Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
B26
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2007 márc. 23, 07:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kérdés.

Hozzászólás Szerző: B26 »

Borosta írta:Sziasztok,

Nem tudom jó helyen járok, de remélem tudtok segíteni.
Egy ismerősömnek van egy '99-es Corolla Wagon 2,0D -je. Tudtok ajánlani hozzá valmilyen papíron létező leírást, könyvet?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Borosta
Szia!

Találsz hozzá könyvet!
Itt a fórumon van a weblapja!
A Minden ami...-ban van a Szervízkönyvek alatt!
Balázs

C-POWER!!!!!
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Kérdés

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Sziasztok!

Elsősorban AE92 tulajdonosokhoz fordulok a kérdésemmel, de lehet, hogy más típusoknál is előfordul a jelenség, amely a következő:

ha a környezeti hőmérséklet -3 °C alatt van és a motor teljesen bemelegedett (hosszabb távon megyek vele, minimum 30 km), elsősorban alacsony sebességnél (70 km/h alatt) bal oldalon előről csipogó nyikorgó hangot lehet hallani. A csipogás nyikorgás-szerű hang arányos a kerék fordulatával, de a periódusa, üteme nem egyezik meg a kerék fordulatszámával. A hang üresben gurulva és sebességben is hallható.
Ilyen hangot az előző kocsin is lehetett hallani (mindkető 1.6 GTi), de szigorúan csak nagy hidegbe télen, 0°C felett a jelenség megszűnik. Szóval ez lehet hogy típus jelenség.
A hangról nekem úgy tűnik mintha gumi alkatrészek surlódnának egymáson, esetleg a gumiharang ad ki ilyen hangot.
Volt már , vagy van ilyen tapasztalata valakinek?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Huhhh... Érdekeset mondtál.
Nem találkoztam még ilyennel.

Ne haragudj, de nem tudok segíteni
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pacsker írta:Huhhh... Érdekeset mondtál.
Nem találkoztam még ilyennel.

Ne haragudj, de nem tudok segíteni
Matyi, ne hülyéskedj, dehogy haragszom.

Ami érdekessége a dolognak, hogy mindkettő kocsiban 4AGE-s motor volt/van, és csak kizárólag hidegben van ilyen hang, ahogy megjön a tavasz mindez megszűnik. Szóval biztosan összefügg a hőmérséklettel.
A másik érdekesség pedig, hogy a motornak, vagy annak a bizonyos alkatrésznek teljesen át kell melegednie, vagyis valamilyen hőmérsékletkülönbségnek kell kialakulnia, ha csak rövid távon használom az autót nem csipog semmi.
Nem tudom Layoshnak, vagy Toytib-nek volt-e ilyen tapasztalata?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Van jó sok GTi-s tagunk!

Tósaki Zsolti, Layosh(volt), Te, Paradoxxx, Nekem is hamarosan utsó lépésként bekerül a moci, Tibcsi a hatchback(ek)el, Harkányi Viktor is tudna mesélni amíg nála volt, Tegnap vettünk egy lb Gti-t egyik csoporttársamnak, Vajk (hb), Volt autód Erickáéknál, Máté Imréjébe is azthiszem az van, na meg még sok E8, E86 amibe 4A-GE lapul :)

Azthiszem szép létszám a ritkaságokból :wink:
Avatar
paradoxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2007 máj. 19, 05:03 pm
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: paradoxx »

Ha hétvégén ráérsz, megcsinálhatjuk azt, hogy hidegen beindítod az enyémet és megyünk pár kört, mert így hasraütésszerűen nem ugrik be, hogy mi lehet ez a zaj. Bár nekem a keskeny téligumikkal olyan hangja van kanyarban, mintha csapágyas lenne... (Nyárival nem. 195/50 ugye... :wink:)
Eladva...
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Balanyi Krisztián írta:
Pacsker írta:Huhhh... Érdekeset mondtál.
Nem találkoztam még ilyennel.

Ne haragudj, de nem tudok segíteni
Matyi, ne hülyéskedj, dehogy haragszom.

Ami érdekessége a dolognak, hogy mindkettő kocsiban 4AGE-s motor volt/van, és csak kizárólag hidegben van ilyen hang, ahogy megjön a tavasz mindez megszűnik. Szóval biztosan összefügg a hőmérséklettel.
A másik érdekesség pedig, hogy a motornak, vagy annak a bizonyos alkatrésznek teljesen át kell melegednie, vagyis valamilyen hőmérsékletkülönbségnek kell kialakulnia, ha csak rövid távon használom az autót nem csipog semmi.
Nem tudom Layoshnak, vagy Toytib-nek volt-e ilyen tapasztalata?
ÖÖÖ Olvasom én amiket itt írtok. Namost könyveljük el ott a dolgot, hogy a 4A-GE egyszerűen utálja a hideget. Kész. Nekem amíg üzemre be nem melegedett, nemhogy jobban ment volna a szivató miatt, hanem sokkkal roszabbul. És eleve irtó lassan melegedett be. Több perces helyben járatás, mert míg nem volt meleg, szinte nem lehetett elindulni vele úgy rángatott. Szóval szerintem elég sok csörgést, zörgést lehet a hidegnek betudni. De az a baj, hogy annyira sok tapasztaltatom nem volt vele, hiába volt meg majdnem két évig a verda, egyszerűen két év alatt valami 7000 km et raktunk bele. Abban egy laza tél volt ennyi. Hát szóval nem tudom igazán.
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Hali Mindenki!

Kéne egy kis segítség, nevezetesen abban, hogy a kocsimba szeretnék berakni egy fordulatszámmérős műszeregységet. Egy transzplantáción túl vagyok, a haverom 1.6 Si-jéből lett átrakva (klubtag lesz, ha addig él is :D), és minden működött (üza, vízhő, km-óra, visszajelzők) csak a fordulatszám-mérő nem ugye.

Mit tegyek? A generátorom csillagpontjáról hiába veszek le jelet, mert a benzineseké gyújtásjellel, vagy reed-reléről megy, ha jól tudom. Építsek egy kamugyújtást? Van valakinek ötlete esetleg?
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

DBandesz írta:Hali Mindenki!

Kéne egy kis segítség, nevezetesen abban, hogy a kocsimba szeretnék berakni egy fordulatszámmérős műszeregységet. Egy transzplantáción túl vagyok, a haverom 1.6 Si-jéből lett átrakva (klubtag lesz, ha addig él is :D), és minden működött (üza, vízhő, km-óra, visszajelzők) csak a fordulatszám-mérő nem ugye.

Mit tegyek? A generátorom csillagpontjáról hiába veszek le jelet, mert a benzineseké gyújtásjellel, vagy reed-reléről megy, ha jól tudom. Építsek egy kamugyújtást? Van valakinek ötlete esetleg?
Kábelköteg? Vagy az nagy meló? Gyujtásépítés nem hiszem. De viszont amiket lehet kapni ilyen univerzális fordulatszámmérőket, hogy vannak bekötve? Az alapján nem lehet megcsinálni, valahogy megbuherálni?
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

A kábelköteg cserébe nem kezdenék bele, nagy melónak tűnik, és nem szeretném a meglévő jó rendszert összebarmolni.

A diesel fordulatszámmérők általában a generátor csillagpontján mérik a fesz emelkedést, és abból "csinálnak" fordulatszám-mérést. A benyásoké meg elvileg másból. Namost ha egy benyás műszeregyséet pakolok a kicsikémbe, akkor olyan jelet kéne előállítanom, ami a benyás fordulatszámmérőnek kell. És itt vagyok megakadva. Utólagos fordulatszámmérőt meg nem akarok kendácsolni, mert ahhoz már csak a LADÁkból ismert feszmérő, meg MOTORTESZTER hiányozna. Szocreál meg nem szeretnék lenni :D
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

DBandesz írta:A kábelköteg cserébe nem kezdenék bele, nagy melónak tűnik, és nem szeretném a meglévő jó rendszert összebarmolni.

A diesel fordulatszámmérők általában a generátor csillagpontján mérik a fesz emelkedést, és abból "csinálnak" fordulatszám-mérést. A benyásoké meg elvileg másból. Namost ha egy benyás műszeregyséet pakolok a kicsikémbe, akkor olyan jelet kéne előállítanom, ami a benyás fordulatszámmérőnek kell. És itt vagyok megakadva. Utólagos fordulatszámmérőt meg nem akarok kendácsolni, mert ahhoz már csak a LADÁkból ismert feszmérő, meg MOTORTESZTER hiányozna. Szocreál meg nem szeretnék lenni :D
Amennyire én tom a brenyásoknál a fordulatszám egyik kábele a gyujtás trafón van vagy csak sima föld a másik meg a gyújtókábelen. De nem vagyok biztos benne :) Mé nem jó a hagyományos bovdenes???? Kérdem a gyártókat :lol:
Avatar
Totya
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
Tartózkodási hely: keszthely

Hozzászólás Szerző: Totya »

nekem az 1,3 on az a oszlopon van utólagos ford szám mérő. és a tarfómon volt 1 ledugózott rész onnan vittem a tápot és már működött is :twisted:
Kép
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Na mostmeg ide írom a bajomat :)

Kellene nekem valami nagyon jó fényszóró izzó ócsóért :) 60/55W is. Láttam most egy boltban baromi jó GP izzókat de azok ilyen 4-5 ezer forintos kategóriában vannak.

én meg max 2 rudit akarok kiadni érte, mert 5 fölött már majdnem XENON set et kapok. Na szóval ezért az árért ha tudnátok valami konkrét típust javasolni ami tényleg jó is és nem csak pislákol :)
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

+50%-os izzókt akartam veni én is, csak a sok nevenincs eltántorított. Most +30%-os PHILIPS van a kocsiba, és szépen pirít.

Fordulatszámmrővel kapcsolatban mg: Nekem nincs gyújtótrafóm! Halló! Na mostmicsináljak... :D
Avatar
ngabeee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2007 jún. 28, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Almásfüzitõ, Kóny, Komárom-Szõny, Bp.

Hozzászólás Szerző: ngabeee »

DBandesz írta:Fordulatszámmrővel kapcsolatban mg: Nekem nincs gyújtótrafóm! Halló! Na mostmicsináljak... :D
Nem spirálrugós ford.szám érzékelő van az E10-esben, ami a váltótól jön?! Az E11-ben így van ('98-as EE111-ben biztos), és az én laikus szemeimmel nézve talán közelebb áll szerkezetileg az E10-eshez, mint az E10-es az E9-hez. Na ezt jól megaszondtam :lol:. Esélyes, hogy hülyeségeket beszélek.
Én is tervezem a műszercserét ford.szám.mérősre, és elvileg annyi lesz a dolgom, hogy kerítek egy megfelelő, spirálrugós műszert. Toyota Magyarország mérnökei szerint legalábbis. Hiszek Nekik :), remélem igazuk van.

Üdv!
Repül a Corolla, ki tudja, hol áll meg...

Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan
Válasz küldése