Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"
Köszi, mindenképp megnézetném szervizben, bár nem tudom, hogy viszem el az autót, repedt hûtõvel. Ha rátöltögetek van rá esély, hogy eljutok vele odáig? Megnéztem a kiegyenlítõ tartályt, a tetejét át tudtam világítani, de lejjebb annyira sötét, hogy nem látni semmit, így nem tudom, hogy felkavarhatók-e benne valamit vagy sem. Beledugtam egy száraz botot, az leért az aljáig, de semmi trityi nem ragadt rá, egyszerûen csak folyadék van benne, szerintem a fagyálló mert olyan barnás pirosas színû. Lehetséges, hogy annyira elhasználódott a hûtõfolyadék, hogy az marta szét a hûtõt és azért repedt el? Mondjuk mikor felnyitottam a motorháztetõt akkor úgy nézett ki, mintha sáros úton ralliztam volna, gondolom a ventilátor verte szanaszét. Addig is köszönöm az eddigi segítséget!

'96 E10 1.3 Xli 4E-FE
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Passz
Ez csak attól függ, hogy a hûtõjavítást és egyebeket is ugyanaz a hely fogja-e csinálni. Legrosszabb esetben oda kell vontatni...
Ha a hûtõfolyadék nem koszos, büdös, savas illatú, hanem áttetszõ rózsaszín, akkor nem hinném, hogy az marta szét a hûtõt. Persze kérdés, hogy mit öntözgettek bele (még, a fagyállón kívül)...
Ha a hûtõfolyadék nem koszos, büdös, savas illatú, hanem áttetszõ rózsaszín, akkor nem hinném, hogy az marta szét a hûtõt. Persze kérdés, hogy mit öntözgettek bele (még, a fagyállón kívül)...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Na, most én kérdezek 
Maihoz hasonló meleg idõben, tûzõ napon leállítva az autót 3 órára, majd beindítva, az normális, hogy a hûtõventillátor beindul kb. 1 perc múlva ?
A hûtõvíz mutatója teljesen lenn van, tehát hûlt a motor... mégis indul a ventillátor elég hamar. Ha megjön a menetszél, akkor viszont már kikapcsol...
Maihoz hasonló meleg idõben, tûzõ napon leállítva az autót 3 órára, majd beindítva, az normális, hogy a hûtõventillátor beindul kb. 1 perc múlva ?
A hûtõvíz mutatója teljesen lenn van, tehát hûlt a motor... mégis indul a ventillátor elég hamar. Ha megjön a menetszél, akkor viszont már kikapcsol...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Így szerintem nagyon nem jó.
Remélhetõleg csak a hûtõventi reléjével, vízgombájával van baj, vagy levegõs a rendszered?
Konky!
Hengerfejesség jeleirõl nemrég írtunk: viewtopic.php?t=1840
Remélhetõleg csak a hûtõventi reléjével, vízgombájával van baj, vagy levegõs a rendszered?
Konky!
Hengerfejesség jeleirõl nemrég írtunk: viewtopic.php?t=1840
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Köszi, a gombát megnézem.
Mivel nincs precíz hõmérõm, majd összehasonlítom a két autót, egyszerre beindítom õket és meglátjuk, kb. egyszerre kapcsol-e be a két ventillátor
Mivel nincs precíz hõmérõm, majd összehasonlítom a két autót, egyszerre beindítom õket és meglátjuk, kb. egyszerre kapcsol-e be a két ventillátor
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kihûlt víznél nem szabad kapcsolnia vízhûtõ ventilátornak!
Ugye nem a klímával kevered?!
Ugye nem a klímával kevered?!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- ramboo88us
- Visszajáró

- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Ennyi mindent ki kellett szedni a fûtésbox kiszereléséhez....
(sajnos vezetékes víz nem volt a közelben, ezért ezt a megoldást kellett választani)

végül gumicsövestül kellett kiszedni, mert annyira rá voltak gyógyulva.... feszegetni meg nem illik, mert könnyen "megsértõdik" és eldeformálódik....
ime:

hazavisz... kádban jó alaposan ellenirányban (oda-vissza) megnyomat (ahogy már többen írták)....
(az ember meglepõdik, hogy micsoda sok trutyi van benne....)
...majd visszarak.... és a végeredmény: kitûnõ fûtés
nekem cca. 6h
(sajnos vezetékes víz nem volt a közelben, ezért ezt a megoldást kellett választani)

végül gumicsövestül kellett kiszedni, mert annyira rá voltak gyógyulva.... feszegetni meg nem illik, mert könnyen "megsértõdik" és eldeformálódik....
ime:

hazavisz... kádban jó alaposan ellenirányban (oda-vissza) megnyomat (ahogy már többen írták)....
(az ember meglepõdik, hogy micsoda sok trutyi van benne....)
...majd visszarak.... és a végeredmény: kitûnõ fûtés
nekem cca. 6h
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Jesszus, én inkább elmegyek oda, ahol van vezetékes víz 
Korábbi off autómon egyszer levették a mûszerfalat, utána sosem lett az igazi, több helyen megsérült... többet ilyen nem vállalok be, inkább feltekerem a fûtést
Korábbi off autómon egyszer levették a mûszerfalat, utána sosem lett az igazi, több helyen megsérült... többet ilyen nem vállalok be, inkább feltekerem a fûtést
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Örülök, hogy sikerült megjavítani. Így télen határozottan lehet örülni a jó fûtésnek 
Ha az ember tényleg ki akarja szedni a nagy fûtésboxot, akkor sajnos tényleg ennyire le kell bontani, mert a keresztmerevítõtõl nem jön le. Nekem ezt szabad ég alatt kellett egyszer megejtenem mínusz sok fokban, mert elkezdett szivárogni a radiátor.
Oly szívesen innám a szavaidat, beszámolóidat máskor is, de ha nem is vagy nagy szószátyárt, legalább pár képet mutass egyben az autódról
Netán projekt?
Ha az ember tényleg ki akarja szedni a nagy fûtésboxot, akkor sajnos tényleg ennyire le kell bontani, mert a keresztmerevítõtõl nem jön le. Nekem ezt szabad ég alatt kellett egyszer megejtenem mínusz sok fokban, mert elkezdett szivárogni a radiátor.
Oly szívesen innám a szavaidat, beszámolóidat máskor is, de ha nem is vagy nagy szószátyárt, legalább pár képet mutass egyben az autódról
Netán projekt?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
A segítségeteket szeretném kérni. A neten régóta árulják az alábbi termosztátot avensis 4a-fe motorjához. Azonos lehet az én Corollámban lévõvel? Gondolkodom rajta, hogy meg merjem-e venni.
http://aprod.hu/hirdetes/toyota-avensis ... 1Kk7j.html
http://aprod.hu/hirdetes/toyota-avensis ... 1Kk7j.html
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Han 2014 jan. 28, 11:15 pm-kor.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- TRD
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1456
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
De kijön a keresztmerevítõtõl..Azt nem kell hozzá kiszedni.....Pacsker írta:Örülök, hogy sikerült megjavítani. Így télen határozottan lehet örülni a jó fûtésnek
Ha az ember tényleg ki akarja szedni a nagy fûtésboxot, akkor sajnos tényleg ennyire le kell bontani, mert a keresztmerevítõtõl nem jön le. Nekem ezt szabad ég alatt kellett egyszer megejtenem mínusz sok fokban, mert elkezdett szivárogni a radiátor.
Oly szívesen innám a szavaidat, beszámolóidat máskor is, de ha nem is vagy nagy szószátyárt, legalább pár képet mutass egyben az autódról
Netán projekt?

AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) 
KE70 ??? Coupe
KE70 ??? Coupe
Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív
. Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz 
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Szerintem szoktasd csak magad a gyárihoz. Termosztátból más nem jó sajnaHan írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív. Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz
EE101 Sedan, 7A-FE
Elfogadom a jótanácsot és felkészítem magam a traumáraIceRocko írta:Szerintem szoktasd csak magad a gyárihoz. Termosztátból más nem jó sajnaHan írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív. Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
A Unix biztosan tud hozni gyárit, nekem is onnan van, a gyári Toyota dobozon ott a Unix matrica...Han írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív. Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
