Oldal: 91 / 143

Elküldve: 2012 máj. 30, 11:25 am
Szerző: Toytib
PiciPeti írta:Szerintem a 600-as alapjárat egész tûrhetõ. Nekem se sokkal több. De 700 fölött semmiképp....

Az 1 hétig jót pedig úgy tudom elképzelni, hogy mielõtt kitakarították, állítottak a fojtószelepen, hogy emeljen egy kicsit az alapjáraton. De az ECU mindenképp beszabályozza magát 6-700 körülre. Ezt mi is eljátszottuk...Igaz nem egy hét kellett hozzá, hogy visszaálljon... :?
Húúúú de kár volt hozzányúlni.
Nem véletlen van az a csavar lefestve sárgával vastagon. Annyit jelent hogy NE PISZKÁLJ!!!!
Soha nem lehet visszaállítani az eredeti helyére, ahova a gyárban állították :?

Elküldve: 2012 máj. 30, 11:29 am
Szerző: Lackó
Toytib írta:
PiciPeti írta:Szerintem a 600-as alapjárat egész tûrhetõ. Nekem se sokkal több. De 700 fölött semmiképp....

Az 1 hétig jót pedig úgy tudom elképzelni, hogy mielõtt kitakarították, állítottak a fojtószelepen, hogy emeljen egy kicsit az alapjáraton. De az ECU mindenképp beszabályozza magát 6-700 körülre. Ezt mi is eljátszottuk...Igaz nem egy hét kellett hozzá, hogy visszaálljon... :?
Húúúú de kár volt hozzányúlni.
Nem véletlen van az a csavar lefestve sárgával vastagon. Annyit jelent hogy NE PISZKÁLJ!!!!
Soha nem lehet visszaállítani az eredeti helyére, ahova a gyárban állították :?
Az Enyémen nem is mertem hozzányúlni. :)

Nálam az volt, hogy alapjárat gyakorlatilag nem volt. Hol 800, hol 1200, leszedtem a fojtószelep házat, és tele volt lerakódással. Kitakarítottam, majd összerakás után melegen állt a fordulatmérõ, mint a szög.....2500-on. :) Elõzõ tulaj szerencsére csak a fojtószelep állító csavart tekerte be. Visszaengedtem 850 körülire, azóta is hibátlan. Most kb minden második olajcserénél belenézek, és kap egy kis fojtószelep tisztítót.

Elküldve: 2012 máj. 30, 01:21 pm
Szerző: PiciPeti
Késõbb kiderült sajnos.... :)
De hálistennek ilyen helyeken rutinból felírjuk, hogy mit merre állítottunk. Szóval jó eséllyel sikerült ugyanoda visszaállítani. Nincs vele gond hálistennek... :)

Elküldve: 2012 máj. 30, 03:26 pm
Szerző: bhnorbert
A fojtószelep valóban el lett állítva, még a befecskendezõszelepek és a fojtószelepház kitisztítása elõtt. Eredmény: - Az elsõ beindítás után kb. 3 percig megfelelõ volt az alapjárat, utána visszaesett és a következõ leállítás, beindítás után maradt a "remegõs" 600 rpm környéke.
A motortartó bakok elhasználódottsága miatti kocsiszekrény rázkódás nem rossz ötlet, de akkor felvetem, hogy miért csak ilyen alacsony fordulatszámon jelentkezik a probléma!?

Elküldve: 2012 máj. 30, 04:19 pm
Szerző: PiciPeti
Próbáljátok meg visszaállítani az eredeti helyére az ütközõt. A festéknyomok talán segítenek.

A remegés egyrészt ezért van. Túl sok levegõt kap a motor, így az ECU kénytelen "elrontani" a keverékképzést, vagy a gyújtást, hogy ne pörögjön túl a motor.
Másrészt azért, mert alacsony fordulaton nem centírozódnak ki a forgó tömegek (fõtengely) , és a holtpontokban ( a dugattúk, hajtókarok, stb...) rántanak egyet az egész motoron.

Elküldve: 2012 máj. 30, 11:30 pm
Szerző: Yautja
bhnorbert írta:A fojtószelep valóban el lett állítva, még a befecskendezõszelepek és a fojtószelepház kitisztítása elõtt. Eredmény: - Az elsõ beindítás után kb. 3 percig megfelelõ volt az alapjárat, utána visszaesett és a következõ leállítás, beindítás után maradt a "remegõs" 600 rpm környéke.
A motortartó bakok elhasználódottsága miatti kocsiszekrény rázkódás nem rossz ötlet, de akkor felvetem, hogy miért csak ilyen alacsony fordulatszámon jelentkezik a probléma!?
rezonancia...
Nézd meg azt a gyertyahézagot...
Nekem megoldotta anno...

És tankolj 100-as oktánt és húzasd ki a jószágot(, hogy égjen ki rendesen)...abban már van tisztító adalék.

3000-es fordulat felett ledadog a motor

Elküldve: 2012 máj. 31, 12:35 am
Szerző: feno2
Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon. Segítséget szeretnék kérni! 2001-es 1.4 vvti corollámban motort cseréltünk, a csere motort volt alkalmam kipróbálni, rendben mûködött. Bekerült a kocsimba, minden rendben vele, viszont terheléstõl függõen 3-3500-as fordulatszám felett ledadog a motor és vagy lefullad azonnal, vagy csak 3 henger megy. ha leállítom és újra indítom, minden rendben, szépen jár, ha 3000 alatt tartom, akkor semmi gond! Voltam szervízben, rádugták computerre, de nem mutatott ki semmit, azt javasolták, hogy a változó szelepvezérlés kütyüjét cseréljem ki a régi motoréval. kicseréltem, de a hiba nem szünt meg, a környékemen egy szerelõ sem tudja, mi lehet ez! ha esetleg tudtok ajánlani Bp-en corollához értõ szerelõt, nagyon megköszönném!

Elküldve: 2012 máj. 31, 07:20 am
Szerző: Pacsker
Írj Szullosznak! Szerintem benne bátran bízhatsz, csak tudj vele idõpontot egyeztetni

Elküldve: 2012 jún. 03, 07:48 pm
Szerző: Pacsker
Otthon összeszedtem pár féltengelyt, mert Lyanee-nak kellett keresni 1 pár E9-et.
Gondoltam megosztom a különbségeket és az egyezéseket:

Kép

Fentrõl lefele:
1. MR2 AW11 (szétszedhetõ belsõ csuklós, ami Takinál merült fel mostanában. Az elv egyezik az E8 Corollaéval)
2. ZZE112 G6 TTE (látszik a külsõ csuklón az ABS fogazás)
3. AE92 Smallport Gt-i
4. EE90 Automata

E9-ek hosszban, fogszámban és vastagságban megegyeznek. Egyedül a csonkálvány oldali menetes rész átmérõje kisebb egy picit. Az pont a jelentéktelen kategóriája. Magyarul lehet rakni Gti-be akármilyen E9 féltengelyt, csak meglegyen a saját anyája. Hogy a csuklók anyagválasztásban erõsebbek lennének, azt nem tudom, de nem hiszem.
E11 sajnos mindkét oldalra hoszabb picit gondolom a nyomtáv miatt (plusz a váltóharang keskenyebbsége miatt is) bár a fogszámok egyeznének
MR2-é, ha a nagy csukló elfér, akkor a rövid jó E9-be, a hosszabb jóval rövidebb.

Elküldve: 2012 jún. 04, 12:53 am
Szerző: nemethaky
Te beteg vagy!!! :lol: :lol: :lol:

Hidegindításra kerrenõ hang

Elküldve: 2012 jún. 06, 06:52 pm
Szerző: kicsi8304
Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs

Elküldve: 2012 jún. 06, 06:55 pm
Szerző: toytomi
Hidrotõkék??

Re: Hidegindításra kerrenõ hang

Elküldve: 2012 jún. 06, 09:14 pm
Szerző: Lackó
kicsi8304 írta:Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".

Re: Hidegindításra kerrenõ hang

Elküldve: 2012 jún. 06, 09:20 pm
Szerző: toytomi
Lackó írta:
kicsi8304 írta:Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".
Lehet még az is. A lényeg, hogy tipikus olyan hang, amikor valamibe még nincs meg a megfelelõ olajnyomás és az csinál valamit valamivel.

Re: Hidegindításra kerrenõ hang

Elküldve: 2012 jún. 06, 10:22 pm
Szerző: kicsi8304
Lackó írta:
kicsi8304 írta:Sziasztok!

Autóm egy 1.4 vvt-i Corolla 2003as,E12-es.
Elsõ hidegindításkor hangos kerregõ hangot ad egy pillanatra ami a videón az 5. másodpercnél hallható.
Cseréltek benne már önindítót,olajat,olajszûrõt,a hang nem szûnt meg.Toyota szervízben azt mondták a lánc és a patron is jó,a VVTI pedig induláskor nem játszik,ezt így kell elfogadni.
Ha tudtok vmi megoldást erre vagy van ötlet szívesen várom!
Videó : http://www.youtube.com/watch?v=kPLKRFFvC3k
Elõre is kösz!
Balázs
Honnan tudják, hogy jó a feszítõ patron ? Csak hidegen csinálja....szerintem feszítõ patron lesz, bár nem vagyok vvt-i guru, de sok láncos motorral van dolgunk, és szerintem eléggé tipikusan az a hang, amikor az elsõ pár fordulatnál még nem feszül a lánc eléggé, és "belebeg".
Fogalmam sincs honnan veszik hogy jó a patron...Szerintem hozzá se nyúltak az autóhoz.
Mondjuk a VVT-i-nek ,nincs köze a patronhoz közvetlen.
Hol lehet beszerezni gyári minõségût(mármint patront)?egy próbát megér.azt még én is kitudom cserélni.