Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Konky
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013 júl. 19, 08:53 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Konky »

Köszi, mindenképp megnézetném szervizben, bár nem tudom, hogy viszem el az autót, repedt hûtõvel. Ha rátöltögetek van rá esély, hogy eljutok vele odáig? Megnéztem a kiegyenlítõ tartályt, a tetejét át tudtam világítani, de lejjebb annyira sötét, hogy nem látni semmit, így nem tudom, hogy felkavarhatók-e benne valamit vagy sem. Beledugtam egy száraz botot, az leért az aljáig, de semmi trityi nem ragadt rá, egyszerûen csak folyadék van benne, szerintem a fagyálló mert olyan barnás pirosas színû. Lehetséges, hogy annyira elhasználódott a hûtõfolyadék, hogy az marta szét a hûtõt és azért repedt el? Mondjuk mikor felnyitottam a motorháztetõt akkor úgy nézett ki, mintha sáros úton ralliztam volna, gondolom a ventilátor verte szanaszét. Addig is köszönöm az eddigi segítséget!
:wink:
'96 E10 1.3 Xli 4E-FE
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Passz :) Ez csak attól függ, hogy a hûtõjavítást és egyebeket is ugyanaz a hely fogja-e csinálni. Legrosszabb esetben oda kell vontatni...

Ha a hûtõfolyadék nem koszos, büdös, savas illatú, hanem áttetszõ rózsaszín, akkor nem hinném, hogy az marta szét a hûtõt. Persze kérdés, hogy mit öntözgettek bele (még, a fagyállón kívül)...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Na, most én kérdezek :)

Maihoz hasonló meleg idõben, tûzõ napon leállítva az autót 3 órára, majd beindítva, az normális, hogy a hûtõventillátor beindul kb. 1 perc múlva ?

A hûtõvíz mutatója teljesen lenn van, tehát hûlt a motor... mégis indul a ventillátor elég hamar. Ha megjön a menetszél, akkor viszont már kikapcsol...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Így szerintem nagyon nem jó.
Remélhetõleg csak a hûtõventi reléjével, vízgombájával van baj, vagy levegõs a rendszered?

Konky!
Hengerfejesség jeleirõl nemrég írtunk: viewtopic.php?t=1840
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszi, a gombát megnézem.
Mivel nincs precíz hõmérõm, majd összehasonlítom a két autót, egyszerre beindítom õket és meglátjuk, kb. egyszerre kapcsol-e be a két ventillátor :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Kihûlt víznél nem szabad kapcsolnia vízhûtõ ventilátornak!

Ugye nem a klímával kevered?!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: ramboo88us »

Ennyi mindent ki kellett szedni a fûtésbox kiszereléséhez....
(sajnos vezetékes víz nem volt a közelben, ezért ezt a megoldást kellett választani)

Kép

végül gumicsövestül kellett kiszedni, mert annyira rá voltak gyógyulva.... feszegetni meg nem illik, mert könnyen "megsértõdik" és eldeformálódik....

ime:

Kép

hazavisz... kádban jó alaposan ellenirányban (oda-vissza) megnyomat (ahogy már többen írták)....
(az ember meglepõdik, hogy micsoda sok trutyi van benne....)
...majd visszarak.... és a végeredmény: kitûnõ fûtés :D

nekem cca. 6h
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Jesszus, én inkább elmegyek oda, ahol van vezetékes víz :)

Korábbi off autómon egyszer levették a mûszerfalat, utána sosem lett az igazi, több helyen megsérült... többet ilyen nem vállalok be, inkább feltekerem a fûtést :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Örülök, hogy sikerült megjavítani. Így télen határozottan lehet örülni a jó fûtésnek :)
Ha az ember tényleg ki akarja szedni a nagy fûtésboxot, akkor sajnos tényleg ennyire le kell bontani, mert a keresztmerevítõtõl nem jön le. Nekem ezt szabad ég alatt kellett egyszer megejtenem mínusz sok fokban, mert elkezdett szivárogni a radiátor.

Oly szívesen innám a szavaidat, beszámolóidat máskor is, de ha nem is vagy nagy szószátyárt, legalább pár képet mutass egyben az autódról :)
Netán projekt?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Hozzászólás Szerző: Han »

A segítségeteket szeretném kérni. A neten régóta árulják az alábbi termosztátot avensis 4a-fe motorjához. Azonos lehet az én Corollámban lévõvel? Gondolkodom rajta, hogy meg merjem-e venni. :roll:

http://aprod.hu/hirdetes/toyota-avensis ... 1Kk7j.html
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Han 2014 jan. 28, 11:15 pm-kor.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1456
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD »

Pacsker írta:Örülök, hogy sikerült megjavítani. Így télen határozottan lehet örülni a jó fûtésnek :)
Ha az ember tényleg ki akarja szedni a nagy fûtésboxot, akkor sajnos tényleg ennyire le kell bontani, mert a keresztmerevítõtõl nem jön le. Nekem ezt szabad ég alatt kellett egyszer megejtenem mínusz sok fokban, mert elkezdett szivárogni a radiátor.

Oly szívesen innám a szavaidat, beszámolóidat máskor is, de ha nem is vagy nagy szószátyárt, legalább pár képet mutass egyben az autódról :)
Netán projekt?
De kijön a keresztmerevítõtõl..Azt nem kell hozzá kiszedni.....

Kép
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe
Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Hozzászólás Szerző: Han »

Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív :D . Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz :?
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Han írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív :D . Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz :?
Szerintem szoktasd csak magad a gyárihoz. Termosztátból más nem jó sajna :!:
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Hozzászólás Szerző: Han »

IceRocko írta:
Han írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív :D . Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz :?
Szerintem szoktasd csak magad a gyárihoz. Termosztátból más nem jó sajna :!:
Elfogadom a jótanácsot és felkészítem magam a traumára :lol:
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Han írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív :D . Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz :?
A Unix biztosan tud hozni gyárit, nekem is onnan van, a gyári Toyota dobozon ott a Unix matrica...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése