Oldal: 9 / 20
Elküldve: 2012 okt. 09, 02:17 pm
Szerző: Holli
Mielõtt írtam már átolvastam a topicot, gondoltam hátha valaki járt már így!

Azokon a pontokon már túl vagyok!
Nem írogatok túl sokat, de attól még figyelek és érdeklõdök!

Nem tudom, hogy mi lehetett hûtõtömítõtõl elkezdve egy régi hengerfejesség maradékáig bármi, + egy kis rozsda.
Nálunk a környéken a 2,8-as zacskós tej a menõ instant tömítõ!

Komolyra fordítva, körbe nézelõdtem és megvan a hiba!
Vízpumpaház alól szivárog a víz.
Nem a tengelynél, direkt megnéztem!
Egyébként mosás elõtt is csinálta, de akkor egy hûtõsapka cserével megoldódott a probléma.
Ma délután szétborítom és majd meglátom, hogy mi lesz.
Remélem ezzel megoldódik.
Egy dolgot furcsállok, hogy fogy belõle a víz+ levegõs és nem akar megforrni! (Hála istennek)

Amúgy az olajam nem vizes, a vizem nem olajos!
Nem rángat, nincs túlzott pára, nincs rángatás, torpanás, szóval semmi HF-re utaló hibája nincs.
Sûrítési végnyomás 13 bar környéke mind a 4 hengerben, gyertya nem nedves és egy forma világos barna!

Nemsokára neki állok, aztán este jelentkezem majd!
Köszönöm a segítséget!
Elküldve: 2012 okt. 09, 02:38 pm
Szerző: Pacsker
Szuper!
Ha cseréltél vízpumpa tömítést és ismét elkezd valahol ereszteni, olyanra is tudok gondolni, hogy a hûtõsapka fõ rugója nem megfelelõ nyomásra nyit. Ergó túlnyomott a rendszer és valahol utat tör magának a víz. Nem hiszem, hogy ez fennálna, csak a késõbbi visszaolvasók kedvéért írtam.
Valószínüleg a tömítés cseréjével minden megoldódik!

Elküldve: 2012 okt. 10, 03:23 pm
Szerző: Holli
Úgy tûnik siker!
Vízpumpa csere megvolt.
Kíváncsi leszek, hogy megjavul-e vagy keresgélhetek egyéb lyuk után.
Idáig úgy néz ki, hogy rendben van.
Milyen gyakran halódik meg egy vízpumpa a Corollánál??
Elküldve: 2012 okt. 10, 04:23 pm
Szerző: Janesz
Hat Holli, igen kellemes volt ez kis szerelgetes :d. Itt maradt a kiskrovad, es ja... josz 1 garazstakaritassal:d
Elküldve: 2012 okt. 10, 10:33 pm
Szerző: Holli
Majd megejtjük!

Mennyi idõ alatt kéne kilégtelenítenie magát a rendszernek??
Mentem ma vele kb. 80 km-t és még mindig csobog. :S

Szerintem hûtõsapka baja lesz!
Szerintem csak kifelé nyomja a vizet, de vissza nem szívja mert a tartályból nem fogy. :S
Igaz, hogy lejtõs az utcán és hegynek orra felfelé parkolok, tehát a hûtõ a legmagasabb pont, de ez érdemben nem befolyásolhatja szerintem.
Reggel hiányzott víz a hûtõbõl (tartályból nem fogyott) azt pótoltam.
Nem is csobogott, de délután megint elkezdte és mintha az akksi elõtt nedves lett volna a placc! :S
Ha így folytatja, akkor kiveszem belõle az egész hûtõrendszert aztán a 0-ról összerakom az egészet.
Hûtõsapakából szabad utángyártottat venni??
Elküldve: 2012 okt. 11, 07:30 am
Szerző: Kalmi
Légtelenítés, 2-3 lehûlés / felmelegedés tuti elég szokott lenni. Ezen is lehet gyorsítani, ha az elsõ lehûlés után rátöltesz a hûtõre, utána többet már nem kell, és nem is szokott bugyogni utána.
Sapkából szerintem vehetsz utángyártottat, ha a méret és a nyomásérték (0.9Bar) is stimmel, miért ne lehetne utángyártott. Ha nem vagy biztos a sapkában, akkor próbának: kérj kölcsön egy biztosan jót.
Elküldve: 2012 okt. 11, 07:37 am
Szerző: Jorn
Holli írta:
Milyen gyakran halódik meg egy vízpumpa a Corollánál??
Nekem az angol liftback-en 210 ezer km-nél kezdett csöpögni, a japán sedanban még a gyári van (220E km).
Elküldve: 2012 okt. 11, 07:46 am
Szerző: Jorn
Tudom, hogy hülye kérdés lesz

de sárga színû fagyállók jellemzõen tudják azt, amit a piros G12-es ?
(kb. 2 éve sárgát töltöttek a liftback-be, a vízpumpa csere után... sajnos a márkát nem tudom, de az akkori szerviz alapból Startautós volt, úgy rémlik... A kiegyenlítõtartályban érdekes módon még most is piros van, ezért nem tûnt fel a sárga, valószínûleg a tartályt nem engedték le, mindenesetre érdekes, hogy nem keveredett össze két év alatt
Amúgy mindegy, mert úgyis maradt mosófolyadékom, kiöblítem a hûtõt, és feltöltöm piros G12-vel...

Csak érdekelne, hogy mik a sárgával a tapasztalatok.
Elküldve: 2012 okt. 11, 08:31 am
Szerző: Janesz
En orulok neki a hutes,futessel nincs bajom

Elküldve: 2012 okt. 11, 04:20 pm
Szerző: Janesz
Holli a késõi szerviz meg valószínû a fáradság elõhozta a szunnyadó betegségem

+nap betegszabi eddig... :S:S
Elküldve: 2012 okt. 11, 08:02 pm
Szerző: Kalmi
Jorn írta:Tudom, hogy hülye kérdés lesz

de sárga színû fagyállók jellemzõen tudják azt, amit a piros G12-es ?
Sárga gyártója, specifikációja? (a színe kevés) Ha nem tudni, mi, akkor kuka.
Nem vagyok benne biztos, hogy a G12 az elõírás a régi Corollákba. Én nem tudtam kideríteni az elõírást a dílernél sem, és információ hiányában megvettem a gyárit.
2 év (2 hét) után a tartályban lévõ anyag megegyezik a hûtõben lévõvel, ha nem hiszed, cseppents egy-egy cseppet egy papírlapra. Azért vagyok benne biztos, mert amikor utoljára cseréltem, 2.5 liter tömény pirosat öntöttem a hûtõbe (+vizet), a tágulásiba csak ioncserélt vizet tettem, két hét után megmértem refraktométerrel, akkor már 55%-os volt a töménysége.
Keverni nem szabad egymással az anyagokat. Kipróbáltam, nem javaslom.

A vödörben rózsaszín és zöld (Akurrens) keveréke volt, a tágulási tartály alján szürkésfehér massza. Ehhez egy év sem kellett.
Elküldve: 2012 okt. 12, 07:13 am
Szerző: Jorn
Ok, köszi az infót.
Az elõírás E11-be az etilén-glikol, és mivel tudtommal van alu is a rendszerben, én G12-t veszek.
Akkor lehet, hogy nem is sárga a löttyöm, csak ha a hûtõsapkánál szívok ki egy kis mintát, akkor az mindig világosabb (hígabb ?)
Mert biztosan piros van a tartályban, a hûtõ tetejébõl vett minta meg nem piros, hanem majdnem áttetszõ, jobb híján sárgásnak mondanám...
Elküldve: 2012 okt. 12, 08:01 am
Szerző: Pacsker
Az egészet leengedném (ahogy írták nagy baj, ha keveredik két különbözõ!!) és feltölteném mondjuk egy Bárdis zölddel. Felesleges a drágább bele.
5l fagyálló és 5l desztvíz megvan 2000-2500Ft-ból.
Leengedésnél ügyelj arra, hogy a blokkból is le legyen engedve a leeresztõ csavarnál. Majd a felsõ csöveknél tiszta vízzel át is öblítheted feltöltés elõtt. Termosztátot érdemes kivenni a procedúra erejéig.
Elküldve: 2012 okt. 12, 08:13 pm
Szerző: Jorn
Köszi, a segítségetekkel a múlt héten már átestem egy sikeres hûtõmosáson, szóval ezen a másik autón is megcsinálom

Legyen benne egyféle, biztos ami biztos.
Elküldve: 2012 okt. 14, 11:32 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
teszkóban lehet kapni G12-t 4 liter valami 2900Ft...Én azt raktam a Hacsiba is meg a Kombájnba is...
