Oldal: 97 / 163

Elküldve: 2012 feb. 19, 12:58 am
Szerző: bepi81
Jorn írta:
bepi81 írta:
Jorn írta: Én nemrég az olajshop.hu-ról rendeltem NGK BKR6EYA gyertyákat, japánt küldtek, a dobozon is rajta van, illetve a gyertya oldalába, a fémbe is bele van ütve, hogy Japan.
Ettõl függetlenül az egyiken a hézag nem stimmelt, de mondjuk a dobozon rajta is van, hogy beszerelés elõtt ellenõrizni, és beállítani, tehát egy szavam sem lehet :) Nagyon jól szuperálnak.
Európai autóba való az NGK. Toyotába DENSO kell. 1000Ft/db. :)
A gyári is NGK, az is japán cég ám :)
Amúgy most rendeltem Denso-t, kipróbálom asszony autójában :) Mellesleg a székesfehérvári Denso-ban is van gyújtógyertya gyártás...
Biztos szerelték NGK-val is, de a DENSO az igazi, az való egy Toyotába. Amit én vettem, az nem magyar gyártmány.

Elküldve: 2012 feb. 22, 10:17 pm
Szerző: Jorn
Bár itt szerintem én értek a legkevésbé az autókhoz, de azért leírom, hogyan jártam...

Már korábban gyanús volt, hogy az autós webshopok többsége, sõt maga az NGK sem a Toyota kézikönyvbam illetve Haynes által is ajánlott BKR6EYA gyertyákat ajánlja, hanem BKR5... típusokat...
Gondoltam, megnézem, mi van abban az E11-ünkben, amelyben még 'nélkülem' cseréltek gyertyát, legutóbb 10000km-rel ezelõtt. Sõt, ki is cserélem Denso K20R-U-ra, mert zavart ez a bizonytalanság az NGK körül.
Nos, BKR5EYA-11 gyertyák voltak az autóban. Tudtam, hogy aki beépítette, a Startautó-ról rendel, meg is néztem most, és tényleg, a Startautó is BKR5EYA-11 gyertyákat ajánl 1998-as 4AFE-hez. (pedig Haynes szerint az a ráncfelvarrott E11-ekben levõ motorhoz való)
A baj igazából az, hogy a kiszerelt gyertyák elektródáin fehér lerakódás van, ami tudtommal az alacsony hõértékre utal.
Mivel a másik, ugyanilyen E11-ünkbõl kiszerelt BKR6EYA gyertyák szép õzbarnák voltak, ezért egyértelmûen kijelenthetem, hogy az NGK (és gondolom ezért a kereskedõk is) nem a megfelelõ gyertyát ajánlják az autóhoz !!!

Írok is az NGK-nak mindjárt, annyira bosszant a dolog :(

Kérdésem hozzátok:
A szóbanforgó E11-ünk kb. 200000 km-en keresztül ugyanahhoz a szerelõhöz volt hordva (az elõzõ tulaj is oda hordta), tehát ha ennyi idõn keresztül esetleg folyamatosan nem a megfelelõ gyertyát kapta, akkor érhette maradandó károsodás a motort ?

Elküldve: 2012 feb. 22, 10:31 pm
Szerző: Sancy
A szikrát leadta, a hengerek mentek, sztem baja nem lehet.
Hõérték ide-vagy oda az szerintem csak a gyertya élettartamát befolyásolja.
Szakik?

Elküldve: 2012 feb. 22, 10:34 pm
Szerző: Jorn
Sancy írta:A szikrát leadta, a hengerek mentek, sztem baja nem lehet.
Hõérték ide-vagy oda az szerintem csak a gyertya élettartamát befolyásolja.
Szakik?
Amúgy a hõérték mellett az elektróda rés is különbözik, 0.8mm helyett 1.1mm-es.

Írtam az NGK-nak, kíváncsi vagyok mit reagálnak...

Elküldve: 2012 feb. 22, 10:39 pm
Szerző: Jorn
Szerintem az NGK keresõjére (adatbázisára) vezethetõ vissza a dolog, 1998-as Corollához nem is lehet kiválasztani a 4AFE motort...

Elküldve: 2012 feb. 23, 11:19 am
Szerző: Ozseb
Hali

http://www.a5.hu/fastcgi-bin/galeria.cg ... corolla_22
Ez gyári fényû lenne? Ha nem, mi lehet a titok? Az enyémben ilyen csálé fényû halovány akármi pislákol.

Volt valamikor szó a mûszerfal izzóinak cseréjérõl, csak nem találom. Tudná valaki linkelni?

http://www.autobild.de/bilder/gebraucht ... 35303.html

Az elsõ kép MINDENT visz :)

Nemrégiben ment a beszélgetés a váltó és kuplung cseréjérõl. Nekem csapágyazni kellett a váltót, egy füst alatt a kopott kuplungot is kicserélték kompletten, így fizettem mindenestõl olyan 260E pízt. Akkor vettem a kocsit, ez volt a tanulópénz, azóta tipikus Corolla, csak kopó cuccok miatt jár szerelõhöz. Szétszedte a szaki, összerakta, SEMMI gond vele, nem akad, nem szorul, nem recseg, nem zörög.

Elküldve: 2012 feb. 23, 03:26 pm
Szerző: bepi81
Szia Ozseb.

A gyári fényt a mûszerfalizzók színére értetted? Mert, hogy a linkre kattintva az egész fotósorozatot beadja és az elejétõl. (a fehér kasztni szín természetesen létezõ)
A km óra & mûszerfal világítást nem tudom, megítélni, mert a sedanok japán gyártásúak, az enyém (5 ajtós=Liftback) angol, és nálam egyszínû a km óra és a mûszerfal többi részének megvilágítása. Ez egész pontosan az az árnyalat, mint a körmûszerek árnyalata.
Az angol és japán gyártású modellek esetében számos apró eltérõ dolog van, ezek szerint a mûszerfal fények is ilyenek. Pláne a ráncfelvarrott E11 esetében, hisz azoknál gyakorlatilag káosz uralkodott a Toyotánál, szinte nincs két egyforma Terra felszereltség.

A váltó sajnos ismert gond, a C150-es nem a strapabírásáról híres, a javítási költsége, pedig más forrásból is kb ugyanennyi (közel 300.000Ft). Vigyázni kell vele, hogy mindig rendesen nyomd ki a kuplungot, mást nem tehetsz.

Elküldve: 2012 feb. 23, 03:43 pm
Szerző: Pacsker
Egyáltalán nem rossz váltó a Cx5x!
Van sok E8-ba is, ami már több, mint 25 éve teszi a dolgát. El lehet rontani, sõt az is elõfordul, hogy kidobja a sebességet, de számoljunk már arányaiban, hogy a mennyi jóhoz képest? :)
Ha nem cserélik az olajat, vagy valaki betegesen rosszul vált (kuplungol), akkor haza lehet vágni, ha az ember rendeltetés szerûen használja, szerintem egy szuper váltó. Ja és egész pontos.

Elküldve: 2012 feb. 23, 07:09 pm
Szerző: bepi81
A Toyota váltók általában jók, igen, de a C150 egy kifejezetten khm, szar (bocs). Leginkább a 2006-os E12 Corollák esetében figyelhetõ meg az idõ elõtti tönkremenetel, és nem, ehhez nem user hiba kell. Az eset ismert a TMH elõtt is, de garancia nem vonatkozik rá, nem úgy, mint a vvt-i blokk cserékre... :wink:

Elküldve: 2012 feb. 23, 07:16 pm
Szerző: Pacsker
Akkor lehet, hogy E11-tõl a váltón is butítottak.
A C50, C52... alapvetõen nem botrány.

Elküldve: 2012 feb. 23, 07:37 pm
Szerző: Ozseb
A mûszerfal világítására gondoltam. A részletes leírás linkje továbbra is várólistás :D

A váltóban elszabadult a kmspirált meghajtó mûanyag fogaskerék, aztán ledarálódás után hazavágta a csapágyakat. A szerelõ szerint utosó percben vittem mûtétre a gépet, a 5. seb. kenés minimális kenéssel járt egy eltömõdött furat miatt.
Sokat vontatott vele az elõzõ tulaj, az nyírta ki a kuplungot, de lehet azt a mûanyag fogaskereket is valahogy.

Elküldve: 2012 feb. 23, 08:04 pm
Szerző: Pacsker
Na így már érthetõ :)
Ez se hagyományos probléma

Elküldve: 2012 feb. 23, 09:22 pm
Szerző: bepi81
Pacsker írta:Akkor lehet, hogy E11-tõl a váltón is butítottak.
A C50, C52... alapvetõen nem botrány.
Nem-nem, de nem is ezekrõl beszéltem. Én konkrétan csak a C150-esre mondtam azt, amit. :wink:

Elküldve: 2012 feb. 23, 09:45 pm
Szerző: PiciPeti
Szerintem egyáltalán nem rossz ez a váltó...
Az 5.-et kivéve minden sebesség váltható 2 ujjal, nem reccsen, mindig betalál a fokozatba. Igaz a gyors váltást nem szereti, de nem is az a stílus az 1.3 motor. :D

Egyedül a szinkronizálatlan rüki ami érthetetlen számomra. Na az spec télleg szar... :D

Korabeli Opel, VW (Skoda, Seat), stb váltóknál fényévekkel jobb sztem... :roll:

Elküldve: 2012 feb. 24, 09:25 am
Szerző: toytomi
Még tanuló koromban bent a Toyotánál rengeteg E12-t csináltunk váltó hibával. Sõt még Avensis 2-t is kellett 2-3-at. Mindegyiknél kivétel nélkül csapágyat kellett cserélni. Nyeles tengely, meg elõtéttengely csapágyakat kellett cserélni, meg a diffinek is a 2 csapágyát. Nem tudom ezeken melyik fajta van, de tény hogy hiába jó, meg pontos a váltó, ha egyszerûen nem megfelelõ minõségû csapágyat választ bele a gyártó. Sajnos ma a mennyiség számít és nem a minõség, abba fektetnek az autógyártók, hiába ugyanaz a féle konstrukció van még most is.