Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: E11 Gyújtás
Szia.
Látatlanban csak találgatni tudunk.
Érdekes hogy csak ebben a két sebességfokozatban hallod. Picit jobban be kéne határolni azt a motor felőli csörgést.
Rossz minőségű üzemanyag is okozhatja. Milyen üzemanyagot használsz? Majd ha már majdnem kiürült a tankod, tankolj bele 100ast (én maxxmotiont szoktam) használd pár km-en át aztán hallgatózz hogy még mindig hallod-e.
Ha igen akkor próbáld álló helyzetben, nyitott géptetővel, a pillangószeleppel adagold a gázt, ha még mindig hallod akkor a hajtást kizárhatjuk.
Milyen olajat használsz?
A vvti motorok sajnos kényesek az olajra. Csak is jó minőségű(biztos forrásból beszerzett), a gyár által ajánlott viszkozitású olajat használj. A te esetedben ez 5w30-5w40.
Igazából meg kéne nézetni egy hozzáértő szakemberrel.
Látatlanban csak találgatni tudunk.
Érdekes hogy csak ebben a két sebességfokozatban hallod. Picit jobban be kéne határolni azt a motor felőli csörgést.
Rossz minőségű üzemanyag is okozhatja. Milyen üzemanyagot használsz? Majd ha már majdnem kiürült a tankod, tankolj bele 100ast (én maxxmotiont szoktam) használd pár km-en át aztán hallgatózz hogy még mindig hallod-e.
Ha igen akkor próbáld álló helyzetben, nyitott géptetővel, a pillangószeleppel adagold a gázt, ha még mindig hallod akkor a hajtást kizárhatjuk.
Milyen olajat használsz?
A vvti motorok sajnos kényesek az olajra. Csak is jó minőségű(biztos forrásból beszerzett), a gyár által ajánlott viszkozitású olajat használj. A te esetedben ez 5w30-5w40.
Igazából meg kéne nézetni egy hozzáértő szakemberrel.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: E11 Gyújtás
Jorn, 1 perccel gyorsabb voltál 
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Re: E11 Gyújtás
Köszönöm szépen!
Igen, én is azt hallottam, hogy ez a csörgés a 4ZZ-FE típushibája. Csak közepes, háromnegyedes gázállás mellett jelentkezik, kizárólag terhelt motornál. Álló helyzetben soha nem hallottam, és padlógáznál sem nagyon jön elő. Akkor hallani legjobban, ha nagyon alacsony fordulatnál kapja a terhelést, aztán azonnal abbamarad, és forog ameddig nyomom neki. Régen volt egy 120-as Skodám, az pont ilyen hangot adott, ha néhány fokkal előrébb fordítottam az elosztót. Azért azt hozzáteszem, ha az összes ablak fel van húzva, és a rádió halkan szól, akkor igazából alig, vagy egyáltalán nem hallani...
Sima 95-öst szoktam tankolni, mindig az volt benne. Most tankoltam bele a Shell-nél a V-Power 95-öt, de semmi változás. Olajat 10.000 km-enként cserélek, az utóbbi néhány alkalommal AZ Meisterteile 10W-40-et kapott. 10.000 km alatt felső nívóról majdnem az alsóig lemegy, ráönteni soha nem kellett. Az autóban 190.000 km van. Amióta megvettem, megvan a csörgés, de mindig csak nyár elején válik hangsúlyossá a dolog, amikor lehúzott ablakkal nagyon jól hallani
Lehet, hogy ki kellene próbálnom a 98-ast...
Ha valakinek lenne további ötlete, szívesen meghallgatnám!
Igen, én is azt hallottam, hogy ez a csörgés a 4ZZ-FE típushibája. Csak közepes, háromnegyedes gázállás mellett jelentkezik, kizárólag terhelt motornál. Álló helyzetben soha nem hallottam, és padlógáznál sem nagyon jön elő. Akkor hallani legjobban, ha nagyon alacsony fordulatnál kapja a terhelést, aztán azonnal abbamarad, és forog ameddig nyomom neki. Régen volt egy 120-as Skodám, az pont ilyen hangot adott, ha néhány fokkal előrébb fordítottam az elosztót. Azért azt hozzáteszem, ha az összes ablak fel van húzva, és a rádió halkan szól, akkor igazából alig, vagy egyáltalán nem hallani...
Sima 95-öst szoktam tankolni, mindig az volt benne. Most tankoltam bele a Shell-nél a V-Power 95-öt, de semmi változás. Olajat 10.000 km-enként cserélek, az utóbbi néhány alkalommal AZ Meisterteile 10W-40-et kapott. 10.000 km alatt felső nívóról majdnem az alsóig lemegy, ráönteni soha nem kellett. Az autóban 190.000 km van. Amióta megvettem, megvan a csörgés, de mindig csak nyár elején válik hangsúlyossá a dolog, amikor lehúzott ablakkal nagyon jól hallani
Lehet, hogy ki kellene próbálnom a 98-ast...
Ha valakinek lenne további ötlete, szívesen meghallgatnám!
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: E11 Gyújtás
Nem 10w40 kell bele.
5w30at tegyel bele, es probald ki 100as bengával.
5w30at tegyel bele, es probald ki 100as bengával.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
Én százast tankolok 99%-ban de már vagy 50.000 km óta. Egy ideje nem hallottam a csörgést. Szóval egy-két tankolás nem oldja meg a dolgot. Az enyém még a régebbi motor de már az is ugyanezt csinálta.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
Sziasztok!
Köszönöm szépen a hozzászólásokat!
Volt egy kis időm, és az elejétől végigolvastam a teljes témát. A probléma teljesen világos, de azért lenne még néhány kérdésem:
K-Roy egy korábbi bejegyzéséhez hasonlóan én is csak nyáron, 20-25 Celsius fok felett hallom erősnek a csörgést. Télen nem, sőt egyáltalán nem hallottam. Ez azért furcsa, mert télen ugyanazon a kúton tankoltam, mint most. A benzin sokmindenre magyarázat lehet, de így nem kerek a történet.
Ami még furcsa, hideg motornál sem tapasztaltam a jelenséget ezidáig, csak üzemmeleg állapotban, a korábbi hozzászólásoknak megfelelően csak terhelés alatt. A hideg és a meleg motor kompressziójában ugyan lehet különbség, de szerintem ez a megközelítés is gyanus egy kicsit.
Az ECU programozási hibáját viszont el tudom fogadni, az összes jeladó jelét figyelembe véve rossz előgyújtási szöget állapít meg a rendszer, ezért jön a hang. A szenzorok feltehetően nem hibásak, hiszen akkor minden fordulatszámon, vagy legalábbis nem csak ezen a módon okozna a rendszer különféle hangokat. Azért az egy kicsit furcsa, hogy egy ekkora autógyár ilyen hibát megengedett magának, az meg méginkább, úgy utólag nem korrigálta.
Olvastam a témában azt is, hogy a gyújtás állításával orvosolható a probléma. Én úgy tudom, a 4ZZ-FE esetén nem lehet gyújtást manuálisan állítani. Ha valaki tud, kérnék megerősítést, vagy cáfolatot
A gyertyacsere sem jött be, próbáltam Denso-t és NGK-t is, hosszabb távon eredmény nélkül.
És a fő kérdés: Miért baj, ha csörög? Az autóm 14 éves, igaz csak másfél éve van nálam, de feltehetően új kora óta csörög - a régi tulajt személyesen ismertem, ő ezzel 100% nem foglalkozott - a benzin sem változott, meg az ECU-t sem írta felül senki. Ha pedig így is működik, nagy baj nem lehet, nem? Van esetleg valakinek tapasztalata, információja arról, hosszabb távon ez mit eredményez?
Az autó piaci értéke olyan csekély, hogy az ECU kicserélése nem lehet alternatíva, a legdrágább benzin folyamatos tankolása pedig olyan, mintha a bocinak adnánk a csokoládét (pláne úgy, hogy a javasolt benzinkutak egyike sincs a lakóhelyem környékén). Szóval a konklúzió lehet az, hogy "ha csörög egy picit, hadd csörögjön?"
Mi a véleményetek?
Köszönöm szépen a hozzászólásokat!
Volt egy kis időm, és az elejétől végigolvastam a teljes témát. A probléma teljesen világos, de azért lenne még néhány kérdésem:
K-Roy egy korábbi bejegyzéséhez hasonlóan én is csak nyáron, 20-25 Celsius fok felett hallom erősnek a csörgést. Télen nem, sőt egyáltalán nem hallottam. Ez azért furcsa, mert télen ugyanazon a kúton tankoltam, mint most. A benzin sokmindenre magyarázat lehet, de így nem kerek a történet.
Ami még furcsa, hideg motornál sem tapasztaltam a jelenséget ezidáig, csak üzemmeleg állapotban, a korábbi hozzászólásoknak megfelelően csak terhelés alatt. A hideg és a meleg motor kompressziójában ugyan lehet különbség, de szerintem ez a megközelítés is gyanus egy kicsit.
Az ECU programozási hibáját viszont el tudom fogadni, az összes jeladó jelét figyelembe véve rossz előgyújtási szöget állapít meg a rendszer, ezért jön a hang. A szenzorok feltehetően nem hibásak, hiszen akkor minden fordulatszámon, vagy legalábbis nem csak ezen a módon okozna a rendszer különféle hangokat. Azért az egy kicsit furcsa, hogy egy ekkora autógyár ilyen hibát megengedett magának, az meg méginkább, úgy utólag nem korrigálta.
Olvastam a témában azt is, hogy a gyújtás állításával orvosolható a probléma. Én úgy tudom, a 4ZZ-FE esetén nem lehet gyújtást manuálisan állítani. Ha valaki tud, kérnék megerősítést, vagy cáfolatot
A gyertyacsere sem jött be, próbáltam Denso-t és NGK-t is, hosszabb távon eredmény nélkül.
És a fő kérdés: Miért baj, ha csörög? Az autóm 14 éves, igaz csak másfél éve van nálam, de feltehetően új kora óta csörög - a régi tulajt személyesen ismertem, ő ezzel 100% nem foglalkozott - a benzin sem változott, meg az ECU-t sem írta felül senki. Ha pedig így is működik, nagy baj nem lehet, nem? Van esetleg valakinek tapasztalata, információja arról, hosszabb távon ez mit eredményez?
Az autó piaci értéke olyan csekély, hogy az ECU kicserélése nem lehet alternatíva, a legdrágább benzin folyamatos tankolása pedig olyan, mintha a bocinak adnánk a csokoládét (pláne úgy, hogy a javasolt benzinkutak egyike sincs a lakóhelyem környékén). Szóval a konklúzió lehet az, hogy "ha csörög egy picit, hadd csörögjön?"
Mi a véleményetek?
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
A konklúziót jól sikerült levonnod.
Nem olyan óriási hiba ez. Ettől még senkinek a motorja nem ment tönkre. Minden valószínűség szerint, a Tied sem fog, vagy ha igen, akkor nem ettől.
Az Én 4EFE-m már túl van 550e km-en és elég rég óta csörög, de ettől semmi baja nem volt. Bár az elmúlt években szinte csak 95/100Maxxmotion-t tankoltam bele, így nem csörgött, vagy csak minimálisan.
Az Én 4EFE-m már túl van 550e km-en és elég rég óta csörög, de ettől semmi baja nem volt. Bár az elmúlt években szinte csak 95/100Maxxmotion-t tankoltam bele, így nem csörgött, vagy csak minimálisan.
EE101 Sedan, 7A-FE
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
Nekem is hasonló problémáim voltak/vannak, ha egyáltalán problémának lehet nevezni, szerintem nem megy tőle semmi tönkre.
Több mint egy éve csak OWM MM95-ös benyát kap, itthon és külföldön is, azóta ez a jelenség szinte eltűnt. Nagyon ritkán és csak emelkedőn jön elő a 2500-3000 fordulat közti csergőkégyó.
Viszont a 4000 körüli fordulatnál, pályán azért még mindig hallani épp ha kuss van, azaz nem szól a zene. Ha picit nagyobb a gázállás vagy kisebb akkor elkussol. Én úgy érzékeltem, hogy 8-10 l/100km pillanatnyi fogyasztás mellett a legjellemzőbb. Az alacsony fordulat melletti (2500-3000 rpm) olyan 20 fokos levegő hőmérséklet mellett a legintenzívebb, pl. télen abszolúte nem jellemző, és nyáron dög melegben is sokkal kisebb mértékben bukkan fel. Nagyjából ezt tudom erről a témáról elmondani gyakorlati téren.
Elméletben, hogy mi a baj az ECU-val, nagyon sok mindent hallottam, a programozási hibától a hardveres elem hibájáig, de ha egy adott eleme megy tönkre idővel, akkor miért nem javítható, arra már nincs válasz.
Szóval ezt inkább hagynám is, mert valódi, egyértelmű konkrét okot nem ismerek.
Több mint egy éve csak OWM MM95-ös benyát kap, itthon és külföldön is, azóta ez a jelenség szinte eltűnt. Nagyon ritkán és csak emelkedőn jön elő a 2500-3000 fordulat közti csergőkégyó.
Viszont a 4000 körüli fordulatnál, pályán azért még mindig hallani épp ha kuss van, azaz nem szól a zene. Ha picit nagyobb a gázállás vagy kisebb akkor elkussol. Én úgy érzékeltem, hogy 8-10 l/100km pillanatnyi fogyasztás mellett a legjellemzőbb. Az alacsony fordulat melletti (2500-3000 rpm) olyan 20 fokos levegő hőmérséklet mellett a legintenzívebb, pl. télen abszolúte nem jellemző, és nyáron dög melegben is sokkal kisebb mértékben bukkan fel. Nagyjából ezt tudom erről a témáról elmondani gyakorlati téren.
Elméletben, hogy mi a baj az ECU-val, nagyon sok mindent hallottam, a programozási hibától a hardveres elem hibájáig, de ha egy adott eleme megy tönkre idővel, akkor miért nem javítható, arra már nincs válasz.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
Sziasztok, én annál a cégnél dolgozom, amelynek a legtöbb töltöállomása van idehaza. IDE is begyûrûzött a quality give away szemlélet. Az oktánszám ki van centizve rendesen. Egyáltalán nem csodálkozom, hogy az utóbbi évben elkezdtek a motorol csörögni. A céges vadi új OPELek is csörögnek rendesen. Németországban érdekes nem volt ilyen probléma.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
Ez sajnos így van, korábban elég sok kutat kipróbáltam, hol sikerült tűrhetőt tankolni, hol csörgött tőle mint egy dízel. És akkor jönnek a független mérési eredményekkel, hogy "nálunk milyen jó benzin van". Jah, mintha a többség nem a MOL-tól venné ugyanazt a xart.
Opeles panaszokról hallottam én is, a panasz miatt mintát vettek a tankból és a 95-ös tankolt benya 92-es volt, hát gratulálok, biztos menet közben megromlott... (persze kérdés, hogy hol tankolták)
Engem a marketing nem hat meg, de az biztos, hogy az OMW MM95-östől sokat javult a helyzet, kevesebbet semmivel nem fogyaszt, ez bullshit, de az adalék legalább annyira elég, hogy ne csörögjön.
Opeles panaszokról hallottam én is, a panasz miatt mintát vettek a tankból és a 95-ös tankolt benya 92-es volt, hát gratulálok, biztos menet közben megromlott... (persze kérdés, hogy hol tankolták)
Engem a marketing nem hat meg, de az biztos, hogy az OMW MM95-östől sokat javult a helyzet, kevesebbet semmivel nem fogyaszt, ez bullshit, de az adalék legalább annyira elég, hogy ne csörögjön.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
A jobb üzemanyagnál nem kell annyira lenyomni a gázt és hamarabb is lehet felkapcsolni. Ha ugyanúgy vezetsz mint a szar üzemanyaggal és dinamikára váltod a hozamot úgy nem valószínű, hogy javulni fog a helyzet. Ha viszont kihasználod a jobb hatásfokot akkor javulni fog a fogyasztás. Nem mellesleg van egy napi szinten nehezen mérhető pozitívuma annak ha tartósan, véglegesen a legjobb üzemanyagot kapja a motor.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
Jobb üzemanyag... mitől jobb? Ha nem egy vizezett, vagy szennyezett üzemanyagot használ valaki, akkor egy premium üzemanyag sem lesz jobb. Mitől lenne jobb: ha égéskor több hőenergiát adna le, nos a benzinek szinte egyformák ilyen téren, tehát marad a csodálatos, varázslatos oktánszám, azaz mekkora nyomást bír ki az üzemanyag mielőtt begyulladna magától, minél nagyobb az érték, annál jobban növekszik a "hatásfok", ahogy a dízel motor is erre épül.
Ha egy motor 95-ös oktánszámra van tervezve, akkor abba hiába tölt bárki is 95-nél nagyobb oktánszámú benzint, mivel a kompresszió nem növekszik, nincs többlet energia sem. Tehát ha én 94-es vagy 95, esetleg 96-os oktánszámút tankolok, akkor lesz eltérés a fogyasztásban? Nem hinném. (Főleg ha már bőven nincs meg még a gyári kompressziós érték sem.) Mi a marketing duma? Az hogy kenőanyagai kenik, tisztítják a motort, ezáltal visszaáll a gyári teljesítmény (az egyéb kopásból eredő veszteségektől eltekintve), persze visszaáll, már ha van lerakódás, meg egyéb amit le tud oldani, de ha nincs, akkor eleve nincs min javítani.
Mint mondtam, csak azért veszek premium üzemanyagot, hogy kevésbé kopogjon, meg ha egy kicsit segít kiégetni a beszipkázott olajat az égéstérből, már az is jó.
Én nem gázállással vezetek, hanem a haladási értékkel, tehát annyira nyomom amennyire kell egy bizonyos tempóhoz, nos ezzel a vezetési stílussal semmi eltérés nincs a sima 95-ös és a MM95-ös benzin között.
Ha egy motor 95-ös oktánszámra van tervezve, akkor abba hiába tölt bárki is 95-nél nagyobb oktánszámú benzint, mivel a kompresszió nem növekszik, nincs többlet energia sem. Tehát ha én 94-es vagy 95, esetleg 96-os oktánszámút tankolok, akkor lesz eltérés a fogyasztásban? Nem hinném. (Főleg ha már bőven nincs meg még a gyári kompressziós érték sem.) Mi a marketing duma? Az hogy kenőanyagai kenik, tisztítják a motort, ezáltal visszaáll a gyári teljesítmény (az egyéb kopásból eredő veszteségektől eltekintve), persze visszaáll, már ha van lerakódás, meg egyéb amit le tud oldani, de ha nincs, akkor eleve nincs min javítani.
Mint mondtam, csak azért veszek premium üzemanyagot, hogy kevésbé kopogjon, meg ha egy kicsit segít kiégetni a beszipkázott olajat az égéstérből, már az is jó.
Én nem gázállással vezetek, hanem a haladási értékkel, tehát annyira nyomom amennyire kell egy bizonyos tempóhoz, nos ezzel a vezetési stílussal semmi eltérés nincs a sima 95-ös és a MM95-ös benzin között.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
Azért ez nem teljesen igaz
Főleg kopogásszenzorral ellátott autóknál azonos vezetési körülmények mellett, azért tényleg el lehet érni egy kis fogyasztás csökkenést magasabb oktánszámú üzemanyagnál. Pl Super 95 vs Maxxmotion 100. Egy kis többletdinamika is érezhető nagyon szenzitív popsijú tulajoknál. (nálam nem nagyon)
Jobb láng"front" terjedési sebesség, gyorsabb és jobb hatásfokú égés.
Minél kisebb térfogaton lobban be az elegy (minél kisebb égéstérben) annál nagyobbat tud tolni lefele a dugattyún. Ha már erősen halad lefele a dugattyú és akkor lesz vége az égésnek (nyilván túlzok), kisebb lehet a lefele irányuló erő.
Ha a motor még egy kicsit nagyobb előgyújtást is tud "korrigálni", akkor meg alul észrevehetően nyomatékosabb lehet a motor és akkor jön az ökölszabály, hogy kevésbé nyomod a gázt, hogy ugyanazzal a dinamikával érd el az adott sebességet.
Főleg kopogásszenzorral ellátott autóknál azonos vezetési körülmények mellett, azért tényleg el lehet érni egy kis fogyasztás csökkenést magasabb oktánszámú üzemanyagnál. Pl Super 95 vs Maxxmotion 100. Egy kis többletdinamika is érezhető nagyon szenzitív popsijú tulajoknál. (nálam nem nagyon)
Jobb láng"front" terjedési sebesség, gyorsabb és jobb hatásfokú égés.
Minél kisebb térfogaton lobban be az elegy (minél kisebb égéstérben) annál nagyobbat tud tolni lefele a dugattyún. Ha már erősen halad lefele a dugattyú és akkor lesz vége az égésnek (nyilván túlzok), kisebb lehet a lefele irányuló erő.
Ha a motor még egy kicsit nagyobb előgyújtást is tud "korrigálni", akkor meg alul észrevehetően nyomatékosabb lehet a motor és akkor jön az ökölszabály, hogy kevésbé nyomod a gázt, hogy ugyanazzal a dinamikával érd el az adott sebességet.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
A kopogásos égés az én esetemben a hibás, azaz túl korai előgyújtási érték. Én nem tudok arról, hogy egy 100-as oktánszámú benzin jobban bírná a nyílt lángot.
Viccet félretéve, a kompressziót tűri jobban és nem az előgyújtást, hiába a nagyobb nyomástűrés, ha a gyertya gyújt.
Mitől égne jobban egy premium üzemanyag? Mi az az adalék amitől jobban ég a benzin, van ilyen? Mástól nemigen lesz jobb a terjedési sebesség. Pont a túl nagy előgyújtás az amitől a végén nagyobb lesz a nyomás, persze a túl korai csökkenti a hatásfokot, tovább növelve végül akár meg is állna a motor.
A 100-as oktánszám lényege pont az lenne, hogy jobban összenyomható, (kisebb térfogat), nagyobb lefele tolás. De ha nincs kisebb térfogat és nincs nagyobb nyomás, akkor mitől tudna jobban teljesíteni, mitől égne jobban? Ha ezeket valaki el tudja magyarázni, akkor talán megértem és elfogadom, de jelenleg ne látom ezeknek a valódiságát. Nitro V-Power... Placebo hatás.
Mitől égne jobban egy premium üzemanyag? Mi az az adalék amitől jobban ég a benzin, van ilyen? Mástól nemigen lesz jobb a terjedési sebesség. Pont a túl nagy előgyújtás az amitől a végén nagyobb lesz a nyomás, persze a túl korai csökkenti a hatásfokot, tovább növelve végül akár meg is állna a motor.
A 100-as oktánszám lényege pont az lenne, hogy jobban összenyomható, (kisebb térfogat), nagyobb lefele tolás. De ha nincs kisebb térfogat és nincs nagyobb nyomás, akkor mitől tudna jobban teljesíteni, mitől égne jobban? Ha ezeket valaki el tudja magyarázni, akkor talán megértem és elfogadom, de jelenleg ne látom ezeknek a valódiságát. Nitro V-Power... Placebo hatás.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor
Matyi kozelebb jar a valosaghoz.
Zolee-t kijavitanam annyival hogy az MM95 nem premium uzemanyag. Premium a 100, es attol folfele. (Pl osztrakoknal 102, 104 )
mindenfele kotekedes nelkul, ne irjunk olyanokat amiben nem vagyunk biztosak, a felrevezetes elkerulese erdekeben.

Zolee-t kijavitanam annyival hogy az MM95 nem premium uzemanyag. Premium a 100, es attol folfele. (Pl osztrakoknal 102, 104 )
mindenfele kotekedes nelkul, ne irjunk olyanokat amiben nem vagyunk biztosak, a felrevezetes elkerulese erdekeben.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
