Oldal: 12 / 30
Elküldve: 2012 márc. 04, 02:43 pm
Szerző: montoya
Toytib írta:montoya írta:Tyû, ez durván néz ki...
Jorn: A túlzott méretû izzót és a rossz érintkezést azért zárnám ki, mert:
-3 izzó ment ki egyszerre
-a jelenlegi konfigurációval Dénes elég régen mászkált, probléma nélkül.
Tehát én inkább azt tippelném, hogy valahonnan kapott egy elég nagy áramot, amit nem kellett volna...
Azt hogy érted hogy nagy áramot kapott?
Hiába adnál te egy fogyasztónak ezer ampert, ha csak tíz ampert képes felvenni.
Itt 100% hogy nagy áramfelvételû izzó okozta a problémát és esetleg társult hozzá egy kis kontakt hiba is.
Azt meg senki nem tudja hogy azok az izzók tényleg egyszerre mentek e tönkre, vagy némi idõkülönbséggel.
Tehát Jorn nagyon jól látja a dolgot

Bocsánat, pontatlan voltam, nem áram, hanem inkább valamilyen okból megjelenõ túlfesz. szokott ilyesmit csinálni (persze azzal jár az áram is, nyilván). Pl. elhunyt táp után láttam már hasonlóan
amperszagú számítástechnikai alkatrészeket. Valószínûleg abból sem 12V ment ki az utolsó másodperceiben...
Elküldve: 2012 márc. 04, 02:44 pm
Szerző: Jorn
Biztos, hogy egyszerre ment ki mond a 3 izzó ? Mert sokan nem veszik észre, ha nem világít a helyzetjelzõjük, mert egybõl tompítottra kapcsolnak, mikor elindulnak.
1. A helyzetjelzõ amúgy külön vezetéken/csatlakozón van szerintem. Ami elégett, az csak a H4 izzó csatija, jól látom ?
2. A H4 izzó milyen márka volt ? Normál, vagy valami erõs fényû, speciális ?
Csak mert a teszkósak már egy kis feszültség ingadozástól kiégnek... Ha mondjuk a generátor/fesz.szabályzó valamiért 16 Voltot adott volna ki, akkor is huzamosabb ideig kellett volna ezt tennie egy ekkora égéshez, és akkor más is elszált volna, mondjuk a computer.
Szinte 100% hogy a rossz kontakt volt. Ha csökken a keresztmetszet, amin az áram átfolyik, akkor megnõ az ellenállása, amely így hõt fog disszipálni (leadni a környezetének). (R = 'ró' x l/A képlet alapján) Villamosmérnök vagyok, így valószínûleg nem írok nagy butaságot...

Elküldve: 2012 márc. 04, 05:37 pm
Szerző: Pacsker
Szereztem neki csatit. Most jön érte.
Vagy a kontaktra gyanakszom, vagy még ötleteltem, hogy a jobb elsõ korábbi törés miatt lehet megtört a csati is, de az új lámpára ezt visszadugták. A szigetelés, a csatlakozó megsérült, így akár zárlatot is okozhatott idõvel.
Majd írd be Dénes, milyen izzó volt benne!
Elküldve: 2012 márc. 20, 07:04 pm
Szerző: GalambosL
MDaemon írta:dogi írta:Hát jó, szétborítottam az elejét, árvergõdtema kábeldzsungelen, de sehol egy szabad lik. A ködlámpavezetékek elõl megvannak, a 10-11-es lábal lözé kapcsoló beiktatva, bevezetékelve, már csak a relét kellene betenni. Nincs valami fotó? Amit linkeltél, azon nem talltam se a 9-est, se a relé számát...
Illetve az lenne a kérdés, hogy normál relé megfelelõ? Ami egy kis fekete doboz, és van neki 4-5 lába, arra gondolok.
Arra is gondoltam, hogy van benne relé, csak a bizti hiányzik elõle, de azt se tudom, azt hol keressen..

Nem kell lebontani hozzá semmit, anélkül is el lehet érni, ha az ember tudja hol keresse.
100_2775 by
akispunk, on Flickr
A jobb oldali felsõ az elsõ ködlámpa reléje, a mellette levõ az elektromos ablaké. Ha nincs elektromos ablakod, akkor egyszerûen át tudod tenni, ugyanaz a típus a kettõ.
Mivel nekem sem volt bent, kivettem fateroméból, és kértem egy ugyanolyat a boltban
(akkor nem néztem meg h a mellette levõt át tudom-e tenni)
Amugy ez a típus került bele:
http://www.ripca.hu/termekek?PID=31523&op=product
A biztosítéka a "kis bármitartó" mögött van a mûszerfal alatt, FOG elnevezéssel, Ha nincs benne, akkor egy 15A-es kell oda.
Sziasztok!
Nekem is van egy 2001-es kiadású corollám és beszereltem az elsõ ködlámpákat, van bajuszkapcsoló is ami ködlámpás, benn a kép alapján a relé, megvan a biztosíték, de a ködlámpa ugyanolyan világos mintha nem lenne. Tehát nem mûködik. Kérnék szépen segítséget, honnan kezdjek el méregetni és mit? Esetleg a feszültségeket hol keressem? Bosszant, hogy az itt leírtak alapján jártam el és mégsem világít. Esetleg lehetséges, hogy az utólag (szerelõ által) beszerelt spal riasztó kötésekor lett valami megbontva és ezért nem jó. Emiatt kérnék tippeket, honna merre mettõl meddig és mit kellene mérnem. Mert mint olvastam a kábelezés az nem is 2-3 vezeték, hanem akár több relén át jön?.
Segítségeteket elõre is Köszönöm Laci
Elküldve: 2012 márc. 21, 09:56 pm
Szerző: Yautja
Jorn írta:Hasonlót láttam off autóban, bár ott inkább szétporladt a csatlakozó.
Ami biztos, hogy a túlmelegedett, ennek két oka lehet:
- túl nagy áramfelvétel (valami 60W-nál nagyobb tuning izzó ?)
- kontakthiba, tehát nem elegendõ felületen érintkeztek az érintkezõk (koszos volt stb.). Mivel az áram így kisebb felületen folyt át, ezért így jobban melegedett az érintett rész.
Néztem a képet, tompított szálból indult ki a melegedés, ott lehetett kontakt hiba (okozhatta sok minden, de ma már izzók is nagyon gagyik). E11-en a tompított egy test szál, a test oldalon (az ízzónak ) meg egy állandó pozitívot (japán rendszer).
Ilyet túlfesz nem okozz, akkor az akku megy nagyon hamar tönkre, izzók nem mindig (ha igen, akkor sokszor kipúposodik az üveg rajtuk)...de pl az elektronikák nem díjazzák...
Le kell cserélni a csatit, bele egy új ízzó és kész...én naponta cserélek beégett izzócsatikat

h1-esnél és h7-esnél gyakoribb...
Elküldve: 2012 márc. 22, 08:34 am
Szerző: Pacsker
Már kapott tõlem csatit és ki is lett cserélve. (élõben ennyire nem volt leolvadva. Ráphotoshoppolt

)
A helyzetjelzõ izzóit is kicseréltem, azok csak ki voltak égve.
Sede7 lusta, hogy a pozitívumot is beírja...

3000-es fordulat felett ledadog a motor
Elküldve: 2012 máj. 31, 12:34 am
Szerző: feno2
Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon. Segítséget szeretnék kérni! 2001-es 1.4 vvti corollámban motort cseréltünk, a csere motort volt alkalmam kipróbálni, rendben mûködött. Bekerült a kocsimba, minden rendben vele, viszont terheléstõl függõen 3-3500-as fordulatszám felett ledadog a motor és vagy lefullad azonnal, vagy csak 3 henger megy. ha leállítom és újra indítom, minden rendben, szépen jár, ha 3000 alatt tartom, akkor semmi gond! Voltam szervízben, rádugták computerre, de nem mutatott ki semmit, azt javasolták, hogy a változó szelepvezérlés kütyüjét cseréljem ki a régi motoréval. kicseréltem, de a hiba nem szünt meg, a környékemen egy szerelõ sem tudja, mi lehet ez! ha esetleg tudtok ajánlani Bp-en corollához értõ szerelõt, nagyon megköszönném!
vezérmûtengely jeladó
Elküldve: 2012 jún. 14, 07:27 pm
Szerző: Marko
Üdv mindenki!
Következõ a problémám.
17.000 km-t hibátlanul mentem 1.4 vvti corollával zavoli hengerenkénti LPG rendszerrel. Majd egyszercsak nem tudott beindulni melegen az autó csak hideg motorral, illetve melegen is de benzinnel nem csak tisztán gázzal (beszerelõ szervíz mondta hogy ilyenre is van lehetõség). Aztán probléma megszûnt 2000 km-ig megint jó volt. Most már megint nem jó de jelenleg már egyáltalán nem indul el csak hidegen, illetve melegen akkor ha lehúzom az akkusarukat. Akkor melegen is beindul 1X de csakis 1X. Ahhoz hogy megint beinduljon melegen megint akkusaru le és föl. Illetve hidegen minden gond nélkül csak egy kicsit tovább kell forgatni.
Valaki találkozott már ilyennel? Holnap viszem toyotához, pénteken a gázosokhoz de senki nem bíztatott. Nem találkoztak még ilyenfajta problémával.
Én meg nem tudom, hogy ez most gázos probléma vagy maga az autó sz...rakodik.
Menet közben egyébként hibátlan a kocsi, most csináltam meg egy fehérvár miskolc fehérvár útvonalat.
Várom javaslataitokat.
vezérmûtengely jeladó
Elküldve: 2012 jún. 14, 07:29 pm
Szerző: Marko
Toyotában kiolvasták a hibakódot.
Vezérmûtengely jeladó. Azt mosták tönkrement a gáz magasabb égéshõje miatt.
Beszéltem bontóval 12.000 Ft,- egy ilyen cucc.
Szerintetek is történhetett ez? Véleményem szerint az ég világon semmi köze a gázhoz és attól tartok hogy hibakód ide vagy oda nem 100%, hogy azzal van a gond...
Elküldve: 2012 jún. 15, 08:18 am
Szerző: toytomi
A gáz sok mindenre képes, elõfordulhat. Én pl ezért szoktam hangoztatni, hogy nem kell átalakítani.
Elküldve: 2012 jún. 15, 02:45 pm
Szerző: Taki
"Toyotában kiolvasták a hibakódot.
Vezérmûtengely jeladó. Azt mosták tönkrement a gáz magasabb égéshõje miatt."...
Szerintem 99% hogy az lesz a hiba!
Egypár hozzáértõ emberkével beszéltem róla!
Mitõl lenne nagyobb a hõmérséklet a gáznál?
Elküldve: 2012 jún. 17, 09:19 pm
Szerző: Marko
Valóban csak a jeladót kellett cserélni és hibátlan lett.
Már csak azt lenne jó tudni, hogy mitõl romolhatott el...
Tudomásom szerint a gáz propán-bután kb 100-120 fokkal magasabb hõmérsékleten ég el a levegõvel keveredve, mint a benzin. Gázosok mondták persze lehet hülyeség nem néztem utána sosem.
lényeg hogy a probléma 5000 Ft-ból orvosolva lett...
Elküldve: 2012 aug. 01, 10:59 pm
Szerző: Fizimiska
Sziasztok!
Nekem van egy 99-es corollám és szivargyújtóval szoktam tölteni a telefonomat a kocsiban és tegnap is be volt dugva, és amikor ráadtam a gyújtást, akkor egyszer csak elment a rádió, az óra és a szivargyújtóról sem töltötte a telót. Közben a szivargyújtóba bedugott töltõ elkezdett füstölni, ki is húztam egybõl. Azóta nem kap áramot se a rádió se az óra, se a szivargyújtó. Mi lehet a probléma? És hogyan lehetne orvosolni?
Üdv:
Fizimiska
Elküldve: 2012 aug. 02, 07:24 am
Szerző: Pacsker
Azt a szivargyújtót nagy ívben dobd a kukába.
Reménykedj, hogy csak az füstölt és nem a foglalat.
Motortér bizti táblában cseréld ki a "Dome" biztosítékot. Aztán porral oltóval nézd meg minden frankó-e.
Elküldve: 2012 aug. 02, 01:44 pm
Szerző: Jorn
Fizimiska írta:Sziasztok!
Nekem van egy 99-es corollám és szivargyújtóval szoktam tölteni a telefonomat a kocsiban és tegnap is be volt dugva, és amikor ráadtam a gyújtást, akkor egyszer csak elment a rádió, az óra és a szivargyújtóról sem töltötte a telót. Közben a szivargyújtóba bedugott töltõ elkezdett füstölni, ki is húztam egybõl. Azóta nem kap áramot se a rádió se az óra, se a szivargyújtó. Mi lehet a probléma? És hogyan lehetne orvosolni?
Üdv:
Fizimiska
A 98-as angol Corollámon csinálta rendszeresen, hogy a szivargyújtó csatlakozáskor kiégette a DOME biztosítót (rádió elment stb.)
Meguntam, szétszedtem, a konstrukció gagyi (Valeo... mint a gyújtáskapcsolóbetét

, valami kihajlított fémfül a földelés, de ha erõsebben benyomod a szivargyújtót, vagy csak elforgatod, akkor ez frankón hozzáér a táphoz. (a japán autóban korrektebb a szivargyújtó...)
Szóval, a tiéd is angol ?
