Oldal: 78 / 79

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2019 jan. 25, 08:29 am
Szerző: Pacsker
Köszi, hasznos!
Itt rengeteg utángyátott: https://sparex.livejournal.com/4369.html#comments

Már csak az a kérdés, hogy tudunk japánt rendelni. Az Optifit (YZZ..) egyértelműen eltér, de a két Toyota cikkszámos közül nem tudunk válogatni. Azt kapod, ami jön a központból. Örülj neki...
Gondolom itt is NOS készleteket kellene túrnunk.

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2019 jún. 09, 12:01 pm
Szerző: 73zotya
Sziasztok!

Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2019 jún. 27, 10:29 pm
Szerző: mozso
73zotya írta: 2019 jún. 09, 12:01 pm Sziasztok!

Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?
Attól függ milyen évben gyártott, pontosan milyen motorral szerelt Corollába szeretnéd betölteni.
Ha jól látom 2011-es, E15-ös Corolla, de pontosan milyen motorod van?

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2019 jún. 27, 10:43 pm
Szerző: mozso
Köszi CsLaci!

Arra gondoltam, hogy a kínai papírbetétes szűrő a valóságban eredeti Toyota-e - legitim beszerzési forrásból vásárolva - vagy csak a cikkszám azonos és "másolás" jelenséget látunk.

Én évek óta gyári Toyota márkaszervíz forrásból a 2ZZ-GE-hez való, hosszabb olajszűrőt használom 1ZZ/3ZZ/4ZZ motorokhoz, a rövidebb szűrő látható a képeken, amit beraktál.

Ezzel soha nem volt gondom. Nem olajszűrő hiba miatt ugyan, de volt egy nem életképes motorom, aminek halála után szétszedtük az általam hozott gyári Toyota 2ZZ olajszűrőt és az nem szivacsos volt az tuti.

Nincs nagyon messze a következő olajcsere, de szét fogjuk vágni a gyári Toyota szűrőt, megsasolni mi van odabent :-)

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2019 jún. 28, 12:02 pm
Szerző: 73zotya
mozso írta: 2019 jún. 27, 10:29 pm
73zotya írta: 2019 jún. 09, 12:01 pm Sziasztok!

Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?
Attól függ milyen évben gyártott, pontosan milyen motorral szerelt Corollába szeretnéd betölteni.
Ha jól látom 2011-es, E15-ös Corolla, de pontosan milyen motorod van?
1,4 D4-D NDE150L-DEFDXW DPF

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2019 jún. 28, 09:13 pm
Szerző: mozso
A gyártó katalógusa szerint megfelelő a motorba. Ezzel az olajjal és 1.4 D4D-vel nekem nincs saját tapasztalatom.
https://www.liqui-moly.com/en/service/o ... HUN/ENG/1/

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2019 jún. 28, 10:10 pm
Szerző: 73zotya
mozso írta: 2019 jún. 28, 09:13 pm A gyártó katalógusa szerint megfelelő a motorba. Ezzel az olajjal és 1.4 D4D-vel nekem nincs saját tapasztalatom.
https://www.liqui-moly.com/en/service/o ... HUN/ENG/1/
Köszönöm mozso!

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2019 jún. 30, 11:31 pm
Szerző: cslaci105
mozso írta: 2019 jún. 27, 10:43 pmNincs nagyon messze a következő olajcsere, de szét fogjuk vágni a gyári Toyota szűrőt, megsasolni mi van odabent :-)
Helyes! Várjuk a fejleményeket!

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2022 feb. 04, 07:27 pm
Szerző: toytomi
Tudom, hogy unalmas a kérdés :) , de 4A-GE-be melyik olajat érdemes belerakni, ami kibírja a csereperiódus végéig?

Motul X-Cess 8100 5W40 van benne már 3-4 ciklus óta, de azt figyeltem meg, hogy olyan 5000 km után már nem megy fel annyira az olajnyomás. Kb 8000 km környékén szoktam cserégetni. 10000et nem merem benne hagyni. Liqui Moly egyszer volt eddig benne, de azt még akkor tettem bele, amikor volt az olajnyomásos sztori nálam és nem futott végig.

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2022 feb. 05, 01:19 pm
Szerző: RWD
toytomi írta: 2022 feb. 04, 07:27 pm Tudom, hogy unalmas a kérdés :) , de 4A-GE-be melyik olajat érdemes belerakni, ami kibírja a csereperiódus végéig?

Motul X-Cess 8100 5W40 van benne már 3-4 ciklus óta, de azt figyeltem meg, hogy olyan 5000 km után már nem megy fel annyira az olajnyomás. Kb 8000 km környékén szoktam cserégetni. 10000et nem merem benne hagyni. Liqui Moly egyszer volt eddig benne, de azt még akkor tettem bele, amikor volt az olajnyomásos sztori nálam és nem futott végig.
Nekem Liqui Moly Leichtlauf Performance 10w40 van benne, bár nekem ugye télen nem megy sehova. Könyve szerint tökéletes bele, nekem az óra szerint a nyomás is oké, de nyilván csak a hozzámkerülési állapotból tudok kiindulni. Azokat az "értékeket" hozza, sőt, felette van. Illetve az se mindegy, hogy nekem előbb telik le az 1 év, mint a km (havi 100 kilométert megy az autó, átlagban). Szóval nem tudom mennyire vagy beljebb ezekkel az infókkal, de hátha segíthettem. :)

Ismeretlen olajjal a nyomás, sajnos erről csak fordulaton fotózott állapot van:
Kép

10w40 Liqui Molyval, közel hasonló fordulaton:
Kép
Alapjáraton:
Kép

Érdekesség hogy emlékeim szerint a régi olajjal alapjáraton pár pár tizeddel "feljebb" állt a mutató, viszont fordulaton kb egyforma pozíción maxol a mutató.
Hozzáteszem, nulla rutinom van ezzel az olajnyomás órával kapcsolatban, csak a saját autómból tudok kiindulni. Manualra ránézek majd, de gyanítom abban nincs ezzel kapcsolatos infó. Kell majd egy rendes óra :)

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2022 feb. 05, 08:40 pm
Szerző: toytomi
Nyilván ez csak tájékoztató jellegű műszer, meg a gombák is igencsak idősek ugye már és nem biztos, hogy jól mutatnak. De az azért látszik így visszajelezve, hogy az olaj nem igazán áll a helyzet magaslatá. Olajcsere után többet mutat.

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2022 feb. 09, 09:02 am
Szerző: Pacsker
Ugyan azt a Motul olajat használom már hosszú-hosszú évek óta Toytomi. 8-10 ezrenként cserélem, hosszú távokon jártam vele, azonban az utóbbi másfél évben minimálisat fut a kocsi.
Ha ütni kívánod, akkor valami 50-55-60 melegoldal, de szerintem utcai használatra, 1-1 leforgatásra tökély az 5W40 is.

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2022 feb. 09, 10:43 pm
Szerző: toytomi
Akkor marad ez bele

Ütni vágni azért nem szeretném, de nem sajnálom a piros mező felé terelgetni néha a mutatót :D

Melyik A3/B4 szintetikus olajat vegyem az E12-es Corollámnak

Elküldve: 2022 dec. 20, 02:27 pm
Szerző: George59
Sziasztok!
A 2006-os benzines Corollámban 205 ezer km van, 2010 óta enyém az autó azóta Castrol Magnatec 5w-30-as olajat raktam bele általában 10000 km-enként.

Az utolsó olajcserénél vettem észre, hogy a Castrol flakkonjáról már lekerültek a "Full Synthetic" szavak aminek biztosan meg van az oka, hogy miért kerültek le, de minden esetret már nincs többé bizodalmam a Castrol Magnatec termékben, más Castrol olaj meg nincs amelyik A3/B4 ACEA specifikus.

Tehát gondolom felteszem itt a klubban a kérdést, hogy ti melyik A3/B4-es olajat használjátok és már hány km van mögöttetek generál nélkül?

Re: Olaj ügyeink

Elküldve: 2022 dec. 21, 09:01 am
Szerző: Pacsker
Szervusz!
Szerintem az eddigi gyakorlatod elismerésre méltó volt, kiemeltképp, hogy ugyan már javított motoros az autód, de nagyon oda kell figyelni a kenőanyagok minőségére és a csereintervallumra.
Szerintem a viszkozitás és a periódus is jó lesz a jövőben, a gyártó választása pedig szubjektív.

Motullal járok ~1 évtizede több autónál is. Tetszik. Ezen felül preferálom a Liqui Mollyt és a Mobil1-et is. A Castrolhoz képest hamisításuk is csekélyebb és, mivel a GT-ben és a GT-i-ben olajnyomás visszajelző műszer is van, látom, hogy ~7000km vagy tartós autópályázás után a Castrollal ellentétben a Motul nem "esik össze" magas hőmérsékleten. Tapasztaltam hasonló pozitívumokat a másik két márkánál is.