Oldal: 8 / 21
Elküldve: 2011 ápr. 10, 08:10 pm
Szerző: Pacsker
Ghee írta:Köszi de mivel említetted, hogy maga a cseréért nem annyira sok a szerviz ajánlata, az egyéb cuccokat pedig meg kell venni mert szakadtak benyelem ezt a megoldást. A fórumtársi segítséget köszönöm ismét, de inkább a komolyabbnak tûnõ problémáknál venném igénybe más idejét.
94-et szerintem ne fizess érte. Tányérgumi még lehet hogy nekem is lesz (nem kérek darabjáért sok sok ezret nyugi). Összeszedjük, ami kell, aztán eldöntöd, hogy a Toyotáéknál csinálod-e vagy sem.
Privibe küldöm a számom. Hétvégén hívj, ha jönnél a gumikért!
Elküldve: 2011 ápr. 14, 09:11 am
Szerző: Biagio
Elküldve: 2011 ápr. 14, 01:44 pm
Szerző: montoya
Azért érdekes ez, én pl inkább túlkormányzottnak, mint alulkormányzottnak érzem az E11-et... pedig hátul vannak új kyb lengéscsillapítók.
Elküldve: 2011 ápr. 14, 05:56 pm
Szerző: Csocsó
Szerintem kicsit félreérted a dolgot. Egy elsõ kerék hajtású autó sosem lesz túlkormányzott gázadásra, max elvételre. Ha kanyarban padlózod, gondolom az orrát tolja, és nem a hátulját. Vagy nálad nem így van?
Elküldve: 2011 ápr. 14, 06:15 pm
Szerző: montoya
Csocsó írta:Szerintem kicsit félreérted a dolgot. Egy elsõ kerék hajtású autó sosem lesz túlkormányzott gázadásra, max elvételre. Ha kanyarban padlózod, gondolom az orrát tolja, és nem a hátulját. Vagy nálad nem így van?
De, ellenben konstans sebesseg (tehat allando gazallas mellett) a farat tolja.
Az orrtolos/fartolos viselkedest en inkabb erre ertem, gazadasra nyilvan a hajtott kereket tolja ki a legtobb gep. Ez meg puszta fizika, a hajtott kereken azonos tapadas mellett a gyorsitast is at kellene vinni, tehat azonos feluleten azonos surlodasi egyutthato mellett jelentkezik nagyobb erohatas, nyilvan hamarabb megy at tapadasbol csuszasba... Ez ugyanaz, mint ha kanyarban satuzol, a fekero foleg az elso kereken jelentkezik, amit at kellene vinni az utra, emg kozben be is kellene fordulni ,ez meg ugye nem men...
Elküldve: 2011 ápr. 14, 07:12 pm
Szerző: Csocsó
Szerintem állandó gázállás mellett sem lenne szabad hátul megindulnia egy elsõ kerék hajtású autónak, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Gázelvételnél és fékezésnél persze ez fennállhat, viszont a túl/alul kormányzottság elsõsorban a gyorsításra vonatkozi.
Amúgy sok hátsó kerék hajtásos autót hangolnak úgy, vagy állítják hozzá úgy az elektronikát, hogy alulkormányzottá váljanak ilyen szituációban, mintsem túlkormányzottá a cikkben is említett stabilitás és könnyebb "menthetõség" végett.
Elküldve: 2011 ápr. 14, 07:39 pm
Szerző: montoya
Csocsó írta:Szerintem állandó gázállás mellett sem lenne szabad hátul megindulnia egy elsõ kerék hajtású autónak, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Gázelvételnél és fékezésnél persze ez fennállhat, viszont a túl/alul kormányzottság elsõsorban a gyorsításra vonatkozi.
Amúgy sok hátsó kerék hajtásos autót hangolnak úgy, vagy állítják hozzá úgy az elektronikát, hogy alulkormányzottá váljanak ilyen szituációban, mintsem túlkormányzottá a cikkben is említett stabilitás és könnyebb "menthetõség" végett.
Állandó gázadás mellett nyilván orrtolós lesz, olvasd el, amit írtam.

Arról van szó, hogy ha úgy mész be egy kanyarba, hogy neutrális gázállással mész, tehát nincs motorfék és gyorsítás, akkor a Corolla inkább a farát tolja, ha sok.
Elküldve: 2011 ápr. 14, 08:39 pm
Szerző: Bubi
Nagy sebességû kanyarvételnél a liftback-nek elkezdhet kúszni a fara. Ez sajnos saját tapasztalat. Ez annak tutható be, hogy könnyû a segge és lágy a rugózása. Annyira sok tud lenni -és hirtelen is jön-, hogy gázadás ide vagy oda, nem tudja kihúzni semmi. Sunyi jelenség. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy óvatosan választod meg a kanyarsebességet, nem hagyod, hogy kasztni sokáig vagy szélsõségesen dõljön "boruljon". Stabilitást a kemény rugók, gátlók, némi ültetés adna, de az már egy másik kocsi. A tetõ vagy a hátsó szárny nem tudom mennyit segít, azt még nem próbáltam.
Elküldve: 2011 ápr. 14, 08:41 pm
Szerző: Bubi
Jah, és egyébként a liftback szélsõséges esetekig teljesen semleges, tehát sem orr és nem is far tolós.
Elküldve: 2011 ápr. 14, 08:56 pm
Szerző: montoya
bubidisc írta:Jah, és egyébként a liftback szélsõséges esetekig teljesen semleges, tehát sem orr és nem is far tolós.
Tény, amikor sikerült kidobni a végét, ott már régen sok volt. Viszont tényleg megvan az a hátránya, hogy nem figyelmeztet. Nincs nyikorgás, nincs kicsit csúszás, egyszercsak megindul, és onnan basz/6.
Elküldve: 2011 ápr. 15, 12:02 am
Szerző: Csocsó
montoya írta:Csocsó írta:Szerintem állandó gázállás mellett sem lenne szabad hátul megindulnia egy elsõ kerék hajtású autónak, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Gázelvételnél és fékezésnél persze ez fennállhat, viszont a túl/alul kormányzottság elsõsorban a gyorsításra vonatkozi.
Amúgy sok hátsó kerék hajtásos autót hangolnak úgy, vagy állítják hozzá úgy az elektronikát, hogy alulkormányzottá váljanak ilyen szituációban, mintsem túlkormányzottá a cikkben is említett stabilitás és könnyebb "menthetõség" végett.
Állandó gázadás mellett nyilván orrtolós lesz, olvasd el, amit írtam.

Arról van szó, hogy ha úgy mész be egy kanyarba, hogy neutrális gázállással mész, tehát nincs motorfék és gyorsítás, akkor a Corolla inkább a farát tolja, ha sok.
Elõször olvasd el azt, amit én írtam

Elképzelhetõ, hogy erre a jelenségre farát tolja, de nem jellemzõ. Bubi magyarázata reálisnak tûnik.
A szárny amúgy csak annyira magas sebességnél számítana, amire ez az autó már nem igazán képes, vagy legalábbis nem ez lesz a szûk keresztmetszet.
Elküldve: 2011 ápr. 19, 05:29 pm
Szerző: Zoo.HUN
Emberek!
A mûszakin az nagy gáz, ha nincs egyik oldalon ép lengéscsillapító hátul, és a rugó is törött ezáltal ül a popó, és nem a legjobb az uttartás???
kb pénteken hozom haza a kocsit, és kedden megy vizsgára, de most per pill ugy látom addigra nem fogom tudni beszerezni a gátlókat, és elmenni a rugókért, meg az összehúzókért, (mert ünnep van különben is aminek állatmód örülök most) csak ha már érvényes utlevele lesz a a pripának...
Elküldve: 2011 ápr. 19, 05:33 pm
Szerző: Csocsó
Eléggé.
Elküldve: 2011 ápr. 19, 06:40 pm
Szerző: Pepe
Zoo.HUN írta:Emberek!
A mûszakin az nagy gáz, ha nincs egyik oldalon ép lengéscsillapító hátul, és a rugó is törött ezáltal ül a popó, és nem a legjobb az uttartás???
kb pénteken hozom haza a kocsit, és kedden megy vizsgára, de most per pill ugy látom addigra nem fogom tudni beszerezni a gátlókat, és elmenni a rugókért, meg az összehúzókért, (mert ünnep van különben is aminek állatmód örülök most) csak ha már érvényes utlevele lesz a a pripának...
Ha úgyis meg kell venned ezeket az alkatrészeket, akkor szerintem fölösleges ilyen hibák miatt többet fizetni a vizsgára...
Elküldve: 2011 ápr. 19, 06:55 pm
Szerző: Zoo.HUN
Ez igy igaz, csak rugóra is várok, ami nem tudom mikor lesz kézzelfogható, mobilitásom meg 0 kocsi nélkül...