Saját készítésû fotók, megragadott pillanatok / fotózás
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
http://www.idokep.hu/webkamera/kekestetosipalya
Milyen szép a köd és a kidudorodó dombok. Mintha több ezer méter magasan lenne
Milyen szép a köd és a kidudorodó dombok. Mintha több ezer méter magasan lenne
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- TRD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1455
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
Síeltem már itt párszor... jó nyugis pálya,de nekem olyan ,mint egy libalegelõ.... Túl gyenge, szeretem a fekete pályákat......De szép környék,jó volt sátorozni a Mátrában,szerencsére még egy jó kis villámlós vihart is kaptunk éjszakára.Kísérteties volt....Pacsker írta:http://www.idokep.hu/webkamera/kekestetosipalya
Milyen szép a köd és a kidudorodó dombok. Mintha több ezer méter magasan lenne
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE)
KE70 ??? Coupe
KE70 ??? Coupe
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
És a sátorunk is beázott ...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Közlekes
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 240
- Csatlakozott: 2011 aug. 13, 12:04 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XVII. ker.
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem nagyon lehangol a mostani idõjárás. December elején szerencsére volt valamennyi hó:
BMW M1, Porsche 935 (slot car) http://carrera-servo.blog.hu/
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Kissé visszautazva az idõben és tiszteletemet leróvva a hagyományos fotográfia elõtt, hétvégén vettem egy nagyon szép állapotú Zenit 12XP gépet (a híres Helios 58/2 44M-4 alapobjektívvel, amit eredeti Zeiss licensz alapján gyártottak).
Pontos gyártási idejét még vadászom, de minden bizonnyal valahol 20-25 év körüli lehet minimum. Mivel minden részlete mechanikus, ezért jó eséllyel 40-50 éves korában is ugyanígy fog mûködni, mint ma, vagy, mint új korában. A géppel kb 10 tekercs filmet, ha ellõttek ez alatt az idõ alatt.
Nagyjából 15 éve van egy szekrényben, így a TTL fénymérõt(!!!) mûködtetõ 2db LR43 típusú gombelem cserélnem kellett. Természetesen azonnal feléledt és eddig 15 kockát lõttem vele.
Érdekes érzés, hogy a Nikon DSLR után szó szerint gondolkodni kell a jó eredmény elérése érdekében, hogy akkor pontosan milyen beállítást is célszerû választani.
Egyelõre a DSLR gép a nyakamban, azzal mérek a fotózandó témára fényt, majd megjegyezve az adatokat, beállítom azokat a Zeniten és lövök.
Az "exif adatokat", pedig egy kis jegyzettömbbe jegyzetelem (képszám, záridõ, rekesz érték, kép címe), hogy az elõhívást követõen tudjam, hogy mi a helyes, vagy éppen helytelen beállítás.
Maga a gép szerintem gyönyörû, de ezt ítélje meg mindenki saját ízlése szerint és ezzel az alapobjektívvel is 995 gramm(!), nemhiába, Made in USSR.
Hogy mennyire modern és magas minõséget képvislõ típusról van szó, pláne a maga idejében volt az, mi sem bizonyítja jobban, mint az alábbiak: pentaprizma, belsõ fénymérõ (objektíven keresztül, mint a mai gépek), igazi full frame (sima kisfilmes), 1/30-1/500 záridõ állíthatóság B (bulb=hosszú záridõ) funkcióval, külsõ vakupapuccsal+vakuszinkronnal, idõzítõvel. És ami a mai gépekbõl hiányzik, mindezt mecahnikus alkatrészekkel!
Eredetileg anyósom Szmena Szimbol gépét megpillantva csillant fel a szemem, majd utána olvastam ezeknek a klasszikus, szocialista idõkben gyártott típusoknak és elsõ kiszemeltem a Praktica L2-es volt, amit 5-10000Ft-ért már szép állapotban is meg lehet kapni.
Aztán, fotós barátom jelezte, hogy neki van egy Zentije, ami az NDK-s Praktica orosz megfelelõje. Megnéztem, megvettem.
Mit is mondhatnék, varázslatos ez a klasszik technika...
Pontos gyártási idejét még vadászom, de minden bizonnyal valahol 20-25 év körüli lehet minimum. Mivel minden részlete mechanikus, ezért jó eséllyel 40-50 éves korában is ugyanígy fog mûködni, mint ma, vagy, mint új korában. A géppel kb 10 tekercs filmet, ha ellõttek ez alatt az idõ alatt.
Nagyjából 15 éve van egy szekrényben, így a TTL fénymérõt(!!!) mûködtetõ 2db LR43 típusú gombelem cserélnem kellett. Természetesen azonnal feléledt és eddig 15 kockát lõttem vele.
Érdekes érzés, hogy a Nikon DSLR után szó szerint gondolkodni kell a jó eredmény elérése érdekében, hogy akkor pontosan milyen beállítást is célszerû választani.
Egyelõre a DSLR gép a nyakamban, azzal mérek a fotózandó témára fényt, majd megjegyezve az adatokat, beállítom azokat a Zeniten és lövök.
Az "exif adatokat", pedig egy kis jegyzettömbbe jegyzetelem (képszám, záridõ, rekesz érték, kép címe), hogy az elõhívást követõen tudjam, hogy mi a helyes, vagy éppen helytelen beállítás.
Maga a gép szerintem gyönyörû, de ezt ítélje meg mindenki saját ízlése szerint és ezzel az alapobjektívvel is 995 gramm(!), nemhiába, Made in USSR.
Hogy mennyire modern és magas minõséget képvislõ típusról van szó, pláne a maga idejében volt az, mi sem bizonyítja jobban, mint az alábbiak: pentaprizma, belsõ fénymérõ (objektíven keresztül, mint a mai gépek), igazi full frame (sima kisfilmes), 1/30-1/500 záridõ állíthatóság B (bulb=hosszú záridõ) funkcióval, külsõ vakupapuccsal+vakuszinkronnal, idõzítõvel. És ami a mai gépekbõl hiányzik, mindezt mecahnikus alkatrészekkel!
Eredetileg anyósom Szmena Szimbol gépét megpillantva csillant fel a szemem, majd utána olvastam ezeknek a klasszikus, szocialista idõkben gyártott típusoknak és elsõ kiszemeltem a Praktica L2-es volt, amit 5-10000Ft-ért már szép állapotban is meg lehet kapni.
Aztán, fotós barátom jelezte, hogy neki van egy Zentije, ami az NDK-s Praktica orosz megfelelõje. Megnéztem, megvettem.
Mit is mondhatnék, varázslatos ez a klasszik technika...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szerintem nagyon sok szempontból jó ez a kép. A téma, a meglátás, a háttér, a színek és persze a hölgy is nagyon kívánatos.
Egy apró negatívum: Én levágtam volna az ülõ nõt.
Egy apró negatívum: Én levágtam volna az ülõ nõt.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)