Minden, ami gyújtás, izzítás

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

CindR írta:Szerintem egy sima egy pólusú Denso, ami biztos hogy az autódba való, jobb tud lenni azoknál a csoda 4 pólusúaknál, ami nem kifejezetten a tiedbe való... Ha nem akarsz 20 ezret költeni a szettre, lehet hogy a "gagyi" Denso-val járnál a legjobban, és nem a hangzatos "sport gyertyákkal".
Persze teljesen igazad van. Ezér nézem úgy a gyertyákat ami minden pontosan a gyári adatoknak van.
Akkor monodm az árakat.

DENSO 1 pólus - 1100 FT TOYOTA - egy darab
DENSO IRRIDIUM - 5600 FT TOYOTA - egy darab

CHAMPION 4 pólus - 7800FT - egy darab
BRISK PREMIUM - 10 000 négy darab

BOSCH SUPER 4 - 1800 / db.

NGK V-line - 5000 kb. / 4db.

Namost szinte mindenhol a több pólusút mondják a 4A-GE be.
Pláne az hogy míg ki nem derül gyűrűzni kell e.
Mert ha köpi olajja a gyetyászt akkor biz marha jól jön az a több pólus.
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Jah igen! A gyertya még a katalizátor miatt is más fajta kő bele. Könyv szerint. SZóval muhalol.
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

MÉg régen voltam Budafokon egy ismerősömnél, és éppen volt nála egy SUBARU boxer motor. És monodm milyen hogy rücskös a dugattyú. És mutatta hogy a vadi új BRISK sportgyertyák beletörtek a hengerbe. A kerámia része szilánkosra tört. És hát persze az egész dugattyú meg maga a blok fal is tiszta fémes darab volt az egész. Szóval egy motor kb kuka. Csak mint érdekesség, hogy milyenek is a gyertyák. Hát van kockázat.
Avatar
Pampi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2007 márc. 26, 07:49 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Pampi »

Nememlékszem pontosan már kimondta, de a Denso Iridium gyertya inkább a turbósokba ajánlott. Legalábbis én ezt hallottam, hogy azokba érdemes venni. :roll:
Avatar
anzsel
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2007 márc. 12, 11:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: anzsel »

Nah én ma megrendeltem a gyári Denso gyertyakat aminek daraja 1126 ft. Azt mondtak hogy ha a motor nem köpi rá az olajat a gyertyara akkor sokkal jobban ajanlják a 1 polosut viszont ha igen akkor szükség lehet a több polusura. Layos ha jövöhéten berakom a Densokat akkor megnezhetjük a tiedet az én bosch super 4 gyertyaimmal ami most van benne. De en mondjuk nem vagyok töle elájulva.
AE92 gti ( 4A-GE)
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

anzsel írta:Nah én ma megrendeltem a gyári Denso gyertyakat aminek daraja 1126 ft. Azt mondtak hogy ha a motor nem köpi rá az olajat a gyertyara akkor sokkal jobban ajanlják a 1 polosut viszont ha igen akkor szükség lehet a több polusura. Layos ha jövöhéten berakom a Densokat akkor megnezhetjük a tiedet az én bosch super 4 gyertyaimmal ami most van benne. De en mondjuk nem vagyok töle elájulva.
Megbeszéltük. MSN en. :D
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Ma megrendeltem négy darab NGK V-Line gyerit egy boltban valami 1500FT 1,1-es távolságú, majd hétfőn kiderül milyenek is. Viszont időközben találtam 4 darab BRISK PREMIUM PLATINUM gyertya. Ezeken már nincs ráhajló elektróda. Ez full körbe tud húzni úgyhogy most arra csurgatom a nyálam :D
3sgte
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2007 jún. 06, 07:10 am
Kapcsolat:

NGK Iridium

Hozzászólás Szerző: 3sgte »

Az iridium gyertya beszerelésével további lóerők szabadultak fel az 5efe motorból.Megszűnt a "becsörrenés" alacsony fordulatszámról való teljes gyorsításkor,és érezhetően rugalmasabb lett.Ja és 100000 km az élettartama.2100/db ha valakit érdekel.Az emilem publikus.NGK BKR6EIX-11 és NGK BKR%EIX-11 is van.
3sgte
Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: NGK Iridium

Hozzászólás Szerző: CindR »

3sgte írta:Az iridium gyertya beszerelésével további lóerők szabadultak fel az 5efe motorból.Megszűnt a "becsörrenés" alacsony fordulatszámról való teljes gyorsításkor,és érezhetően rugalmasabb lett.Ja és 100000 km az élettartama.2100/db ha valakit érdekel.Az emilem publikus.NGK BKR6EIX-11 és NGK BKR%EIX-11 is van.
És te milyen motorba raktad? NGK gyújtáskábel szettet véletlenül nem tudsz szerezni? :D TX03 ha minden igaz. Bár mostmár a héten meglesz egy japán utángyártott, idővel ha normális áron találok, lecserélem.
Balázs - Corolla AE82 Liftback 1.6 4AC 8v '86
Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR »

Most jövök a "kábelestől". Sajnos nem jó típust hozott, még szerencse, hogy elvittem egyet a mostaniak közül összehasonlítás végett. :( Szóval akkor a kérdésem módosul. Gyertyakábelt is tudsz, vagy esetlegesen még NGK gyertyakábelt is? :D
Balázs - Corolla AE82 Liftback 1.6 4AC 8v '86
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Nekem bekerültek a DENSO 1 pólusú gyertyák. Így a részemről remélem egy időre le van zárva a téma. hála a jó égnek. Ezen sem kell mostmár idegeskedni. :)
Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1456
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD »

HI !! GTi-be szerintem DENSO-ból az alap gyertya a KP20r tipusú kell!!
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

TRD írta:HI !! GTi-be szerintem DENSO-ból az alap gyertya a KP20r tipusú kell!!
Hát én most meg nem monodm hogy mi a típusa ami nekem bele lett rakva. Ha előszedem majd má holnap a dobozát akkor megmondom.
Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Atanen »

Layosh írta:Fater egyébként tegnap megnézte ezeket a csodagyertyákat. Irridium és társai, DENSO, NGK, BOSCH, BRISK.
Namost nekem gyárilag állítólag 1,1mm es hézagú DENSO van írva. Fater kapásból azt mondta, hogy nagyon egy gagyi gyertya. Egy érintkezős sima vacak...
Ő autószerelő?Vagy tervező?Mitől gagyi a gyári ajánlás?Meg a platina és iridium stb is vacak mert csak 1 érintkezős? :-D
Bocs,nem bírtam ki.

Nos én úgy tanultam annó hogy van a belevaló gyertya meg a nem belevaló.Lehet variálni a hőértékkel,de károsodhat a motor.Lehet játszani a több pólussal,de könnyebben fogja a koszt,inkább csak a hosszabb élettartam miatt látom értelmét,az iridiumosnak meg platinásnak is ilyen értelme van.Nem lesz tőle erősebb,se biztosabb a szikra.A Beru sokpólusú gyertyát pedig nem próbáltam és nem olvastam róla tapasztalatokat.

A nagyobb elektródahézaggal hosszabb a kisülés időtartama,de gyengébb is,ezért csak a modernebb,erősebb gyújtásokhoz használják,viszont a hosszabb időtartamú kisüléssel könnyebb begyújtai a szegény keveréket,ezért fogyaszthat kevesebbet ezzel az autó.

Na mennem kell mert veszekedni kell...
Üdv![/quote]
- Toyota Starlet P7 és P9 (1E 2E és 4E-FE motorokkal)
- Toyota Carina E (4A-FE és 3S-FE motorokkal) (irodalom van!) :rock:
- Toyota Corolla E9 (1C) és E10-E11 (4A-FE és 4E-FE motorokkal)

:e11hb: AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
- Faternak időközben Prius 2
- OFF Wheeler 8000 Cr-Mo acél MTB
- OFF Merida Kalahari 570 Cr-Mo acél MTB

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu
Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1456
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD »

Atanen írta:
Layosh írta:Fater egyébként tegnap megnézte ezeket a csodagyertyákat. Irridium és társai, DENSO, NGK, BOSCH, BRISK.
Namost nekem gyárilag állítólag 1,1mm es hézagú DENSO van írva. Fater kapásból azt mondta, hogy nagyon egy gagyi gyertya. Egy érintkezős sima vacak...
Ő autószerelő?Vagy tervező?Mitől gagyi a gyári ajánlás?Meg a platina és iridium stb is vacak mert csak 1 érintkezős? :-D
Bocs,nem bírtam ki.

Nos én úgy tanultam annó hogy van a belevaló gyertya meg a nem belevaló.Lehet variálni a hőértékkel,de károsodhat a motor.Lehet játszani a több pólussal,de könnyebben fogja a koszt,inkább csak a hosszabb élettartam miatt látom értelmét,az iridiumosnak meg platinásnak is ilyen értelme van.Nem lesz tőle erősebb,se biztosabb a szikra.A Beru sokpólusú gyertyát pedig nem próbáltam és nem olvastam róla tapasztalatokat.

A nagyobb elektródahézaggal hosszabb a kisülés időtartama,de gyengébb is,ezért csak a modernebb,erősebb gyújtásokhoz használják,viszont a hosszabb időtartamú kisüléssel könnyebb begyújtai a szegény keveréket,ezért fogyaszthat kevesebbet ezzel az autó.

Na mennem kell mert veszekedni kell...
Üdv!
[/quote]
HI!!! Egyébként én sem hiszek az 1000 pólusú gyertyákban..Egyszer én is kipróbáltam, de köpködött töle a motorom.Nekem az 1 pólusú jött be. viszont kipróbálta az én motoromba való DENSO iridiumot, aminek a gyújtóhézaga 4mm, és ezzel a gyertyával finomabb volt a gyújtásom és egyenletesebb volt a járása..De a sok pólusútól még a gyári KP20R DENSO is jobb volt!!
Válasz küldése