Oldal: 97 / 163
Elküldve: 2012 feb. 19, 12:58 am
Szerző: bepi81
Jorn írta:bepi81 írta:Jorn írta:
Én nemrég az olajshop.hu-ról rendeltem NGK BKR6EYA gyertyákat, japánt küldtek, a dobozon is rajta van, illetve a gyertya oldalába, a fémbe is bele van ütve, hogy Japan.
Ettõl függetlenül az egyiken a hézag nem stimmelt, de mondjuk a dobozon rajta is van, hogy beszerelés elõtt ellenõrizni, és beállítani, tehát egy szavam sem lehet

Nagyon jól szuperálnak.
Európai autóba való az NGK. Toyotába DENSO kell. 1000Ft/db.

A gyári is NGK, az is japán cég ám

Amúgy most rendeltem Denso-t, kipróbálom asszony autójában

Mellesleg a székesfehérvári Denso-ban is van gyújtógyertya gyártás...
Biztos szerelték NGK-val is, de a DENSO az igazi, az való egy Toyotába. Amit én vettem, az nem magyar gyártmány.
Elküldve: 2012 feb. 22, 10:17 pm
Szerző: Jorn
Bár itt szerintem én értek a legkevésbé az autókhoz, de azért leírom, hogyan jártam...
Már korábban gyanús volt, hogy az autós webshopok többsége, sõt maga az NGK sem a Toyota kézikönyvbam illetve Haynes által is ajánlott BKR6EYA gyertyákat ajánlja, hanem BKR5... típusokat...
Gondoltam, megnézem, mi van abban az E11-ünkben, amelyben még 'nélkülem' cseréltek gyertyát, legutóbb 10000km-rel ezelõtt. Sõt, ki is cserélem Denso K20R-U-ra, mert zavart ez a bizonytalanság az NGK körül.
Nos, BKR5EYA-11 gyertyák voltak az autóban. Tudtam, hogy aki beépítette, a Startautó-ról rendel, meg is néztem most, és tényleg, a Startautó is BKR5EYA-11 gyertyákat ajánl 1998-as 4AFE-hez. (pedig Haynes szerint az a ráncfelvarrott E11-ekben levõ motorhoz való)
A baj igazából az, hogy a kiszerelt gyertyák elektródáin fehér lerakódás van, ami tudtommal az alacsony hõértékre utal.
Mivel a másik, ugyanilyen E11-ünkbõl kiszerelt BKR6EYA gyertyák szép õzbarnák voltak, ezért egyértelmûen kijelenthetem, hogy az NGK (és gondolom ezért a kereskedõk is) nem a megfelelõ gyertyát ajánlják az autóhoz !!!
Írok is az NGK-nak mindjárt, annyira bosszant a dolog
Kérdésem hozzátok:
A szóbanforgó E11-ünk kb. 200000 km-en keresztül ugyanahhoz a szerelõhöz volt hordva (az elõzõ tulaj is oda hordta), tehát ha ennyi idõn keresztül esetleg folyamatosan nem a megfelelõ gyertyát kapta, akkor érhette maradandó károsodás a motort ?
Elküldve: 2012 feb. 22, 10:31 pm
Szerző: Sancy
A szikrát leadta, a hengerek mentek, sztem baja nem lehet.
Hõérték ide-vagy oda az szerintem csak a gyertya élettartamát befolyásolja.
Szakik?
Elküldve: 2012 feb. 22, 10:34 pm
Szerző: Jorn
Sancy írta:A szikrát leadta, a hengerek mentek, sztem baja nem lehet.
Hõérték ide-vagy oda az szerintem csak a gyertya élettartamát befolyásolja.
Szakik?
Amúgy a hõérték mellett az elektróda rés is különbözik, 0.8mm helyett 1.1mm-es.
Írtam az NGK-nak, kíváncsi vagyok mit reagálnak...
Elküldve: 2012 feb. 22, 10:39 pm
Szerző: Jorn
Szerintem az NGK keresõjére (adatbázisára) vezethetõ vissza a dolog, 1998-as Corollához nem is lehet kiválasztani a 4AFE motort...
Elküldve: 2012 feb. 23, 11:19 am
Szerző: Ozseb
Hali
http://www.a5.hu/fastcgi-bin/galeria.cg ... corolla_22
Ez gyári fényû lenne? Ha nem, mi lehet a titok? Az enyémben ilyen csálé fényû halovány akármi pislákol.
Volt valamikor szó a mûszerfal izzóinak cseréjérõl, csak nem találom. Tudná valaki linkelni?
http://www.autobild.de/bilder/gebraucht ... 35303.html
Az elsõ kép MINDENT visz
Nemrégiben ment a beszélgetés a váltó és kuplung cseréjérõl. Nekem csapágyazni kellett a váltót, egy füst alatt a kopott kuplungot is kicserélték kompletten, így fizettem mindenestõl olyan 260E pízt. Akkor vettem a kocsit, ez volt a tanulópénz, azóta tipikus Corolla, csak kopó cuccok miatt jár szerelõhöz. Szétszedte a szaki, összerakta, SEMMI gond vele, nem akad, nem szorul, nem recseg, nem zörög.
Elküldve: 2012 feb. 23, 03:26 pm
Szerző: bepi81
Szia Ozseb.
A gyári fényt a mûszerfalizzók színére értetted? Mert, hogy a linkre kattintva az egész fotósorozatot beadja és az elejétõl. (a fehér kasztni szín természetesen létezõ)
A km óra & mûszerfal világítást nem tudom, megítélni, mert a sedanok japán gyártásúak, az enyém (5 ajtós=Liftback) angol, és nálam egyszínû a km óra és a mûszerfal többi részének megvilágítása. Ez egész pontosan az az árnyalat, mint a körmûszerek árnyalata.
Az angol és japán gyártású modellek esetében számos apró eltérõ dolog van, ezek szerint a mûszerfal fények is ilyenek. Pláne a ráncfelvarrott E11 esetében, hisz azoknál gyakorlatilag káosz uralkodott a Toyotánál, szinte nincs két egyforma Terra felszereltség.
A váltó sajnos ismert gond, a C150-es nem a strapabírásáról híres, a javítási költsége, pedig más forrásból is kb ugyanennyi (közel 300.000Ft). Vigyázni kell vele, hogy mindig rendesen nyomd ki a kuplungot, mást nem tehetsz.
Elküldve: 2012 feb. 23, 03:43 pm
Szerző: Pacsker
Egyáltalán nem rossz váltó a Cx5x!
Van sok E8-ba is, ami már több, mint 25 éve teszi a dolgát. El lehet rontani, sõt az is elõfordul, hogy kidobja a sebességet, de számoljunk már arányaiban, hogy a mennyi jóhoz képest?

Ha nem cserélik az olajat, vagy valaki betegesen rosszul vált (kuplungol), akkor haza lehet vágni, ha az ember rendeltetés szerûen használja, szerintem egy szuper váltó. Ja és egész pontos.
Elküldve: 2012 feb. 23, 07:09 pm
Szerző: bepi81
A Toyota váltók általában jók, igen, de a C150 egy kifejezetten khm, szar (bocs). Leginkább a 2006-os E12 Corollák esetében figyelhetõ meg az idõ elõtti tönkremenetel, és nem, ehhez nem user hiba kell. Az eset ismert a TMH elõtt is, de garancia nem vonatkozik rá, nem úgy, mint a vvt-i blokk cserékre...

Elküldve: 2012 feb. 23, 07:16 pm
Szerző: Pacsker
Akkor lehet, hogy E11-tõl a váltón is butítottak.
A C50, C52... alapvetõen nem botrány.
Elküldve: 2012 feb. 23, 07:37 pm
Szerző: Ozseb
A mûszerfal világítására gondoltam. A részletes leírás linkje továbbra is várólistás
A váltóban elszabadult a kmspirált meghajtó mûanyag fogaskerék, aztán ledarálódás után hazavágta a csapágyakat. A szerelõ szerint utosó percben vittem mûtétre a gépet, a 5. seb. kenés minimális kenéssel járt egy eltömõdött furat miatt.
Sokat vontatott vele az elõzõ tulaj, az nyírta ki a kuplungot, de lehet azt a mûanyag fogaskereket is valahogy.
Elküldve: 2012 feb. 23, 08:04 pm
Szerző: Pacsker
Na így már érthetõ

Ez se hagyományos probléma
Elküldve: 2012 feb. 23, 09:22 pm
Szerző: bepi81
Pacsker írta:Akkor lehet, hogy E11-tõl a váltón is butítottak.
A C50, C52... alapvetõen nem botrány.
Nem-nem, de nem is ezekrõl beszéltem. Én konkrétan csak a C150-esre mondtam azt, amit.

Elküldve: 2012 feb. 23, 09:45 pm
Szerző: PiciPeti
Szerintem egyáltalán nem rossz ez a váltó...
Az 5.-et kivéve minden sebesség váltható 2 ujjal, nem reccsen, mindig betalál a fokozatba. Igaz a gyors váltást nem szereti, de nem is az a stílus az 1.3 motor.
Egyedül a szinkronizálatlan rüki ami érthetetlen számomra. Na az spec télleg szar...
Korabeli Opel, VW (Skoda, Seat), stb váltóknál fényévekkel jobb sztem...

Elküldve: 2012 feb. 24, 09:25 am
Szerző: toytomi
Még tanuló koromban bent a Toyotánál rengeteg E12-t csináltunk váltó hibával. Sõt még Avensis 2-t is kellett 2-3-at. Mindegyiknél kivétel nélkül csapágyat kellett cserélni. Nyeles tengely, meg elõtéttengely csapágyakat kellett cserélni, meg a diffinek is a 2 csapágyát. Nem tudom ezeken melyik fajta van, de tény hogy hiába jó, meg pontos a váltó, ha egyszerûen nem megfelelõ minõségû csapágyat választ bele a gyártó. Sajnos ma a mennyiség számít és nem a minõség, abba fektetnek az autógyártók, hiába ugyanaz a féle konstrukció van még most is.