Lengéscsillapító

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ghee írta:Köszi de mivel említetted, hogy maga a cseréért nem annyira sok a szerviz ajánlata, az egyéb cuccokat pedig meg kell venni mert szakadtak benyelem ezt a megoldást. A fórumtársi segítséget köszönöm ismét, de inkább a komolyabbnak tûnõ problémáknál venném igénybe más idejét.
94-et szerintem ne fizess érte. Tányérgumi még lehet hogy nekem is lesz (nem kérek darabjáért sok sok ezret nyugi). Összeszedjük, ami kell, aztán eldöntöd, hogy a Toyotáéknál csinálod-e vagy sem.
Privibe küldöm a számom. Hétvégén hívj, ha jönnél a gumikért!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Azért érdekes ez, én pl inkább túlkormányzottnak, mint alulkormányzottnak érzem az E11-et... pedig hátul vannak új kyb lengéscsillapítók.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

Szerintem kicsit félreérted a dolgot. Egy elsõ kerék hajtású autó sosem lesz túlkormányzott gázadásra, max elvételre. Ha kanyarban padlózod, gondolom az orrát tolja, és nem a hátulját. Vagy nálad nem így van?
AE82 GT (ex) --> Yaris TS '04
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Csocsó írta:Szerintem kicsit félreérted a dolgot. Egy elsõ kerék hajtású autó sosem lesz túlkormányzott gázadásra, max elvételre. Ha kanyarban padlózod, gondolom az orrát tolja, és nem a hátulját. Vagy nálad nem így van?
De, ellenben konstans sebesseg (tehat allando gazallas mellett) a farat tolja.

Az orrtolos/fartolos viselkedest en inkabb erre ertem, gazadasra nyilvan a hajtott kereket tolja ki a legtobb gep. Ez meg puszta fizika, a hajtott kereken azonos tapadas mellett a gyorsitast is at kellene vinni, tehat azonos feluleten azonos surlodasi egyutthato mellett jelentkezik nagyobb erohatas, nyilvan hamarabb megy at tapadasbol csuszasba... Ez ugyanaz, mint ha kanyarban satuzol, a fekero foleg az elso kereken jelentkezik, amit at kellene vinni az utra, emg kozben be is kellene fordulni ,ez meg ugye nem men...
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

Szerintem állandó gázállás mellett sem lenne szabad hátul megindulnia egy elsõ kerék hajtású autónak, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Gázelvételnél és fékezésnél persze ez fennállhat, viszont a túl/alul kormányzottság elsõsorban a gyorsításra vonatkozi.

Amúgy sok hátsó kerék hajtásos autót hangolnak úgy, vagy állítják hozzá úgy az elektronikát, hogy alulkormányzottá váljanak ilyen szituációban, mintsem túlkormányzottá a cikkben is említett stabilitás és könnyebb "menthetõség" végett.
AE82 GT (ex) --> Yaris TS '04
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Csocsó írta:Szerintem állandó gázállás mellett sem lenne szabad hátul megindulnia egy elsõ kerék hajtású autónak, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Gázelvételnél és fékezésnél persze ez fennállhat, viszont a túl/alul kormányzottság elsõsorban a gyorsításra vonatkozi.

Amúgy sok hátsó kerék hajtásos autót hangolnak úgy, vagy állítják hozzá úgy az elektronikát, hogy alulkormányzottá váljanak ilyen szituációban, mintsem túlkormányzottá a cikkben is említett stabilitás és könnyebb "menthetõség" végett.
Állandó gázadás mellett nyilván orrtolós lesz, olvasd el, amit írtam. :) Arról van szó, hogy ha úgy mész be egy kanyarba, hogy neutrális gázállással mész, tehát nincs motorfék és gyorsítás, akkor a Corolla inkább a farát tolja, ha sok.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Nagy sebességû kanyarvételnél a liftback-nek elkezdhet kúszni a fara. Ez sajnos saját tapasztalat. Ez annak tutható be, hogy könnyû a segge és lágy a rugózása. Annyira sok tud lenni -és hirtelen is jön-, hogy gázadás ide vagy oda, nem tudja kihúzni semmi. Sunyi jelenség. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy óvatosan választod meg a kanyarsebességet, nem hagyod, hogy kasztni sokáig vagy szélsõségesen dõljön "boruljon". Stabilitást a kemény rugók, gátlók, némi ültetés adna, de az már egy másik kocsi. A tetõ vagy a hátsó szárny nem tudom mennyit segít, azt még nem próbáltam.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Jah, és egyébként a liftback szélsõséges esetekig teljesen semleges, tehát sem orr és nem is far tolós.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

bubidisc írta:Jah, és egyébként a liftback szélsõséges esetekig teljesen semleges, tehát sem orr és nem is far tolós.
Tény, amikor sikerült kidobni a végét, ott már régen sok volt. Viszont tényleg megvan az a hátránya, hogy nem figyelmeztet. Nincs nyikorgás, nincs kicsit csúszás, egyszercsak megindul, és onnan basz/6.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

montoya írta:
Csocsó írta:Szerintem állandó gázállás mellett sem lenne szabad hátul megindulnia egy elsõ kerék hajtású autónak, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Gázelvételnél és fékezésnél persze ez fennállhat, viszont a túl/alul kormányzottság elsõsorban a gyorsításra vonatkozi.

Amúgy sok hátsó kerék hajtásos autót hangolnak úgy, vagy állítják hozzá úgy az elektronikát, hogy alulkormányzottá váljanak ilyen szituációban, mintsem túlkormányzottá a cikkben is említett stabilitás és könnyebb "menthetõség" végett.
Állandó gázadás mellett nyilván orrtolós lesz, olvasd el, amit írtam. :) Arról van szó, hogy ha úgy mész be egy kanyarba, hogy neutrális gázállással mész, tehát nincs motorfék és gyorsítás, akkor a Corolla inkább a farát tolja, ha sok.
Elõször olvasd el azt, amit én írtam :)
Elképzelhetõ, hogy erre a jelenségre farát tolja, de nem jellemzõ. Bubi magyarázata reálisnak tûnik.

A szárny amúgy csak annyira magas sebességnél számítana, amire ez az autó már nem igazán képes, vagy legalábbis nem ez lesz a szûk keresztmetszet.
AE82 GT (ex) --> Yaris TS '04
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

Emberek!
A mûszakin az nagy gáz, ha nincs egyik oldalon ép lengéscsillapító hátul, és a rugó is törött ezáltal ül a popó, és nem a legjobb az uttartás???
kb pénteken hozom haza a kocsit, és kedden megy vizsgára, de most per pill ugy látom addigra nem fogom tudni beszerezni a gátlókat, és elmenni a rugókért, meg az összehúzókért, (mert ünnep van különben is aminek állatmód örülök most) csak ha már érvényes utlevele lesz a a pripának...
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

Eléggé.
AE82 GT (ex) --> Yaris TS '04
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Zoo.HUN írta:Emberek!
A mûszakin az nagy gáz, ha nincs egyik oldalon ép lengéscsillapító hátul, és a rugó is törött ezáltal ül a popó, és nem a legjobb az uttartás???
kb pénteken hozom haza a kocsit, és kedden megy vizsgára, de most per pill ugy látom addigra nem fogom tudni beszerezni a gátlókat, és elmenni a rugókért, meg az összehúzókért, (mert ünnep van különben is aminek állatmód örülök most) csak ha már érvényes utlevele lesz a a pripának...

Ha úgyis meg kell venned ezeket az alkatrészeket, akkor szerintem fölösleges ilyen hibák miatt többet fizetni a vizsgára...
MR2 - 2001
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

Ez igy igaz, csak rugóra is várok, ami nem tudom mikor lesz kézzelfogható, mobilitásom meg 0 kocsi nélkül...
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Válasz küldése