2. egészen a megállás pillanatásig kormányozható marad az autó, még terhelésváltás közben is, amit kizárt, hogy Picipeti minden körülmény között hibátlanul tud kontrollálni.
3. A fékutat normál esteben nem nyújtja, hiszen a tapadási határon tartja a gördülõ kerekeket. Amennyiben eltérõ ellenállású/tapadású felületeken halad a kerék, úgy lesz egyre nyilvánvalóbban pótolhatatlan segítség a jól mûködõ/szabályzott ABS. A lábaddal képtelen vagy a külön felületeken guruló kerekeket azonos mértékben fékezni, és, ha ilyenkor még kormányozni is kell, hááát, kész a baj...
4. Kötelezõ az ABS-hez a 4db tárcsafék
5. Jól mûködõ ABS-hez kötelezõvé tenném a szintén ponosan beállított ESP-t...

Jól beszélsz! (csak annyit, hogy nem kötelezõ az ABS-hez a 4 tárcsafék :))
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Válasz küldése