E11 - (1997-2002)
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
'gyamma!bubidisc írta:Inkább Elsõfára mint Keresztbe, és csak az elsõ síkos reggel.montoya írta:Keresztbe jarnek vele dolgozni minden reggel.PiciPeti írta:Mert szerinted nekem nem?![]()
Fõleg a TTE kompresszoros, 205 lovas verzió...
Sede: ha lenne gyerkocom, nekem is gondolkodas nelkul az kellene.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Egy kis csemege: corolla racsing 
Nem túl jó minõség, de nem akárkik veretnek, nem akármiben, nem akárhogyan...
Nem túl jó minõség, de nem akárkik veretnek, nem akármiben, nem akárhogyan...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Jó volt, köszi! 
Szép, ahogy együtt kanyarodnak
Szép, ahogy együtt kanyarodnak
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
E11 eszi az olajat?!?!
Érdemes a hsz-eket is elolvasni. Az opelos a kedvencem...
5W-s olajból... 150e után...
Érdemes a hsz-eket is elolvasni. Az opelos a kedvencem...
5W-s olajból... 150e után...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Sziasztok !
Most regisztráltam, és kezdeném is a bemutatkozással
Közel 3 éve vagyok egy 1998.12 (angol) 5 ajtós 1.6 Linea Terra boldog tulaja. Alapvetõen megbíztható, persze néhány típushibával én is szembesültem már
A Haynes könyv szerint javítgatom az apróságokat, a komolyabbakat szerelõre bízom...
Emellett, mivel asszonynak idõközben bejött a Corolla (pedig eleinte nem rajongott érte...
, így az õ Feliciáját lecseréltük 2 hete egy szintén 1998.08-as japán 1.6-os szedánra 
Szóval most dupla élvezet, mert nyilván én tartom karban a párom Corolláját is
Nagyon érdekes a két autót összehasonlítani, mert évjárat, és kb. a kilométer is ugyanaz. Egyébként mindkettõ hazai forgalomba helyezésû, magánszemélytõl vettük õket, a km. óra valós. (241 és 209ezer km)
Feltennék majd itt pár kérdést, problémát, amellyel eddig még nem tudtam mit kezdeni, illetve olyan érdekes különbségeket (hibákat ?), amelyre azóta figyeltem fel, mióta 'japán' is van a családban
És elõre is köszönöm, hogy majd válaszoltok 
Most regisztráltam, és kezdeném is a bemutatkozással
Közel 3 éve vagyok egy 1998.12 (angol) 5 ajtós 1.6 Linea Terra boldog tulaja. Alapvetõen megbíztható, persze néhány típushibával én is szembesültem már
Emellett, mivel asszonynak idõközben bejött a Corolla (pedig eleinte nem rajongott érte...
Szóval most dupla élvezet, mert nyilván én tartom karban a párom Corolláját is
Nagyon érdekes a két autót összehasonlítani, mert évjárat, és kb. a kilométer is ugyanaz. Egyébként mindkettõ hazai forgalomba helyezésû, magánszemélytõl vettük õket, a km. óra valós. (241 és 209ezer km)
Feltennék majd itt pár kérdést, problémát, amellyel eddig még nem tudtam mit kezdeni, illetve olyan érdekes különbségeket (hibákat ?), amelyre azóta figyeltem fel, mióta 'japán' is van a családban
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Szóval akkor megosztok néhány különbséget, amit észrevettem a Sedan és a Liftback között, melyikben mi tetszik jobban
Sedan:
- jobban húz az autó (pedig 4A-FE mindkettõ)
- az üzemanyagszintet a gyújtás levétele után is mutatja, és kevesebbszer villan be a sárga, csak tényleg amikor kell
- mûanyagok picivel tartósabbak, kevésbé zörög az utastér
- mûszerfal fényerõ egy potival állítható gyorsan
- a pedálok állása valahogy kényelmesebb nekem
Liftback:
- melegebb a fûtés, a hûtõvíz beáll kb. 88 fokra, a belsõ hõmérsékletszabályzó '1 órai állásban' már kellemes meleget ad (szedánban kb. 82 fokra áll be a hûtõvíz, és majdnem teljesen fel kell csavarni a fûtést ugyanahhoz a meleghez, a termosztát amúgy jónak tûnik)
- mûszerfal háttérvilágítás homogénabb, mert nem 4db 5W-os, hanem asszem 8db 2.3W-os adja a fényt (az új és a régi izzók között kevésbé látszik a különbség, mint a szedánon)
- tompított izzócsere picivel könnyebb, befér a kezem a résekbe (még nem cseréltem a szedánon, de állítólag ki kell venni az akksit, ha a bal oldalit akarja cserélni az ember - Liftbacken enélkül is megoldottam)
- az ülések egy hajszállal kényelmesebbek (amúgy ülésfûtéses, de nem használjuk, mert gyenge, de nagyon
- kettõ napi km számláló (mert ez már digitális
Egyébként mindkettõt nagyon szeretjük !
És akkor pár konkrét kérdés... alapvetõen a nemrég vett szedánnal kapcsolatban
1. Az 'alja' (pontosabban a kipufogódob vagy csõ) elég könnyen leér a földre, ha már ketten ülünk benne, pl. fekvõrendõr, vagy huplisabb út esetén már odakoccan. A Liftback-kel viszont sosem volt ilyen probléma. Lehet ez szedán jellegzetesség ?
Az autót a négy sarkánál megmozgatva a lengéscsillapítók jónak tûnnek... Lehet, hogy a rugók ? (209e km...) Hogyan tudnám kideríteni, hogy le van-e ülve a hátulja (pl. magasságmérés ?), a rugó rossz, vagy inkább a csöveket/kipufogót kellene megemelni ?
(mellesleg így is kicsit lefelé világít a tompított, ha emelnék a hátulján, az még rosszabb lenne...
2. fényszóró állítás: megtaláltam a felpattintható 'ablakokat' a fényszóróházon, de mivel kellene belenyúlni állítani ? Csillag- vagy keresztélû csavarhúzó és milyen hosszú ? Feláldoznék egy vékony csavarhúzót a célra, csak tudjam, melyiket és hol törjem el...
3. Ez talán már szõrszálhasogatás, de a szedánnal 1. vagy 2. sebességben motorfékezéskor nagyon halk (!) kerregést hallok lentrõl. Liftbacken semmi ilyesmi. Ez baj, vagy ne foglalkozzak vele ?
4. A vezetõülés melletti csomagtartó nyitó kar nem mûködik, mintha nem lenne benne a bowden... elõfordulhat, hogy kiugrott ? Ha igen, szétszedném, de hogyan... a Haynes könyv meg sem említi a csomagtér nyitót
Sedan:
- jobban húz az autó (pedig 4A-FE mindkettõ)
- az üzemanyagszintet a gyújtás levétele után is mutatja, és kevesebbszer villan be a sárga, csak tényleg amikor kell
- mûanyagok picivel tartósabbak, kevésbé zörög az utastér
- mûszerfal fényerõ egy potival állítható gyorsan
- a pedálok állása valahogy kényelmesebb nekem
Liftback:
- melegebb a fûtés, a hûtõvíz beáll kb. 88 fokra, a belsõ hõmérsékletszabályzó '1 órai állásban' már kellemes meleget ad (szedánban kb. 82 fokra áll be a hûtõvíz, és majdnem teljesen fel kell csavarni a fûtést ugyanahhoz a meleghez, a termosztát amúgy jónak tûnik)
- mûszerfal háttérvilágítás homogénabb, mert nem 4db 5W-os, hanem asszem 8db 2.3W-os adja a fényt (az új és a régi izzók között kevésbé látszik a különbség, mint a szedánon)
- tompított izzócsere picivel könnyebb, befér a kezem a résekbe (még nem cseréltem a szedánon, de állítólag ki kell venni az akksit, ha a bal oldalit akarja cserélni az ember - Liftbacken enélkül is megoldottam)
- az ülések egy hajszállal kényelmesebbek (amúgy ülésfûtéses, de nem használjuk, mert gyenge, de nagyon
- kettõ napi km számláló (mert ez már digitális
Egyébként mindkettõt nagyon szeretjük !
És akkor pár konkrét kérdés... alapvetõen a nemrég vett szedánnal kapcsolatban
1. Az 'alja' (pontosabban a kipufogódob vagy csõ) elég könnyen leér a földre, ha már ketten ülünk benne, pl. fekvõrendõr, vagy huplisabb út esetén már odakoccan. A Liftback-kel viszont sosem volt ilyen probléma. Lehet ez szedán jellegzetesség ?
Az autót a négy sarkánál megmozgatva a lengéscsillapítók jónak tûnnek... Lehet, hogy a rugók ? (209e km...) Hogyan tudnám kideríteni, hogy le van-e ülve a hátulja (pl. magasságmérés ?), a rugó rossz, vagy inkább a csöveket/kipufogót kellene megemelni ?
(mellesleg így is kicsit lefelé világít a tompított, ha emelnék a hátulján, az még rosszabb lenne...
2. fényszóró állítás: megtaláltam a felpattintható 'ablakokat' a fényszóróházon, de mivel kellene belenyúlni állítani ? Csillag- vagy keresztélû csavarhúzó és milyen hosszú ? Feláldoznék egy vékony csavarhúzót a célra, csak tudjam, melyiket és hol törjem el...
3. Ez talán már szõrszálhasogatás, de a szedánnal 1. vagy 2. sebességben motorfékezéskor nagyon halk (!) kerregést hallok lentrõl. Liftbacken semmi ilyesmi. Ez baj, vagy ne foglalkozzak vele ?
4. A vezetõülés melletti csomagtartó nyitó kar nem mûködik, mintha nem lenne benne a bowden... elõfordulhat, hogy kiugrott ? Ha igen, szétszedném, de hogyan... a Haynes könyv meg sem említi a csomagtér nyitót
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
szerintem a csomiajtó nytójához fel kellene szedni a szõnyeget,akkor látni rendesen,hogy mi is a baj...gondolom a küszöbnél lehet lefogatva,és akkor oldalról felemelhetõ...talán enged annyit az ülés miatt,hogy lehessen látni..néhny csavar/patent kérdése...ha már szétszeded,nézd meg a taposó állapotát is,jó tudni...
szerintem kipuval nem nagyon lehet mit kezdeni,emelni max 1-2 cm-t..rugóval lehetne variálni,vannak ilyen kis gumipogácsák,amit a spirál közé lehet befûzni,de én annak nem vagyok a híve..van rajt vonóhorog?lehet akkor sokat volt futóztatva,és engedett a rugó...4 személlyel nekem is beül a hátulja...amúgy a felni közepétõl kell mérni a peremig a távot,valaki csak tud mondani gyári értéket...
mûszerfal világítás erõssége már e9ben is állítható..
:P:P korábbit nem tudom..
a fûtésnél a termosztátot azért megnézném..lehet mégsem annyi az a víz,amennyi..
váltót szerintem nézze meg szakember,ha nem múlik a hang..
gyöngyi japker?
horpadásra meg van már spéci eszköz,hogy kasztnizás nélkül kihúzzák,fényezés is megmaradhat..de az a sérüléstõl függ..
mûszerfal világítás erõssége már e9ben is állítható..
a fûtésnél a termosztátot azért megnézném..lehet mégsem annyi az a víz,amennyi..
váltót szerintem nézze meg szakember,ha nem múlik a hang..
gyöngyi japker?
horpadásra meg van már spéci eszköz,hogy kasztnizás nélkül kihúzzák,fényezés is megmaradhat..de az a sérüléstõl függ..
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Köszönöm a tanácsokat ! Igen, vonóhorgos, erre ráéreztél, akkor tényleg a rugók lehetnekgecsa írta:szerintem a csomiajtó nytójához fel kellene szedni a szõnyeget,akkor látni rendesen,hogy mi is a baj...gondolom a küszöbnél lehet lefogatva,és akkor oldalról felemelhetõ...talán enged annyit az ülés miatt,hogy lehessen látni..néhny csavar/patent kérdése...ha már szétszeded,nézd meg a taposó állapotát is,jó tudni...szerintem kipuval nem nagyon lehet mit kezdeni,emelni max 1-2 cm-t..rugóval lehetne variálni,vannak ilyen kis gumipogácsák,amit a spirál közé lehet befûzni,de én annak nem vagyok a híve..van rajt vonóhorog?lehet akkor sokat volt futóztatva,és engedett a rugó...4 személlyel nekem is beül a hátulja...amúgy a felni közepétõl kell mérni a peremig a távot,valaki csak tud mondani gyári értéket...
mûszerfal világítás erõssége már e9ben is állítható..:P:P korábbit nem tudom..
a fûtésnél a termosztátot azért megnézném..lehet mégsem annyi az a víz,amennyi..
váltót szerintem nézze meg szakember,ha nem múlik a hang..
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Ha ebbõl bárki meg tudja állapítani... én láttam pár sedant, de rrõl a képrõl még az se biztos, hogy felismerném. Van egy olyan képed amin valóban látszik, hogy mennyire ül? Amúgy egy futómûves meg tudja állapítani, hogy milyen állapotúak a rugók.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.




