Oldal: 98 / 163

Elküldve: 2012 feb. 24, 10:31 am
Szerző: bepi81
toytomi írta:Még tanuló koromban bent a Toyotánál rengeteg E12-t csináltunk váltó hibával. Sõt még Avensis 2-t is kellett 2-3-at. Mindegyiknél kivétel nélkül csapágyat kellett cserélni. Nyeles tengely, meg elõtéttengely csapágyakat kellett cserélni, meg a diffinek is a 2 csapágyát. Nem tudom ezeken melyik fajta van, de tény hogy hiába jó, meg pontos a váltó, ha egyszerûen nem megfelelõ minõségû csapágyat választ bele a gyártó. Sajnos ma a mennyiség számít és nem a minõség, abba fektetnek az autógyártók, hiába ugyanaz a féle konstrukció van még most is.
Én ugyan nem vagyok autószerelõ, de Toyota szakszervizben, ahova hordom az autót, dolgozik ismerõsöm itt, Bcsabán. Ezt õ is alátámasztotta, illetve a másik fórumon is van egy srác, akinek saját költségén kellett megcsináltatnia a váltót, szintén ezzel a hibával.

Valahogy úgy magyarázták, hogy a C150-es váltó egy kikönnyített, egyszerûsített változata a C50-nek. Sajnos ez az alkatrészek minõségében is erõsen meglátszik.

Én pl. azt figyeltem meg, hogy nyáron, nagy melegben, ha a klíma is mûködik, akkor a 2-3. fokozat között még teljesen kinyomott kuplung mellett is nehezen, akadozva jár. Ha ezt az ember nagyon erõlteti, akkor a csapágyak oly mértékben sérülnek, hogy elõáll az említett probléma.

Ilyenkor télen teljesen jó a kapcsolási érzet, illetve, még nyáron is használható, de a kánikula+klíma páros feladja neki a leckét. (hogy a klímának ehhez mi köze van, nem tudom, de a használata mellett jóval nehezebb a 3. fokozatot kapcsolni, mint nélküle.) A projektemben leírtam, hogy kb 1,5 éve cseréltettem újra a kuplungszettet (Aisin Asko), tehát, nem kuplung gond...

Elküldve: 2012 feb. 24, 12:29 pm
Szerző: Pacsker
bepi81 írta:
Valahogy úgy magyarázták, hogy a C150-es váltó egy kikönnyített, egyszerûsített változata a C50-nek. Sajnos ez az alkatrészek minõségében is erõsen meglátszik.
Szörnyû, hogy itt tartunk. Arra költenek "tervezési, fejlesztési" pénzt, hogy a jót butítsák. Tudom, hogy nem egyedi eset, csak rossz mindig szembesülni vele. Én naív még azt hittem a felsõ bak tartó csavarok és rüki szondákhoz hasonló apróságok kivételével ugyanaz, mint elõtte 15 évvel... :evil:
Egyébként itt nincs különbség Japán-Angol minõség közt?

Elküldve: 2012 feb. 24, 12:48 pm
Szerző: bepi81
Nem akarok túl nagy butaságot mondani, de talán nem tévedek, ha azt mondom, az E11 G6 váltója jó! Bárcsak nekem is ez lenne benne, egy hosszabb 6-al...

Angol-japó? Fene tudja, elvileg ugyanazt a C150-et szerelték mindegyikbe...

Elküldve: 2012 feb. 24, 12:49 pm
Szerző: Pacsker
Az is egy rakás kaki :)
olyan szinkron és csapágy bajos, hogy szinte kivétel nélkül 5-10 éves korába recseg-búg mindegyik.
Enyémet is fel kellett újítani.

Elküldve: 2012 feb. 24, 05:11 pm
Szerző: Jorn
Sajnos a legtöbb gyártónak balanszíroznia kell a költség és a minõség között, különben nem tud a piacon maradni.

A Toyota azt tûzte ki célul, hogy a világ legnagyobb autógyártója lesz, és ez 2009 körül sikerült is neki. Tehát a forgalom, a darabszám volt a cél elsõsorban. Ehhez jól bealapoztak, úgy látom az E11 hozta meg az áttörést, na onnantól kezdve lehetett spórolni, és apróra váltani az addig felépített imázst.

Ennek ellenére én nagyon kedvelem a Toyotát, ezért is van kettõ :) Ár/érték arányban a legjobbak között van, szerintem még ma is.

A munkám egyébként szorosan összefonódik a Toyota gyártási módszereivel. Amikor kirobbant a visszahívási dolog (pl. szõnyegbe beragadó gázpedál), akkor sokan cinkelték a Toyotát, volt benne igazság, de volt abban egy jó adag féltékenység is, nyilván trónfosztott autógyártók részérõl (GM, Ford stb.) Mondtam is a kollégáknak, hogy olyan dolgokkal szívatják a Toyotát, amin régen a Ladás korszakban csak röhögtek volna (kivágja a szõnyeget az érintett helyen és kész). Az sem véletlen, hogy amerikából jöttek ezek a 'balesetek', az ottani vásárlók ugye... Nem volt Ladájuk, na :)

Elküldve: 2012 feb. 24, 05:29 pm
Szerző: PTom
Az e11-et még japánba gyártották az e12-tõl meg úgy tudom Európában (Németországban?) gyártanak. Azért szívesen összehasonlítanék minõségben egy új vagy inkább egy pár éves Japán és Europai Toyotát. Biztosan spórolnak ott is de ami itt készül az nem olyan mintha egy lelkiismeretes ember rakja össze. A beszállítókról meg ne is beszéljünk :( Én inkább erre vezetném vissza az apróbb minõségbeli problémákat. Mondjuk ezt a témát oldalakon keresztül lehetne forszírozni.

Elküldve: 2012 feb. 24, 06:34 pm
Szerző: MFerenc
E11 karosszéria változatoktól függõen máshol készült, Törökország, Anglia, Japán, nem?

Elküldve: 2012 feb. 24, 08:04 pm
Szerző: PTom
MFerenc írta:E11 karosszéria változatoktól függõen máshol készült, Törökország, Anglia, Japán, nem?
Én úgy tudtam hogy e12 tõl készültek itt-ott. E11 böl az elején valóbban készült Angliában. Majd a nálam okosabbak megmondják.

Elküldve: 2012 feb. 24, 08:28 pm
Szerző: Jorn
MFerenc írta:E11 karosszéria változatoktól függõen máshol készült, Törökország, Anglia, Japán, nem?
Az E11 sedan tudtommal végig japán gyártású volt, a többi kb. 1998 szeptembertõl kezdve angol gyártású, pl. a Liftback.

Elküldve: 2012 feb. 24, 08:30 pm
Szerző: Jorn
Szóval török nem volt E11-bõl.
A Verso-kat már biztosan gyártották törökben.

Elküldve: 2012 feb. 24, 08:56 pm
Szerző: Ozseb
Az enyimé japán :D

Kérdés:
Az állítható vezetõülés és a dönthetõ hátsó ülés az alapparaszt kiadásba simán beszerelhetõ, vagy barkácsolni is kell egy kicsit?
Nonplusultra angolból vezetõülés, és akkor az anyóst is lehet emelgetni?

Elküldve: 2012 feb. 24, 10:05 pm
Szerző: PiciPeti
Így van, ahogy mondjátok. Az E11-tõl kezdett látványosan romlani...

Nekünk vagy ugye az 1.3-as E11 LB, meg egy D4-D E12. Mindkettõ angol. Az E11 sehol nem zörög, nincs minõségi probléma, 180e km, és 12 év után sem. Az E12 pedig csörög-zörög belül, szarok a mûanyagok, a hûtõt cserélni kellett már, stb... 6 év, és 65e km után.

Pedig a D-4D sokkal finomabban jár stb... És mégis.

Szomorú... :(

Elküldve: 2012 feb. 24, 10:55 pm
Szerző: PTom
Csak egy kis szösszenet:

Autónavigátor: Toyota CARINA (1992-1998) Negatív

Az angliai gyártás nem mindenben hozta a magas japán színvonalat. Korai, erõsen használt példányoknál gyászos lehet az utastér állapota.

Szóval a japánok jónak tervezik az autókat csak ez errefelé másképp sikerül. :(

Elküldve: 2012 feb. 25, 09:42 am
Szerző: toytomi
Már az E11 is tele van Bosch meg Valeo cuccokkal még a japán is. Sajnos :( . Most konkrétan nem tudom, hogy E10-et gyártottak-e európába, de Carina E-t 94-tõl gyártottak angolok ha jól tudom, szóval lehet h már E10-be is van angol. Ja és hozzá teszem, hogy a japán gyártású Carinába az 1.6 benzinesbe nagyon sok volt hengerfejes, úgyhogy már a JT se garancia :( . És tudjátok mi a vicc??!! Az hogy a flanhsziah gyártású Yarisokkal soha semmilyen gond nem volt, semmit nem kellett cserélni. :shock: :lol: Na ez a durva!

Elküldve: 2012 feb. 25, 10:45 am
Szerző: MFerenc
Jorn írta:Szóval török nem volt E11-bõl.
A Verso-kat már biztosan gyártották törökben.
Neked is igazad van, de nekem is :) Szerintem. Más kérdés, hogy arról itt és most nem volt szó, hogy melyik piacra megy az autó, ToyoDIY szerint ugyanis igenis van török gyártású E11, méghozzá szedán.