Oldal: 8 / 20

Elküldve: 2012 okt. 04, 08:06 am
Szerző: toytomi
Nyugodtan használhatsz csavarhúzót is. Óvatosan benyúlsz a csonk meg a csõ közé, úgy hogy a gumira figyelsz közbe, hogy ne sérüljön meg. Sõt még vízpumpa fogót is használhatsz, az elõbb leírt jobbra balra mozgatással, DE azzal már jobban tudja roncsolni a gumit, ha túl erõsen szorítod. Érezni kell, hogy mit csinálsz és akkor no para. Vékony falú rézcsövet nem tanácsos vízpumpa fogóval, mert meg tud össze tud lapulni a csõ.

Elküldve: 2012 okt. 04, 08:27 am
Szerző: Pacsker
Gumi csöveket (vákuum, kisebb vízcsõ) mindig le TOLJUK és nem húzzuk. Ha húzod és rendesen rá van gyógyulva, képes még jobban rászorulni, hisz a csõ nyúlásával a keresztmetszete csökken. Ha nagy lapos csavarhúzóval a csõ végsõ falát tolod (nem alányúlva, hanem lapjával merõlegesen, a lehetõ legnagyobb felületen, több szögbõl), akkor ugye "buggyosodna", tágulna a csõ, így a belsõ lerakódásoktól is hamarabb elválik és le is rúgja magát.

Természetesen a fûtõradiátor csövei nem jönnek le ilyen könnyen :) Ha réz, ha mûanyag, mindenképpen nagyon vigyázz rá! Ha nagyon cibálod, feszegeted, megtörik és folyni fog, a fûtésboxot, meg nem egy leányálom kivenni. Ha réz, alumínium akkor kiemelten kell vigyázni azzal is, hogy ne ess neki fogóval, ne szorítsd meg nagyon, mert megroppan, tojás lesz és sose fog már jól tömíteni.

Amit én szoktam alkalmazni, hogy valami rövid, pici, tompa végû csavarhúzóval, óvatosan alányúlok a guminak legalább 3-4 helyen, majd megfújkálom WD40-el. Hagyom egy picit, majd a fent említett módon több oldalról "megtologatom". Ezután pedig kézzel körbefogom a gumicsövet, ahol már felfeküdt a radiátor csonkjára!, másik kezemmel ellentartok, hogy ne tudjam cibálni a csonkot/radiátort és megpróbálom érzéssel elforgatni a csövet rajta. Ha már egyszer megugrik, onnantól biztosan le lehet tolni.

Elküldve: 2012 okt. 04, 11:28 am
Szerző: Jorn
Köszönöm a hasznos tanácsokat mindenkinek :)

Elküldve: 2012 okt. 05, 04:11 pm
Szerző: Jorn
Nos, úgy tûnik, valamennyire mindenkinek igaza volt... :)

Kapott egy adag Wynns löttyöt, utána 2x átöblítés, blokkból is leeresztve, majd ioncserélttel feltöltés, légtelenítés.

A habosodás valamennyire megmaradt, de miután megkapta a fagyállót is, gyakorlatilag megszûnt.

Sajnos átütõ eredményt nem értem el, alig jött ki valami 'kosz', kicsivel talán jobb lett a fûtés, de a vízhõfok mutató még mindig bólint...

Mindenesetre legalább most már van benne friss fagyálló, jöhet a tél... :)

Elküldve: 2012 okt. 05, 06:27 pm
Szerző: Kalmi
Mit értesz ez alatt: "a vízhõfok mutató még mindig bólint" ?

Nem áll középen, hanem picit alatta áll meg, mondjuk egy osztással, vagy féllel?
Utángyártott termosztáttal (pl. QH és Nipparts) 1 osztással alatta állt meg, miután végre gyárira cseréltem fél osztással a közepe alatt áll meg.

Elküldve: 2012 okt. 05, 06:53 pm
Szerző: Jorn
Kalmi írta:Mit értesz ez alatt: "a vízhõfok mutató még mindig bólint" ?

Nem áll középen, hanem picit alatta áll meg, mondjuk egy osztással, vagy féllel?
Utángyártott termosztáttal (pl. QH és Nipparts) 1 osztással alatta állt meg, miután végre gyárira cseréltem fél osztással a közepe alatt áll meg.
Szia,

gyári a termosztát, nemrég lett cserélve, korábban is gyári volt. Mióta nálam van az autó (1 élve), sosem állt be vízszintesre a mutató, olyan 15 fokot lekonyul. Ha ráhúzom a fûtést, akkor látványosan leesik 45 fokra, de visszamászik. Ez a sedan autónk.
Az ugyanilyen évjáratú, motorú stb. liftback-en viszont vízszintes a mutató, ami beáll, és ottmarad :) Ha nem ismerném a liftback mutatóját, akkor valószínûleg nem zavarna a sedan mutatójának a konyulása sem, de így igen... :)
És a fûtése is gyengébb a sedannak, a liftback gyakorlatilag az indítás utáni percekben már meleget fúj, a sedannak erre kell 10 perc.
Két, paramétereiben ennyire hasonló autónak nem szabadna ennyire különböznie, azt súgja nekem valami... :)

Elküldve: 2012 okt. 05, 07:35 pm
Szerző: Kalmi
Azért a liftback mutatója is visszaesik, amikor ráhúzod a fûtést? Teljesen normális, ha meleg motornál nyitod rá a fûtést, akor amíg a fûtõradiátorban lévõ hideg víz megfordul, addig visszaesik a mutató.

Mutató konyulás.:
Meg kell mérni a hûtõvíz hõmérsékletét, megvan e 83 fok. Ha stimmel, akkor még lehet jeladó, vagy mûszer egység hiba is.

Ha gyenge a fûtés és a mutató se mutat középre, az valószínûsíti, hogy a víz tényleg nem elég meleg, pl. a termosztát alacsonyabb hõmérsékleten nyit.
A lassú bemelegedés is elég egyértelmûen termosztát hiba, ha új ha régi, ha gyári ha nem, más nem okoz lassú bemelegedést.

A gyenge fûtés lehet a fûtõradiátor "légutainak" (por falevél), vagy vízutainak dugulásától, de ezekkel csak akkor érdemes foglalkozni, ha amúgy a víz hõmérséklete tényleg rendben van.

Elküldve: 2012 okt. 06, 09:56 pm
Szerző: Jorn
A liftback mutatója éppenhogy csak meginog, ha ráhúzom a fûtést, gyakorlatilag marad vízszintesben. Ellenben a sedan látványosan billen. (lehet, hogy a liftback termosztátja átereszt, és ezért nem érzékeny annyira a fûtés ráhúzására ?)

Hidegrõl indítás után a sedan mutatója hamar (pár perc alatt) felmegy a legmagasabb állásába, szóval ott tuti nem termosztát, két gyári csak nem rossz mind... Csak annyi, hogy ez a legmagasabb mutatóállás közel sem vízszintes :)

Valószínûsítem én is, hogy a sedanban fûtõradiátor van eldugulva, és/vagy a mûszer/jeladó nem tökéletes.

Elküldve: 2012 okt. 07, 09:36 am
Szerző: Kalmi
Jorn írta:A liftback mutatója éppenhogy csak meginog, ha ráhúzom a fûtést, gyakorlatilag marad vízszintesben. Ellenben a sedan látványosan billen. (lehet, hogy a liftback termosztátja átereszt, és ezért nem érzékeny annyira a fûtés ráhúzására ?)
Lehet, de az is, hogy a fûtéscsap nem zár tökéletesen. (az utána lévõ csõnek hidegnek kell maradnia, ha langyos, akkor átereszt).
Jorn írta:Hidegrõl indítás után a sedan mutatója hamar (pár perc alatt) felmegy a legmagasabb állásába, szóval ott tuti nem termosztát, két gyári csak nem rossz mind... Csak annyi, hogy ez a legmagasabb mutatóállás közel sem vízszintes :)
Még az lehet, hogy a termosztát nem megfelelõ hõmérsékleten nyit. Mondjuk nehéz elkeverni, mert alacsonyabb hõmérsékletû tudtommal csak TRD-s változatban van.

(Ha tudsz szerezni kölcsön infrás hõmérõt, akkor a termosztát könyöknél méregetve a két kocsin végezhetsz összehasonlító mérést. Ez legalább azt igazolná, hogy a vízhõfok és a termosztát rendben van és a hiba a jeladóban/mûszerben keresendõ.)

Elküldve: 2012 okt. 07, 03:46 pm
Szerző: Jorn
köszi a tippeket :)

Elküldve: 2012 okt. 07, 04:51 pm
Szerző: Pacsker
Kimostad a fûtõradiátort?

Elküldve: 2012 okt. 08, 08:12 pm
Szerző: Holli
Azt szeretném kérdezni, hogy a Corollát mennyire bonyolult légteleníteni, vagy idõben mennyit vesz igénybe??
Ugyanis van egy problémám ami kísért egy ideje! :D
Hûtõ rendszer kimosva (mosó szóda + petróleum 4 napig járatva, ebben volt egy romániai út is), hát ami kijött víz az kritikán aluli volt.
A mocsárlé az natur aqua volt ahhoz képest. Utána slaggal át lett mosva külön a blokk, külön a hûtõ, külön a fûtõ radiátor.
A termosztát Nipparts ebbe most ne menjünk bele! :D
A fûtés tûrhetõ igaz picit lassabban melegszik a meg nem fúj olyan meleget mint a Janesz liftbackje.
A lényeg, hogy mért csobog a víz a fûtõradiátoromban és indításkor nyitva van a fûtéscsap és miért nem légtelenedik le??? :(

Ui: volt már légtelenítve a régi Renault/Dacia módszerrel is, hogy üvegedény a géptetõre felköt és ejtõtartályos módszer felúszik a buborék.
Egy idõ után fellevegõsödik. Hûtõsapka cserélve volt mert nem a gyári volt rajta.
Akkor egy ideig jó volt az új sapkával, de mikor belekerült ez a mosó cucc utána elkezdett ereszteni fent a matrica alatt és a szegecsnél beforrasztottuk.
Örülnék, ha valaki tudna mondani valami okosat mert idáig túlnyomásos rendszerû autóm volt.
Lehet, hogy valamit figyelmen kívül hagytam, nem tudom de már kezdem unni a privát kispatak effektet a kocsiban!

Elküldve: 2012 okt. 08, 08:38 pm
Szerző: Jorn
Pacsker írta:Kimostad a fûtõradiátort?
Még nem, de hamarosan... :)

Elküldve: 2012 okt. 08, 11:32 pm
Szerző: Kalmi
Az E9 is túlnyomásos rendszerû, csak a tágulási tartály nincs nyomás alatt, de a hûtõben nyomás van. A sapka korlátozza a nyomást, egy bizonyos nyomás felett a tágulási tartályba engedi a vizet/levegõt, és lehûléskor vizet szív vissza a tartály aljáról a hûtõbe, elõbb utóbb csak víz marad a rendszerben.
Ha légtelenítés után fellevegõsödik a rendszer az baj. Nem tartja a nyomást! Ha minden rendben van, akkor magától kidolgozza a levegõt (2-3 lehülés / felmelegedés ciklus alatt, amennyiben van elég víz a tágulási tartályban).
Lyukas lehet egy csõ valahol, lehet akár egy nagyon kis lyuk is, vagy a hûtõ. Egy erõs lámpával meg kellene nézni, nem spriccel e valahol, miközben hagyod melegedni a motort. Lehet akár a vízpumpánál, vagy a "bypass" ágban, vagy akár a fojtószelepház melegítõ csöveknél is, mindenütt meg kell nézni.

Elküldve: 2012 okt. 09, 08:04 am
Szerző: Pacsker
ELõször is tanácsolom, hogy olvasd át ezt a topic-ot! Megismered az autód hûtési rendszerét és sok felmerülõ kérdésre választ is találsz.

Azt mondtad undorító anyag jött ki belõle. Ha ez nem csak rozsdás lé, hanem barnás masszával kevert undormány volt, akkor az nagy valószínûséggel hûtõtömítõ adalék volt, amit egy korábbi tulaj öntött bele. Ezt igazolná az is, hogy a hûtõrendszered alapos átmosása után észleled a levegõsödést.
A hûtõtömítõt, mint itt százszor is említettük TILOS használni, de sok hozzáértõ szerelõ, illetve elborult tulaj elõszeretettel önti bele a rendszerbe (mint pl a tojást... :lol: ). Ezzel a kisebb szivárgásokat tudják megszüntetni, ami általában magán a hûtõn, a hûtõ peremezéseinél, illetve a fém alkatrészek (vízpumpa, csonkok...) találkozásainál fordul elõ. Ahogy ezt a trutyit kiszedted belõle, amit nagyon helyesen tettél a lyuk ismét szabaddá vált, ahol csordogál el a hûtõfolyadékod.
Ha nem hûtõtömítõ volt benne, akkor is nagy eséllyel szivárgásod van. Alaposan át kell vizsgálni a hûtõrendszer alkatrészeit követve! Ahogy Kalmi is említette akár vízcsõ is megadhatta magát, sõt párszor már elõfordult, hogy a fûtõradiátor kezdte el csorgatni az utastérbe a fagyállós keveréket. Utóbbit érezned kellene. Lehet még vízcsonk és ráhúzott gumicsõ csatlakozásnál is, de láttam már olcsó maró! fagyálló okozta kilyukadt fém csövet is.

Ha nem szivárgás, akkor lehet, hogy a hûtõsapkád nagy rugója ugyan mûködik a túlfolyó fele melegedésnél, azonban a visszaszívó kis korongja le van tapadva és hûlés közben nem tudja visszaszívni a tágulási tartályból a folyadékot. Ezzel magát is levegõsítheti a rendszer.
Legrosszabb esetben eheti a vizedet belül a motor is. Utángyártott hengerfejtömítésnél többször elõfordult már. "jó" esetbe az égéstérbe jut és elpöfögteti a motor. Ha nagy mennyiségben gyorsan fogy, akkor utóbbi esetben a kipufogó túlzott fehér gõzölgésével árulkodhat a hibáról (üzemmeleg állapotban). Rossz esetben az olaj járataidba jut be a víz és azt higítja fel, teszi tönkre a kenést. Ha már nagyon felfokozott a helyzet, a hûtõsapkát lecsavarva világos barnás, habos emulziót láthatsz.
Még rosszabb esetben nem a hengerfej, tömítés, blokk síkjánál van a gebasz, hanem valahol gátrepedt a blokk vagy a hengerfej. Na ez igazi szívás, de ne is beszéljünk róla :)

Hamar vizsgáld meg és találd meg a szivárgás helyét. Ha az utóbbi hasábból valamelyik gyanús, akkor inkább ne is használd a javításig a kocsit! Ne csak Kalmi által említett spriccelést keress, sõt! általában inkább sunyin nedvesedik valahol és a hõ miatt sokszor el sem éri a földet, csak elpárolog.

Remélem segítettem!
A topic átolvasását azért ne mellõzd! :)