Oldal: 10 / 11
Re: Dízel topic
Elküldve: 2016 okt. 03, 09:56 am
Szerző: adamB
A jobb belső féltengely volt a hang. Milyen adalékot és mennyi 2T olajat szoktál a gázolajhoz önteni?
dieselsuxx írta:105k km a vezérés csereperiódusa. Görgőket se felejtsd el. Némelyikben a csapágy külön cserélhető, így nem feltétlenül kell új görgőt vásárolni. Ajánlott a vízpumpa csere is, mivel a vezérlés hajtja és meghibásodás esetén nem a vízpumpa ára fog fájni, hanem a szét- ill összelegózás. Két különböző vízpumpával szerelték, ezért csak bontás után vedd meg az újat.
A kottyanó hang ennyi infó alapján bármi lehet. A korai modelleknél tipikusan csapágyas lesz a váltó és meghal a kettőstömegű. Ezeket később orvosolták. Ha a kettőstömegű lendkerék haldoklik, akkor leginkább leállításnál csörömpölne. Jelentős lógás származhat még az alsó motortartó bakból, ami könnyen kiszakad és csak a bölcső keresztmerevítőjével együtt cserélhető. Erre még nem találtam megoldást, de lassan nekiállok.
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 jan. 20, 08:28 am
Szerző: Pacsker
Cslaci105, Toytomi, új D4D-sek!
Kíváncsi lennék ezekben a -15, -25°C-okban hogy indulnak a kerregők.
Vannak a neten dízel hidegindítós videók egyéb autógyártók típusairól, ami néha meglepő.
"A" Toyota dízel motorok (C) gondolom nem okoznak csalódást ismét

Hogy csináljátok? Többször izzítatok? Van 2-3 hengerezés? Több fordulat kell? Esetleg videó?
Nyomógombos D4D-k?
Benzines ügyben nincs sok gondunk. Egy picit lassabban teker az önindító

Ilyenkor azért örüljön az, aki helyesen alacsonyabb viszkozitású olajat rak a kocsijába... Tudom az enyém "régi", de azért -20°C-nál csak van különbség 5W és 10W közt... A 15W-s mindenen spórolók, olajfogyasztás varázsmegszűntetők meg szégyeljék el magukat.
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 jan. 20, 11:40 am
Szerző: Bubi
http://www.cepsa.hu/files/olajhet3_n.jpg
Ha megmézed ezt a táblázatot világos, hogy a magyarországi átlag teleken nincs olyan viszkozitas amelyik ne működne megfelelően. Persze mindenki abban HISZ amiben akar (nem neked írom, mert te azért zsebreteszed a közösség nagy részet, szaktudásban).
Állítom, hogy a minőség, megfelelő csereperiódus, olajszint mellett csak és kizárólag az olaj viszkozitása miatt nem kophat jobban a motor a gyári ajánlást használva és megtartva. Tehát pl. nem kell 0W az 5W-s be, nincs téli meg nyári olaj.
Sajnos használt autóink vannak. Abba kell belegondolni, hogy mióta van nálunk a kocsi? Vissza kell gondolni, hogy a motor mai állapotára mi mennyiben voltunk hatással és mennyiben okolható az előélete. A 200.000 km környéken vásarolt, szerencsés esetben valós kms motoroknál valóban annyit számít, hogy 2 olajcsereperiódus óta mi rendesen bánunk vele? Az egyeseknél 1,5-2 év is lehet. Az rengeteg idő.
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 jan. 20, 12:03 pm
Szerző: dieselsuxx
Ma reggel, -8 fokban:
https://www.youtube.com/watch?v=7lRLHSfyC4g
Ez egy 286 ezer km-t futott motor.
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 jan. 20, 12:09 pm
Szerző: Pacsker
Bubi írta:http://www.cepsa.hu/files/olajhet3_n.jpg
Ha megmézed ezt a táblázatot világos, hogy a magyarországi átlag teleken nincs olyan viszkozitas amelyik ne működne megfelelően. Persze mindenki abban HISZ amiben akar (nem neked írom, mert te azért zsebreteszed a közösség nagy részet, szaktudásban).
Állítom, hogy a minőség, megfelelő csereperiódus, olajszint mellett csak és kizárólag az olaj viszkozitása miatt nem kophat jobban a motor a gyári ajánlást használva és megtartva. Tehát pl. nem kell 0W az 5W-s be, nincs téli meg nyári olaj.
Sajnos használt autóink vannak. Abba kell belegondolni, hogy mióta van nálunk a kocsi? Vissza kell gondolni, hogy a motor mai állapotára mi mennyiben voltunk hatással és mennyiben okolható az előélete. A 200.000 km környéken vásarolt, szerencsés esetben valós kms motoroknál valóban annyit számít, hogy 2 olajcsereperiódus óta mi rendesen bánunk vele? Az egyeseknél 1,5-2 év is lehet. Az rengeteg idő.
Ismerem ezeket a táblázatokat, rengeteg van belőlük
Viszont értem is a fizikát...

Töltsünk ki a három olajból 1-1 kupakba/pohárba és egy ilyen -15, -25°C-os reggelen próbáljuk meg meglöttyenteni, kiönteni...
Bubi szerintem már láttál ilyet. Ne érdekel mi van a ezekbe a táblázatokba írva, ha látom, hogy milyen különbség van köztük, mennyivel később áll majd fel az olajnyomás, mennyire később tud VÉKONY, összefüggő filmréteg képződni a csapágyak felületén, mennyivel máshogy fog terülni a hengerfalak oldalán...
Még ha 10x drágább lenne az 5W, mint a 10...
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 jan. 20, 12:27 pm
Szerző: Bubi
Félreértés ne essék, azt te sem mondtad soha, hogy térjünk el a gyári ajánlástól. Nem látom a vita alapját.
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 jan. 20, 02:22 pm
Szerző: toytomi
Akartam már csinálni videót hidegindításról, csak nem volt még "annyira" hideg.

Amúgy semmi extra az 1C-nek. Végig várod, hogy az izzító relé kattanjon, után kulcs elfordít és jár a motor

Hangosabb olyankor, de ezt leszámítva semmi. Közel 500e km-ről beszélünk...

Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 jan. 22, 03:09 pm
Szerző: cslaci105
Pacsker írta:Kíváncsi lennék ezekben a -15, -25°C-okban hogy indulnak a kerregők.
Ugyanúgy, mint nyáron a +30°C-ban.

A kaszni hidegsége miatt ilyenkor jobban érezni a motor járásából adódó rezonálást, rezgést. (Bár nálam már szinte azt sem, miután be lett állítva az adagoló.)
Pacsker írta:Hogy csináljátok? Többször izzítatok? Van 2-3 hengerezés? Több fordulat kell? Esetleg videó?
Addig izzítok, amíg a műszeregységen a lámpa világít, majd amikor kialszik, akkor indítózok. Az indításhoz elegendő a kulcsot csak egy pillanatra elfordítani, és már jár is a motor. Elég az egyszeri izzítás, de azt addig kell, amíg az izzítólámpa világít. Nincs 2-3 hengerezés. A fordulatot az adagolón lévő hidegstart (kvázi szivató) szabályozza. A hűtőrendszerből van belekötve egy kis kör, így amíg hideg a rajta átfolyó hűtőfolyadék, addig több gázolajat ad, majd amikor bemelegszik, visszaveszi. Gondolom termosztát lehet itt is, mert szimplán a gázkart tolja el, amíg hideg, aztán visszaengedi, amikor bemelegedett.
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 feb. 01, 07:31 pm
Szerző: Bruce E9
cslaci105 írta:Pacsker írta:Kíváncsi lennék ezekben a -15, -25°C-okban hogy indulnak a kerregők.
Ugyanúgy, mint nyáron a +30°C-ban.

A kaszni hidegsége miatt ilyenkor jobban érezni a motor járásából adódó rezonálást, rezgést. (Bár nálam már szinte azt sem, miután be lett állítva az adagoló.)
Pacsker írta:Hogy csináljátok? Többször izzítatok? Van 2-3 hengerezés? Több fordulat kell? Esetleg videó?
Addig izzítok, amíg a műszeregységen a lámpa világít, majd amikor kialszik, akkor indítózok. Az indításhoz elegendő a kulcsot csak egy pillanatra elfordítani, és már jár is a motor. Elég az egyszeri izzítás, de azt addig kell, amíg az izzítólámpa világít. Nincs 2-3 hengerezés. A fordulatot az adagolón lévő hidegstart (kvázi szivató) szabályozza. A hűtőrendszerből van belekötve egy kis kör, így amíg hideg a rajta átfolyó hűtőfolyadék, addig több gázolajat ad, majd amikor bemelegszik, visszaveszi. Gondolom termosztát lehet itt is, mert szimplán a gázkart tolja el, amíg hideg, aztán visszaengedi, amikor bemelegedett.
Hasonló a tapasztalatom Toyota Carine E 2.0 TD (évjárat 1996) mocival. -19C-ban, 1X izzítás és fél fordulatra 4 hengeres járás. Üzemanyagy: normál a legolcsóbb "madaras" gázolaj, 1 éve: 2 db izzítógyertya és egy gázolajszűrő volt cserélve.
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 feb. 02, 01:16 am
Szerző: Taki
13 év alatt eddig egyszer jártam úgy, hogy nem indult a hidegben.
2db izzító gyertya volt egyszerre rossz, és -15c°. Előző nap - 8c° ban még így is indult.

Persze kinek van kedve -8-10c°-ban izzítót cserélni a parkolóban.
Természetesen az utángyártott izzítók nem toyota minőségűek.
Most megint döglött 1db, de még nem volt idén olyan hideg, hogy ne indult volna.
Sűrgősen ki kell cserélnem, nehogy mégegy beadja a kulcsot és ne induljon.
Egybe kéne mind a négyet cserélnem, de sajnálom a két darab eredeti gyárit kivenni belőle. 29. évükben vannak!
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 feb. 02, 11:44 am
Szerző: dieselsuxx
Taki írta:13 év alatt eddig egyszer jártam úgy, hogy nem indult a hidegben.
2db izzító gyertya volt egyszerre rossz, és -15c°. Előző nap - 8c° ban még így is indult.

Persze kinek van kedve -8-10c°-ban izzítót cserélni a parkolóban.
Természetesen az utángyártott izzítók nem toyota minőségűek.
Most megint döglött 1db, de még nem volt idén olyan hideg, hogy ne indult volna.
Sűrgősen ki kell cserélnem, nehogy mégegy beadja a kulcsot és ne induljon.
Egybe kéne mind a négyet cserélnem, de sajnálom a két darab eredeti gyárit kivenni belőle. 29. évükben vannak!
Jól látod, hogy jobb gyorsan kicserélni. Tudtommal izzítás hiányában gyorsabban rakódik le a korom az izzítógyertyán. Ezért tépik sokan ki a menetet, miközben izzítógyertyát cserélnek. Bár ilyen téren lehet jelent valamit, hogy Toyotából van. Nekem még nem volt gondom vele.

Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 máj. 12, 05:30 pm
Szerző: toytomi
1CD-FTV motorral kinek, mi a tapasztalata? Sok gond van velük, gyakori-e turbó meghibásodás, olajfogyasztás, porlasztók, stb?
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 máj. 12, 06:26 pm
Szerző: dieselsuxx
toytomi írta:1CD-FTV motorral kinek, mi a tapasztalata? Sok gond van velük, gyakori-e turbó meghibásodás, olajfogyasztás, porlasztók, stb?
Ilyet hajtok 3 éve. Azóta megtett 120k km alatt egy diesel specifikus meghibásodás volt: az SCV szelep. (30k HUF)
Így járunk 300k km-nél gyári turbóval, gyári prolasztókkal, gyári kettőstömegű lendkerékkel. A lendkeréken érezni, hogy nem új, de nem akar tönkremenni. A befecskendezőket sztetoszkóppal meghallgattam. A második számúnak a hangja más mint a többié és látok a magasnyomású cső tövében némi olajat. Nem foglalkozok vele, mert a bevizsgálás nem sokkal olcsóbb mint a csere felújítottra. Amíg nem pisil / kormol túlságosan, addig nem nyúlok hozzá.
Vezérléscsere 8,5 óra munka volt nekem legutóbb. Olajat nem eszik. Tízezrenként dobom le és annyi jön ki belőle, amennyit beletöltöttem.
Mivel minden drága diesel komponens eredeti, ezért fosok, hogy egyszerre fognak tönkremenni és jobban örülnék, ha benzines lenne. Egyelőre viszont nem hajlandó megadni magát és 6L körüli fogyasztással nehéz láb mellett teszi a dolgát.
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 jún. 29, 12:26 pm
Szerző: dieselsuxx
Nem volt alaptalan a fosás:
Időközben elkezdett alacsony fordulaton remegni a motor. Kettőstömegű. Szét nem esett volna, de nem akartam hibás autóval járni, ezért cseréltem. Luk a gyári beszállító, ezért olyat vettem. 200k HUF kedvességgel. Ami megdöbbentő, hogy első szériás lendkerék volt benne, ami állítólag egy kalap trutyi és a típushiba között van félúton, nekem mégis 300+ ezret bírt. Cseréje szopás, de másfél nap alatt megoldható.
Pont nyaralni indultunk, irány a Baltikum, amikor kijött a motorból a füst. Ragadó SCV szelep és injektor. Jó töményen adag ólom most a 2T olajat és az injektortisztítót. Amint bemelégszik már annyira nem füstöl. 4db felújított injektort megvettem 45k per db áron. Majd otthon kicserélem. Tanulság: Dízelt az vegyen, aki egy hónapon belül ki tud fizetni 500k pénzt, vagy adja el alacsonyabb futástelljesítmény mellett. Tudtam, hogy ezek a dolgok elő fognak jönni, ezért nem izgat a dolog. A következő autóm mégis ismét benzines lesz.
Re: Dízel topic
Elküldve: 2017 jún. 29, 12:38 pm
Szerző: Pacsker
Nagyon szépen köszönöm mások nevében is az őszinte tapasztalatot!
EL se hiszed mennyit segíthetsz rajta másokon!
Korrekt, egyenes, nem ködösítő!
Nagyon hálás vagyok, mert így van még egy hiteles esetem, amit tudok másoknak továbbítani!