bakker,találtam ugyanolyan Rosava márkájú minöségi használtgumit,mint amilyen fent volt...8000be fájt,ott helyben fel is került ennyiért a 2db:) az elözöek már úgy voltak felrakva,hogy foltozás,meg dupla belsö...asszongya a srác,eltörné az összes ujját annak,aki ezt autóra fel merte rakni...:):)
És most raktál fel 2db ugyanolyan noname biztos tuti jó gumit 8000ft-ért szereléssel?
Gumin nem spórolunk!!!! Életed múlhat rajta!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
A gumi teljes mértékig jó,8000 volt szereléssel,használtan,ismerösnél....nem egy yokohama,az biztos,de a célnak megfelel,és a gumis szerint is jóféle,csak nem ismert márka...szóval tudom,hogy nem vicc,de az én zsebem sem feneketlen...tavasszal meg jönnek rá új felnik,úgyhogy erre a pár hónapra meg nem veszek 50-60eft-ért 2 db gumit...
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Nekem tetszik. Nem valószínû, hogy valaha defektet kapsz, és a guminyomást sem kell ellenõrizni. Viszont mi van a jó kis oldalról kapott padkázásokkal? azonnal csé? centír helyett is csé?
Ezt egyébként 1-2 éve láttam elõször az egyik autós motoros lapban.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Bocs, hogy csak az utolsó pár hozzászólást néztem végig, lehet volt már téma, de hogyan érdemes karbantartani, elrakni a (nyári) gumit? Úgy értve, hogy érdemes-e lekezelni, fektetve vagy állítva stb.
Köszi
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
Szerintem ez téma még nem volt, de szerintem elég lényeges, hogy bezséljünk róla.
Az én tapasztalataim szerint én a szezonális gumicserélgetõsök közé tartozom, ami acél felnire szerelt téli gumi és alu nyári garnitúrából áll. Mikor lecserelésre kerülnek alapos tisztítást, gumi ápolást kapnak és zárt, páramentes helyen való tárolásából áll. A tárolást erre megfelelõ állványon kapnak helyet a tengelyfuratnál vízszintisen egymástól távtartókkal elhelyezve, hogy az oldalsó gumi köpeny rész ne gyengüljön és ne deformálódjon. A gumik nyomása 165/70R13-nál 2.0 bar-on hagyom, ami tartja magát a gumi cseréig is.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem
Ki milyen méretû téligumit használ jó eredménnyel az E11-es szedánján?
Jövõre majd cserélnem kell a mostani túlméretest (amivel vettem használtan az autót), mert a havas utcákon nehezen boldogulok a 185/65R14-el. Eleve a nyári méretnél (175/65R14) egy számmal kisebbet kellene válsztanom, ami 165/70R14 ...vagy tévedek? A vékonyabb gumi stabilitásban jobb, viszont nem "kapaszkodik" olyan nagy felületen. A szélesebb - mint a jelenlegi 185-ös, felül a hóra és az autó tömege miatt és inkább elássa magát a hóban minthogy kivonszolja, viszont hómentes idõben jobban tapad. Akkor most melyik az ideális méret?
Szóval érdekelne, hogy Ti mit gondoltok, tapasztaltatok a különbözõ méretû téligumikkal más Corolláknál is.
Ezt a telet kivéve, ha visszatekintünk az utóbbi 10-15 évre, jó, ha 5-10 havas napunk van egy évben.
Igen jobb hóban a vékonyabb, magas bordájú, de olyan ritkán kell, hogy inkább a jelenlegi 185/65-öt ajánlanám! Egyébként ha annak jó a bordája, az is boldogul. 195 már túlzás lenne hóban.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Igazából kíváncsi lennék, hogy vékonyabbal mennyivel birkózik meg jobban a téli körülményekkel, de az a pár centi vastagság nem hinném, hogy sokat segítene.
Még a hasmagasság az, ami ilyenkor bosszantó tud lenni, nem egyszer kaparássza jéggé fagyott hó az autó alját és persze simán felül a mélyebb hóban.
Nekem is E11 szedánom van, és én kb. 1 hónapja hoztam meg téligumi témában (szerintem) az eddigi legjobb döntésemet: Bridgestone Blizzak LM20 175/65R14 (kifutó széria, de sikerült még találnom igen jó áron). Elõtte Barum Polaris2 165/70R14 volt majdnem 4 szezonon át, de a végén már elég veszélyes volt, úgyhogy muszáj volt lecserélni.
Ha az ADAC megbízhatósági statisztikáinak nem is, de a gumitesztjeinek hihetsz, szerintem, nem hiába sorolták anno az elõbbit az élmezõnybe, utóbbit középmezõnybe. Helyesen feltételezed, hogy a 165-ös szélesség száraz úton nem kapaszkodik jól, nekem kanyarban érezhetõen "kúszott" a régi gumi, nem sok tartása volt. Én azt tapasztaltam, hogy a gumi mintázata, szerkezete, anyaga fontosabb, mint a szélessége, fõleg ha 165 és 175 közötti különbségekrõl beszélünk. A Bridgestone gummával eddig nem volt olyan helyzet, ahol elbizonytalanodott volna, stabil az élesebb kanyarokban is, magabiztos minden útfelületen, még jégen is!
Tehát ha választás elõtt állsz, szerintem nyugodtan válassz télre 175/65R14 méretet, mert ahogy Matyi is mondta, nálunk kevesebb a hó, több a száraz vagy max nedves burkolat. És még ennél is fontosabb szerintem a mintázat!
Nézegess ADAC teszteket és a gumiteszt.com-ot is ajánlom!