E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Jorn írta:
bepi81 írta:
Jorn írta: Én nemrég az olajshop.hu-ról rendeltem NGK BKR6EYA gyertyákat, japánt küldtek, a dobozon is rajta van, illetve a gyertya oldalába, a fémbe is bele van ütve, hogy Japan.
Ettõl függetlenül az egyiken a hézag nem stimmelt, de mondjuk a dobozon rajta is van, hogy beszerelés elõtt ellenõrizni, és beállítani, tehát egy szavam sem lehet :) Nagyon jól szuperálnak.
Európai autóba való az NGK. Toyotába DENSO kell. 1000Ft/db. :)
A gyári is NGK, az is japán cég ám :)
Amúgy most rendeltem Denso-t, kipróbálom asszony autójában :) Mellesleg a székesfehérvári Denso-ban is van gyújtógyertya gyártás...
Biztos szerelték NGK-val is, de a DENSO az igazi, az való egy Toyotába. Amit én vettem, az nem magyar gyártmány.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Bár itt szerintem én értek a legkevésbé az autókhoz, de azért leírom, hogyan jártam...

Már korábban gyanús volt, hogy az autós webshopok többsége, sõt maga az NGK sem a Toyota kézikönyvbam illetve Haynes által is ajánlott BKR6EYA gyertyákat ajánlja, hanem BKR5... típusokat...
Gondoltam, megnézem, mi van abban az E11-ünkben, amelyben még 'nélkülem' cseréltek gyertyát, legutóbb 10000km-rel ezelõtt. Sõt, ki is cserélem Denso K20R-U-ra, mert zavart ez a bizonytalanság az NGK körül.
Nos, BKR5EYA-11 gyertyák voltak az autóban. Tudtam, hogy aki beépítette, a Startautó-ról rendel, meg is néztem most, és tényleg, a Startautó is BKR5EYA-11 gyertyákat ajánl 1998-as 4AFE-hez. (pedig Haynes szerint az a ráncfelvarrott E11-ekben levõ motorhoz való)
A baj igazából az, hogy a kiszerelt gyertyák elektródáin fehér lerakódás van, ami tudtommal az alacsony hõértékre utal.
Mivel a másik, ugyanilyen E11-ünkbõl kiszerelt BKR6EYA gyertyák szép õzbarnák voltak, ezért egyértelmûen kijelenthetem, hogy az NGK (és gondolom ezért a kereskedõk is) nem a megfelelõ gyertyát ajánlják az autóhoz !!!

Írok is az NGK-nak mindjárt, annyira bosszant a dolog :(

Kérdésem hozzátok:
A szóbanforgó E11-ünk kb. 200000 km-en keresztül ugyanahhoz a szerelõhöz volt hordva (az elõzõ tulaj is oda hordta), tehát ha ennyi idõn keresztül esetleg folyamatosan nem a megfelelõ gyertyát kapta, akkor érhette maradandó károsodás a motort ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

A szikrát leadta, a hengerek mentek, sztem baja nem lehet.
Hõérték ide-vagy oda az szerintem csak a gyertya élettartamát befolyásolja.
Szakik?
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sancy írta:A szikrát leadta, a hengerek mentek, sztem baja nem lehet.
Hõérték ide-vagy oda az szerintem csak a gyertya élettartamát befolyásolja.
Szakik?
Amúgy a hõérték mellett az elektróda rés is különbözik, 0.8mm helyett 1.1mm-es.

Írtam az NGK-nak, kíváncsi vagyok mit reagálnak...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Szerintem az NGK keresõjére (adatbázisára) vezethetõ vissza a dolog, 1998-as Corollához nem is lehet kiválasztani a 4AFE motort...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Ozseb
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2010 máj. 08, 07:35 pm

Hozzászólás Szerző: Ozseb »

Hali

http://www.a5.hu/fastcgi-bin/galeria.cg ... corolla_22
Ez gyári fényû lenne? Ha nem, mi lehet a titok? Az enyémben ilyen csálé fényû halovány akármi pislákol.

Volt valamikor szó a mûszerfal izzóinak cseréjérõl, csak nem találom. Tudná valaki linkelni?

http://www.autobild.de/bilder/gebraucht ... 35303.html

Az elsõ kép MINDENT visz :)

Nemrégiben ment a beszélgetés a váltó és kuplung cseréjérõl. Nekem csapágyazni kellett a váltót, egy füst alatt a kopott kuplungot is kicserélték kompletten, így fizettem mindenestõl olyan 260E pízt. Akkor vettem a kocsit, ez volt a tanulópénz, azóta tipikus Corolla, csak kopó cuccok miatt jár szerelõhöz. Szétszedte a szaki, összerakta, SEMMI gond vele, nem akad, nem szorul, nem recseg, nem zörög.
GSY831
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Szia Ozseb.

A gyári fényt a mûszerfalizzók színére értetted? Mert, hogy a linkre kattintva az egész fotósorozatot beadja és az elejétõl. (a fehér kasztni szín természetesen létezõ)
A km óra & mûszerfal világítást nem tudom, megítélni, mert a sedanok japán gyártásúak, az enyém (5 ajtós=Liftback) angol, és nálam egyszínû a km óra és a mûszerfal többi részének megvilágítása. Ez egész pontosan az az árnyalat, mint a körmûszerek árnyalata.
Az angol és japán gyártású modellek esetében számos apró eltérõ dolog van, ezek szerint a mûszerfal fények is ilyenek. Pláne a ráncfelvarrott E11 esetében, hisz azoknál gyakorlatilag káosz uralkodott a Toyotánál, szinte nincs két egyforma Terra felszereltség.

A váltó sajnos ismert gond, a C150-es nem a strapabírásáról híres, a javítási költsége, pedig más forrásból is kb ugyanennyi (közel 300.000Ft). Vigyázni kell vele, hogy mindig rendesen nyomd ki a kuplungot, mást nem tehetsz.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Egyáltalán nem rossz váltó a Cx5x!
Van sok E8-ba is, ami már több, mint 25 éve teszi a dolgát. El lehet rontani, sõt az is elõfordul, hogy kidobja a sebességet, de számoljunk már arányaiban, hogy a mennyi jóhoz képest? :)
Ha nem cserélik az olajat, vagy valaki betegesen rosszul vált (kuplungol), akkor haza lehet vágni, ha az ember rendeltetés szerûen használja, szerintem egy szuper váltó. Ja és egész pontos.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

A Toyota váltók általában jók, igen, de a C150 egy kifejezetten khm, szar (bocs). Leginkább a 2006-os E12 Corollák esetében figyelhetõ meg az idõ elõtti tönkremenetel, és nem, ehhez nem user hiba kell. Az eset ismert a TMH elõtt is, de garancia nem vonatkozik rá, nem úgy, mint a vvt-i blokk cserékre... :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Akkor lehet, hogy E11-tõl a váltón is butítottak.
A C50, C52... alapvetõen nem botrány.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Ozseb
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2010 máj. 08, 07:35 pm

Hozzászólás Szerző: Ozseb »

A mûszerfal világítására gondoltam. A részletes leírás linkje továbbra is várólistás :D

A váltóban elszabadult a kmspirált meghajtó mûanyag fogaskerék, aztán ledarálódás után hazavágta a csapágyakat. A szerelõ szerint utosó percben vittem mûtétre a gépet, a 5. seb. kenés minimális kenéssel járt egy eltömõdött furat miatt.
Sokat vontatott vele az elõzõ tulaj, az nyírta ki a kuplungot, de lehet azt a mûanyag fogaskereket is valahogy.
GSY831
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Na így már érthetõ :)
Ez se hagyományos probléma
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Pacsker írta:Akkor lehet, hogy E11-tõl a váltón is butítottak.
A C50, C52... alapvetõen nem botrány.
Nem-nem, de nem is ezekrõl beszéltem. Én konkrétan csak a C150-esre mondtam azt, amit. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Szerintem egyáltalán nem rossz ez a váltó...
Az 5.-et kivéve minden sebesség váltható 2 ujjal, nem reccsen, mindig betalál a fokozatba. Igaz a gyors váltást nem szereti, de nem is az a stílus az 1.3 motor. :D

Egyedül a szinkronizálatlan rüki ami érthetetlen számomra. Na az spec télleg szar... :D

Korabeli Opel, VW (Skoda, Seat), stb váltóknál fényévekkel jobb sztem... :roll:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Még tanuló koromban bent a Toyotánál rengeteg E12-t csináltunk váltó hibával. Sõt még Avensis 2-t is kellett 2-3-at. Mindegyiknél kivétel nélkül csapágyat kellett cserélni. Nyeles tengely, meg elõtéttengely csapágyakat kellett cserélni, meg a diffinek is a 2 csapágyát. Nem tudom ezeken melyik fajta van, de tény hogy hiába jó, meg pontos a váltó, ha egyszerûen nem megfelelõ minõségû csapágyat választ bele a gyártó. Sajnos ma a mennyiség számít és nem a minõség, abba fektetnek az autógyártók, hiába ugyanaz a féle konstrukció van még most is.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Válasz küldése