Fogyasztás

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

gecsa írta:és,ha feltételezzük,hogy valamilyen szerkezettel lehûtjük a levegõt?
Nagyon hatásos dolog lenne és minden tuning cég ezt használná, de sajnos jelenleg nem tudok olyan eljárásról amivel ilyen mennyiségû levegõt olyan gyorsan ahogy a motor felhasználja, gazdaságosan tudnának hûteni.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

És mi lenne az optimális hõmérséklet mert akkor már valójában tudod, hogy mikor megy a legjobban az autó. Mennyit tavasszal, párás hûvös reggeleken pl.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Tulajdonképp minél hidegebb, annál több oxigént tartalmaz ugyanazon térfogatú levegõ.
Több oxigénhez több üzemanyagot lehet adni a tökéletes égéshez.
Tehát amit a programozók meghatároztak legalacsonyabb IAT azaz szívóoldali levegõ hõmérséklet gyanánt.
Ezek az értékek célországonként is változtak, tehát fogalmam sincsen.
Az biztos hogy legalább -20celsius
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Toytib írta:Tulajdonképp minél hidegebb, annál több oxigént tartalmaz ugyanazon térfogatú levegõ.
Több oxigénhez több üzemanyagot lehet adni a tökéletes égéshez.
Tehát amit a programozók meghatároztak legalacsonyabb IAT azaz szívóoldali levegõ hõmérséklet gyanánt.
Ezek az értékek célországonként is változtak, tehát fogalmam sincsen.
Az biztos hogy legalább -20celsius
Nem tud a túl hideg levegõ kárt okozni?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Attól függ, mit hívunk túl hideg levegõnek :)
A -20 biztosan nem túl hideg még :)
Általános kalibrációk -20-ig vannak megadva.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Toytib: ennek ismeretében - Matyi is azt mondta, amit Te - miért van az, hogy ahány benzines autóról tudok a családban (323F 1.5, MX5 1.6, illetve a Corollám), mindegyik többet fogyaszt nagy hidegben hosszú távon is, tehát pl 120-as autópálya tempónál egy 25 fokos nyári és egy 0 fokos téli közlekedés között van mondjuk fél liter difi.

És ezt nem igazán lehet a hidegindításra fogni, mert 300km-es távon az már elhanyagolható többletet jelent...
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Nem a leggazaságosabb mûködésrõl volt szó, hanem arról, hogy a hidegebb levegõ több oxigént tartalmaz.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Ott a pont :)
Arról van szó, hogy a hidegebb levegõhöz dúsabb keveréket állít az ECU, az ideális lambda érték eléréséhez.
Tehát hidegebb levegõ, több fogyasztás, viszont ott van opcióként a nagyobb teljesítmény is :)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Hat ezt nem egeszen ertem... marmint azt ertem, hogy miert van igy, csak szerintem funkcio az, amit ki lehet kapcsolni. Tehat jo dolog a tobblet teljesitmeny, csak eppen a felhasznalas 99%-aban nincs ra szukseg. Azt nem ertem, hogy hidegben allando nem tul magas fordulatszamon torteno hasznalat mellett miert dusit "tul" folyamatosan, ha az ecu is nyilvan lathatja, hogy epp semmi szukseg nincs tobblet teljesitmenyre. Avagy akkor nem lenne olyan tokeletes az eges, es az Euro3 meg a f..om?
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Jó az elgondolás, viszont azért kell állandó jó minõségû keverék arányt használni a motornak, mivel ha tökéletlen az égés akkor káros gázok és szilárd égéstermékek is létrejönnek égéskor.
Ez sem a motorra, sem a kipufogórendszerre (katalizátor,OX szenzor),sem pedig a környezetre nincsen jótékony hatással sajnos. (nem mintha engem a környezet olyan nagyon érdekelne, de talán mégis)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Toytib írta:Jó az elgondolás, viszont azért kell állandó jó minõségû keverék arányt használni a motornak, mivel ha tökéletlen az égés akkor káros gázok és szilárd égéstermékek is létrejönnek égéskor.
Ez sem a motorra, sem a kipufogórendszerre (katalizátor,OX szenzor),sem pedig a környezetre nincsen jótékony hatással sajnos. (nem mintha engem a környezet olyan nagyon érdekelne, de talán mégis)
Igy mar vilagos, koszi! Tulajdonkeppen akkor itt kijon az, amit tobb autos temaju cikkben emlitettek mar feluletesen, hogy nem mindig a legtakarekosabb eges a legjobb (legkevesebb karos anyagot eredmenyezo).
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Tankoltam ma. 655 km, 43 liter benya: 6.6 liter átlag. Nem is rossz ahhoz képest, hogy csak napi 2*12 km volt benne, illetve több hidegjárat 5 km-rel. :)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

kleingy írta:Tankoltam ma. 655 km, 43 liter benya: 6.6 liter átlag. Nem is rossz ahhoz képest, hogy csak napi 2*12 km volt benne, illetve több hidegjárat 5 km-rel. :)
Korrekt, nekem így télen 6.7 volt a minimum... igaz, elég sokat mászkálok pályán, és a gumim sem mûbeles. :lol:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

montoya írta:...a gumim sem mûbeles. :lol:
:lol: :P
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Válasz küldése