Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

MDaemon írta:A hátsó ködlámpának nincs külön reléje, az a kapcsolójába van integrálva. Az elsõé pedig az A oszlop aljánál lévõ relétábla felsõ végén van.
Köszi szépen, ez nagyon kellett! :juppii: De ez érdekes, a kapcsolón átfolyik az az áram ami megy a hátsó ködlámpához? Nem melegszik az nagyon? (Nem nagyon használom, ezért nem tudom.) Mennyire melegedne/égne szét, ha csak egy ugyanolyan kapcsolót tennék az elsõknek? :twisted:
sede7 írta:vadászok egy jó ideje bajuszkapcsolót. Rohadt ritka.
Ezért is gondoltam, hogy ráteszem az aprópénztartó másik oldalára és nem is próbálok bajuszkapcsolót szerezni.

six
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

six írta: Mennyire melegedne/égne szét, ha csak egy ugyanolyan kapcsolót tennék az elsõknek?six
Hátsó ködlámpa 21W, elsõ 2x55W ha jól tudom. Mehet olyan kapcsoló csak relézd, nincs mese.
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

MDaemon írta:Csak E11 tükröt szedtem szét, de talán hasonlít a kettõ. Annál a tükörlap alját teljesen ki kellett fordítani, és onnan finoman benyúlva le lehetett pattintani a belsõ mechanikáról. Alatta meg már látszik a csavarozás is:
http://www.flickr.com/photos/akispunk/6 ... hotostream
Nagyon zsír- köszi!! Így sikerült kicserélni E10en is. Végre belülrõl állítható :D
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

repeti írta:Szedte már szét valaki az ablaktörlõ mechanikáját E10-en?
Nekem muszáj volt. A nyaralásunk elsõ napján (mikor máskor?) szélsõ helyzetben megállt az ablaktörlõ. Félreálltam, kézzel visszasegítettem alaphelyzetbe, kivettem a 20A-s biztosítékot hogy véletlenül se próbáljon mûködni. Ezután csak jó idõben közlekedtünk egy hétig, amíg vissza nem értem haza.
Otthon aztán nekiálltam szétszedni. Lapátok, motorháztetõ leszed, szellõzõrács szélvédõ alól leszerel. Az ablaktörlõ motor elektromos csatiját széthúztam. Ezután kicsavartam az ablaktörlõmotor, majd a két lapát tengelyének rögzítõ csavarjait. Ezen a ponton megállapítottam hogy amíg a jobb lapát tengelye szabadon forog, a bal lapát tengelye megszorult, mint az állat. Az is feltûnt hogy az egész szerkezet eredeti állapotában nem szerelhetõ. Elõször az ablaktörlõmotort akartam különválasztani a rudazattól, de közben rájöttem hogy bajok lesznek a rudazat pozícionálásával ha megpróbálom visszarakni.
Édesapám miután befejezte a bográcsos halászlevet (isteni lett), segített. Egy kis erõltetéssel sikerült a rudazatot a motor felé kicsit (10-15 centit) kihúzni a nyíláson. Ekkor hozzáfértünk a bal lapátttengely hajtókarjához. Kezdetben helyben próbáltuk a tengelyt mozgásra bírni, petróleumos mosás, WD-40 közremûködésével, de egy idõ után reménytelennek látszott.
A tengely vége szegecsfej-szerûen van rögzítve a hajtókar túloldalán, míg a benne levõ része bordás. Leflexeltük a "szegecsfejet". Kinyomtuk a bordás részt a hajtókarból. Végre kivehettük a "csapágyházat" az autóból és bevihettük a mûhelybe.
Ott úgy kellett kikalapálni a tengelyt a házából. Eléggé rozsdás és koszos volt, úgyhogy volt oka megszorulni. Ezért jó alaposan megtisztítottuk és megkentük, majd fúrtunk bele egy hatos menetet a leflexelt végére, és csavarral-alátéttel szereltük vissza a hajtókarra (nem mintha ki akarna belõle esni mert jó szoros összeszerelve is). Ezután visszaszereltük a rudazatot (hálistennek nem lehet 180 fokkal elforgatva visszaszerelni) és a motort a helyére. Visszadugtam a motor elektromos csatiját, és a 20A-s biztosítékot, majd a gyújtást ráadva hagytam hogy a mechanika alaphelyzetbe álljon. Ezután fordított sorrendben mindent szépen vissza lehet tenni (szélvédõ alatti takaró rácsozat, géptetõ, lapátok).
Az ablaktörlõ azóta nagyon szépen, hangtalanul, gyorsan mûködik. Valószínû hogy szorult már egy ideje de a motor hajtotta amíg bírta.
Mégegyszer nem biztos hogy belekezdenék, és másnak sem biztos hogy ajánlanám, mivel szombat délutántól vasárnap délig tartott. A sok fejvakarást és tanakodást persze nem írtam le.
Persze hogy megfordult a fejemben hogy szerzek egy bontott szerkezetet, azoban szorított az idõ, és még elõttünk állt egy kb. 350 kilométeres út. És nem voltam hajlandó megállni és megvárni míg elvonul esetleg az esõ.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Ezt én is egyszer végig játszottam, csak flexelés nélkül kibírtam fûzni a helyérõl a rudazatot; nagy nehezen szétszedtem, szintén a baloldali rész szorult meg. Összerakásnál hibáztam picit, mert a motor felrakása nem pontosan sikerült, így ha elkezd törölni, elõször lefelé indul kb fél centit, aztán a helyes irányba :D Cserébe mire végeztem, úgy néztem, ki mint akit egy macska összekarmolt...
Annál a szegecs szerû fejnél emlékeim szerint egy alig kivehetõ gyûrû szerû valami van, mint egy zégergyûrû, azt levéve lehet szétszedni, bár már vagy 2 éve csináltam...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
veferi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008 nov. 16, 03:11 pm

Hozzászólás Szerző: veferi »

Pacsker írta:És mielõtt ütöd, mindenképpen csavard rá az anyát (hogy annak a tetejét üsd), és természetesen arra rakj egy fadarabot is, vagy gumikalapács.
Meglepõen "könnyen" kijön, de ahogy Lackó is mondja, ne a helyén, nehogy sérüljön a kerékcsapágy.
Satuba pedig hézagold ki az erõkarnál.
Köszi srácok a segítséget.

Kicsit szenvedõs volt a dolog de kijött, és bontóban sikerült csavart is szerezni hozzá.

Viszont lehet a késõbbiekben lesz kérdésem a kézifék / hátsó dobfék beállításában mert azt is szét kellett szednem kicsit hogy az agyat le tudjam szedni.
'93 EE101 Liftback, 4E-FE
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Tegnap egy számomra új dolgot mondott egy ismerõsöm (ráadásul még autószerelõ is):
Állítása szerint a fagyálló hûtõfolyadékot csak télen és egy szezonra szabad a hûtõrendszerben alkalmazni, azt tavasszal a fagyok elmúltával le kell engedni és natúr ioncserélt vízzel kell feltölteni a rendszert a fagymentes idõszakra. Majd télen újra fagyállót bele... Állítása szerint a fagyálló ha benne van hosszabb ideig (2-3 vagy több évig) a rendszerben, akkor szétmarja a tömítéseket, csöveket, stb. rendszerelemeket, illetve a forráspontja sem egyforma télen illetve nyáron... ezt egyébként nem is értem hogy hogyan, de mindegy is...
Én eddig soha nem engedtem le a téli fagyálló folyadékot tavasszal, esetleg ha valamennyi hiányzott belõle, akkor utántöltöttem, de nekem állandóan ugyanaz van benne télen-nyáron. A fagyok elõtt be szoktam méretni a hûtõfolyadékot, és ha gyenge érték jön ki (már régóta benne van és "elfáradt"), csak akkor cserélem le a folyadékot újra "friss"-re, de egyébként nem bántom.
Ki, mit szól ehhez?
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

cslaci105 írta:Tegnap egy számomra új dolgot mondott egy ismerõsöm (ráadásul még autószerelõ is):
Állítása szerint a fagyálló hûtõfolyadékot csak télen és egy szezonra szabad a hûtõrendszerben alkalmazni, azt tavasszal a fagyok elmúltával le kell engedni és natúr ioncserélt vízzel kell feltölteni a rendszert a fagymentes idõszakra. Majd télen újra fagyállót bele... Állítása szerint a fagyálló ha benne van hosszabb ideig (2-3 vagy több évig) a rendszerben, akkor szétmarja a tömítéseket, csöveket, stb. rendszerelemeket, illetve a forráspontja sem egyforma télen illetve nyáron... ezt egyébként nem is értem hogy hogyan, de mindegy is...
Én eddig soha nem engedtem le a téli fagyálló folyadékot tavasszal, esetleg ha valamennyi hiányzott belõle, akkor utántöltöttem, de nekem állandóan ugyanaz van benne télen-nyáron. A fagyok elõtt be szoktam méretni a hûtõfolyadékot, és ha gyenge érték jön ki (már régóta benne van és "elfáradt"), csak akkor cserélem le a folyadékot újra "friss"-re, de egyébként nem bántom.
Ki, mit szól ehhez?
Ha nyáron csak desztvíz van benne és télen meg glikol, akkor el tudom képzelni a forráspont különbséget, de egyébkét nem. :shock:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Baromság. Én azonnal otthagynám ezt a szerelõt. Vagy nagyon nem ért a "szakmájához", vagy le akar húzni.

Ugyanis a fagyálló keni a vízpumpát, termosztátot, stb.... Csak bele kell nyúlni érezhetõen "olajosabb" mint a sima deszt. víz.
Annyiban viszont igaza van hogy 3 évente érdemes lecserélni, pont a fáradás miatt. Hasonló okokból mint a motorolajat. És a régi zöld folyadék való a mi autóinkhoz (10+ év) A kék, rózsaszín már agresszívebb, és tényleg bánthatja a tömítéseket.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem is integess a szerelõnek.
Ezek a régi "mesterek" sokszor egymástól hallott baromságokban hisznek. Menj ki Nyugatra. A legtöbb ember tömény fagyállóval jár, még csak dvizet sem rak bele. A hûtõrendszer csillog villog és a csöveknek sincs semmi baja. Nem gondolod, hogy úgy gyártják a fagyállókat, hogy kárt tehessen a rendszerben? Szerinted mi lenne egy 5 évre állva hagyott autóval? Kilyukadna még a blokk is? Butaság.

Pár évente illik cserélni, azonban, ami nagyon fontos, hogy az autóba valót (nem a rózsaszínt!!! esetedben) és jó minõségût, nem a Tescost. Az olcsó szarok már ettek meg vas csövet és blokkot! (Gaborbol autoja még projektekben is megvan).
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Azt mondjátok, a pinky-minky nem való a 4EFE hûtõjébe? És a vvt-ibe?
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Talán a VVt-i már bírja (alu blokkos).
4EFE-be semmiképp
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Pacsker írta:Talán a VVt-i már bírja (alu blokkos). 4EFE-be semmiképp
Köszi Pacsker, ezt jó tudni! Mi a különbség a zöld és a pink cuccok között? Csak mert nemrég majdnem pink került az enyémbe (gyerekkori barátom viszont úgy tûnik, véletlen kidobta a Toyotás gyári cuccot, úgyhogy majdnem elföldeltem a nyílt színen).
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

Pacsker írta:Pár évente illik cserélni, azonban, ami nagyon fontos, hogy az autóba valót (nem a rózsaszínt!!! esetedben) és jó minõségût, nem a Tescost.
A termosztát cseréjekor a "másik szakemberem" rózsaszínt öntött bele. Mivel mindkettõtöknek maximálisan hiszek, meccseljétek le!:D
Ja, ha már csináld magad: a hétvégén kicseréltem a légszûrõt!;)
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

Nem a szín a fontos hanem az összetétele. Bár általában a kék és zöld való a régebbi (nem alu hûtõs) típusokba de a minõségi termékek esetében már ez sem az a zõd (összetevõi alapján) ami régen volt. Csere 3.-4. olajcserénél v. 1-2 év
Modernebb motorokhoz kifejlesztett (long life) fagyállók általában piros/rózsaszín de találkoztam már sárgával és UV zölddel
is (paramétereik nagyságrendileg egyformák). Csere 4 év.
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Válasz küldése