E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

GT-ben láttam valóban
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sziasztok !

Észrevettem némi olajat az olajszûrõ mellett menõ gumicsövön, illetve mintha le is cseppent volna onnan egy csepp olaj a legalsó védõlemezre...
Mi a véleményetek, mennyire nagy gond ez, szaladjak szerelõhöz ? :)

Kép
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Mindenképp nézd meg hogy nem-e lazult le a szûrõ. Elvileg elég ha kézzel erõsen meghúzod. De szerintem jobban jársz, ha egy régi vezérmûszíjjal, vagy ékszíjjal átfogod, és azzal húzod meg. Mint a konyhában a befõttes üveg tetejével... :wink: :D
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

PiciPeti írta:Mindenképp nézd meg hogy nem-e lazult le a szûrõ. Elvileg elég ha kézzel erõsen meghúzod. De szerintem jobban jársz, ha egy régi vezérmûszíjjal, vagy ékszíjjal átfogod, és azzal húzod meg. Mint a konyhában a befõttes üveg tetejével... :wink: :D
Köszi a tippet. Megnéztem, hát én kézzel meg nem tudom mozdítani a szûrõt... Lehetséges, hogy még az augusztusi olajcserénél kenték össze a csövet, csak eddig nem vettem észre... Bár nekem elég friss olajnak tûnik...
Hát, úgyis aktuális lenne egy motormosás, hamarosan megkapja, és legalább meglátom, tényleg folyik-e bármi bárhol... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Milyen gyújtógyertyát ajánlanátok 4AFE-be ?
Normál használatra, vidék, országút, és egy kis szerpentin... :)
Eddig NGK-t használtam, nem volt vele gond, de ha van jobb, tartósabb stb. akkor szívesen kipróbálnám.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Japán NGK, vagy eredeti Denso. Utóbbival szerelték gyárilag is, de szerintem mindkettõ tökéletes és a 4db megvan 4000Ft alatt is, ha ügyes vagy.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Illetve azt valaki megfejthetné, hogy miért van az, hogy NGK-ból az eredeti kézikönyv és a Haynes is BKR6EYA gyertyát ajánlja, míg a Unix és társai, sõt maga az NGK honlap is a BKR5EYA-t ajánlja ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Az 5 és a 6 közt azt hiszem talán az átütõ távolság különbözik. 1,1 és 0,8 talán.
Nagyon sok féle 4AFE volt a befecskendezéseket is beleértve. A legjobb, ha toyodiyen kinézed, mit ír Denso cikkszámra és annak a paraméterei szerint kikeresed az NGK megfelelõjét. De mondom a Denso se drága! Ha bemész egy Toyota kereskedésbe, szerintem még ott is max 5-6 ezer Ft-ból megvan a szett.

DE!
Te nézd ki a cikkszámot ha lehet :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

NGK-ban a szám, mindig a hõértéket jelöli.
A megfejtéshez: Táblázat

Továbbá E11 Lb-hez keresek vonóhorgot+csatlakozót. :roll:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Köszi!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

http://www.ngk.com/sparkplug411_manufac ... cturerID=1

A hõértékben különböznek egymástól, alacsonyabb szám, magasabb hõérték.
Ezek a különbségek azért vannak, mert, függ a gyertya hõértéke az adott ország átlaghõmérsékletétõl és esetlegesen még az ECU-ban is van némi eltérés.
Amúgy az 5ös és 6os hõérték annyira kicsi eltérés hogy szinte teljesen mindegy hogy melyiket rakod bele.
Régebben amikor egy rally csapatnál voltam szerelõ, elég ritka esemény volt hogy hidegen sikerült beindítani az EVO4-et gyertyacsere nélkül.
Miután felmelegedett, akkor mehettek bele a magas hõértékû gyertyák :)

Átlag autóknál ez a veszély nem áll fenn.
Tehát vedd amelyik tetszik :wink:
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Látom késõbb értem ide a táblázattal :)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszönöm mindenkinek a válaszokat :)

Mivel a Denso-t még nem próbáltam, illetve annál egyértelmû az elõírt típus is (K20R-U) ezért ilyeneket fogok venni.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

PiciPeti írta:NGK-ban a szám, mindig a hõértéket jelöli.
A megfejtéshez: Táblázat

Továbbá E11 Lb-hez keresek vonóhorgot+csatlakozót. :roll:
Továbbá a kolléga egy legalább 1.6-os motort is keres a vonóhorog szükséges tartozékaként, csak ezt elfelejtette odaírni, ugye? :lol:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

:gyilkos: :csms: :lol:

Csak motort akarok vontatni... Nem költözködni az Alpok csúcsára... :roll: :D
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Válasz küldése