Oldal: 108 / 163
Elküldve: 2012 máj. 08, 01:09 pm
Szerző: PTom
Funkii írta:Van valakinek tapasztalata direkt szûrõvel kapcsolatban vvti motoros autónál? Érdemes vele foglalkozni v nem dob annyit a motor karakterisztikáján? Egy ismerõsöm azt ajánlotta vegyem ki a levegõszûrõt egy rövid út erejéig, így megtapasztalhatom mi lenne a hatása. Ez járható út v nagy marhaság?
A direkt szûrõt már soxor átbeszélték a fórumon. A hangja nagyobb lesz de semmi több ahogy Pepe is írja mert a gyári levegõszûrõ is túl van méretezve.
Leszedni a levegõszûrõt? Isten õriz! A finom kis illesztések biztos nem veszik jó néven a por meg homokszemcséket. Én még az olajbeöntõ kupakot se szívesen nyitom meg

Elküldve: 2012 máj. 08, 01:38 pm
Szerző: Bubi
Funkii írta:Van valakinek tapasztalata direkt szûrõvel kapcsolatban vvti motoros autónál? Érdemes vele foglalkozni v nem dob annyit a motor karakterisztikáján? Egy ismerõsöm azt ajánlotta vegyem ki a levegõszûrõt egy rövid út erejéig, így megtapasztalhatom mi lenne a hatása. Ez járható út v nagy marhaság?
Én raktam az enyémbe. Alakítottam egyedi csövet hozzá. A gond az, hogy nem tudod odavezetni a szûrõhöz a kintrõl érkezõ levegõt, ezért csak a motortérben felmelegedett levegõt tudja beszívni a motor. Nem egy hatalmas probléma de ez azt okzzhatja, hogy a áldásos hatása (direktebb gázreakció) csak nagy menetszél (sebesség esegén) tud néhány többlet lóerõt produkálni. Kis sebességnél haloványabb lesz kicsi a gép a gyárinál is! Általában nem megoldott probléma az sem, hogy a bejövõ levegõ hõmérsékletét mérõ szondának sem alakítanak ki helyet, ezért az ecu a motortér hõmérsékletéhez igazítja a többi paramétert. Korábban már írtam, hogy ehhez a típushoz van (asszem K&N) sportlégszûrõ betét! Az elv ugyanaz, vagy is több levegõt kap (elvileg) a motor. Keress rá! Nagyjából egy 20-asért buherálás nélkül tuningoltad a verdát.
Elküldve: 2012 máj. 09, 09:49 pm
Szerző: PTom
Ma kényeztettem egy kicsit a gépet. Elvittem a Toyota szervizbe. Látott régi és új arcokat.

Kipucolták a klímát kapott szép piros alapon fehér feliratos dobozos pollenszûrõt és a klímát is feltöltötték. 650 gramm helyett csak 400 volt benne (ezért szörcsögött). Motor is le lett mosva. Meg pár pár kis apróságot is helyreraktak rajta a doktorok.

Azt kell mondjam hihetetlen olcsón megúsztam. Máskor is vittem már márkaszervizbe és nem csalódtam most sem, sem a szervizben sem az árakban. Nem volt drágább mint máshol.
Elküldve: 2012 máj. 11, 11:29 am
Szerző: Jorn
legújabb összeesküvés-elméletem:
Tegnap járó motornál fújtam levegõt a kerekekbe, közben észrevettem, hogy az elsõ kerekek kicsit 'remegnek', na ilyen eddig nem volt.
Nemrég volt olajváltás, 10W-40-rõl 5W-40-re, azóta mintha picit lejjebb ment volna az alapjárat, elképzelhetõ ilyen ?
És az elképzelhetõ, hogy a kerekek remegése normális egy bizonyos alacsony alapjáratnál, vagy inkább a motor felfüggesztését nézessem meg ?
Elküldve: 2012 máj. 11, 01:01 pm
Szerző: PTom
Az alap kerekek elég ballonosak. Én még nem figyeltem de elképzelhetõ hogy ezért látszik hogy rázza. Klíma nélkül 750, klímával 900-950 ford/perc az érték aszem, de néha változhat pl a ventilátor ki-be kapcsolásánál. Autón belül nem ráz? Nem hinném hogy baj lenne de a motor ill. váltótartó bakot érdemes megnézni.
Elküldve: 2012 máj. 11, 01:51 pm
Szerző: Jorn
PTom írta:Az alap kerekek elég ballonosak. Én még nem figyeltem de elképzelhetõ hogy ezért látszik hogy rázza. Klíma nélkül 750, klímával 900-950 ford/perc az érték aszem, de néha változhat pl a ventilátor ki-be kapcsolásánál. Autón belül nem ráz? Nem hinném hogy baj lenne de a motor ill. váltótartó bakot érdemes megnézni.
Csak a ford. szám mérõ mutatóra tudok hagyatkozni, az olyan 600 körül mutat néha, az olajcsere óta. (amúgy az autó rendben van, nem rángat, nem fullad, tökéletesen mûködik)
A 'ballonos' dolgot nem értem, de 175/65R14 van fenn.
A bakokat megnézetem, köszönöm a tippet.
Elküldve: 2012 máj. 11, 07:20 pm
Szerző: PTom
Jorn írta:PTom írta:Az alap kerekek elég ballonosak. Én még nem figyeltem de elképzelhetõ hogy ezért látszik hogy rázza. Klíma nélkül 750, klímával 900-950 ford/perc az érték aszem, de néha változhat pl a ventilátor ki-be kapcsolásánál. Autón belül nem ráz? Nem hinném hogy baj lenne de a motor ill. váltótartó bakot érdemes megnézni.
Csak a ford. szám mérõ mutatóra tudok hagyatkozni, az olyan 600 körül mutat néha, az olajcsere óta. (amúgy az autó rendben van, nem rángat, nem fullad, tökéletesen mûködik)
A 'ballonos' dolgot nem értem, de 175/65R14 van fenn.
A bakokat megnézetem, köszönöm a tippet.
A gumi és a felni átmérõ közötti távolság nagy 6,5 cm ezért ruganyosabb "ballonosabb" . Ezért lehet hogy látod ahogy mozog az autó. Én pl ha a kocsi seggét megnyomom oldalról akkor szépen elkezd ficánkolni a kocsi.
Elküldve: 2012 máj. 11, 08:33 pm
Szerző: Jorn
Ééértem
Azóta mondjuk nem tapasztaltam, nem is ment le így a fordulatszám.... fura volt, hogy nyúlok a szelepsapkához, és látom, hogy remeg...

Elküldve: 2012 máj. 11, 08:50 pm
Szerző: MDaemon
csazso írta:Néztem a képeidet, hogyan tudtad lebontani a kalaptartó kárpitot? Hogyan lehet kiszerelni a hátsóülést ? Nekem is Harmonym van, az nem dönthetõ hátsó ülésû. Cserélni akartam a hátsó gyári hangszórókat , de nem tudtam szétbontani a dolgokat.Köszi
Elõször a hátsó ülést kell kiszedni, hogy hozáférj a kalaptartóhoz.
Az ülõlapot két fém patent tartja az elejénél alul. Dugd be a kezed a szélén, és kezd el húzni az autó belseje felé, és meg fogod találni. Ezeket csak erõsen meg kell húzni fölfelé, és utána ki lehet szedni.
Ez után látszik a háttámlát alul leszorító 3 csavar. A középsõ biztonsági övet nem szedtem ki, uh annak a csavarját nem kell piszkálni, az alatt is kibújtatható a háttámla. A kivételhez elõször meg kell emelni az egészet, felül 5 fülre van "felakasztva" a támla.
A kalaptartót két oldalról a mûanyag takarók tartják, azokat egyszerûen fölfelé kell kipattintani; az elõre mozrulástül meg két kis patent fogja, kb a héttémla fölsõ peremének a vonalában.
A középsõ bizt.öv dobozát elõre felé húzva lehet kiszedni, akárcsak a pótféklámpa lámpatestjét (elõtte a csomagtartó felõl húzd le róla az elektromos csatit).
Ez után a kalaptartó egyszerûen kiemelhetõ.
A hangszóró tartókeretében a csavarok kb 110 mm-re vannak egymástól (kicsit nagyobb, de egy alátéttel vagy nagyobb fejû csavarral pont jó), amibe a 17-es Pio simán belement nekem farigcsálás nélkül.
Elküldve: 2012 máj. 13, 05:15 pm
Szerző: MDaemon
csazso írta:Kérdésem volna: az irányjelzõ kapcsoló cseréhez ,elég ha simán leveszem az alsó kormányborítást / ha jól láttam csak 1 csavar fogja / , vagy jobban szét kell bontani a dolgokat? Sikerült leütnöm egy ködlámpás irányjelzõ kapcsolót.
A borítást azon kívül még két másik csavar is tartja, azok a kormány mögött vannak. Jobbra-balra fordísd el 90 fokkal a kormányt, akkor látszik.
Ha már szétbontod, érdemes beszerezni egy szakaszolós ablaktörlõ kapcsolót is, ha még nincsen.
Elküldve: 2012 máj. 13, 06:02 pm
Szerző: Funkii
Köszi a válazokat a szûrõvel kapcsolatban!
Másik gondom:
Leszedtem ma a középkonzolt h megnézzem pontosan milyen izzó való a középsõ kapcsolók megvilágításához mert nem mûködnek. Viszont elakadtam így kérnék egy kis segítséget aki már cserélt ilyet. Levettem a gombokat, kicsavartam a csavarokat, le is jött a középsõ nagy szürke burkolat. Azonban a légkondi kapcsolója istenért sem akart kipattanni a helyérõl így nem tudtam eltávolítani teljesen. Majd még próbálom késõbb, és a kérdésem igazából az lenne, ha megnézitek a képeket akkor meg tudjátok nekem mondani h hol fogom megtalálni az izzókat úgy h ki tudjam õket csavarni? És hogyan tudok azokhoz hozzáférni?
kep1
kep2
kep3
Elküldve: 2012 máj. 13, 08:02 pm
Szerző: Jorn
Funkii írta:Köszi a válazokat a szûrõvel kapcsolatban!
Másik gondom:
Leszedtem ma a középkonzolt h megnézzem pontosan milyen izzó való a középsõ kapcsolók megvilágításához mert nem mûködnek. Viszont elakadtam így kérnék egy kis segítséget aki már cserélt ilyet. Levettem a gombokat, kicsavartam a csavarokat, le is jött a középsõ nagy szürke burkolat. Azonban a légkondi kapcsolója istenért sem akart kipattanni a helyérõl így nem tudtam eltávolítani teljesen. Majd még próbálom késõbb, és a kérdésem igazából az lenne, ha megnézitek a képeket akkor meg tudjátok nekem mondani h hol fogom megtalálni az izzókat úgy h ki tudjam õket csavarni? És hogyan tudok azokhoz hozzáférni?
kep1
kep2
kep3
Ha a középkonzol világításra gondolsz, akkor szépen látszik a 3. képen a tekerõgomb föltt az izzó, a két sárga 'sín' végén, simán csak ki kell húzni, 1.2W körüli 'wedge' izzó kell oda. A bal oldalon hasonlóképpen.
Ha a légkondi stb. gombok világítására gondolsz, akkor a kapcsolók oldalán egy kerek foglalatot keress, csavarhúzóval elfordítva kiesik, ide 12V-os rizsszem izzó kell, a régi izzó mintájára kell behajtogatni a lábait a foglalatba.
A légkondi gombot egy lapos csavarhúzóval, vagy tompa késsel ki lehet pattintani, a csatlakozó felõl kell megtámadni, szerintem ha ránézel, egyértelmû lesz.
Elküldve: 2012 máj. 13, 08:49 pm
Szerző: csazso
MDaemon írta:csazso írta:Kérdésem volna: az irányjelzõ kapcsoló cseréhez ,elég ha simán leveszem az alsó kormányborítást / ha jól láttam csak 1 csavar fogja / , vagy jobban szét kell bontani a dolgokat? Sikerült leütnöm egy ködlámpás irányjelzõ kapcsolót.
A borítást azon kívül még két másik csavar is tartja, azok a kormány mögött vannak. Jobbra-balra fordísd el 90 fokkal a kormányt, akkor látszik.
Ha már szétbontod, érdemes beszerezni egy szakaszolós ablaktörlõ kapcsolót is, ha még nincsen.
Nagyon szépen köszönöm. A kormány mögötti csavarokhoz hozzá lehet férni, vagy bontani kell a kormányt?
Elküldve: 2012 máj. 13, 08:59 pm
Szerző: Funkii
Ha a légkondi stb. gombok világítására gondolsz, akkor a kapcsolók oldalán egy kerek foglalatot keress, csavarhúzóval elfordítva kiesik, ide 12V-os rizsszem izzó kell, a régi izzó mintájára kell behajtogatni a lábait a foglalatba.
A légkondi gombot egy lapos csavarhúzóval, vagy tompa késsel ki lehet pattintani, a csatlakozó felõl kell megtámadni, szerintem ha ránézel, egyértelmû lesz.
Akkor csak kihúzom a kis led fejét (maga ami világít) és annyi?
Ha a légkondi stb. gombok világítására gondolsz, akkor a kapcsolók oldalán egy kerek foglalatot keress, csavarhúzóval elfordítva kiesik, ide 12V-os rizsszem izzó kell, a régi izzó mintájára kell behajtogatni a lábait a foglalatba.
Ezt viszont nem értem :S kapcsolók oldalán? Ez az általam belinkelt képen nem látszik?
Elküldve: 2012 máj. 14, 01:46 pm
Szerző: Jorn
1. igen, de nemled, hanem izzó
2. talán az 1. képen látszik, a hátsóablakfûtés-kapcsoló oldalán van egy kerek nyílás, ott van a foglalat. Légkondi kapcsolón hasonló.