Oldal: 10 / 11
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 máj. 06, 01:22 pm
Szerző: nemeserip
Sziasztok!
Nekem egy 2000-es G6-os om van, múlt héten vittem futómű beállításra és jelezték a srácok, hogy az első lengőkar hátsó szilentjeit cserélni kellene mielőtt beállítják a futóművet. Nem régóta enyém az autó, eddig nem kellett még szervizbe menni vele. Szóval tudtok e ajánlani egy autószerelőt aki a fenti feladatot el tudja végezni, meg szereti a corollát, tehát tud tanácsot adni mikre figyeljek stb. Csak budapesti jöhet szóba
Sziletes topikot nagyjából átlapoztam, látom hogy nem egyszerű beszerezni az alkatrészt, de amíg nem tudom hogy pontosan mit keressek addig inkább nem foglalkozom vele. Már kaptam egy ajánlatot, hogy az egész lengőkart cseréljem le...
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 júl. 21, 07:09 pm
Szerző: to4m5i
E7-hez hol tudok vásárolni/gyártatni lengőkar szilentet?
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 júl. 23, 07:29 am
Szerző: Jorn
nemeserip írta:Sziasztok!
Nekem egy 2000-es G6-os om van, múlt héten vittem futómű beállításra és jelezték a srácok, hogy az első lengőkar hátsó szilentjeit cserélni kellene mielőtt beállítják a futóművet. Nem régóta enyém az autó, eddig nem kellett még szervizbe menni vele. Szóval tudtok e ajánlani egy autószerelőt aki a fenti feladatot el tudja végezni, meg szereti a corollát, tehát tud tanácsot adni mikre figyeljek stb. Csak budapesti jöhet szóba
Sziletes topikot nagyjából átlapoztam, látom hogy nem egyszerű beszerezni az alkatrészt, de amíg nem tudom hogy pontosan mit keressek addig inkább nem foglalkozom vele. Már kaptam egy ajánlatot, hogy az egész lengőkart cseréljem le...
Első lengőkarok hátsó (alsó) szilentjét én simán kaptam, Firstline Wishbone FSK6303 a típusa, keress rá, hátha neked is ez kell... Unixtól jött, talán.
Be kell préselni a helyére, szerintem egy normálisan felszerelt autószerelő képes rá...
Mondjuk jól szét kell bontani hozzá az alját.
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 júl. 23, 07:37 am
Szerző: Pacsker
to4m5i írta:E7-hez hol tudok vásárolni/gyártatni lengőkar szilentet?
Remélem megoldódott.

Az egész klub mozgósítja magát érted...
Holnap kora du. megyek értük Újpestre.
Várlak.
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 júl. 23, 01:26 pm
Szerző: to4m5i
Megoldodott!

...akarod mondoni hozod oket

Vagy lemaradtam valamirol?

Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 aug. 27, 06:43 pm
Szerző: Pacsker
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 nov. 05, 11:47 am
Szerző: Amb
Sziasztok,
nem régen vásárolt 1999-es e11 kombimban találtam a "szokásos" módon szétszakadva az első lengőkarok hátsó szilentjeit. A gond az, hogy találtam 52.5, 52.7 és 53mm-es külső mérettel is... tudtok segíteni abban, hogy
- milyet-mekkorát kellene vennem?
- Látszólag ez a csere a klubban elég elterjedt hobbi. Milyen gyakran szokás? Lehetséges, hogy még a gyári van az autóban? 15 év, 170.000+ km
- Sufniban, satuval megoldható a cseréje, vagy kell hozzá valami speciális szerszám?
- Ha már kézben van a lengőkar, érdemes egyből cserélni az első szilenteket is?
köszönöm előre is,
üdv
Ambrus
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 dec. 08, 01:15 pm
Szerző: kisuzi
Sziasztok,lenne egy nagy gondom.Az első lengőkarba szerettem volna szilentet cserélni,de annyira belerohadt a csavar,hogy nem tudtam kitekerni.Ráadásul még a bölcsőben az anya is elengedett,és körbeforog.Mit lehet ilyenkor csinálni?Tud valaki segíteni?
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 dec. 08, 01:18 pm
Szerző: kisuzi
Az elöbbihez cstolva,a toyota 91-es 1,3-as lépcsöshátú.
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 dec. 08, 01:29 pm
Szerző: Pacsker
Szervusz!
Először is részvétem
Azt kell csinálni, amire gondolsz. Csavart elcsapni két helyen. Lengőkar kijön, utána ki tudod nyomni a szilentet. (Ebbe a topicba képeket is raktam, hogy az első lengőkar szilentje még ha kívülről porhanyósnak is tűnik, belül szinte új még és felesleges cserélni). Most már muszáj lesz a csavar miatt, de ez kézbe már könnyebb lesz.
A bölcsőt pedig fel kell nyitni, az anyát és a benne maradt csavar darabot ki kell bányászni, majd egy új anyát pontosan behegeszteni. Ha jól emlékszem, elkerülhetetlen, mert az anya zárt helyen van.
Ha nem sikerül a művelet, szólj, mert van bölcsőm/lengőkarom.
Az új csavarból pedig ha lehet gyárit használj (rengeteg zsírral

)
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 dec. 08, 01:33 pm
Szerző: toytomi
Ha megforog az anya a bölcsőben, akkor azt fel kell nyitni(flex), majd az anyát visszahegeszteni.
Aztán, ha kijött a csavar, akkor visszakell hegeszteni a bölcsőt.
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 dec. 08, 01:37 pm
Szerző: toytomi
Közben látom Pacsker megelőzött. Szóval úgy kell csinálni.

Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 dec. 08, 06:18 pm
Szerző: kisuzi
Köszönöm a segítséget.Pacsker,a bizti kedvéért a bölcsőt mennyiért adnád?Vagy esetleg nem tudsz egy jó szakit aki olcsón megcsinálná" Diósdon lakom pesthez közel"?
Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 dec. 09, 09:54 am
Szerző: bepi81
Pacsker írta:Ebbe a topicba képeket is raktam, hogy az első lengőkar szilentje még ha kívülről porhanyósnak is tűnik, belül szinte új még és felesleges cserélni.
Bocs, hogy beleszólok, de az lehet, hogy belül szinte új, csak ez a műszaki vizsgán nem mentség, ezért konkrétan megránthatják az autót. Ha látszik, hogy repedezett, célszerű kicserélni újra, nem különösebben drága utángyártottban, gyáriban, viszont tartós is.

Persze, ha a "porhanyós" nálad nem a repedezettet jelenti, akkor nem szóltam.

Re: Szilentezõs topic
Elküldve: 2014 dec. 09, 10:24 am
Szerző: Pacsker
Hogy a műszakin mit néznek, valóban fontos
lehet, így jogos a felvetés, de remélem, hogy ott is esetleg a józan ész diktál, mint egy futóműállításnál.
Megfogják, átrángatják padon és rögtön látszik, ha valami lóg.
A külső perem, nem sok valós funkciót szolgál. Esztétika...
Kívülről ez is öregnek tűnt.
Kipréselve a lényegi része keményebb (és egyben teljesen gumis) volt, mint az utángyártott jelen esetben Yamato. Látszik, hogy más a formája, de a közepe az utángyártottnak vastagabb, tehát ahogy bepréseltem oldal irányba megdagadt. Ennek ellenére jobban lógott az új, mint a gyári 26 éves...
Nyilván van más utángyártott márkából, ami méretpontosabb vagy más formájú, de nem foglalkoztam vele többet, hisz láttam, hogy az eredetinek a funkcionális része szinte új állapotban van. Eddig műszakin és futóműállításnál sem nagyon pampogtak érte.
Gyári újban pedig csak lengőkarral együtt rendelhető, ami igencsak fáj...