Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

IceRocko írta:JT-s inkább nem?
Igen, JT-s, csak megbicsaklott a kezem. :-)
Szóval, tankoltam 95-öst OMV-nél, és sokat javult. Most tankoltam 100-ast (szintén OMV), és teljesen eltûnt a csörgés, sõt, lehet hogy csak a tudat, de úgy érzem, szebben is megy azóta. Úgy döntöttem, még 2-3x beledöntöm a 100-ast, aztán OMV-s 95-össel járok és nézem a hosszabb távú hatást. Egyelõre tényleg sokat segített az OMV-s benzin (nem gondoltam volna).

Köszi, six
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Jó nagyot csúszott a T-rõl a P-re. :lol:
Most, hogy beszélgettünk róla, már másodszor tankoltam OMW-n, sima 95-öst és attól azért egy minimálisat csörög. Csak amikor az út két oldalához közel fal, vagy épület van, a visszaverõdõ hangból hallottam. De még így is, ég és föld volt ahhoz képest, mikor az utastérben is lehetett hallani.
A 95Maxmotion azért nálam jobban bevált, fogalmam sincs milyen adalékok lehetnek benne, de szereti a kicsike. :)
Hosszabb távú hatás, nálam fogyasztásban is jelentkezett, mert kicsivel kevesebbet eszik. Régebben sosem tudtam 6.1l-es fogyasztás alá menni. Múlthónapba pedig volt 5.8l-es is. :) Tény, hogy nagyon óvatosan mentem vele. 8)
EE101 Sedan, 7A-FE
Flyer
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013 júl. 23, 05:20 pm

Hozzászólás Szerző: Flyer »

Sziasztok. E11-2000. Nekem gyertyacserével megszûnt a csörgés. (Magasabb oktánszámú benzint a gyertyacsere elõtt kipróbáltam, de nem volt hatásos.) Üdv.
Flyer
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Flyer írta:Sziasztok. E11-2000. Nekem gyertyacserével megszûnt a csörgés. (Magasabb oktánszámú benzint a gyertyacsere elõtt kipróbáltam, de nem volt hatásos.) Üdv.
Idõleges. Gyertyacsere után pár hétig nekem is fülig ért a szám. Se csörgés, se torpanás aztán egy idõ után visszajön. Mondjuk attól függ, hogy használod.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

montoya írta:Gyertyacsere, és pár tankolásra a drágább benzin mellé etanol vagy spuri. Valószínûleg az okozza, hogy a hengerben lévõ lerakódás növeli a kompressziót, és ezt már nem bírja a benzin, csak a drágább. Vagy az se. Nyilván nem kell hozzá sok, ha picit számol az ember, 10-es kompresszió esetén az eredeti égéstér 1%-át elfoglaló kosz már a robbanás elõtti (összenyomott) pillanatban 10%-ot emészt el, tehát 10-rõl 11-re növeli a kompressziót.
Na akkor vegyük elõ a fizikát is, szívómotorokról beszélünk, tehát ha kisebb az égéstér, mert csökkenti a lerakódás, akkor a beszívott levegõ is kevesebb, így kompresszió maximum az üzemanyag mennyiségétõl lenne több, de az elektronika a beszívott levegõ mennyiségéhez igazítja, ergo a lerakódás nem növelheti a végsõ kompresszió mértéket, csak csökkenti a motor teljesítményét. Szerintem. :roll:

Sajnos nekem is hasonló problémám van, de mióta Madarateszkós benyát tankolok borzasztóan elõjött. Lassan kitehetem a D betût, hogy ne csodálkozzanak a motor hangján. Most hirtelen arra gondoltam, hogy tönkrement a kopogás érzékelõ, de következõ utamon kipróbálom, hogy lehúzom a csatlakozót róla és kipróbálom úgy. De elõtte azért megmérem az ellenállást, ha hozzá tudok majd férni.
Ha nem jön be, akkor kipróbálom a MOL-os vagy az OMW benyát, kíváncsivá tettetek most. Nálam az olajfogyás 0,25-0,3 liter / 1000 km.
Egy éve vettem a járgányt és amikor megvettem elhoztam, MOL üzemanyag volt benne, semmit hasonló csörgés nem volt, simán és szépen járt terheléssel is, most meg 2000-3000 között közepes gázállásnál szépen csörömpöl, ha nagyobb gázt adok erõsödik egy picit majd azonnal megszûnik, és húz a motor mint a ... :). Ez is ellent mond a fenti csökkent a kompressziós tér, nõtt a kompresszió, ezért csörög-nek. Miért magasabb fordulaton, több levegõvel, meg már nincs nagyobb kompresszió? Ez az elmélet nem állja meg a helyét, így ebben a formában.

Majd jelentkezem az eredményekkel, de mivel nem mindennapi használatban van a jármû, így pár hétre szükség lesz mire mindent végig zongorázok.

Zoli.
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Zolee11 írta:
montoya írta:Gyertyacsere, és pár tankolásra a drágább benzin mellé etanol vagy spuri. Valószínûleg az okozza, hogy a hengerben lévõ lerakódás növeli a kompressziót, és ezt már nem bírja a benzin, csak a drágább. Vagy az se. Nyilván nem kell hozzá sok, ha picit számol az ember, 10-es kompresszió esetén az eredeti égéstér 1%-át elfoglaló kosz már a robbanás elõtti (összenyomott) pillanatban 10%-ot emészt el, tehát 10-rõl 11-re növeli a kompressziót.
Na akkor vegyük elõ a fizikát is, szívómotorokról beszélünk, tehát ha kisebb az égéstér, mert csökkenti a lerakódás, akkor a beszívott levegõ is kevesebb, így kompresszió maximum az üzemanyag mennyiségétõl lenne több, de az elektronika a beszívott levegõ mennyiségéhez igazítja, ergo a lerakódás nem növelheti a végsõ kompresszió mértéket, csak csökkenti a motor teljesítményét. Szerintem. :roll:

Sajnos nekem is hasonló problémám van, de mióta Madarateszkós benyát tankolok borzasztóan elõjött. Lassan kitehetem a D betût, hogy ne csodálkozzanak a motor hangján. Most hirtelen arra gondoltam, hogy tönkrement a kopogás érzékelõ, de következõ utamon kipróbálom, hogy lehúzom a csatlakozót róla és kipróbálom úgy. De elõtte azért megmérem az ellenállást, ha hozzá tudok majd férni.
Ha nem jön be, akkor kipróbálom a MOL-os vagy az OMW benyát, kíváncsivá tettetek most. Nálam az olajfogyás 0,25-0,3 liter / 1000 km.
Egy éve vettem a járgányt és amikor megvettem elhoztam, MOL üzemanyag volt benne, semmit hasonló csörgés nem volt, simán és szépen járt terheléssel is, most meg 2000-3000 között közepes gázállásnál szépen csörömpöl, ha nagyobb gázt adok erõsödik egy picit majd azonnal megszûnik, és húz a motor mint a ... :). Ez is ellent mond a fenti csökkent a kompressziós tér, nõtt a kompresszió, ezért csörög-nek. Miért magasabb fordulaton, több levegõvel, meg már nincs nagyobb kompresszió? Ez az elmélet nem állja meg a helyét, így ebben a formában.

Majd jelentkezem az eredményekkel, de mivel nem mindennapi használatban van a jármû, így pár hétre szükség lesz mire mindent végig zongorázok.

Zoli.
Érdemes lenne nézetni egy elõgyújtási fokot! Ha jól tudom 10 fokos elõgyújtásnak kellene lennie, lehet az van magasabbra állítva/állítódva.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Bruce E9 írta:Érdemes lenne nézetni egy elõgyújtási fokot! Ha jól tudom 10 fokos elõgyújtásnak kellene lennie, lehet az van magasabbra állítva/állítódva.
Nekem is E11-es corollám van 2001-es gyártású Japán származású JT alvázszámmal, gondolom ez esetben teljesen elektronikus az elõgyújtás vezérlés, tehát ily módon lehetne kiolvasni. Mivel az ECU is hibás ilyen téren, nem hiszem, hogy ezzel lenne a probléma, fõként ha elektronikus a vezérlés, akkor nem állítódhat el... de lehet rosszul gondolom.
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Zolee11 írta:Na akkor vegyük elõ a fizikát is, szívómotorokról beszélünk, tehát ha kisebb az égéstér, mert csökkenti a lerakódás, akkor a beszívott levegõ is kevesebb, így kompresszió maximum az üzemanyag mennyiségétõl lenne több, de az elektronika a beszívott levegõ mennyiségéhez igazítja, ergo a lerakódás nem növelheti a végsõ kompresszió mértéket, csak csökkenti a motor teljesítményét. Szerintem. :roll:
Szerintem gondold át még egyszer :o)
Alsó holtpontnál a dugattyú teteje és a hengerfej között nagy a távolság, ehhez képest felsõ holtpontnál nagyon kicsi. Ha ebbõl lejön mondjuk fél mm akkor a beszívott levegõ mennyisége szinte elhanyagolható mértékben változik csak, de sûrítéskor már jóval kevesebb a hely.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
deserved
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2011 szept. 14, 03:12 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

megszünt a csörgésem

Hozzászólás Szerző: deserved »

Sziasztok

MOL 95-öst tankolva, és kicsit kikormolva a kocsit megszünt a csörgésem, gyakorlatilag teljesen.
Érdemes kipróbálni. :)
E10 Sedan (4E-FE 1.3 16V)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: megszünt a csörgésem

Hozzászólás Szerző: Bubi »

deserved írta:Sziasztok

MOL 95-öst tankolva, és kicsit kikormolva a kocsit megszünt a csörgésem, gyakorlatilag teljesen.
Érdemes kipróbálni. :)
Én gyakran megyek a M0-on, mondjuk 110-120 km/h között 10-10 percet. Gondolom az enem elég ehhez. Nem tudom mi okozhatja de 4000 ford./perc alatt egy kicsivel jelentkezik egy elég zavaró csörgés. Kerülöm azt a tartományt. :D
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
deserved
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2011 szept. 14, 03:12 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: deserved »

Én tegnap másodikban gyakorlatilag tiltásig húztam a bajszát (100km/h)
A lényeg, hogy kicsit meg kell tépni, hogy kiégesse a lerakódásokat, etc...

Utána nekem jó lett.
E10 Sedan (4E-FE 1.3 16V)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

deserved írta:Én tegnap másodikban gyakorlatilag tiltásig húztam a bajszát (100km/h)
A lényeg, hogy kicsit meg kell tépni, hogy kiégesse a lerakódásokat, etc...

Utána nekem jó lett.
Akkor elárulom a helyes módszert. Tartósan, egyenletesen 4000 ford./perc felett kell menni egy 20-40 km-t autópálya tempóban. Akkor valósul meg az amit te leírsz. Akkor van meg a megfelelõ hûtés is stb. Egy ilyen szakaszon már tényleg kiég pár lerakódás. Egy 2-esben leapadlózás az talán rövid távon használ valamit de hosszú távú pozitív hatása nincs.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
deserved
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2011 szept. 14, 03:12 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: deserved »

Igen, igazad van.
Mentem vele egyébként a padlózás elõtt pályán 600 km-t, így a kiégetés megvalósult, a padlózást azért írtam, hogy ad1 örülök neki, ad2, nem csörgött közben a motor csak húzott szépen. :)
E10 Sedan (4E-FE 1.3 16V)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

deserved írta:Igen, igazad van.
Mentem vele egyébként a padlózás elõtt pályán 600 km-t, így a kiégetés megvalósult, a padlózást azért írtam, hogy ad1 örülök neki, ad2, nem csörgött közben a motor csak húzott szépen. :)
Padlógáznál azért elég erõs szívóhang van. Nem biztos, hogy mindent hallassz (?DALLAS).
Ha intenzívebben gyorsítok akkor kicsit elnyomja a csörgést de tudom, hogy van. Próbáld meg úgy is felpörgetni, hogy terhelés alatt legyen de ne intenzíven hanem szépen lassan pörögjön fel. Ha akkor sem csörög akkor nálad nincs gond.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

ricsosz01 írta:Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, hátha tud valaki valami ötletet mondani. Van egy E11 1.4 vvt-i corollám. A jelenség az az, hogy üzem meleg állapotban a motor terhelésre becsörren, de lehet ez egy szimpla emelkedõ is. Egyenlõre csak egy bizonyos fordulatszámnál történik a dolog. Ha 2000-es fordulatszámon tartom és odalépek neki mondjuk 3.-ban akkor csörren egyet a motor. Emelkedõnek felfelé pedig szinte folyamatosan, de ha elveszem a gázt és újra rálépek akkor megjavul egy kis idõre. Volt autóvillamosságisnál, mert hallottam errõl az ECM mizériáról, hogy a 133-as végû ECM-ig nem jól érzékeli a kopogás érzékelõtõl kapott jelet. Nálam ez kizárva, mert egy másik vezérlõ lett össze vissza programozva és abszolút nem számított semmit. Viszont alapjáraton ugrál a gyújtás jel. Nem sokat, nincs egy fok. Arra gondolok, hogy a vezérmûlánc nyúlása miatt lehetne ez a dolog, de ezt azért zárnám ki, mert 1. Itthon csak gyári készletet találtam ami elég horror áron van a viccet félretéve 2., a kocsiban 142.000 km van. Ebbõl kiindulva úgy gondolom, hogy a lánc csere miatt legalább 250.000 km-ig fel sem kéne nyitnom a géptetõt. Friss olajat és újy gyári gyertyákat kapott. Ha van valakinek valami ötlete azt szívesen venném. Elõre is köszi.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Válasz küldése