Oldal: 8 / 10

Re: Felni / Dísztárcsa

Elküldve: 2016 márc. 23, 12:42 am
Szerző: Bohi
Jampi írta:Valaki meg tudná mondani hogy ha a kocsin hátul kisebb ET számú felni van (elsősorban optikai szempontok miatt), de ugyanolyan széles és a gumi is ugyanolyan széles az befolyásolja negatív irányban a menetteljesítményt, vezethetőséget?

Amire gondolok: elől 195/50 R15 15x7" ET 45, hátul 195/50 R15 15x7" ET .

Ha valaki tud mondani valamit az sokat segítene.
Szerintem nem érzel rajta sokat. Jobban fog állni rajta, ha egyáltalán elfér, lehet peremezni kell, nekem beleérne durván. ET37 is beleért és be kellett peremezni. Elöl jobban kijön a gumi pereme a sárvédő széléhez, mint hátul. Én pl szívesen felraknék egy 1-2centis pogit hátra... :D

Re: E8 - (1983-1987)

Elküldve: 2016 márc. 23, 12:47 am
Szerző: Bohi
TRD írta:Igen,de hány coll széles a felnid? Mert az enyém 7.5 et30 16-os 195/45-16 gumi és így nem ér bele. A te felnid is 7.5 15-ön?
Az enyém 7 coll 15ös és ET37. Viszont az E9-nek jóval kijebb van a sárvédője, szélesebb a kocsi. Matyival már nézegettük a téli szettünket, mert mind a kettőnknek ugyanolyan E8 GT felnink volt és az enyém szinte kijött peremig, míg az E9-en eléggé bent volt a kerék... érdekes. :D
Szóval típus függő.

Egyszer felpróbáltam Ferike ET20 vagy 20onpár ET-s felnijét. Hát, kb ráült volna a sárvédőm a kerékre :D neki meg kellett peremezni 1-2 centit, nekem az is kevés lett volna... :D

Ja és a az E8 GT gyári felnije 14 colos, ha jól emlékszem 6coll széles. ET passz.

Re: Felni / Dísztárcsa

Elküldve: 2016 márc. 23, 08:15 am
Szerző: Jampi
Igen, hátul tényleg jobban elbújik a felni. Ezért is jött ez az ötlet, csak pogi helyett már eleve a felnit gondoltam olyannak, hogy kintebb legyen. De most a Fondmental felnik alapból ET30-asak úgyhogy telepakolva, lesz majd egy két furcsa kaland gondolom. Szerencsére még nincs leültetve a kocsi és van rugómerevítő pogácsám, talán az megvédi majd ilyen helyzetben. Meg most felmerült az, hogy elől 175/55, hátul pedig 195/50 gumi legyen, mert így akkor elől nem nyúlik ki a gumi profilja a kasznin kívül talán.

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 23, 08:48 am
Szerző: habe
Fronthajtásnak nem tesz jót a hátul terpesztő futómű. Nem mondom, hogy vezethetetlen, de nem véletlen, hogy gyárilag is szűkülnek hátrafelé az FWD-k.
Összkeréknél több ez egál, de ott is előfordul, hogy a hátsó nyomtáv a kevesebb. Hátul kaparósoknál jöhet (nem jön, csak jöhet) a farszélesítés.

A látványért mindent lehet, és nem dől össze a világ, csak a futómű szempontjából vizsgálva néz ki így a helyzet.

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 23, 12:18 pm
Szerző: Pacsker
Hátsós szélesítés lájk disz? :)
[BBvideo 800,480]https://www.youtube.com/watch?v=FWd9CaAfbp0[/BBvideo]

Azért befigyel a Toyota Team Europe Corolla WRC csapat "munkahely" ... :)
Kéne az a kabi :oops:

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 23, 12:28 pm
Szerző: TRD
Hát kicsit érdekes az a szélesítés, pláne ,h nem egyezik az elejével, de azért tetszetős darab egy ilyen régi Trans Am. Mindig is tetszett.

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 23, 12:30 pm
Szerző: Pacsker
Szerintem nem illik rá.
Főleg ha hátulról nézed. Túlzottan kilógnak a kerekek

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 23, 02:41 pm
Szerző: Jampi
habe írta:Fronthajtásnak nem tesz jót a hátul terpesztő futómű. Nem mondom, hogy vezethetetlen, de nem véletlen, hogy gyárilag is szűkülnek hátrafelé az FWD-k.
Összkeréknél több ez egál, de ott is előfordul, hogy a hátsó nyomtáv a kevesebb. Hátul kaparósoknál jöhet (nem jön, csak jöhet) a farszélesítés.

A látványért mindent lehet, és nem dől össze a világ, csak a futómű szempontjából vizsgálva néz ki így a helyzet.
Akkor mondjuk az optika és a praktikum (futómű szempontból) között az arany középút mondjuk az lenne, ha az első ívek lennének csak kiszélesítve? Pl. 1-es Golf ívekkel hogy egy vonalban legyenek a gumik szélei a sárvédővel. Mert így akkor ez nagyobb meló talán, de amúgy is rohad általában minden Toyota sárvédője, meg így akkor nincs kinyírva a futómű és télen se kell mindent átvariálni, amikor azért mindenképp jó ha egy nyomon haladnak a kerekek (oldalanként).

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 23, 09:49 pm
Szerző: habe
Jampi írta:
habe írta:Fronthajtásnak nem tesz jót a hátul terpesztő futómű. Nem mondom, hogy vezethetetlen, de nem véletlen, hogy gyárilag is szűkülnek hátrafelé az FWD-k.
Összkeréknél több ez egál, de ott is előfordul, hogy a hátsó nyomtáv a kevesebb. Hátul kaparósoknál jöhet (nem jön, csak jöhet) a farszélesítés.

A látványért mindent lehet, és nem dől össze a világ, csak a futómű szempontjából vizsgálva néz ki így a helyzet.
Akkor mondjuk az optika és a praktikum (futómű szempontból) között az arany középút mondjuk az lenne, ha az első ívek lennének csak kiszélesítve? Pl. 1-es Golf ívekkel hogy egy vonalban legyenek a gumik szélei a sárvédővel. Mert így akkor ez nagyobb meló talán, de amúgy is rohad általában minden Toyota sárvédője, meg így akkor nincs kinyírva a futómű és télen se kell mindent átvariálni, amikor azért mindenképp jó ha egy nyomon haladnak a kerekek (oldalanként).
Nem pontosan értem, mire gondolsz.
Ha szélesítést raksz fel felnicsere vagy pogácsa nélkül, nyomi lesz a bringa.
Ha vonalba rakod a hátsót, vizuálisan nyersz, vezetésben és csapágy életben kicsit veszítesz. Hogy mennyit, az konstrukció kérdése.
De ez nem egzakt tudomány felhasználói szinten.

Csak egy példa. A kis Érdi a +12Et-s felnit úgy használja az EvoIX-en , hogy hátul leveszik a tehermentesítőig. Az kb. 5mm. Ennyivel szűkítik az egy nyomos összkerekest. Szerintük így jobban fordul a Micu. Bárkit kérdeztem, (akinek valami köze van a rallyehoz) senki nem érti minek ez műtét. Illetve máshogy fogalmaztak, de az csúnya beszéd. :mrgreen:

Szélesítés alatt rohad a bódé, ez stimmel.

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 24, 12:21 am
Szerző: Jampi
Igen, lehet nem egyértelmű, hogy mire gondoltam :D . Én is belezavarodtam. De összegezve arra gondoltam hogy abban az esetben, ha mondjuk elől-hátul ugyanolyan paraméterű kerekek vannak (Például esetemben: 7x15 ET30 felni, 175/55 R15 gumi) és nem pogácsázok hanem így hagyom, akkor mivel elől szélesebb a nyomtáv - vagy úgy látszik hogy az - ki fog lógni a kaszni alól. Most is kilóg. Nem tudom hogy a bácsik yard-nál mit szólnak hozzá, mert hallottam olyat vannak akik nem szeretik. Optikai szempont miatt is felmerült, hogy azzal lehetne ezt orvosolni, hogy annyival szélesebbek lennének az első sárvédők, hogy rátakarjanak a gumikra. Ehhez hasonló megoldást orvosoltak már I-es Golf ívekkel. Arra voltam kiváncsi, hogy ez beválik-e gyakorlatban, illetve volt-e valakinek ilyen tapasztalta.

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 24, 07:06 am
Szerző: habe
Jampi írta:Igen, lehet nem egyértelmű, hogy mire gondoltam :D . Én is belezavarodtam. De összegezve arra gondoltam hogy abban az esetben, ha mondjuk elől-hátul ugyanolyan paraméterű kerekek vannak (Például esetemben: 7x15 ET30 felni, 175/55 R15 gumi) és nem pogácsázok hanem így hagyom, akkor mivel elől szélesebb a nyomtáv - vagy úgy látszik hogy az - ki fog lógni a kaszni alól. Most is kilóg. Nem tudom hogy a bácsik yard-nál mit szólnak hozzá, mert hallottam olyat vannak akik nem szeretik. Optikai szempont miatt is felmerült, hogy azzal lehetne ezt orvosolni, hogy annyival szélesebbek lennének az első sárvédők, hogy rátakarjanak a gumikra. Ehhez hasonló megoldást orvosoltak már I-es Golf ívekkel. Arra voltam kiváncsi, hogy ez beválik-e gyakorlatban, illetve volt-e valakinek ilyen tapasztalta.
Ja értem.
A kilógó kerék, szerintem kúl, de mindíg koszos lesz autód. A rendőr és barátja NKH Béla szerint nem kúl, de ez is változó.
És ja. Ívvel rátakarni a kilogó kerékre, az az extra kúlság, fenti két barát sem szól érte annyira ( ábránd ne legyen, az sem gyári, vazelin legyen), de nehéz ízlésesen megcsinálni. És mivel ez harsány kiegészítő, ha rút, nagyot üt a gazdán.
Ha ezzel együtt vonalba teszed a hátsót, akkor fentiek szerint.

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 24, 12:04 pm
Szerző: Bubi
Benned egy költő veszett el! :)

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 márc. 24, 04:37 pm
Szerző: habe
bubidisc írta:Benned egy költő veszett el! :)
Kösz Uram, majd megkeresem. :hehe:

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 máj. 25, 11:55 pm
Szerző: Atanen
Kis Érdi megy még?Teljesen kiestem a hazai rallyból... :shock:
Kicsit OFF,de gumis topik van egyáltalán?
De légyen némi ON is a hozzáröfögésemben,
Nemrégiben beújítottam pár felnit,Enzo stb (nem tudta senki a típusát),7Jx15" és ha jól tévedek ET35,de ezt megnézem még hétfőn.
Szépen kiér peremig (elől),nem ért bele sehova 195/55 R15-tel sem,pedig gyaláztam!
Kép

Egy kis segítség felni-gumi párosításhoz:
Kép

Re: Felni az autómra

Elküldve: 2016 szept. 12, 02:48 pm
Szerző: Nova910
Üdv,

Úgy néz ki, hogy Corolla tulaj leszek, egy E15 által, és annyit már okosodtam, hogy 5x114,3 osztóval és minimum 60,1-es középfurat átmérővel kell felnit keresnem tavaszra, viszont ti mekkora méretet ajánlanátok? A gyári méret 205/55R16. Télinek ezt meg is hagynám, viszont nyárra túl ballonosnak érzem, így 17, vagy 18 colos felniben gondolkodnék. Szerintetek melyik méret lenne az ideális?