Oldal: 8 / 21

Elküldve: 2011 ápr. 10, 08:10 pm
Szerző: Pacsker
Ghee írta:Köszi de mivel említetted, hogy maga a cseréért nem annyira sok a szerviz ajánlata, az egyéb cuccokat pedig meg kell venni mert szakadtak benyelem ezt a megoldást. A fórumtársi segítséget köszönöm ismét, de inkább a komolyabbnak tûnõ problémáknál venném igénybe más idejét.
94-et szerintem ne fizess érte. Tányérgumi még lehet hogy nekem is lesz (nem kérek darabjáért sok sok ezret nyugi). Összeszedjük, ami kell, aztán eldöntöd, hogy a Toyotáéknál csinálod-e vagy sem.
Privibe küldöm a számom. Hétvégén hívj, ha jönnél a gumikért!

Elküldve: 2011 ápr. 14, 09:11 am
Szerző: Biagio

Elküldve: 2011 ápr. 14, 01:44 pm
Szerző: montoya
Azért érdekes ez, én pl inkább túlkormányzottnak, mint alulkormányzottnak érzem az E11-et... pedig hátul vannak új kyb lengéscsillapítók.

Elküldve: 2011 ápr. 14, 05:56 pm
Szerző: Csocsó
Szerintem kicsit félreérted a dolgot. Egy elsõ kerék hajtású autó sosem lesz túlkormányzott gázadásra, max elvételre. Ha kanyarban padlózod, gondolom az orrát tolja, és nem a hátulját. Vagy nálad nem így van?

Elküldve: 2011 ápr. 14, 06:15 pm
Szerző: montoya
Csocsó írta:Szerintem kicsit félreérted a dolgot. Egy elsõ kerék hajtású autó sosem lesz túlkormányzott gázadásra, max elvételre. Ha kanyarban padlózod, gondolom az orrát tolja, és nem a hátulját. Vagy nálad nem így van?
De, ellenben konstans sebesseg (tehat allando gazallas mellett) a farat tolja.

Az orrtolos/fartolos viselkedest en inkabb erre ertem, gazadasra nyilvan a hajtott kereket tolja ki a legtobb gep. Ez meg puszta fizika, a hajtott kereken azonos tapadas mellett a gyorsitast is at kellene vinni, tehat azonos feluleten azonos surlodasi egyutthato mellett jelentkezik nagyobb erohatas, nyilvan hamarabb megy at tapadasbol csuszasba... Ez ugyanaz, mint ha kanyarban satuzol, a fekero foleg az elso kereken jelentkezik, amit at kellene vinni az utra, emg kozben be is kellene fordulni ,ez meg ugye nem men...

Elküldve: 2011 ápr. 14, 07:12 pm
Szerző: Csocsó
Szerintem állandó gázállás mellett sem lenne szabad hátul megindulnia egy elsõ kerék hajtású autónak, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Gázelvételnél és fékezésnél persze ez fennállhat, viszont a túl/alul kormányzottság elsõsorban a gyorsításra vonatkozi.

Amúgy sok hátsó kerék hajtásos autót hangolnak úgy, vagy állítják hozzá úgy az elektronikát, hogy alulkormányzottá váljanak ilyen szituációban, mintsem túlkormányzottá a cikkben is említett stabilitás és könnyebb "menthetõség" végett.

Elküldve: 2011 ápr. 14, 07:39 pm
Szerző: montoya
Csocsó írta:Szerintem állandó gázállás mellett sem lenne szabad hátul megindulnia egy elsõ kerék hajtású autónak, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Gázelvételnél és fékezésnél persze ez fennállhat, viszont a túl/alul kormányzottság elsõsorban a gyorsításra vonatkozi.

Amúgy sok hátsó kerék hajtásos autót hangolnak úgy, vagy állítják hozzá úgy az elektronikát, hogy alulkormányzottá váljanak ilyen szituációban, mintsem túlkormányzottá a cikkben is említett stabilitás és könnyebb "menthetõség" végett.
Állandó gázadás mellett nyilván orrtolós lesz, olvasd el, amit írtam. :) Arról van szó, hogy ha úgy mész be egy kanyarba, hogy neutrális gázállással mész, tehát nincs motorfék és gyorsítás, akkor a Corolla inkább a farát tolja, ha sok.

Elküldve: 2011 ápr. 14, 08:39 pm
Szerző: Bubi
Nagy sebességû kanyarvételnél a liftback-nek elkezdhet kúszni a fara. Ez sajnos saját tapasztalat. Ez annak tutható be, hogy könnyû a segge és lágy a rugózása. Annyira sok tud lenni -és hirtelen is jön-, hogy gázadás ide vagy oda, nem tudja kihúzni semmi. Sunyi jelenség. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy óvatosan választod meg a kanyarsebességet, nem hagyod, hogy kasztni sokáig vagy szélsõségesen dõljön "boruljon". Stabilitást a kemény rugók, gátlók, némi ültetés adna, de az már egy másik kocsi. A tetõ vagy a hátsó szárny nem tudom mennyit segít, azt még nem próbáltam.

Elküldve: 2011 ápr. 14, 08:41 pm
Szerző: Bubi
Jah, és egyébként a liftback szélsõséges esetekig teljesen semleges, tehát sem orr és nem is far tolós.

Elküldve: 2011 ápr. 14, 08:56 pm
Szerző: montoya
bubidisc írta:Jah, és egyébként a liftback szélsõséges esetekig teljesen semleges, tehát sem orr és nem is far tolós.
Tény, amikor sikerült kidobni a végét, ott már régen sok volt. Viszont tényleg megvan az a hátránya, hogy nem figyelmeztet. Nincs nyikorgás, nincs kicsit csúszás, egyszercsak megindul, és onnan basz/6.

Elküldve: 2011 ápr. 15, 12:02 am
Szerző: Csocsó
montoya írta:
Csocsó írta:Szerintem állandó gázállás mellett sem lenne szabad hátul megindulnia egy elsõ kerék hajtású autónak, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Gázelvételnél és fékezésnél persze ez fennállhat, viszont a túl/alul kormányzottság elsõsorban a gyorsításra vonatkozi.

Amúgy sok hátsó kerék hajtásos autót hangolnak úgy, vagy állítják hozzá úgy az elektronikát, hogy alulkormányzottá váljanak ilyen szituációban, mintsem túlkormányzottá a cikkben is említett stabilitás és könnyebb "menthetõség" végett.
Állandó gázadás mellett nyilván orrtolós lesz, olvasd el, amit írtam. :) Arról van szó, hogy ha úgy mész be egy kanyarba, hogy neutrális gázállással mész, tehát nincs motorfék és gyorsítás, akkor a Corolla inkább a farát tolja, ha sok.
Elõször olvasd el azt, amit én írtam :)
Elképzelhetõ, hogy erre a jelenségre farát tolja, de nem jellemzõ. Bubi magyarázata reálisnak tûnik.

A szárny amúgy csak annyira magas sebességnél számítana, amire ez az autó már nem igazán képes, vagy legalábbis nem ez lesz a szûk keresztmetszet.

Elküldve: 2011 ápr. 19, 05:29 pm
Szerző: Zoo.HUN
Emberek!
A mûszakin az nagy gáz, ha nincs egyik oldalon ép lengéscsillapító hátul, és a rugó is törött ezáltal ül a popó, és nem a legjobb az uttartás???
kb pénteken hozom haza a kocsit, és kedden megy vizsgára, de most per pill ugy látom addigra nem fogom tudni beszerezni a gátlókat, és elmenni a rugókért, meg az összehúzókért, (mert ünnep van különben is aminek állatmód örülök most) csak ha már érvényes utlevele lesz a a pripának...

Elküldve: 2011 ápr. 19, 05:33 pm
Szerző: Csocsó
Eléggé.

Elküldve: 2011 ápr. 19, 06:40 pm
Szerző: Pepe
Zoo.HUN írta:Emberek!
A mûszakin az nagy gáz, ha nincs egyik oldalon ép lengéscsillapító hátul, és a rugó is törött ezáltal ül a popó, és nem a legjobb az uttartás???
kb pénteken hozom haza a kocsit, és kedden megy vizsgára, de most per pill ugy látom addigra nem fogom tudni beszerezni a gátlókat, és elmenni a rugókért, meg az összehúzókért, (mert ünnep van különben is aminek állatmód örülök most) csak ha már érvényes utlevele lesz a a pripának...

Ha úgyis meg kell venned ezeket az alkatrészeket, akkor szerintem fölösleges ilyen hibák miatt többet fizetni a vizsgára...

Elküldve: 2011 ápr. 19, 06:55 pm
Szerző: Zoo.HUN
Ez igy igaz, csak rugóra is várok, ami nem tudom mikor lesz kézzelfogható, mobilitásom meg 0 kocsi nélkül...