szullosz írta:Most véged! Idáig ámítod az embereket, hogy AE, meg EE
DE MOST:
végre egy kérdés, és most én oszthatom az észt...
Motor-beltér tisztítók:
a vélemények megoszlanak róla...
jó, elmegy, kamu-kéró az egész, stb.
...elképzelhető, hogy a szimmeringeket, gumicsöveket megmarja, nem lehet maradéktalanul eltávolítani a motorból, igy a friss motorolajjal keveredve kedvezőtlen hatást fejthet ki...
benzin:
a legutóbbi Corolla talin beszélgettem ToyTibivel ezzel kapcsolatban, Ő például a benzinre esküszik: üzemszerű, hogy a motorba jut benzin(meglepő mi???

), így a legtöbb tömítés barátságosan áll hozzá, az esetleg bennmaradt mennyiség hamar elpárolog, így a friss motorolajra nincs jelentős hatással
ATF:
a saját kedvencem...
(most csináltam 90.000 szerviz a piroson, előtte 3~4dl ATF-fel megkínáltam a kicsikét)
személyes tapasztalataim: mikor kisrác voltam a Frey-ben dolgoztam, volt ott minden...

a Jeep Cherokee-k úgy kopogtak, mint a harkály

az összes hulladékban a hidraulikus szelepemelők meg voltak szorulva/ragadva...
üzemmeleg motor

3~4dl ATF

20~30 perc, esetleg emelt fodulat

10 esetből 7-szer biztosan megszünk a kopogás!!!
ATF: nagyon finom, agresszív olaj, nem enged semmilyen lerakodást!!!
Leengedés után az esetleges visszamaradt mennyiség jelentősen hígul, nincs információ káros hatásokról...
SZERINTEM!
Szabber
Hali Szabber !
Jajj nekem.

Köszi a kommentet ! Hallottam már olyat én is , hogy pl. gázolaj az olajba.
Az, hogy a tisztító adalékból marad a motorban,
szerintem hülyeség, mert - persze marad, de - ugyebár
kb. 4 liter olajhoz öntesz 3-4 dl adalékot, ami
elkeveredik vele, és miután leengeded az olajat,
a motorban marad talán olaj 1-2 dl, ami
nem folyik ki, és az adalék mennyisége ami ebben van
, elenyésző. Majd az új kb 4 liter olajjal ismét
elkeveredik....említésre sem méltó.
A benzin érdekes, igaz lehet, pláne hogy elpárolog....az tény.

Az ATF pedig ahogy írtad szintén van benne valami. Agresszív anyag, és bejut mindenhová.
Adalékból is vannak jók, és olyanok is, amelyek semmit sem érnek.
Úgy vagyok vele, hogy a "vidéki" módszerek is biztosan jók
, de egy tisztító adalékot azért kísérleteznek ki, hogy az
oldjon fel minden lerakódást, és olyan szennyeződéseket, amiket a motorolaj amúgy nem tudna magával elkeverni
, és így cserénél az is kifolyna a motorból. Hát...lehet, hogy naív vagyok.

Múltkor, mielőtt párom autóját meggyűrűztük,
bementem - tudom, nem a legigényesebb hely, de pl. adalékokból nagyon nagy választék van - a Homasitába.
Van fajtánként 5-6 féle adalék. A Liquy Moly-hoz volt a legnagyobb bizalmam
(szerintem pl. STP, Wynn's...és hasonlók semmit nem ér).
Azzal átmostuk a motort, és amit leengedtem trutyi...nem
volt olajnak nevezhető.

Mint az köztudott nemrég
szét lett szedve teljesen a motor gyűrűzés miatt.
A gyűrűhornyok kokszosodásától eltekintve
(és szerintem nincs az a szer ami kimossa onnan)
gyönyörű tiszta volt a motor belseje.
Ja, és amúgy szép hangja van a GT motorjának, nem füstöl, nem
eszik olajat...csakhát az olajbeöntőnél is ha benézek
, van lerakódás bőven, az olajpálcán talált olajsár darabkák
pedig betették a kaput.
Neked nincs tapasztalatod, hogy melyik az
az adalék, ami jó lenne ?
Jó sokat írtam...de remélem nem túl nagy f@szság.
