Oldal: 69 / 79
Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 02, 07:13 am
Szerző: Jorn
Furcsállom, hogy ilyen régi autónál GL-5-öt ajánlanak... nekem a 10 évvel későbbi Corollámhoz is GL-4 az ajánlás, és a Castrol Syntrans 75W90 GL-4+ tökéletes bele... egyszer próbáltam GL-5-öt, de nem jött be, télen nehézkesebb volt a váltás.
Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 02, 11:17 am
Szerző: [Walaki]D`Lair
Az nem biztos, hogy attól volt

Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 02, 08:01 pm
Szerző: Jorn
Persze, de nem is volt gagyi váltóolaj, Total fullszintetikus.
Úgy mondanám, hogy nem minden GL-5 jobb, mint a GL-4, vagy GL-4+.
Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 02, 09:07 pm
Szerző: [Walaki]D`Lair
Jorn írta:Persze, de nem is volt gagyi váltóolaj, Total fullszintetikus.
Úgy mondanám, hogy nem minden GL-5 jobb, mint a GL-4, vagy GL-4+.
Egyáltalán nem ettől függ, hogy GL-4 vagy GL-5

Korrozió gátló adalékok, nyírásgátló adalékok...egyáltalán nem jobb egyik a másiknál, de például ha valamibe GL4 van előírva abba nem szabad GL5-öt rakni, mert kifejezetten nem tesz neki jót...
Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 04, 11:24 am
Szerző: bepi81
Azt nem hinném, hogy ha a GL-4 az előírás, akkor a GL-5-öt
nem szabad belerakni.
Szerintem ez sokkal inkább váltófüggő. A Corollámban a Castrol ex-TAF-X (Syntrans Transaxle 75W-90 full szint.) van, ami GL-4+, az is teljesen jól működött télen-nyáron, a mostani autóm váltójában GL-5-ös Eneos Premium Multigear 75W-90 (rész-szint) van és szintén megfelel, két ujjasok a váltások hőmérséklettől függetlenül.
Az olaj minősége fontosabb, mint az, hogy GL-micsoda...

Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 04, 01:12 pm
Szerző: Toytib
bepi81 írta:Azt nem hinném, hogy ha a GL-4 az előírás, akkor a GL-5-öt
nem szabad belerakni.
Pedig nem szabad!
Nem véletlen van megadva gyári előírásként.
A GL5-ben vannak olyan adalékok amik a régi váltók szinkron gyűrűjeit és egyéb tömítő alkatrészeit is tönkre tehetik!
Egyedül olyan GL5-öt szabad használni, aminek van GL4 jóváhagyása is.
Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 04, 05:33 pm
Szerző: Jorn
Az egész onnan indult, hogy 1988-as, manuális váltós Corollába GL-5-öt ajánlanak.
Ez reális szerintetek, hogy az lenne a gyári ajánlás ?
Mert a 10 évvel későbbieknél GL-4 a gyári ajánlás...
Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 04, 05:55 pm
Szerző: Toytib
Jorn írta:Az egész onnan indult, hogy 1988-as, manuális váltós Corollába GL-5-öt ajánlanak.
Ez reális szerintetek, hogy az lenne a gyári ajánlás ?
Mert a 10 évvel későbbieknél GL-4 a gyári ajánlás...
Szerintem valahol valami félreírás van ilyen téren

Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 05, 12:17 am
Szerző: cslaci105
Az info egyenesen a Toyota Motor Hungary Kft.-től származik. Idézem az e-mail váltást (2010. július 12-én történt):
Tisztelt Csonka Úr!
Köszönjük ügyfélszolgálatunkhoz írt levelét.
90-es évjáratú modellhez találtunk adatot, amely a következő:
API GL-5 SAE 75W-90
Üdvözlettel
Toyota Motor Hungary Kft.
Ügyfélszolgálat
- - - - - - - - - - - Eredeti üzenet - - - - - - - - - - -
Tisztelt Toyota Motor Hungary Kft.
1988-as évjáratú Toyota Corolla 1.8D XL típusú személyautó ötsebességes
manuális váltójába milyen olajat ajánlott tenni?
Motorkód: 1C
Alvázszám: JT1L0CE9007001800
--
Tisztelettel:
Csonka László
20/333-9767
Amennyiben téves, úgy elnézést kérek a fals információk terjesztéséért.

Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 05, 08:41 am
Szerző: Toytib
cslaci105 írta:Az info egyenesen a Toyota Motor Hungary Kft.-től származik. Idézem az e-mail váltást (2010. július 12-én történt):
Tisztelt Csonka Úr!
Köszönjük ügyfélszolgálatunkhoz írt levelét.
90-es évjáratú modellhez találtunk adatot, amely a következő:
API GL-5 SAE 75W-90
Üdvözlettel
Toyota Motor Hungary Kft.
Ügyfélszolgálat
- - - - - - - - - - - Eredeti üzenet - - - - - - - - - - -
Tisztelt Toyota Motor Hungary Kft.
1988-as évjáratú Toyota Corolla 1.8D XL típusú személyautó ötsebességes
manuális váltójába milyen olajat ajánlott tenni?
Motorkód: 1C
Alvázszám: JT1L0CE9007001800
--
Tisztelettel:
Csonka László
20/333-9767
Amennyiben téves, úgy elnézést kérek a fals információk terjesztéséért.

Nem mondom hogy rosszul írták,vagy tévedtek, vagy akármi, de nekem már akkor furcsa volt amikor először olvastam.
Mivel ennek az 1.8D-nek a váltójába tudomásom szerint Dexron2, vagy Dexron3-as autómata váltó olaj való, ahogyan egyébként több Toyotába is, így lehet hogy ebbe olyan nemesfém szinkrongyűrűk vannak, hogy nem károsítja a GL5-ös olaj.
Amúgy meg az is furcsa hogy "90-es évjáratú modellhez találtunk adatot"
Ez némi felületességre utal, mivel egy típuson belül volt hogy havonta változtattak valamit a visszajelzések alapján.
Ha jól tudom egyedüli ebben a Toyota hogy igen komolyan vette a szervíz visszajelzéseket és rövid időn belül módosították is a gyártást a jó irányba.
(ez valószínűleg napjainkban már nem így van sajnos)
Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 05, 10:05 am
Szerző: streetracer
Na ez jó!
Adva vagyon egy márkaszervíz ajánlása irásban ,illetve a fórumozók akik szerint az nem pontos és mást írnak :S
Én viszont még mindig nem tudom milyen olajat tegyek a kis öreg dizelembe,viszont rosszat se szeretnék beletenni ,akkor már inkább benne hagyom a régi gyárit

Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 05, 10:05 am
Szerző: MDaemon
A tavalyi olajcseréből megmaradt egy bontatlan, 1 literes Eneos Sustina 5w30 olajam. 3000 Ft-ért eladó.
Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 05, 07:16 pm
Szerző: cslaci105
Én 2010-ben Castrol TAF-X 75W-90 olajat tettem a váltóba, tavaly meg szimering csere után Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 -et. A kettő egyébként (ahogy bepi81 is írta korábban) ugyanaz, csak névváltozás történt.
2008-óta van meg az autó, a 2010-es olajcsere óta nem tapasztaltam romlást a váltó táján.
ui: Megnéztem a Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 flakonját, arra API GL-4+ van írva. Az már nem 4, de már majdnem 5

Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 05, 09:52 pm
Szerző: bepi81
Toytib írta:cslaci105 írta:Az info egyenesen a Toyota Motor Hungary Kft.-től származik. Idézem az e-mail váltást (2010. július 12-én történt):
Tisztelt Csonka Úr!
Köszönjük ügyfélszolgálatunkhoz írt levelét.
90-es évjáratú modellhez találtunk adatot, amely a következő:
API GL-5 SAE 75W-90
Üdvözlettel
Toyota Motor Hungary Kft.
Ügyfélszolgálat
- - - - - - - - - - - Eredeti üzenet - - - - - - - - - - -
Tisztelt Toyota Motor Hungary Kft.
1988-as évjáratú Toyota Corolla 1.8D XL típusú személyautó ötsebességes
manuális váltójába milyen olajat ajánlott tenni?
Motorkód: 1C
Alvázszám: JT1L0CE9007001800
--
Tisztelettel:
Csonka László
20/333-9767
Amennyiben téves, úgy elnézést kérek a fals információk terjesztéséért.

Nem mondom hogy rosszul írták,vagy tévedtek, vagy akármi, de nekem már akkor furcsa volt amikor először olvastam.
Mivel ennek az 1.8D-nek a váltójába tudomásom szerint Dexron2, vagy Dexron3-as autómata váltó olaj való, ahogyan egyébként több Toyotába is, így lehet hogy ebbe olyan nemesfém szinkrongyűrűk vannak, hogy nem károsítja a GL5-ös olaj.
Amúgy meg az is furcsa hogy "90-es évjáratú modellhez találtunk adatot"
Ez némi felületességre utal, mivel egy típuson belül volt hogy havonta változtattak valamit a visszajelzések alapján.
Ha jól tudom egyedüli ebben a Toyota hogy igen komolyan vette a szervíz visszajelzéseket és rövid időn belül módosították is a gyártást a jó irányba.
(ez valószínűleg napjainkban már nem így van sajnos)
Nemcsak a márkaszervizes visszajelzést vette a gyár komolyan, hanem a használók véleményét is a TMH, mert hivatalosan kiadták az ukázt a márkaszervizek felé, hogy az újabb Toyota modellek esetleges váltó akadási problémáik megoldására a korábbi Toyota 75W-90 viszkozitású olajat lecserélik sima Toyota 75W-re! Utóbbival gyakorlatilag megszűnt a problémás autók váltóbaja. Ezek legfőképpen a 2000-es évek közepétől gyártott autókra vonatkozik.
Sőt, nemcsak ezt veszi komolyan a Toyota...
Tesóm magyar első forgalombahelyezésű Yarisára (2001-es francia összeszerelés) visszahívást hirdettek és értesítő levelet küldtek 3. tulajként neki. LEírták benne, hogy a légzsák patronjának a fedele esetenként a patron működésbelépésekor felsértheti a légzsákot. Bevittük az autót a márkaszervizbe, és szűk fél óra alatt - a műszerfalat is szétbombázva és összerakva - ingyen kicserélték a patront gyári újra!

Érted, egy idén 13 éves autóban, aminek a 3. tulajdonosa tesóm. Azt gondolom, az ilyen műveletek miatt nyugodtan leszakadhat a pofám a Toyota előtt...

Re: Olaj ügyeink
Elküldve: 2014 ápr. 06, 08:43 am
Szerző: Toytib
streetracer írta:Na ez jó!
Én viszont még mindig nem tudom milyen olajat tegyek a kis öreg dizelembe,viszont rosszat se szeretnék beletenni ,akkor már inkább benne hagyom a régi gyárit

A Castrol Syntrans Transaxle 75W-90-al nem tudsz mellé lőni, mivel egy igen általános és ráadásul "olcsó", emellett igen jó minőségű hajtóműolaj.
Szinte ugyanannyiba kerül a Castrol Transmax Dexron III is, ami a gyári előírás neki.
A legrosszabb amit tehetsz ha nem cseréled le a benne levő ezer éves isten tudja milyen löttyöt.