Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Re: Csatlakozó helyek

Hozzászólás Szerző: szullosz »

autos írta:Sziasztok!
Találtam 2 csatit ezekhez mit lehet kötni? Az elsõt az E11-es 2001-es sedan magnó kiszedése közben találtam, a másikat a sedan csomagtartójának bal felsõ részénél a kárpit alatt a kábelköteghez kötözve 5+7 pines csupa zöld vezetékekkel. Várom a válaszokat.
Az elsõ az ún. Shift Lock Ecu csatlakotója (automata váltós autóknál)...
A második biztosan bele volt dugva egy olyan csatlakozóba ami látszólag nem megy sehova...
...és tényleg, mert az egy "rövidrezáró" csatlakozó a hátsó helyzetjelzõk és féklámpa áramkörében!

Szabber
autos
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2007 jún. 14, 11:30 am
Tartózkodási hely: Raposka

Hozzászólás Szerző: autos »

Köszi a kielégítõ választ!
Chris199
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013 júl. 23, 11:42 pm

4EFE 1.3 liftback

Hozzászólás Szerző: Chris199 »

Sziasztok ! Szeretném a segítségeteket kérni fõtengely szimering cseréjéhez.Nem vagyok teljesen hülye hozzá csak egy kis segítség jól jönne a csere folyamatában. Elõre is köszönöm.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Szerintem vedd meg a Haynes-féle szervizkönyvet, tök jó, és nem drága, pár szerelés után behozza az árát. Angolul van, viszont sok képpel.

Mi lenne a konkrét kérdés a szimmeringgel kapcsolatban ? A sajátomon már cseréltem a homlok oldalit (tehát ne ma váltó oldalit)...
Ezt érdemes a vezérmûszíj cserekor megejteni, mert szinte ugyanúgy le kell bontani hozzá a dolgokat... Az a sok idõ, nem a szimmering csere, mert az 1 perc, ha már hozzáférsz.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sziasztok,

OBD 25-ös hibakóddal ti hogyan bírkóznátok meg ? Úgy tudom, szegénykeveréket jelent. A mûszerfalon nem villan fel a hiba, csak ha a TE1-E1 módszerrel kiolvasom... Sajnos törlés után is visszajön...
Sok minden okozhatja, ezért kérnék tippeket, mit ellenõrizzek.

Adott egy másik ugyanolyan autó, ezért ha például szenzorokat fel kell cserélni, ez megoldható. (kb. 250e km van mindegyikben)

De milyen sorrendben haladjak ? Mit nézzek meg legelõször, mi a leggyakoribb ? Ebben kérném a segítségeteket...


Egy kis háttérinfó, mi történt a közelmúltban az autóval, hátha lehet köze hozzá:
nemrég volt kuplungcsere (sok csatlakozót meg kellett mozgatni...), és benzinszûrõ csere is volt, szakember csinálta...
átálltam Shell V-Power Nitro+ 95-ös üzemanyagra
jól karbantartott autó, szûrõk, olaj, gyertyák stb. minden újszerû, a motor hõmérséklet normális, a termosztát jó, fogyasztás oké
a szelepfedélbõl kijövõ 90480-18001 tömítõgyûrûnél látok egy kis olajpárát ( http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199811 ... ?hl=12204A )
elõfordult nemrég az is, hogy az alapjárat ingadozott kb. 600-800 között (piros lámpánál várakozva, üzemmeleg motornál)


Elõre is köszönöm a tippeket !
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Én elsõ körben járó motor mellett, végigfújkálnám féktisztítóval a légtömegmérõ után a szívórendszert. Illesztéseknél, stb... Hátha elfarsol valahol...
Ha felpörög a motor, akkor ott van a bibi.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Sziasztok,

Ma sajnos leszakadt a vezetõ oldali elsõ ablakom. Becsuktam, vagyis elég erõsen becsaptam az ajtót. Majd mikor mentem vissza az autóhoz, láttam, hogy van egy kis hézag. Beültem, gondolván biztos csak lehúzva hagytam ezért felakartam húzni. Egy reccsenés és beesett az ajtóba az ablak. :(
Emlékszem, hogy valahol a fórumon mintha olvastam volna már hasonló problémát, de sajnos nem találtam. Ha valaki tudja, hogy hol van, kérlek segítsetek.
Mivel már sötét volt, nem akartam nekiállni, így éjszakára leragasztottam fóliával.
Holnap nekiállok szétkapni, bár még sose szedtem szét.
Milyen módon van felfogatva, van valami amire oda kell figyelni? Gondolom azért nem lesz egyszerû.
Elõre is köszi.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

PiciPeti írta:Én elsõ körben járó motor mellett, végigfújkálnám féktisztítóval a légtömegmérõ után a szívórendszert. Illesztéseknél, stb... Hátha elfarsol valahol...
Ha felpörög a motor, akkor ott van a bibi.
Köszönöm :) Ki fogom próbálni.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Most vettem észre, hogy a 33822-02040 gumiharangja el van szakadva a szélénél, ezért összehúzódik és kb. 1 centi hosszan nem takar...

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199811 ... _3312.html

Mennyire nagy gáz ez ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Van valakinek esetleg tapasztalata Starlet motorcserében?Havernak van egy 1.3S karbis kis starletje és vannak problémái a karbival+sokat eszik.Mivel nem tudok senkit aki pöpecre be tudná lõni és rá is ér így javasoltam egy injektroros 1.3-as corolla mocit beledobni.Szerintetek mennyire passzol bele?Váltó,motortartóbak stb?
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Jorn írta:Most vettem észre, hogy a 33822-02040 gumiharangja el van szakadva a szélénél, ezért összehúzódik és kb. 1 centi hosszan nem takar...

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199811 ... _3312.html

Mennyire nagy gáz ez ?
ott bent nincs olyan nagy por, nem hinném hogy sokat számítana. a belsõ kulissza zsírozása sem koszos gondolom.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszönöm a választ.

Nem koszos, ezért majd valamivel megpróbálom összefogni a gumiharangot, de nem cserélem ki az egész szerkezetet emiatt.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Honnét lehet hûtõvíz csöveket szerezni?
16261-74010 Ez a könyök kellene 3S-FE motorhoz... :roll:
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

- Megrendeled 2600 Ft-ért
- Bemész bontóba és túrsz (nagy eséllyel lesz kicsit más, amibe ez a ~90°-ú profil lesz és maximum a felesleget levágod)
- Nézel a neten (had ne soroljam fel) bontott Camry-t, Carina-e-t, Carina II-t, RAV4-et ...
- Veszel utánygyártott hasonló profilt és méretre vágod
- Gyártasz kaucsukból
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Hozzászólás Szerző: Wortex »

IceRocko írta:Sziasztok,

Ma sajnos leszakadt a vezetõ oldali elsõ ablakom. Becsuktam, vagyis elég erõsen becsaptam az ajtót. Majd mikor mentem vissza az autóhoz, láttam, hogy van egy kis hézag. Beültem, gondolván biztos csak lehúzva hagytam ezért felakartam húzni. Egy reccsenés és beesett az ajtóba az ablak. :(
Emlékszem, hogy valahol a fórumon mintha olvastam volna már hasonló problémát, de sajnos nem találtam. Ha valaki tudja, hogy hol van, kérlek segítsetek.
Mivel már sötét volt, nem akartam nekiállni, így éjszakára leragasztottam fóliával.
Holnap nekiállok szétkapni, bár még sose szedtem szét.
Milyen módon van felfogatva, van valami amire oda kell figyelni? Gondolom azért nem lesz egyszerû.
Elõre is köszi.
Szia.

Nekem volt 2 éve ugyan ez a jelenség az anyós oldali ajtóval a Nyugati tér közepén. :(

A megoldás, az ajtókárpit leszedése, ablakemelõ szerkezet kiszedése volt.

A szekezet alján vagy egy "gyárilag" fehér elég rideg mûanyag, képem sajnos nincs róla.
Itt a két szélén egy kis fül tart egy lemes sínt, amibe az üveg alja van ragasztva és az tört le.

Le engedte, de fel nem tudta húzni.

Annó én nem tudtam cserélni, illetve nem járta utána és a végén egy szegecs szárból hajtottam kampót a kis pöcök helyére és beragasztottam.

A tiszta megoldás a csere, de ez a kókány is tart 2 éve.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
Válasz küldése