Amihez európában hozzájutsz motorválasztékban, az:
1.6 SR 4A motor karbis 85 ló (ennek ellenére iszonyat dinamikus!)
1.6 GT 4A-GE Bigport AFM 115 ló környéke
1.6 GT 4A-Ge Bigport MAP 124 ló környéke
Más piacokon hívták GT-S nek, SR5-nek, GT Apex nek ....
A GT felszereltség szinte mindenben más: futómü, meghajtás, beltér, fékek
Pontosan 4 fajta kasztni létezett.
- Volt 2 ajtós coupe álló és bukólámpásból
- És volt 3 ajtós coupe (sok helyen hatchback-nek találod meg) ugyancsak álló és bukólámpásból.
83-87-ig gyártották az összes típust és ha jól tudom 86-ban volt egy kis "ráncfelvarrás": vastag féltengelyek, más lökösök, narancs helyzetjelzõk... (zenki és kouki)
Vásárlásban?
El kell, hogy keserítselek. Magyarországon az elmúlt 7 hónapban 3db volt eladó, azok is csak fél millió forint feletti áron. A legutóbbira, hogy szemléltessem, elsõ nap már 3-4 jelentkezõ volt és ez a szám a napok elteltével csak nõ. Magyarországon már csak, ha eladó hachiról tudsz, az az információ akár súlyos százezrekbe kerülhet.
Nálad sokkal nagyobb fanatikusak vannak a témában (ne vedd sértésnek), akik már hosszú évek óta versenyeznek ilyen típussal, vagy csak utcán használják õket, de féltik mint a kincset.
Nem tudom milyen mély a pénztárcád. Ha van 1 millió forintod, akkor talán magyarországon negyed év- fél év alatt hozzájuthatsz egy kiinduló alaphoz, amire megint rákölthetsz legalább ugyanennyit, de felhasználási céltól függõen akár 10 szer ennyit.
Ha fel is bukkan valahol egy eladó és netán meg is hirdetik valahol (ritka), akkor olyan gyorsank kell lenned, tök mindegy, hogy ott lapul a zsebedben a 800ezer.-, hogy már az elsõ órában szinte le kell foglalóznod.
Legalább 2-3 tucat olyan ember van hazánkban, aki nem a "níd for szpídben, meg a tokijói hajszában láttam ilyen autót, hú de fasza nekem is kell" vagy "kicsit drágább, mint a Lada ráadásul erõsebb, a súlyeloszlása meg 49-51, meg sperres, vegyük meg csapatni" megfontolásból venne ilyet, hanem évek óta olvas utána, tiszteli, már csukott szemmel is látja a robbantott ábrákat a motorról, kellõ alázattal bekerült az alkatrészes, segítségnyújtó brigádba, imádja, megõrül érte és tényleg ezzel az autóval álmodik.... Õk nem divatból (mert sajnos mostanában ez lett) vennének ilyet és várnak rá hosszú-hosszú ideje, hogy felbukkanjon egy, hanem a fentieken kívül mert tényleg látják benne a lehetõséget, vagy mert gyerekkori álmuk. Általában ezek az emberek, akik "az elsõ órában" lefoglalózzák az autókat.
Persze sajnos itt is igaz a kezdõk szerencséje mondás és pont ilyen hirtelen felindulásos, vagy pár hónapja szemezgetõs emberekhez jut 1-1 eladó példány. Ez sem gond, mert van aki utána igazi fanatik lesz és tényleg negfertõzi õt ez a japán vér, de van aki olajcsere nélkül csak rúgja neki rúgja neki, aztán amikor kikönyökölt a hajtókar, vagy amikor a rohadás miatt kiesett a vezetõ ülés, akkor betolja a zúzdába. Engem ez keserít el nagyon. És ha éreztél iróniát a hangomban, akkor ezért volt.
Ha tényleg komolyan gondolod, akkor vagy vársz és vársz, nézed a kertek allját és nem kötlöd el másra a pénzt, vagy ha tényleg mély a pénztárcád egy nagyon jó állapotút behozol külföldrõl. Nem kell itt Japánra gondolni. Van a németeknél is, csak nyugaton már 1 millió 2-tõl kezdõdnek az áraik, plusz hazahozod, plusz forgalomba helyezed. Bár ettõl függetlenül szerintem megéri, mert különb állapotúak, mint itt Mo-on.
Ja és még egy tanács! Szerintem 2 és fél millió alatti Hachi vásárlásnál ne várj olyat, hogy csak beleülsz és mész. költeni kell rá (általában az elsõ a kasztni) vagy a saját igényeidhez kell igazítani, mert általában mindegyik modifájd
Remélem nem voltam túl drasztikus és tudtam valamiben segíteni / kicsit belevinni téged a magyar Hachi helyzetbe.
Ha az adatok nem pontosak, akkor bocsi, XJS, ha hazaér Francia országból, akkor majd leír mindent pontosan, vagy Zdoman a napokban!
( ahogy mondani szoktuk pár taggal egymás közt: ki kell érdemelni egy hachit, vagy szerencse kell hozzá, de utána nagyon megszeretni...)