Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
szokola
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012 júl. 05, 10:24 pm

Re: Csomagtartó zár hiba

Hozzászólás Szerző: szokola »

Jorn írta:
szokola írta:Sziasztok,
lenne egy 2001-es e 11-es corolla, aminek ma reggel beragadt a csomagtartó zárja.
Sem a bowden sem a kulcs nem nyitja.
Hogy lehet ezt kinyitni?
üdv

A.
Nekem a liftback-en néha a gumi vízszigetelés tapad oda annyira, hogy fel kell rántani kézzel az ajtót...

Ha nem ez van, akkor ja, WD40, vagy zárolajzó-jégoldó spray-el telefújni.
(valahol olvastam, hogy rengeteg kosz beléjük megy menet közben, ezért érdemes rendszeresen belefújni és kulccsal nyitogatni...)
Egyelõre az a helyzet, hogy nem férünk hozzá a zárhoz, csak kívülrõl, mert ez egy sedan kivitel. Bentrõl nem lehet megközelíteni sehogy sem.
A kulcs is elfordul és a bowden sem húz semmit, mintha nem is lenne zár benne.
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Dontsd le az uleseket, onnan hozza fogsz ferni.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Ááááááá!
WD40-et semmiképp sem! Csak feloldja a koszt és még jobban fog szarakodni a zár! Komolyan! Szedd szét valahogyan és úgy fújkálhatod. Összeszerelve semmiképp!
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

sziasztok!
liftback elsõ helyzetjelzõket lehet a sütõben felmelegítõs módszerrel szétszedni úgy hogy ne olvadjanak meg?úgy mint az elsõ lámpákat..
eddig sajna nem sikerült,megolvadt... ( még szerencse h elfekvõben levõ,törött fülûvel próbáltam )
a belsõt szeretném kifújni feketével..
ce90 LB 1.8D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Elvileg nem lehet, mert máshogy van összerakva. Gecsa annó próbálkozott már, talán más is, több-kevesebb sikerrel.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

akkor nincs rá semmilyen megoldás hogy kifújjam belülrõl?
ce90 LB 1.8D
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Ha kikapcsolom a klímát, párásodni kezd a szélvédõm. A külsõ-belsõ keringetés állítója mûködik, nem ott van a gond. Szerintem valahol megáll a szellõzõrendszerben a lecsapódó víz. Hol kezdjek hozzá a kereséshez? Ha jól gondolom, van valahol vmi kivezetés, amin a víz le tudna folyni, ez lehet talán eldugulva-koszolódva. De hol is lehet ez?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Pollwnszuro es kornyeke
mikor cserelted utoljara
a viz kivezeto is a kozepso futesbox aljabol indul ki atuzfalon at
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Pollenszûrõt rendszeresen cserélem (az utóbbi 2-3 évben, az elõtt nem tudom), legutóbb tavasszal volt cserélve. Akkor a motortérben majd keresgélek vmi kifolyót.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Találtam egy kb 10 centis kivezetõ gumicsövet, gondolom azon illene kifolynia a fölös víznek. Hajlékony dróttal próbáltam kipiszkálni, kb 25 centi ment bele, de láttam koszt a végén. Próbáltam levegõvel átfújni, bár az nem a legszerencsésebb megoldás (kintrõl befelé fújni), de talán hasznosabb, mint a semmi. Ha egyszer lesz idõm szétszedni és áttakarítani a rendszert, hogyan lássak hozzá?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Full-fullos tisztítás?? Szerintem alaphangon mûszerfal ki, ha nagyon fanatikus vagy. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Csak a radiátor/hõcserélõ részre gondoltam, ahol megállhat/lecsapódhat a víz. Az összes szellõzõjáratot nem szeretném áttakarítani :D
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

A szakirodalom írja, hogy kb. 60 ezrenként szelephézag állítás kellene...
De én nem ismerek senkit, aki ilyennel próbálkozott volna, mármint aki ezt rendszeresen elvégeztetné az autóján.

Most akkor ez mennyire fontos dolog ? Vagy ha hiba van, akkor ez egyértelmû, és elég csak akkor állíttatni ? :)

Várnám a véleményeket. Minden elõírt/ajánlott karbantartáson túl vagyok, kivéve ez...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Jorn írta:A szakirodalom írja, hogy kb. 60 ezrenként szelephézag állítás kellene...
De én nem ismerek senkit, aki ilyennel próbálkozott volna, mármint aki ezt rendszeresen elvégeztetné az autóján.

Most akkor ez mennyire fontos dolog ? Vagy ha hiba van, akkor ez egyértelmû, és elég csak akkor állíttatni ? :)

Várnám a véleményeket. Minden elõírt/ajánlott karbantartáson túl vagyok, kivéve ez...
Nehogy engedd, hogy hozzányúljanak !

Hagyd a francba....vagy csattog ?
Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2002
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Gugyor »

Jorn írta:A szakirodalom írja, hogy kb. 60 ezrenként szelephézag állítás kellene...
De én nem ismerek senkit, aki ilyennel próbálkozott volna, mármint aki ezt rendszeresen elvégeztetné az autóján.

Most akkor ez mennyire fontos dolog ? Vagy ha hiba van, akkor ez egyértelmû, és elég csak akkor állíttatni ? :)

Várnám a véleményeket. Minden elõírt/ajánlott karbantartáson túl vagyok, kivéve ez...
Kivel szerelteted az autódat?
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Válasz küldése