Oldal: 10 / 22

Elküldve: 2011 aug. 08, 09:48 pm
Szerző: tschangow
PiciPeti írta:Szerintem ez inkább V motor... Igaz, hogy nem egy csapszegen vannak a fõtengelyen a hajtókarok, de ha megnézed akkor a középsõ, és a bal oldali sonkán egyvonalban vannak a csapszegek...

Gondolom az elõsûrítés (felömlés) miatt nem tudtak közös sonkát csinálni...

Szerintem... :roll:
Értem, amit mondasz, teljesen logikus.
De:
Szerintem meg rossz a rajz :) A jobb oldali dugattyú mintha AHP-ban lenne, ha a 2. henger dugattyúja FHP-ban van (rajz szerint), akkor a jobb oldali dugó FHP és AHP között félúton kéne legyen (ha kvázi közös csapról beszélünk) , de a rajz szerint nem ott van.
3 henger 2 ütem az 120 fokos gyújtástávot ad. Lásd Wartburg. Tehát a csapoknak is illene ott lennie. Ha nem így van, akkor az egy elfuserált konstrukció, tele hibaforrásokkal (ezt lehet is olvasni róla), amit nehéz elhinni a Hondáról.

Ha közös a csap, akkor mindhárom dugó közös csapon kell legyen. az azt jelentené, hogy 0-90 fokoknál van gyújtás, majd 270 fokig semmi. Az ledobná a motorost. Szerintem.
Ennek 2 és 4 ütem esetén is 120 fokban eltolt csapokon kell lenniük. Ha azonban ez egy 0,25-öd ütemû motor, akkor minden rendben :)

Elküldve: 2011 aug. 08, 09:59 pm
Szerző: PiciPeti
Szerintem meg így jó a rajz. A jobbos henger AHP-n, a középsõ FHP-n, a balos pedig épp nyitja a felömlõket. És a hengerszög miatt pedig kiadja a 120fokos gyújtást. Ami kétütemnél, és háromhengernél nekem is egyértelmû lenne...

Mindenesetre abban egyetértünk szerintem, hogy szívesen hallanánk amikor 10.000rpm fölé ér.... :wink: :D

Elküldve: 2011 aug. 08, 10:16 pm
Szerző: tschangow
PiciPeti írta:Szerintem meg így jó a rajz. A jobbos henger AHP-n, a középsõ FHP-n, a balos pedig épp nyitja a felömlõket. És a hengerszög miatt pedig kiadja a 120fokos gyújtást. Ami kétütemnél, és háromhengernél nekem is egyértelmû lenne...

Mindenesetre abban egyetértünk szerintem, hogy szívesen hallanánk amikor 10.000rpm fölé ér.... :wink: :D
Nem akarom elrontani a gondolatod, de fizikailag 90 fokban állnak a hengerek. Így sehogy sem jön ki a 120 fok. Ha közös csapon vannak 90 fokos hengerszögnél, akkor a gyújtástávolság 90 fok. 120 fokos gyújtáshoz, ha a 2. henger FHP-ban van, a hengerszög 90 fok, akkor a bal oldalinak ahhoz képest 30 fokkal kell eltolva lennie, de semmikép nem AHP-ban, a jobb oldali hengernek meg 150 fokkal utána kellene lennie. Vagy tükrözve. Ekkor járna szépen.

Tehát 1-es henger csap, 330 fok, 2-es hengercsap, további 150 fok 3-as hengercsap.
Gyújtássorrend 1-3-2 esetén.

Elküldve: 2011 aug. 08, 10:19 pm
Szerző: tschangow
PiciPeti írta:Szerintem meg így jó a rajz. A jobbos henger AHP-n, a középsõ FHP-n, a balos pedig épp nyitja a felömlõket. És a hengerszög miatt pedig kiadja a 120fokos gyújtást. Ami kétütemnél, és háromhengernél nekem is egyértelmû lenne...

Mindenesetre abban egyetértünk szerintem, hogy szívesen hallanánk amikor 10.000rpm fölé ér.... :wink: :D
90 fokos hengerszögnél, közös csapon nem lehetnek AHP-ban és FHP-ban egyszerre. Pont félúton lenne a dugó.

Elküldve: 2011 aug. 08, 10:27 pm
Szerző: PiciPeti
Igaz... :oops:

Akkor ez kizárt dolog mert nemtudom... :D :D

Elküldve: 2011 aug. 09, 10:48 am
Szerző: Bubi
Ez óriási! Végre egy szakamai vita. :lol: Semmit sem értek. :oops:

Elküldve: 2011 aug. 09, 11:08 am
Szerző: montoya
bubidisc írta:Ez óriási! Végre egy szakamai vita. :lol: Semmit sem értek. :oops:
AHP = also holtpont
FHP = felso holtpont

Tehat a dugattyu ket vegallasarol van szo.

Elküldve: 2011 aug. 09, 07:54 pm
Szerző: Slampixxx
Kezdésnek:
nem a Hondámmal történt, hanem céges robogóval.

A Tétényi útról mentem a Karolina út 16-ba, vittem az ételt.
Jobb oldalon a parkoló autók közül kijött egy Punto. Semmi gond, volt bõven hely köztünk, nem kellett fékezzek. Azért, hogy hagyjam kigyorsítani, talán elvehettem a gázt, de erre nem emlékszem.
A parkoló autók közül elõrébb ki akart jönni egy Meganos, de késõbbi elmondása szerint a Puntos gyorsan startolt, így õ megvárta míg elmegyek.
Talán 2-3 autóval lehettem a Puntos mögött, amikoris az út megszakításánál, a Kökörcsin utcánál gondolt egyett, és dobott egy balost.
Szerintem marha hírtelen, talán index nélkül is, de valamiért már nem tudtam kikerülni. Talán tehetett egy pici kormánymozdulatot jobbra is...
Általában rutinból kikerülöm még az index nélkül kanyarodókat is, nem értem mi történt...
A motor kb. a keresztezõdés kezdeténél elfeküdt, én valahol a közepén lehettem az útnak.
A másik amit nem értek, a kocsi bal segge lett motornyomos...

A robogó eleje kuka, de még visszavittem lábon.
Nekem a bal derekam karcos, és fáj a jobb térdem.
Szerencsére még volt rajtam egy hosszú ujjú, mert még fáztam.
A másik aminek köszönhetem az életem, a 0 védelmet nyújtó "bukósisak":
hihetetlen, de csak annyi baja lett, hogy a jobb oldalon a csillagok felett megkarcolódott!
Kép
Kép
Kép
A motort sajnos nem fotóztam le, de megpróbálom elkérni a rendõrségtõl a fotókat.

Elküldve: 2011 aug. 09, 08:05 pm
Szerző: PiciPeti
Ez megnyugtató, minden téren!

Jobbulást! :wink:

Elküldve: 2011 aug. 09, 08:07 pm
Szerző: Slampixxx
PiciPeti írta: Ha van kedved egy kicsit pályán motorozni, íveket tanulgatni, határt keresni, akkor egyszer kimehetnénk kakucsra, vagy kecsóra...
6 évig gokartoztam, ívekkel nagyjából tisztában vagyok, csak a motorra kell átkonvertálni õket. :wink:

Elküldve: 2011 aug. 09, 08:16 pm
Szerző: PiciPeti
Hát hajrá! :wink:

4-5 fõt össze kell szedni és kimenni karcolni... 1 nap pályán felér sztem 1 év forgalommal.... Legalábbis motorozási tapasztalat szerzés szintjén. Közúton ez életveszélyes lenne... :?

Amúgy utána teljesen lenyugszik az ember... Nem közúton akar versenyezni. 8)

Elküldve: 2011 aug. 09, 08:22 pm
Szerző: Slampixxx
Nem szoktam közúton versenyezni, a céges robogók sajnos nem is arra valók. :)
De hogy a legtöbb kanyart íven veszem, az fix! 8)

Elküldve: 2011 aug. 11, 09:55 pm
Szerző: Slampixxx
Voltam ma megnézni a robogót.
Normális esetben az ülés és a "kesztyûtartó" között 28 centi távolság van. Most 17.
Kicsit meghajlott...

Elküldve: 2011 aug. 19, 07:32 pm
Szerző: tibierdrol
Nem értem a V3 szögeltolásos problémátokat. 800-as BIG-et is gyártottak, az csak rúgdossa magát elõre aztán mégis milyen jó :o)

Egy kakucsi pályázásban én is benne lennék, fõleg hétköznap lenne jó, de hétvége is megoldható.

Elküldve: 2011 okt. 03, 08:24 pm
Szerző: Slampixxx