Oldal: 82 / 91

Elküldve: 2013 feb. 05, 03:47 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
AE86 cW értéke: 0.38 :) :)

Elküldve: 2013 feb. 05, 04:12 pm
Szerző: montoya
Azert azt vegyuk figyelembe, hogy a legellenallas a homlokfelulet es a cw ertek szorzata! (meg persze a sebesseg a negyzeten, de az most lenyegtelen) Tehat az ugyan teny, hogy a regebbi autok cw-je rosszabb, de altalaban keskenyebbek es laposabbak, mint egy mai, tehat a ket ertek szorzata kb. azonos lesz egy AE86-nal es egy mai Corollanal.

1.63*1.34 az ae86, az e15 pedig 1.76*1.47, azaz 1.185 a feluletek aranya. Tehat az E15-nek 0.32-es alaktenyezovel van azonos legellenallasa, annal pedig tenyleg nem is sokkal jobb, mondjuk 0.30 korul lehet. Nincs itt semmi latnivalo, kerem! :)

Elküldve: 2013 feb. 05, 04:35 pm
Szerző: Bubi
Amit Frool is felvetett korábban. A kerékjárati ívek kiképzése ami kvázi légellenálás fejében felhajtó erõt képez az itt nem számít?

Elküldve: 2013 feb. 05, 05:39 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
bubidisc írta:Amit Frool is felvetett korábban. A kerékjárati ívek kiképzése ami kvázi légellenálás fejében felhajtó erõt képez az itt nem számít?

Nem

Elküldve: 2013 feb. 05, 05:57 pm
Szerző: montoya
bubidisc írta:Amit Frool is felvetett korábban. A kerékjárati ívek kiképzése ami kvázi légellenálás fejében felhajtó erõt képez az itt nem számít?
Felhajtoerot? Hogy meg jobban himbilimbi legyen 200-nal? :)

Elküldve: 2013 feb. 05, 07:37 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
montoya írta:
bubidisc írta:Amit Frool is felvetett korábban. A kerékjárati ívek kiképzése ami kvázi légellenálás fejében felhajtó erõt képez az itt nem számít?
Felhajtoerot? Hogy meg jobban himbilimbi legyen 200-nal? :)
Ugyan 200-al még nem mentem hacsiban, de elég himbilimbi 180-nál is :D :D

Elküldve: 2013 feb. 05, 09:30 pm
Szerző: Pacsker
Télen, városban szerintem felejtõ. Hacsak nem vagy nagyon tudatos vezetõ.

Elküldve: 2013 ápr. 03, 02:48 pm
Szerző: montoya
9.3-at evett az IS vegyesben. Ami meg telen sem lenne nagy csoda. Amiert viszont szamomra meglepo a dolog, hogy ez pont a mult heten es az azt megelo heten tortent, tehat a hoesesek idejen, es volt benne par mokazos ora, ami nem eppen eco... :)

Elküldve: 2013 ápr. 03, 05:28 pm
Szerző: Jorn
Nem tudom, lehet-e köze hozzá, vagy csak véletlen, de mióta kipucoltam a hátsó fékdobokat a 230 ezer km alatt felgyûlt portól, és azóta simábban, zajtalanabbul gördülnek a kerekek, azóta mérhetõen csökkent a fogyasztásom is... :)

Elküldve: 2013 jún. 01, 09:41 am
Szerző: lehella
Sziasztok! Remélem tudtok tanácsot adni nekem. Mióta felkerült a Corira a nyári gumi garnitúra, azóta közel egy literrel többet fogyaszt a kocsi. A téli abroncsok 2010-es évjáratú szimmetrikus mintájú Fuldák voltak, nyáriból meg vettünk egy új garn. Barum Brillantis 2 asszimetrikus gummákat, mindkettõ gyári méret (165/70r14). Ennél az új guminál van ilyen hülye címke, ami megadja a fogyasztási besorolását, ez E. (A legtöbb gumi ilyen tudású, alig van néhány, ami jobb, az is B-C, de darabjuk már nagyságrenddel drágább.) Kérdésem az, hogy szerintetek ez a gumi ennyire szar, ezért fogyaszt vele többet a kocsi, vagy csak még annyira új, annyira tapad, hogy kénytelen többet inni a kocsi miatta. Esetleg egészen más baj állhat a dolog mögött, véletlenül neadjisten lamba-szonda? Valaki járt már ilyen cipõben? Mit tegyek, füstöljem meg kicsit az elsõket, hátha bekopik? :D (Havi szinte közel 3k-t gurul az autó, azért bosszant a dolog) A kocsi fogyasztása így alakult: Cori fogyi

Elküldve: 2013 jún. 01, 11:12 am
Szerző: bepi81
Mentem egy kicist több, mint 150km-es távot és végig mûködött az OBD-rõl a torque. A hosszútávú átlagfogyasztásmérõ 5,2 l/100km-t (!!!) regisztrált a 150km végére 67 km/h-s átlagsebesség mellett. Az autó még mindig 129LE-s, 1,8-as vvt-i, 1300kg feletti tömeggel. A külsõ hõmérséklet 18-19 Celsius fok volt.
Bakker, ez kevesebb, mint a Corival mért legalacsonyabb fogyasztásom (5,4).

Kép

Kép

Elküldve: 2013 jún. 01, 11:19 am
Szerző: bepi81
lehella írta:Sziasztok! Remélem tudtok tanácsot adni nekem. Mióta felkerült a Corira a nyári gumi garnitúra, azóta közel egy literrel többet fogyaszt a kocsi. A téli abroncsok 2010-es évjáratú szimmetrikus mintájú Fuldák voltak, nyáriból meg vettünk egy új garn. Barum Brillantis 2 asszimetrikus gummákat, mindkettõ gyári méret (165/70r14). Ennél az új guminál van ilyen hülye címke, ami megadja a fogyasztási besorolását, ez E. (A legtöbb gumi ilyen tudású, alig van néhány, ami jobb, az is B-C, de darabjuk már nagyságrenddel drágább.) Kérdésem az, hogy szerintetek ez a gumi ennyire szar, ezért fogyaszt vele többet a kocsi, vagy csak még annyira új, annyira tapad, hogy kénytelen többet inni a kocsi miatta. Esetleg egészen más baj állhat a dolog mögött, véletlenül neadjisten lamba-szonda? Valaki járt már ilyen cipõben? Mit tegyek, füstöljem meg kicsit az elsõket, hátha bekopik? :D (Havi szinte közel 3k-t gurul az autó, azért bosszant a dolog) A kocsi fogyasztása így alakult: Cori fogyi
Az új nyári gummákkal általában valamivel többet fogyasztanak az autók, mint a használtasabb, keményebb télivel, részben a tapadásbeli különbség miatt is. Nem lehet, hogy a gumiváltás mellett kicsit bátrabban is nyomod neki?
Nem ismerem a Barum gumik ilyen terû jellemzõit, nekem most Good Year Efficient Grip Performance ment fel az Avéra és asszonypajtim alatt szinte ugyanannyit eszik az autó, mint az 5 éves elkopott, felkeményedett téliekkel fogyasztott.

Az 1 liternyi difit személy szerint sokallom, szerintem ebben nme játszik közre mûszaki hiba, mert arról a check engine lámpa tudósítana. Látom, hogy Mobil 10W-40 olajat raktál bele. Esetleg egy jó 5W-vel is csökkenhetne az üzemanyagfogyasztásod, ha egyébként nem eszik olajat az autód...

Elküldve: 2013 jún. 01, 01:21 pm
Szerző: lehella
bepi81 írta:Az új nyári gummákkal általában valamivel többet fogyasztanak az autók, mint a használtasabb, keményebb télivel, részben a tapadásbeli különbség miatt is. Nem lehet, hogy a gumiváltás mellett kicsit bátrabban is nyomod neki?
Nem ismerem a Barum gumik ilyen terû jellemzõit, nekem most Good Year Efficient Grip Performance ment fel az Avéra és asszonypajtim alatt szinte ugyanannyit eszik az autó, mint az 5 éves elkopott, felkeményedett téliekkel fogyasztott.

Az 1 liternyi difit személy szerint sokallom, szerintem ebben nme játszik közre mûszaki hiba, mert arról a check engine lámpa tudósítana. Látom, hogy Mobil 10W-40 olajat raktál bele. Esetleg egy jó 5W-vel is csökkenhetne az üzemanyagfogyasztásod, ha egyébként nem eszik olajat az autód...
Nincsen jobban hajtva a kocsi az új gumikkal, a sok 7.1 fölötti átlag mindig 130-140-es autópálya tempóval jött ki, van egy 6.9-es, de az volt az egyetlen olyan átlag, amikor nem ment 110-nél gyorsabban a kocsi. Ez is sok :( Az olaj szerintem nem felelõs érte, mert a nagyobb fogyi már az olajcsere elõtt is mutatkozott, illetve korábban is 10w40-es olaj volt benne, csak Liqui. Azért 10w, mert 240 ezer van a kocsiban és ezt viszkozitást tutira szereti, mert nem csipegeti az olajat. Igaz, mióta meg van, nem is próbáltunk bele 5w-t. Lehet kicsit megfüstölöm az elsõ kereket, bekopjon a tetejük, aztán 1-2 hónap múlva ha nem változik, akkor lehet szükséges lesz váltani valamivel minõségibb gumira.

Elküldve: 2013 jún. 02, 05:06 pm
Szerző: Bubi
Ez a fogyasztás teljesen normális. Ne füstölj új gumikat, butaság, inkább vigyázz rájuk. Állítsd be a megfelelõ guminyomást, fékezz és gyorsíts elõrelátóbban, finomabban. Ne mindent a technikától várj.

Elküldve: 2013 jún. 03, 08:31 am
Szerző: lehella
bubidisc írta:Ez a fogyasztás teljesen normális. Ne füstölj új gumikat, butaság, inkább vigyázz rájuk. Állítsd be a megfelelõ guminyomást, fékezz és gyorsíts elõrelátóbban, finomabban. Ne mindent a technikától várj.
A normális alatt azt érted, hogy ez új gumi és addig fogyaszt vele többet az autó, amíg meg nem öregszik? :)
A 7.3-as autópályás fogyasztást nem tartom normálisnak, elnézve hogy téli pacskerekkel sosem ment átlag 6.4 fölé a fogyasztás.