Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
kicsi8304
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009 okt. 11, 09:23 pm
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Hidegindításra kerrenõ hang

Hozzászólás Szerző: kicsi8304 »

toytomi írta:
Lackó írta:
kicsi8304 írta:Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".
Lehet még az is. A lényeg, hogy tipikus olyan hang, amikor valamibe még nincs meg a megfelelõ olajnyomás és az csinál valamit valamivel.
:D Erre szokták mondani,hogy ha nem mondod hülyén halok meg! :D
Bocs,csak ez asszem elég nyilvánvaló volt eddig is!
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Re: Hidegindításra kerrenõ hang

Hozzászólás Szerző: Lackó »

kicsi8304 írta:
Lackó írta:
kicsi8304 írta:Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".
Fogalmam sincs honnan veszik hogy jó a patron...Szerintem hozzá se nyúltak az autóhoz.
Mondjuk a VVT-i-nek ,nincs köze a patronhoz közvetlen.
Hol lehet beszerezni gyári minõségût(mármint patront)?egy próbát megér.azt még én is kitudom cserélni.
Toyota dealernél. :)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Ha a féktárcsa már nagyon kopott (20mm alatt), de a fékbetét még jó (7mm), akkor mûszakilag és gazdaságilag értelmes döntés lehet csak a tárcsáknak a cseréje ?

Ha igen, érezhetõ lesz-e jobb fékhatás a tárcsa csere után ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Új tárcsához régi betétet nem szabad rakni. Csak régi tárcsához új betét, de azt is csak akkor, ha a tárcsa még jó.
Szóval, ha nagyon kaka a tárcsád, akkor betéttel együtt kell cserélni.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
bhnorbert
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2012 máj. 29, 04:36 pm

Kuplung

Hozzászólás Szerző: bhnorbert »

Üdv mindenkinek!

Újabb szép kérdést dobok fel! :roll:

Hol lehet a hiba, ha a kuplungpedál meglehetõsen nehezen jár, erõs az ellenállása és kinyomásakor fémes "nyiszorgó" hangot ad!?
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

toytomi írta:Új tárcsához régi betétet nem szabad rakni. Csak régi tárcsához új betét, de azt is csak akkor, ha a tárcsa még jó.
Szóval, ha nagyon kaka a tárcsád, akkor betéttel együtt kell cserélni.
Köszi a választ.
Egyébként mi történik pontosan, ha az új tárcsa-régi betét találkozik ? Még rosszabb lesz, mint volt, vagy esetleg a tárcsát károsítja ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Jorn írta:
toytomi írta:Új tárcsához régi betétet nem szabad rakni. Csak régi tárcsához új betét, de azt is csak akkor, ha a tárcsa még jó.
Szóval, ha nagyon kaka a tárcsád, akkor betéttel együtt kell cserélni.
Köszi a választ.
Egyébként mi történik pontosan, ha az új tárcsa-régi betét találkozik ? Még rosszabb lesz, mint volt, vagy esetleg a tárcsát károsítja ?
A régi tárcsa kopásának negatívja van a betéten (hosszanti /kerület/ irányú mélyedések), az új tárcsa felülete pedig elvileg tök sík. Ezáltal kicsi lesz az érintkezõ felület. Ha jól tudom ezért.
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

ok, köszi, akkor egyben cserélem majd
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Re: Kuplung

Hozzászólás Szerző: Lackó »

bhnorbert írta:Üdv mindenkinek!

Újabb szép kérdést dobok fel! :roll:

Hol lehet a hiba, ha a kuplungpedál meglehetõsen nehezen jár, erõs az ellenállása és kinyomásakor fémes "nyiszorgó" hangot ad!?
Hali !

Kuplung szerkezet.....de akkor már az egész szettet érdemes cserélni, és akkor le van a gond róla. Plusz még lecserélném a folyadékot is a rendszerben !
bhnorbert
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2012 máj. 29, 04:36 pm

Hozzászólás Szerző: bhnorbert »

Hello Lackó!

Köszönöm a segítséged!
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

tibierdrol írta:Megtaláltam a kopogás érzékelõt, de csak a saját autómon. Toyodiy szerint is csak az enyémen van, Apuén NINCS. (E10 4E-FE '97 januári gyártás)
Már a 98-as benzinnel is kezd egy kicsit ciripelni :o(
Annyi fejlemény van, hogy voltam egy hosszabb úton (1000km oda-vissza) az autóval. Öntöttem bele STP injektor tisztítót is, és a túra végére teljesen megszûnt a csörgés még 95-ös benzinnel is. Rá egy hétre mondta apum, hogy már megint kezdi a csörgést. Végre sikerült rábeszélnem, hogy ne erõbõl autózzon vele, hanem hagyja kis gázzal jobban kipörögni a motort. Azóta megint minden jó.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

tibierdrol írta:
tibierdrol írta:Megtaláltam a kopogás érzékelõt, de csak a saját autómon. Toyodiy szerint is csak az enyémen van, Apuén NINCS. (E10 4E-FE '97 januári gyártás)
Már a 98-as benzinnel is kezd egy kicsit ciripelni :o(
Annyi fejlemény van, hogy voltam egy hosszabb úton (1000km oda-vissza) az autóval. Öntöttem bele STP injektor tisztítót is, és a túra végére teljesen megszûnt a csörgés még 95-ös benzinnel is. Rá egy hétre mondta apum, hogy már megint kezdi a csörgést. Végre sikerült rábeszélnem, hogy ne erõbõl autózzon vele, hanem hagyja kis gázzal jobban kipörögni a motort. Azóta megint minden jó.
Ja! Erre érzékeny. Nem szereti a nagy gázt, alacsony fordulatról. Kis-közepes gázon teljesen jól megindul. Dízelesen vezethetõ, amíg nem jön egy emelkedõ. :lol:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
szokola
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012 júl. 05, 10:24 pm

Csomagtartó zár hiba

Hozzászólás Szerző: szokola »

Sziasztok,
lenne egy 2001-es e 11-es corolla, aminek ma reggel beragadt a csomagtartó zárja.
Sem a bowden sem a kulcs nem nyitja.
Hogy lehet ezt kinyitni?
üdv

A.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szervusz!

Ha a kulcs nem fordul el, akkor áztasd WD40-be, játsz a kulccsal óvatosan és idõvel megindul.
Ha forgatja, akkor szerintem utastérbõl hátramászik és onnan lapos csavarhúzókkal megpróbál kinyitni
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Csomagtartó zár hiba

Hozzászólás Szerző: Jorn »

szokola írta:Sziasztok,
lenne egy 2001-es e 11-es corolla, aminek ma reggel beragadt a csomagtartó zárja.
Sem a bowden sem a kulcs nem nyitja.
Hogy lehet ezt kinyitni?
üdv

A.
Nekem a liftback-en néha a gumi vízszigetelés tapad oda annyira, hogy fel kell rántani kézzel az ajtót...

Ha nem ez van, akkor ja, WD40, vagy zárolajzó-jégoldó spray-el telefújni.
(valahol olvastam, hogy rengeteg kosz beléjük megy menet közben, ezért érdemes rendszeresen belefújni és kulccsal nyitogatni...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése