Oldal: 92 / 143
Re: Hidegindításra kerrenõ hang
Elküldve: 2012 jún. 06, 10:23 pm
Szerző: kicsi8304
toytomi írta:Lackó írta:kicsi8304 írta:Sziasztok!
Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó :
http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".
Lehet még az is. A lényeg, hogy tipikus olyan hang, amikor valamibe még nincs meg a megfelelõ olajnyomás és az csinál valamit valamivel.

Erre szokták mondani,hogy ha nem mondod hülyén halok meg!

Bocs,csak ez asszem elég nyilvánvaló volt eddig is!
Re: Hidegindításra kerrenõ hang
Elküldve: 2012 jún. 07, 07:23 pm
Szerző: Lackó
kicsi8304 írta:Lackó írta:kicsi8304 írta:Sziasztok!
Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó :
http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".
Fogalmam sincs honnan veszik hogy jó a patron...Szerintem hozzá se nyúltak az autóhoz.
Mondjuk a VVT-i-nek ,nincs köze a patronhoz közvetlen.
Hol lehet beszerezni gyári minõségût(mármint patront)?egy próbát megér.azt még én is kitudom cserélni.
Toyota dealernél.

Elküldve: 2012 jún. 13, 11:49 am
Szerző: Jorn
Ha a féktárcsa már nagyon kopott (20mm alatt), de a fékbetét még jó (7mm), akkor mûszakilag és gazdaságilag értelmes döntés lehet csak a tárcsáknak a cseréje ?
Ha igen, érezhetõ lesz-e jobb fékhatás a tárcsa csere után ?
Elküldve: 2012 jún. 13, 11:54 am
Szerző: toytomi
Új tárcsához régi betétet nem szabad rakni. Csak régi tárcsához új betét, de azt is csak akkor, ha a tárcsa még jó.
Szóval, ha nagyon kaka a tárcsád, akkor betéttel együtt kell cserélni.
Kuplung
Elküldve: 2012 jún. 13, 04:16 pm
Szerző: bhnorbert
Üdv mindenkinek!
Újabb szép kérdést dobok fel!
Hol lehet a hiba, ha a kuplungpedál meglehetõsen nehezen jár, erõs az ellenállása és kinyomásakor fémes "nyiszorgó" hangot ad!?
Elküldve: 2012 jún. 13, 05:01 pm
Szerző: Jorn
toytomi írta:Új tárcsához régi betétet nem szabad rakni. Csak régi tárcsához új betét, de azt is csak akkor, ha a tárcsa még jó.
Szóval, ha nagyon kaka a tárcsád, akkor betéttel együtt kell cserélni.
Köszi a választ.
Egyébként mi történik pontosan, ha az új tárcsa-régi betét találkozik ? Még rosszabb lesz, mint volt, vagy esetleg a tárcsát károsítja ?
Elküldve: 2012 jún. 13, 10:30 pm
Szerző: Gabes
Jorn írta:toytomi írta:Új tárcsához régi betétet nem szabad rakni. Csak régi tárcsához új betét, de azt is csak akkor, ha a tárcsa még jó.
Szóval, ha nagyon kaka a tárcsád, akkor betéttel együtt kell cserélni.
Köszi a választ.
Egyébként mi történik pontosan, ha az új tárcsa-régi betét találkozik ? Még rosszabb lesz, mint volt, vagy esetleg a tárcsát károsítja ?
A régi tárcsa kopásának negatívja van a betéten (hosszanti /kerület/ irányú mélyedések), az új tárcsa felülete pedig elvileg tök sík. Ezáltal kicsi lesz az érintkezõ felület. Ha jól tudom ezért.
Elküldve: 2012 jún. 14, 07:20 am
Szerző: Jorn
ok, köszi, akkor egyben cserélem majd
Re: Kuplung
Elküldve: 2012 jún. 14, 04:40 pm
Szerző: Lackó
bhnorbert írta:Üdv mindenkinek!
Újabb szép kérdést dobok fel!
Hol lehet a hiba, ha a kuplungpedál meglehetõsen nehezen jár, erõs az ellenállása és kinyomásakor fémes "nyiszorgó" hangot ad!?
Hali !
Kuplung szerkezet.....de akkor már az egész szettet érdemes cserélni, és akkor le van a gond róla. Plusz még lecserélném a folyadékot is a rendszerben !
Elküldve: 2012 jún. 14, 05:06 pm
Szerző: bhnorbert
Hello Lackó!
Köszönöm a segítséged!
Elküldve: 2012 jún. 27, 03:08 pm
Szerző: tibierdrol
tibierdrol írta:Megtaláltam a kopogás érzékelõt, de csak a saját autómon. Toyodiy szerint is csak az enyémen van, Apuén NINCS. (E10 4E-FE '97 januári gyártás)
Már a 98-as benzinnel is kezd egy kicsit ciripelni :o(
Annyi fejlemény van, hogy voltam egy hosszabb úton (1000km oda-vissza) az autóval. Öntöttem bele STP injektor tisztítót is, és a túra végére teljesen megszûnt a csörgés még 95-ös benzinnel is. Rá egy hétre mondta apum, hogy már megint kezdi a csörgést. Végre sikerült rábeszélnem, hogy ne erõbõl autózzon vele, hanem hagyja kis gázzal jobban kipörögni a motort. Azóta megint minden jó.
Elküldve: 2012 jún. 27, 04:00 pm
Szerző: Bubi
tibierdrol írta:tibierdrol írta:Megtaláltam a kopogás érzékelõt, de csak a saját autómon. Toyodiy szerint is csak az enyémen van, Apuén NINCS. (E10 4E-FE '97 januári gyártás)
Már a 98-as benzinnel is kezd egy kicsit ciripelni

(
Annyi fejlemény van, hogy voltam egy hosszabb úton (1000km oda-vissza) az autóval. Öntöttem bele STP injektor tisztítót is, és a túra végére teljesen megszûnt a csörgés még 95-ös benzinnel is. Rá egy hétre mondta apum, hogy már megint kezdi a csörgést. Végre sikerült rábeszélnem, hogy ne erõbõl autózzon vele, hanem hagyja kis gázzal jobban kipörögni a motort. Azóta megint minden jó.
Ja! Erre érzékeny. Nem szereti a nagy gázt, alacsony fordulatról. Kis-közepes gázon teljesen jól megindul. Dízelesen vezethetõ, amíg nem jön egy emelkedõ.

Csomagtartó zár hiba
Elküldve: 2012 júl. 05, 10:27 pm
Szerző: szokola
Sziasztok,
lenne egy 2001-es e 11-es corolla, aminek ma reggel beragadt a csomagtartó zárja.
Sem a bowden sem a kulcs nem nyitja.
Hogy lehet ezt kinyitni?
üdv
A.
Elküldve: 2012 júl. 06, 06:38 am
Szerző: Pacsker
Szervusz!
Ha a kulcs nem fordul el, akkor áztasd WD40-be, játsz a kulccsal óvatosan és idõvel megindul.
Ha forgatja, akkor szerintem utastérbõl hátramászik és onnan lapos csavarhúzókkal megpróbál kinyitni
Re: Csomagtartó zár hiba
Elküldve: 2012 júl. 06, 11:06 am
Szerző: Jorn
szokola írta:Sziasztok,
lenne egy 2001-es e 11-es corolla, aminek ma reggel beragadt a csomagtartó zárja.
Sem a bowden sem a kulcs nem nyitja.
Hogy lehet ezt kinyitni?
üdv
A.
Nekem a liftback-en néha a gumi vízszigetelés tapad oda annyira, hogy fel kell rántani kézzel az ajtót...
Ha nem ez van, akkor ja, WD40, vagy zárolajzó-jégoldó spray-el telefújni.
(valahol olvastam, hogy rengeteg kosz beléjük megy menet közben, ezért érdemes rendszeresen belefújni és kulccsal nyitogatni...)